Technisch Manager

Sterker nog; als ik nadenk over mogelijke nieuwe TD's en de succeskans die ik zo'n nieuwe technisch sterke man geef, kom ik tot de conclusie dat het wegsturen van JdJ waarschijnlijk nog minder zin heeft dan het ontslaan van MvB. Ja, vanuit nu bekeken lijkt de afgelopen transferzomer echt rampzalig. Maar overall de transferzomers van mannen als Van Geel, Brands, Overmars, Valckx, Arnesen en weet ik wie nog allemaal bekijken leidt toch ook tot de conclusie dat het een verdomd lastig spelletje is waar zowat altijd een aardige lading miskopen bij zit?

Ik denk dat hetgeen dat hier nu veroordeeld wordt (verharding, polarisatie, verzwart-witting (geen woord, maar die verzin ik dan bij deze)) ook op dit forum gigantisch terug te zien is. Arnesen was bijna een decennium TD bij PSV. Een periode die echt niet continu hosanna was. Als je dat naar nu verplaatst zou die beste man ook op dit forum al minimaal vijf transferzomers neergesabeld zijn geweest als dé grote boeman. Die verharding en het veel sneller op de korte termijn bekeken vellen van een negatief oordeel die we allemaal op Twitter terugzien, herken ik ook hier. En dan is het logische resultaat dat die paar idioten die je in elke groep hebt dat uiten in bedreigingen en het proberen ingooien van ramen. Het een staat niet los van het ander.
Eens dat TD zijn nog niet zo makkelijk is als het lijkt. En alle anderen die genoemd hebben, hebben idd ook een lange lijst met mislukkelingen. Het grote verschil is dat zowel Van Geel, Overmars, Brands, Valckx en Arnesen ook allemaal een aanzienlijke lijst met voltreffers hebben en JdJ geen 1.
 
Als dat is afgesproken, moeten JdJ en TG zich ook onthouden van commentaar inderdaad. Al heb ik van laatstgenoemde weinig (niets?) gehoord. Waar heb je de info over MvB en Waterreus vandaan? Hedde gij oewe eigen anonieme bronnen? :D
Nee gewoon uit de artikelen in de kranten die zich baseren op de anonieme bronnen :maniac:
 
Martin van Geel, om van PSV definitief een tweede Feyenoord te maken :sad: Van Geel ipv JdJ, dat is zoiets als een twintig jaar oude tweedehands Fiat inruilen voor een veertig jaar oude tweedehands Fiat; meer kilometers op de teller, maar het blijft even bagger.



Inderdaad. Brands krijgt van mij zelfs hooguit een 5. Het halen van Guardado, Moreno, Gini, Mertens en Lozano was prima, maar daar staan minstens evenveel flaters tegenover en een totale verwaarlozing van de verdediging, om maar te zwijgen van het niet in staat zijn om zijn baan goed uit voeren, namelijk het samenstellen van een uitgebalanceerde selectie. Ook qua verkoop vond ik het onder de streep vrijwel allemaal tegenvallen, en al helemaal de verkoop van Mertens aan Napoli voor een pietluttig bedrag, terwijl hij de MvP van de Eredivisie was.

Vergeet niet dat hij Frenkie de Jong naar Ajax heeft laten gaan om wat wisselgeld, zijn aller grootste fout.
 
Ik zou Toon Gerbrands wel wat vinden. Heeft als een van de weinigen echt een club door n donker dal weten te loodsen in de tijd dat de bubbel rond Scheringa klapte en AZ financieel en sportief door n diep dal ging. Een van de meest ervaren mensen en iemand die voor n visie uit durf te Komen. Hij schrijft er zelfs boeken over.

Als TD wellicht een wat jongere en gedreven persoonlijkheid. Iemand de club en kanalen goed kent. Misschien John de Jong die toch al een flink aantal jaren meegaat.

Of zeg ik nu iets raars? ;P
 
Er was eens ... :rolleyes:

QAnGdjTf
 
Sterker nog; als ik nadenk over mogelijke nieuwe TD's en de succeskans die ik zo'n nieuwe technisch sterke man geef, kom ik tot de conclusie dat het wegsturen van JdJ waarschijnlijk nog minder zin heeft dan het ontslaan van MvB. Ja, vanuit nu bekeken lijkt de afgelopen transferzomer echt rampzalig. Maar overall de transferzomers van mannen als Van Geel, Brands, Overmars, Valckx, Arnesen en weet ik wie nog allemaal bekijken leidt toch ook tot de conclusie dat het een verdomd lastig spelletje is waar zowat altijd een aardige lading miskopen bij zit?

Ik denk dat hetgeen dat hier nu veroordeeld wordt (verharding, polarisatie, verzwart-witting (geen woord, maar die verzin ik dan bij deze)) ook op dit forum gigantisch terug te zien is. Arnesen was bijna een decennium TD bij PSV. Een periode die echt niet continu hosanna was. Als je dat naar nu verplaatst zou die beste man ook op dit forum al minimaal vijf transferzomers neergesabeld zijn geweest als dé grote boeman. Die verharding en het veel sneller op de korte termijn bekeken vellen van een negatief oordeel die we allemaal op Twitter terugzien, herken ik ook hier. En dan is het logische resultaat dat die paar idioten die je in elke groep hebt dat uiten in bedreigingen en het proberen ingooien van ramen. Het een staat niet los van het ander.
Over de transfers: het een van Veldermate bij Ajax die de echte scouting doet. Dat zou bij PSV ook zo zijn, alleen was JdJ jaren lang hoofd scouting en nu TD. Twee totaal verschillende functies waar verschillende skils voor nodig zijn. De situatie van Ajax is totaal anders: die hebben zoveel geld dat 40 miskopen weinig uit maakt. Bij ons en in deze tijd had je een ervaren TD nodig met de nodige creativiteit en netwerk in het buitenland, als TD wel te verstaan en niet als scout... Dat heeft Gerbrands erg onderschat net als hij het aanstellen van een onervaren trainer met zulke eigenschappen die hem niet onbekend waren..., behoorlijk heeft onderschat. En ook nu pakt hij zijn rol niet en laat hij de twee kampen met de modder gooien in de media zonder een groot statement te maken. Nee, hij laat JdJ een zielige persconferentie geven. Net als hij Faber naar de SV liet gaan met wie de kijker medelijden kreeg. Er is op management en communicatie niveau te veel mis bij PSV en JdJ is daar maar een onderdeel van.
 
Morgenmiddag zal er een persconferentie belegd worden, waar JDJ, geflankeerd door Toon Gerbrands, zijn ontslag zal bekendmaken aan de toegestroomde journalisten.
 
Wensbeeld of heb je een bron?
Intuitie....na alle kritiek van de afgelopen dagen in de pers, vandaag weer kritiek in de media van analitici en zijn twijfel of hij verder wil gaan als TD van PSV.....optelsom van alles en mijn intuitie zegt dat hij de handdoek in de ring gaat gooien....
 
Zou goed zijn. Faber had het vanmiddag na afloop over de 20 jaar ervaring die JdJ heeft. Nou, dan heeft JdJ in die 20 jaar verdomd weinig geleerd als hij nog zulke kolossale fouten maakt. Eeuwige stagiair, te licht voor de job. Weg ermee.
Hij heeft misschien veel geleerd maar meer als hoofd scouting (en zelfs niet als een echte scout die met de poten in de klei staat). TD is een andere functie met andere verantwoordelijkheden en nodige vaardigheden en gogme dan hoofd scouting die voornamelijk kijkt of de scouts goed werk hebben verricht of hen aanwijzingen kan geven waar ze beter moeten gaan zoeken etc. Gerbrands heeft zich vergist en dacht dat 20 jaar werkzaam zijn op de Herdgang ook inhoudt dat je zo een functie ook kan gaan beoefenen. De tweede misvatting van hem was dat ie er van uit ging dat je als TD van een topclub de tijd krijgt om zulke grove fouten te maken die de club in financieel en sportief vlak naar de afgerond hebben gebracht. Leren om een goede TD te worden doe je niet bij een topclub maar elders.
 
Als je de selectie stuk voor stuk analyseert maak je op dat alleen de eigen jeugd nog het enigszins verbloemd:
Unnerstall: redelijke aankoop
Zoet: niet meer het niveau
Dumfries: voetballend matig, inzet prima. Redelijk tot goede aankoop
Teze: Potentie tot 1e elftal.
Schwaab: Slecht. Eerste periode redelijk, nooit meer terug moeten halen.
Baumgartl: Slecht. Maximaal back-up voor rcv maar had nooit voor zo veel geld gekocht moeten worden.
Viergever. Goed. Transfervrij opgehaald. Multi-inzetbaar en een van de weinige die niet door de ondergrens zakt. Overigens wel iemand die eigenlijk op de bank thuis hoort bij goede bezetting achterin.
Boscagli: Slecht. Te slap als cv. Te bang als lb. Onbegrijpelijke aankoop.
Rodriguez. Nog niet te beoordelen
Sadilek: Wisselmateriaal voor het middenveld. Kan je erbij hebben, hoeft niet.
Hendrix: Zou ik altijd laten spelen alleen al omdat hij wél trots is om voor PSV uit te komen. Kwalitatief ook prima als stofzuiger maar moeten twee voetballers voor hem spelen als enige controleur.
Rosario.:Komt kwaliteit te kort, aankoop an sich was wel het gokje waard en daarom wel voldoende. Had een goed eerste halfjaar maar daarna aangetoond dat dit een opvlieging was. Doorselecteren.
Guti: Slecht. Veel geld voor iemand die eigenlijk nooit wist te overtuigen. Had het heel erg gehoopt maar ook hier: doorselecteren.
Thomas: Voldoende. Niet een hoge som voor bankmateriaal. Kan controleren en aanvallend. Moet nog in het ritme komen naar hele lange periode blessures. Zit nog wel potentie in volgens mij.
Ihattaren: Nu al de beste van het team.
Bruma: Waardeloos. Echt by far de slechtste aankoop in de historie. Alleen hierom zou je de eer aan jezelf kunnen houden.
Madueke: Potentie 1e elftal
Lammers: Leuke speler, mist net het niveau om de onbetwiste eerste spits te zijn. Leuke wissel.
Mitro: Slecht. Niet fit, niet professioneel. Je ziet dat hij wel het spelletje begrijpt en rust heeft maar dat is niet voldoende.
Gakpo: Potentie 1e elftal. Nog niet toe aan de basis. Wel een goede speler.
Doan: Potentie 1e elftal. Maar weet nog steeds niet wat nou zijn positie is. Duur aangekocht.
Malen: Uitstekende aankoop. Een van de weinige klassespelers.

Conclusie: 2 goede spelers, aantal met potentie en een aantal redelijke spelers. Te slecht voor een 'topclub', svp ook doorselecteren in de scouting en het management.
 
Hij heeft misschien veel geleerd maar meer als hoofd scouting (en zelfs niet als een echte scout die met de poten in de klei staat). TD is een andere functie met andere verantwoordelijkheden en nodige vaardigheden en gogme dan hoofd scouting die voornamelijk kijkt of de scouts goed werk hebben verricht of hen aanwijzingen kan geven waar ze beter moeten gaan zoeken etc. Gerbrands heeft zich vergist en dacht dat 20 jaar werkzaam zijn op de Herdgang ook inhoudt dat je zo een functie ook kan gaan beoefenen. De tweede misvatting van hem was dat ie er van uit ging dat je als TD van een topclub de tijd krijgt om zulke grove fouten te maken die de club in financieel en sportief vlak naar de afgerond hebben gebracht. Leren om een goede TD te worden doe je niet bij een topclub maar elders.
Wat vooral een probleem is is dat hij onder Brands heeft geleerd. En 1 ding wat Brands totaal niet in de vingers heeft is om een evenwichtige, uitgebalanceerde selectie te maken waar spelers complementair aan elkaar zijn. Bij Brands viel het wel eens goed uit, maar een deel kan daar op de jeugd geschoven worden, en een ander deel statistiek.
En eveneens een Brands erfenis: de volledige focus op de voetjes en het veronachtzamen van de hoofdjes.
 
Als je de selectie stuk voor stuk analyseert maak je op dat alleen de eigen jeugd nog het enigszins verbloemd:
Unnerstall: redelijke aankoop
Zoet: niet meer het niveau
Dumfries: voetballend matig, inzet prima. Redelijk tot goede aankoop
Teze: Potentie tot 1e elftal.
Schwaab: Slecht. Eerste periode redelijk, nooit meer terug moeten halen.
Baumgartl: Slecht. Maximaal back-up voor rcv maar had nooit voor zo veel geld gekocht moeten worden.
Viergever. Goed. Transfervrij opgehaald. Multi-inzetbaar en een van de weinige die niet door de ondergrens zakt. Overigens wel iemand die eigenlijk op de bank thuis hoort bij goede bezetting achterin.
Boscagli: Slecht. Te slap als cv. Te bang als lb. Onbegrijpelijke aankoop.
Rodriguez. Nog niet te beoordelen
Sadilek: Wisselmateriaal voor het middenveld. Kan je erbij hebben, hoeft niet.
Hendrix: Zou ik altijd laten spelen alleen al omdat hij wél trots is om voor PSV uit te komen. Kwalitatief ook prima als stofzuiger maar moeten twee voetballers voor hem spelen als enige controleur.
Rosario.:Komt kwaliteit te kort, aankoop an sich was wel het gokje waard en daarom wel voldoende. Had een goed eerste halfjaar maar daarna aangetoond dat dit een opvlieging was. Doorselecteren.
Guti: Slecht. Veel geld voor iemand die eigenlijk nooit wist te overtuigen. Had het heel erg gehoopt maar ook hier: doorselecteren.
Thomas: Voldoende. Niet een hoge som voor bankmateriaal. Kan controleren en aanvallend. Moet nog in het ritme komen naar hele lange periode blessures. Zit nog wel potentie in volgens mij.
Ihattaren: Nu al de beste van het team.
Bruma: Waardeloos. Echt by far de slechtste aankoop in de historie. Alleen hierom zou je de eer aan jezelf kunnen houden.
Madueke: Potentie 1e elftal
Lammers: Leuke speler, mist net het niveau om de onbetwiste eerste spits te zijn. Leuke wissel.
Mitro: Slecht. Niet fit, niet professioneel. Je ziet dat hij wel het spelletje begrijpt en rust heeft maar dat is niet voldoende.
Gakpo: Potentie 1e elftal. Nog niet toe aan de basis. Wel een goede speler.
Doan: Potentie 1e elftal. Maar weet nog steeds niet wat nou zijn positie is. Duur aangekocht.
Malen: Uitstekende aankoop. Een van de weinige klassespelers.

Conclusie: 2 goede spelers, aantal met potentie en een aantal redelijke spelers. Te slecht voor een 'topclub', svp ook doorselecteren in de scouting en het management.
Goed beargumenteerde analyse, ben t her en der niet helemaal eens, maar snap de lijst volledig.
 
Ongetwijfeld een clubman die het beste voor heeft met de club, en de bedreigingen zijn een absoluut een dieptepunt.

Dat gezegd hebbende: als je met zoveel geld zo een matige selectie samen hebt gesteld (zuurverdiende centen waardoor we nu niks meer te besteden hebben) en dat we vervolgens nóg zwakker uit de winterstop komen door twee topspelers te verkopen en er niks voor terug te halen, heb je gewoon gefaald. Ik wil dat De Jong slaagt, maar hij maakt het gewoon onmogelijk voor zichzelf. De selectie is nóg zwakker dan in de eerste seizoenshelft en dat is ook knap.

"kijk, we zijn een gemoedelijke club en plezier staat bij ons op 1, en Unnerstall, die staat ook op 1. John is een clubman, een vakman die al 20 jaar aan onze club verbonden is. Dat moet je koesteren. Het feit dat hij geen volwaardige selectie heeft kunnen samenstellen, ondanks dat hij meer miljoenen uitgeeft dan aan een gemiddelde Noord/Zuidlijn zegt me nog niet zo veel. We verliezen dan wel punten met de snelheid van Ursain Bolt, maar we verliezen ze gemoedelijk, da's het grote verschil met topclubs die wel presteren. Daar moet je winnen, daar winnen ze ook. Van ons hoeft het allemaal niet zo op z'n Randstedelijks. We moeten de rijen gesloten houden en naar voren kijken en niet op incidenten sturen. Kijk, de bal is rond, en als de tegengoals die we sinds de winterstop allemaal hebben gekregen, niet gescoord waren, had ik nog wel eens willen zien hoe de vlag erbij zou hangen"
 
Laatst bewerkt:
"kijk, we zijn een gemoedelijke club en plezier staat bij ons op 1, en Unnerstall, die staat ook op 1. John is een clubman, een vakman die al 20 jaar aan onze club verbonden is. Dat moet je koesteren. Het feit dat hij geen volwaardige selectie heeft kunnen samenstellen, ondanks dat hij meer miljoenen uitgeeft dan aan een gemiddelde Noord/Zuidlijn zegt me nog niet zo veel. We verliezen dan wel punten met de snelheid van Ursain Bolt, maar we verliezen ze gemoedelijk, da's het grote verschil met topclubs die wel presteren. Daar moet je winnen, daar winnen ze ook. Van ons hoeft het allemaal niet zo op z'n Randstedelijks. We moeten de rijen gesloten houden en naar voren kijken en niet op incidenten sturen. Kijk, de bal is rond, en als de tegengoals die we sinds de winterstop allemaal hebben gekregen, niet gescoord hadden, had ik nog wel eens willen zien hoe de vlag erbij zou hangen"

:clap2:
 
Als je de selectie stuk voor stuk analyseert maak je op dat alleen de eigen jeugd nog het enigszins verbloemd:
Unnerstall: redelijke aankoop
Zoet: niet meer het niveau
Dumfries: voetballend matig, inzet prima. Redelijk tot goede aankoop
Teze: Potentie tot 1e elftal.
Schwaab: Slecht. Eerste periode redelijk, nooit meer terug moeten halen.
Baumgartl: Slecht. Maximaal back-up voor rcv maar had nooit voor zo veel geld gekocht moeten worden.
Viergever. Goed. Transfervrij opgehaald. Multi-inzetbaar en een van de weinige die niet door de ondergrens zakt. Overigens wel iemand die eigenlijk op de bank thuis hoort bij goede bezetting achterin.
Boscagli: Slecht. Te slap als cv. Te bang als lb. Onbegrijpelijke aankoop.
Rodriguez. Nog niet te beoordelen
Sadilek: Wisselmateriaal voor het middenveld. Kan je erbij hebben, hoeft niet.
Hendrix: Zou ik altijd laten spelen alleen al omdat hij wél trots is om voor PSV uit te komen. Kwalitatief ook prima als stofzuiger maar moeten twee voetballers voor hem spelen als enige controleur.
Rosario.:Komt kwaliteit te kort, aankoop an sich was wel het gokje waard en daarom wel voldoende. Had een goed eerste halfjaar maar daarna aangetoond dat dit een opvlieging was. Doorselecteren.
Guti: Slecht. Veel geld voor iemand die eigenlijk nooit wist te overtuigen. Had het heel erg gehoopt maar ook hier: doorselecteren.
Thomas: Voldoende. Niet een hoge som voor bankmateriaal. Kan controleren en aanvallend. Moet nog in het ritme komen naar hele lange periode blessures. Zit nog wel potentie in volgens mij.
Ihattaren: Nu al de beste van het team.
Bruma: Waardeloos. Echt by far de slechtste aankoop in de historie. Alleen hierom zou je de eer aan jezelf kunnen houden.
Madueke: Potentie 1e elftal
Lammers: Leuke speler, mist net het niveau om de onbetwiste eerste spits te zijn. Leuke wissel.
Mitro: Slecht. Niet fit, niet professioneel. Je ziet dat hij wel het spelletje begrijpt en rust heeft maar dat is niet voldoende.
Gakpo: Potentie 1e elftal. Nog niet toe aan de basis. Wel een goede speler.
Doan: Potentie 1e elftal. Maar weet nog steeds niet wat nou zijn positie is. Duur aangekocht.
Malen: Uitstekende aankoop. Een van de weinige klassespelers.

Conclusie: 2 goede spelers, aantal met potentie en een aantal redelijke spelers. Te slecht voor een 'topclub', svp ook doorselecteren in de scouting en het management.
Prima analyse, niks aan toe te voegen, behalve dat ik erover twijfel of Doan potentie heeft als 1e elfftal speler. Als ik het nu zou moeten zeggen, zou ik zeggen van niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan