Technisch Manager

Dat zijn nou niet de gedachten die ik bij Marcel Brands heb.

Nee dan zou het het volgende zijn:

"[...]ik krijg er alleen zo'n oranje piemel van."

"Ohw? Wat doen jullie dan tijdens zo'n vergadering!?"

"Och, niet zoveel. Beetje paprikachips eten en aanvallende middenvelders bekijken"
 
Dat Brands weg moet lijkt mij al ruim een jaar overduidelijk ....maar wie-o-wie is een geschikte opvolger voor Brands ? Heeft iemand een schitterende suggestie ???
 
Dat Brands weg moet lijkt mij al ruim een jaar overduidelijk ....maar wie-o-wie is een geschikte opvolger voor Brands ? Heeft iemand een schitterende suggestie ???

Jij roept het hardst om zijn ontslag...jij zal dan toch wel een goede suggestie hebben???
 
Jij roept het hardst om zijn ontslag...jij zal dan toch wel een goede suggestie hebben???

Ik denk dat PSV na dit seizoen ook voor een nieuwe TD moet gaan, Sanders (helaas) weg, Marcel (graag) weg, en dan nieuwe mensen aanstellen, maar ook ik moet bekennen dat ik niet zo snel een opvolger weet te bedenken waarvan ik denk dat hij het beter gaat doen dan Marcel.

Ik zou wel weer iemand willen die een risisco'tje durft te nemen, a la Van Raaij, we hebben ondertussen genoeg financiele daadkracht opgebouwd, daar mag best wat meer mee gedaan worden.

Ik ben heel benieuwd hoe PSV het van de zomer gaat doen, ik kijk er al naar uit, vooral omdat het seizoen er dan in ieder geval op zit....
 
Ik denk dat PSV na dit seizoen ook voor een nieuwe TD moet gaan, Sanders (helaas) weg, Marcel (graag) weg, en dan nieuwe mensen aanstellen, maar ook ik moet bekennen dat ik niet zo snel een opvolger weet te bedenken waarvan ik denk dat hij het beter gaat doen dan Marcel.

Ik zou wel weer iemand willen die een risisco'tje durft te nemen, a la Van Raaij, we hebben ondertussen genoeg financiele daadkracht opgebouwd, daar mag best wat meer mee gedaan worden.

Ik ben heel benieuwd hoe PSV het van de zomer gaat doen, ik kijk er al naar uit, vooral omdat het seizoen er dan in ieder geval op zit....

Zoals een Maher kopen voor 6.5 miljoen??? Ik zou liever een TD willenm hebben die een goed en adequaat scoutingsapparaat opbouwt en spelers aantrekt die bij PSV passen, in de selectie passen en het juiste karakter hebben.
 
Zoals een Maher kopen voor 6.5 miljoen??? Ik zou liever een TD willenm hebben die een goed en adequaat scoutingsapparaat opbouwt en spelers aantrekt die bij PSV passen, in de selectie passen en het juiste karakter hebben.

Ja inderdaad, zoals een Maher, dat hij nu niet goed speelt hadden we ook niet voorspeld, was international en speelde ook bij oranje prima wedstrijdjes, leek er toch echt op dat dit de volgende topper zou worden? In het buitenland wilde ze hem maar al te graag halen, maar hij koos voor PSV, daar waren we volgens mij allemaal wel blij mee.

Ik zou het ook goed vinden als ze het scoutingsapparaat opbouwen en daar risisco's durven te nemen, zoals een Kezman, Farfan of een Robinho te scouten zoals in het verleden.

Dat 1 speler het niet waar maakt moet niet uitmaken of je wel of geen risico's meer neemt.

Overigens, elke jonge speler maakt een dip mee, Maher dus misschien ook wel, al duurd deze al wel wat te lang.
 
Conclusie: Brands is een goede verkoper, gezien zijn verkoop van Dzudszak, Mertens', Lens en Strootman en recentelijk de verkoop van Toivonen en ontbinding contract Manolev. Maar Brands heeft geen flauw benul van visie en beleid, heeft geen oog voor de echte aankopen en geilt alleen op middenvelders en jeugdige talenten onder de 18 jaar.....mijn voorstel is om of een andere (betere) TD aan te trekken, of een duo-TD aan te stellen, waarbij Brands alleen verantwoordelijk is voor verkoop en contracten van spelers binnen de huidige selectie en jeugdopleiding, en de ander verantwoordelijk is voor visie en aankoop van spelers. Brands haalt straks nog vele miljoenen binnen met de verkoop van Depay, Wijnaldum, Zoet, Willems, Maher, Narsingh en Bakkali, maar de grote vraag is WIE hij voor de genoemde spelers haalt.....en ik ben bang (zeker met de huidige Superscouts van PSV !) dat Brands alleen maar matige en middelmatige vervangers zal halen en dat PSV de komende 5 jaar nog steeds niet in staat zal zijn om Landskampioen te worden en/of CL te spelen.....

Met andere woorden. Onze (hoofd)scouting functioneert voor geen meter. Dat Brands matige selecties samenstelt ligt niet alleen bij. Al is hij wel eindverantwoordelijke.
 
Wel een hele dikke pluim op de hoed van de scouting en Brands dat men al die tijd de kwaliteiten heeft herkend en is blijven volharden in het halen van Arias.
Koste niks en wast een hele berg, onze Colombiaanse reus. Wat een geweldige aankoop is dat (Y)
 
Wel een hele dikke pluim op de hoed van de scouting en Brands dat men al die tijd de kwaliteiten heeft herkend en is blijven volharden in het halen van Arias.
Koste niks en wast een hele berg, onze Colombiaanse reus. Wat een geweldige aankoop is dat (Y)

Die doet het zeker aardig.

Verder vind ik deze "voltreffer" onvoldoende om het gehele aankoopbeleid positief te beoordelen.
 
Die doet het zeker aardig.

Verder vind ik deze "voltreffer" onvoldoende om het gehele aankoopbeleid positief te beoordelen.

Dat is ook wel het laatste wat ik met mijn post probeerde te doen. Maar juist/zeker als je kritisch bent moet je ook als het kan het goede een keer durven benoemen.
 
Ik vraag me wel af wie de 'ontdekker' van Arias is binnen de scouting. En ze hebben het inderdaad goed gezien. Zijn anderhalf jaar met hem bezig geweest, terwijl de rechtsback van het tweede van Sporting normaal gesproken echt geen geweldige aankoop zou zijn.
 
Ik vraag me wel af wie de 'ontdekker' van Arias is binnen de scouting. En ze hebben het inderdaad goed gezien. Zijn anderhalf jaar met hem bezig geweest, terwijl de rechtsback van het tweede van Sporting normaal gesproken echt geen geweldige aankoop zou zijn.

De Visser zei eerder dit seizoen:
"Je moet wel wat in je mars hebben als de trainer je verkiest boven Santiago Arias. Want dat is echt een heel goede rechtsback. Ik heb hem gezien bij Colombia Onder-19 en Onder-20 en hij was altijd één van de uitblinkers."

Het zou mij niks verbazen als hij PSV getipt heeft. Hoe dan ook inderdaad echt goed gescout.
 
Ik moet op mijn woorden terugkomen. Ik ben nog steeds niet honderd procent overtuigd, want ik zie wel wat tekortkomingen en Manolev speelde ook een periode sterk, maar het ziet er nu inderdaad goed uit. Hopelijk kan hij het komende seizoen vanaf het begin dit laten zien. Leuke speler.
 
https://decorrespondent.nl/810/waar...oetballers-van-nederland-is/39444570-9d2170ed

Dit wel bekende stukje over Immers heeft me wel aan het denken gezet, ik ben benieuwd welke spelers stiekem ook ondergewaardeerd worden, of juist overgewaardeerd.

Arias is misschien wel zo een type 'vergeten voetballer' maar statistisch dus altijd goed geweest in zijn jeugd. Bleek een goede aankoop.

Na de wedstrijd PSV - Utrecht wist De Telegraaf a.k.a. Ajaxkrantje de hele PSV selectie ongeveer een onvoldoende te geven, hier kwam ook een leuk statistische reactie op van 1 of ander bureau die Willems als 1 van de beste spelers te zien van die speelronde in de Eredivisie. Even kwijt welke bron dat was.

Ik denk dat er op deze manier wel meer goede voetballers te vinden zijn, de onzichtbare krachten.. De Johann Vogels bijvoorbeeld...
 
Mijn complimenten aan Brands' voor de aankoop van arias.
Hij gaat met de week beter spelen. Wat een verademing tov manolev.
 
Terug
Bovenaan Onderaan