Technisch Manager

Het lijstje was ontdaan van mijn voorkeuren hè ;). Ik heb het opgesteld o.b.v. de veelgenoemde namen voor een dergelijke rol.

Arnesen is een veilige keuze. Ik zal het wel aardig vinden als er iemand bij hem in de leer gaat, zoals Zenden. Ik kan het niet goed duiden, maar er is iets aan Zenden dat mij doet vermoeden dat hij wel eens geschikt zou kunnen zijn voor de functie van TD.

Nou zo gek is dat niet als je Zenden geschikt vindt: uiterst intelligent, spreekt perfect Engels, Frans en Spaans en heeft altijd een eigen mening en heeft veel contacten buiten NL. En kwa emotioneel criterium voldoet hij ook, is een kind van PSV. Een van de eerste zelf opgeleide spelers die PSV1 en later Europese (sub) top haalde.
 
Laatst bewerkt:
Nou zo gek is dat niet als je Zenden geschikt vindt: uiterst intelligent, spreekt perfect Engels, Frans en Spaans en heeft altijd een eigen mening en heeft veel contacten buiten NL. En kwa emotioneel criterium voldoet hij ook, is een kind van PSV. Een van de eerste zelf opgeleide spelers die PSV1 en later Europese (sub) top haalde.

Oké, zijn we het daar over eens. Arnesen lanceert Boudewijn Zenden. App jij Toon of doe ik het? :)
 
Nou zo gek is dat niet als je Zenden geschikt vindt: uiterst intelligent, spreekt perfect Engels, Frans en Spaans en heeft altijd een eigen mening en heeft veel contacten buiten NL. En kwa emotioneel criterium voldoet hij ook, is een kind van PSV. Een van de eerste zelf opgeleide spelers die PSV1 en later Europese (sub) top haalde.

Kan me hier helemaal in vinden. Het enige wat we niet kunnen beoordelen is of hij een taaie onderhandelaar is. Maar ik vind het een goed idee. Spreekt veel meer tot de verbeelding dan John de Jong als hoofdscout. Hoop dat hij daar meteen ook korte metten mee maakt en de scouting in ere hersteld. Met Arnessen aan boord is de weg zelfs open voor een rentree van Piet de Visser, zo lang hij nog te leven heeft. Hij kan het ambacht mooi overgeven aan de volgende generatie.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ja, die periode ligt gelukkig ver achter ons. Kijk maar eens naar de inkomende transfers van voor 2011/2012 en daarna sinds Brands het stokje over nam. Wereld van verschil: https://www.transfermarkt.nl/psv-eindhoven/alletransfers/verein/383

Ben echt blij met het einde van de Fehers, Zonnevelden, Vukovicen en Derijcks. Ik deel jouw mening dat Brands de verdediging veel serieuzer moet nemen, maar desondanks heeft hij met Moreno, Arias, Willems, Bruma en Rekik best aardige verdedigers opgehaald. Dat heeft zijn voorganger een stuk slechter gedaan. Verschil in transferbudget is geen argument voor voorganger Brands aangezien Brands weinig geld investeert in de verdediging. Met Luckassen wilde hij wel de portemonnee trekken, maar heeft hij zich goed vergist. In theorie had je met een verdediger van 6 miljoen een onbetwiste basisspeler gehad en Isimat en Schaab concurrerend om plek 2 in het centrum. Nu wil hij dat oplossen met die Amerikaan. Heb niets van hem gezien, maar als hij net zo veel brengt als Van Ginkel, dan vind ik het niet zo erg dat we er niets op verdienen en opleiden voor een grote club.

Heb deze post even naar deze discussie verplaatst.

Om mee te beginnen: Derijck was een Brands-aankoop. Arias, Bruma, Rekik en Willems waren stuk voor stuk gokjes, want geen van deze jongens had een basisplek bij de club waarvan Brands ze vandaan haalde. Vervolgens werden we getrakteerd op een dramatisch seizoen, omdat Brands een onevenwichtige selectie had samengesteld met voornamelijk pubers. Bruma heeft 1,5 seizoen nodig gehad om een stabiele verdediger te worden. 1,5 seizoen. En waarom kon hij 1,5 seizoen aanmodderen? Omdat er niemand anders was, omdat Brands sinds 2013 weigert om voor concurrentie achterin te zorgen.
Luckassen kwam pas in de picture nadat hij bij AZ voornamelijk als defensieve middenvelder speelde. 6 miljoen, en Schwaab krijgt de voorkeur. Dat zegt meer over Luckassen dan over Schwaab. De laatste is een goedwillende speler, die simpelweg niet meer kan. En wat wordt nu gehaald? Een speler die in de VS al niet aan de bak kwam, opgepikt werd door City en nu voor een impuls moet zorgen. Laat me niet lachen zeg. Die jongen heeft nauwelijks ervaring, hobbelt wat van de ene club naar de andere. Dit is geen Van Ginkel of Guardado, dit is een Zinchenko. Een gokje. Eentje waarvan je dan over een half jaar als een klein kind mag wachten op de beslissing van het heertje.
 
Brands, gebeurt er nog wat concreets voor nieuwjaarsdag op het gebied van transfers in de verdediging...? Dan kunnen de nieuwe aanwinsten direct mee op trainingskamp. En o ja, haal voor de zekerheid Jordy de Wijs terug in deze winterstop, voor het geval dat je uiteindelijk in je onuitputtelijke wijsheid en ervaring besluit om toch geen verdedigers te halen, zoals je dat in de vorige winterstop en afgelopen zomer ook niet gedaan hebt...
 
Brands, gebeurt er nog wat concreets voor nieuwjaarsdag op het gebied van transfers in de verdediging...? Dan kunnen de nieuwe aanwinsten direct mee op trainingskamp. En o ja, haal voor de zekerheid Jordy de Wijs terug in deze winterstop, voor het geval dat je uiteindelijk in je onuitputtelijke wijsheid en ervaring besluit om toch geen verdedigers te halen, zoals je dat in de vorige winterstop en afgelopen zomer ook niet gedaan hebt...

:brands::

nee
 
Grappig dat Brands zo vol is van zijn dure aankoop en hem zelfs boven spelers als Falcao stelt: “Falcao en Higuain konden dit niet op die leeftijd”....
Ja, op de leeftijd van Brenet en Isimat, waren Rijkaard en Koeman de dragende krachten van Ajax en PSV in de tijd dat Marco v Basten en Gullit nog in de Eredivisie speelden. Brenet, Paal of Isimat kunnen zelfs Stanley Elbers van Excelsior moeilijk bijhouden...
 
Grappig dat Brands zo vol is van zijn dure aankoop en hem zelfs boven spelers als Falcao stelt: “Falcao en Higuain konden dit niet op die leeftijd”....
Ja, op de leeftijd van Brenet en Isimat, waren Rijkaard en Koeman de dragende krachten van Ajax en PSV in de tijd dat Marco v Basten en Gullit nog in de Eredivisie speelden. Brenet, Paal of Isimat kunnen zelfs Stanley Elbers van Excelsior moeilijk bijhouden...

Ook in de tijd van Van Basten en Gullit had je werkpaarden ;)
 
Grappig dat Brands zo vol is van zijn dure aankoop en hem zelfs boven spelers als Falcao stelt: “Falcao en Higuain konden dit niet op die leeftijd”....
Ja, op de leeftijd van Brenet en Isimat, waren Rijkaard en Koeman de dragende krachten van Ajax en PSV in de tijd dat Marco v Basten en Gullit nog in de Eredivisie speelden. Brenet, Paal of Isimat kunnen zelfs Stanley Elbers van Excelsior moeilijk bijhouden...

Het geeft in ieder geval hoop dat dit een mooie aankoop voor PSV is.
 
Bij Oranje ja, maar bij PSV en Ajax had je ook spelers lopen van wie bijna niemand de naam meer kent.

Beiden waren bij Ajax de werkpaarden. In deze tijd zouden ze door Ajax verkocht worden voor 100 miljoen per stuk....
 
Marcel praat met gespleten tong....in de media keihard beweren dat de selectie intact blijft met het oog op het kampioenschap en toch gaan onderhandelen over een transfer van een normaal gesproken basisspeler....maar inzake Locadia vergeef ik hem, want 16 miljoen euro ( oplopend tot misschien wel 20 miljoen ) voor een matige spits krijg je niet elke transferperiode aangeboden...!
 
Gelukkig voor Brands hebben we de EL gemist. Bij elke verkoop wordt er, wanneer mensen roepen dat we verdedigers nodig hebben, gezegd dat dat geld wordt gebruikt om het gat in de begroting te dichten, nu weer... Maar als we een aanvaller van 10 miljoen kopen is de begroting ineens geen probleem meer.
Toen Pröpper werd verkocht zei Brands dat we ni dat gat konden dichten. Nu lees ik opnieuw dat PSV niets gaat doen met de opbrengsten sn Locadia vanwege het mislopen van de EL. Dat gat is geen gat meer maar kennelijk een bodemloze put....
 
Zoals ik al zei, praat Brands met een gespleten tong: het een zeggen en het ander doen....ik hoop daarom ook dat hij nu zegt dat er niets bijkomt en dat deze 16 miljoen euro gebruikt wordt om de begroting kloppend te maken, maar dat hij over 10 dagen toch een linksback presenteert, omdat deze toevallig op zijn pad kwam en kwalitatief beter is dan Brenet...als dit het geval is, dan heb ik liever dat Brands niet de waarheid vertelt in de media.
 
Zoals ik al zei, praat Brands met een gespleten tong: het een zeggen en het ander doen....ik hoop daarom ook dat hij nu zegt dat er niets bijkomt en dat deze 16 miljoen euro gebruikt wordt om de begroting kloppend te maken, maar dat hij over 10 dagen toch een linksback presenteert, omdat deze toevallig op zijn pad kwam en kwalitatief beter is dan Brenet...als dit het geval is, dan heb ik liever dat Brands niet de waarheid vertelt in de media.

Zoals het best mogelijk is dat de Jong niet mocht vertrekken omdat er al iets speelde met Locadia. En als Brands nu aangeeft 16 miljoen beschikbaar te hebben, dan worden de potentieel te halen spelers een stuk duurder.
Overigens, jarenlang wordt er geroepen dat de EL eerder geld kost dan opbrengt (Lege stadions, lage ticketprijzen, verre reizen etc) en nu lijkt het alsof we CL-inkomsten mis zijn gelopen.
Zoals spelers tegenwoordig hun mediatrainingpraatjes hebben heeft een TD die ook. Maar dat neemt niet weg dat de verdediging echt wel wat aandacht behoeft.
 
Sorry dat ik het zeg, maar Brands moet zich werkelijk waar weer kapot schamen als we weer een halfjaar zonder linksback gaan spelen. Dit kan toch niet? Iedereen, zelfs een blinde, ziet dat Brenet echt niet kan op linksback. Echt ongelooflijk, Ajax haalt wel hun gewenste linksback, wordt direct opgesteld tegen Feyenooit en blijkbaar was die ook 1 van de beste aan de kant van Ajax. Waar blijft onze linksback?

Tis leuk en aardig Romero kopen voor 10 mil en Locadia voor 16 miljoen verkopen. Maar mensen willen een nieuwe linksback zien. Jarenlang al bekend dat Willems op het stond om te vertrekken, en alsnog flikt die het om Cocu te laten zitten zonder een linksback, waardoor men uit nood Brenet moet opstellen. Gek wordt je ervan.

Eigenlijk kan je nu al vanuit gaan dat er geen linksback komt. Die is te duur, of de club wilt hem niet laten gaan, of de speler wilt zelf niet ondanks dat die amper speelt, krijg je dat soort teksten weer na 31 janauri.

Wilt die Kenedy van Chelsea niet komen voor een halfjaartje? Hoe zit het met die Douglas Santos van HSV? Kom op Marcel, linksback, nu.
 
Sorry dat ik het zeg, maar Brands moet zich werkelijk waar weer kapot schamen als we weer een halfjaar zonder linksback gaan spelen. Dit kan toch niet? Iedereen, zelfs een blinde, ziet dat Brenet echt niet kan op linksback. Echt ongelooflijk, Ajax haalt wel hun gewenste linksback, wordt direct opgesteld tegen Feyenooit en blijkbaar was die ook 1 van de beste aan de kant van Ajax. Waar blijft onze linksback?

Tis leuk en aardig Romero kopen voor 10 mil en Locadia voor 16 miljoen verkopen. Maar mensen willen een nieuwe linksback zien. Jarenlang al bekend dat Willems op het stond om te vertrekken, en alsnog flikt die het om Cocu te laten zitten zonder een linksback, waardoor men uit nood Brenet moet opstellen. Gek wordt je ervan.

Eigenlijk kan je nu al vanuit gaan dat er geen linksback komt. Die is te duur, of de club wilt hem niet laten gaan, of de speler wilt zelf niet ondanks dat die amper speelt, krijg je dat soort teksten weer na 31 janauri.

Wilt die Kenedy van Chelsea niet komen voor een halfjaartje? Hoe zit het met die Douglas Santos van HSV? Kom op Marcel, linksback, nu.

En ook Willems was eigenlijk geen LB. In ieder geval geen die ook goed kon/wilde verdedigen. Hij had dan nog als meerwaarde op aanvallend vlak iets te brengen.
Maar ik wil wel eens een LB die een getalenteerde RB van de tegenpartij onschadelijk kan maken. Alles wat die LB dan nog aanvallend brengt is dan bonus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan