Is toch gewoon niks anders dan je opties bekijken en kiezen voor wat jou (om wat voor reden dan ook) het meeste aanspreekt?
Speler zonder ruggegraat en zonder progressie.
Van PSV naar Spurs en naar Ajax is toch geen verbetering. Kortom ambitieloos en bang om te vechten voor je plek.
Nou mag hij weer lekker naar het kunstgras van Emmen toe.
 
Speler zonder ruggegraat en zonder progressie.
Van PSV naar Spurs en naar Ajax is toch geen verbetering. Kortom ambitieloos en bang om te vechten voor je plek.
Nou mag hij weer lekker naar het kunstgras van Emmen toe.
Die laatste keuze snap ik ook niet. Carrièrematig, zeg maar. Ik denk dat hij goed genoeg is voor de PL of Primera Division. Ik reageerde alleen op ‘verrader’. Dat zie ik anders.
 
Ik snap ze allebei niet. Bergwijn gaat naar een kutclub en Ajax betaalt veel te veel.
Maar ze moeten het allebei zelf maar weten. In het betaald voetbal is mensenhandel heel gewoon en daarin kan heel veel.
Ajax heeft geld genoeg en ze kunnen het zich veroorloven. Bergwijn zal bij Ajax ook een miljoenensalaris ontvangen. Veel geld voor wedstrijdjes tegen Volendam en Go Ahead Eagles. :rolleyes: :maniac:
Die gaan ze over een jaar of 2 gewoon weer voor 60 miljoen verkopen.
 
Die laatste keuze snap ik ook niet. Carrièrematig, zeg maar. Ik denk dat hij goed genoeg is voor de PL of Primera Division. Ik reageerde alleen op ‘verrader’. Dat zie ik anders.
Dat mag, ik niet. Samen met FEBO Mo. Die mogen wat mij betreft een heel vervelende middag in april 2023 krijgen in Eindhoven.
 
:ROFL:

Wat Stevie betreft, ik weet dat ie daar uit de jeugd wegkomt maar ik heb er altijd een beetje moeite mee als een (oud)speler van ons in verband wordt gebracht met die :SC:
En als ze dan ook nog gaan, mogen ze van mij flink mislukken daar.
Alle andere clubs heb ik dan niet zo'n moeite mee maar die.....
 
Ik heb overigens sowieso het gevoel dat de eredivisie steeds sterker wordt. Spelers kiezen eerder voor de eredivisie en dat is ook gunstig om de definitieve plek 6 op de coefficientenlijst van Portugal over te nemen en te behouden. Ook voor PSV financieel dus.
Misschien gaan we ook ooit nog Frankrijk voorbij.
 
Ajax is echt geen stap terug in vergelijking met Everton, Freiburg, Valencia etc.

Hooguit de competitie die minder aanspreekt😟
Dat bedoelde ik ook. Als speler streef je naar weerstand op een zo hoog mogelijk podium. Een speler die wedstrijden voor Oranje wint, is de eredivisie ontgroeid.
 
Dat bedoelde ik ook. Als speler streef je naar weerstand op een zo hoog mogelijk podium. Een speler die wedstrijden voor Oranje wint, is de eredivisie ontgroeid.
Hij wordt straks uitgefloten in EHV, weerstand op het hoogste niveau gegarandeerd.

2e punt is zorgelijk, Bergwijn kan een grote rol pakken in Oranje, is de eredivisie dan de juiste speeltuin voor hem om te oefenen?
 
Ik heb overigens sowieso het gevoel dat de eredivisie steeds sterker wordt. Spelers kiezen eerder voor de eredivisie en dat is ook gunstig om de definitieve plek 6 op de coefficientenlijst van Portugal over te nemen en te behouden. Ook voor PSV financieel dus.
Misschien gaan we ook ooit nog Frankrijk voorbij.
Dat denk ik dan weer niet. Frankrijk is een gigantisch land en heeft een enorme talentenvijver. Dat zie je ook wel aan hoe topclubs uitpuilen met Franse talenten. De ene is verkocht en de volgende is al weer een hype en gaat voor 80m of meer van de hand. Veel Franse clubs hebben een uitstekende jeugdopleiding. Het kan best dat Nederland erlangs gaat op de coefficientenlijst, maar of dat structureel zal zijn lijkt mij dus sterk. Portugal is een realistischer doelwit voor de lange termijn omdat dat ook gewoon een klein land is
 
Hij wordt straks uitgefloten in EHV, weerstand op het hoogste niveau gegarandeerd.

2e punt is zorgelijk, Bergwijn kan een grote rol pakken in Oranje, is de eredivisie dan de juiste speeltuin voor hem om te oefenen?
Nee, maar wel de makkelijkste voor hemzelf. Speeltijd en waarschijnlijk genoeg goal en assists gegarandeerd. Dat in combinatie met de status die Ajax heeft betekent dat je altijd geselecteerd wordt en dus een vaste waarde kan zijn bij Oranje. Hij presteerde al goed in Oranje als bankzitter van Spurs die amper speelde, dus minder zal het niet worden. Dat hij hiermee zijn kansen vergooit om zich nog echt te ontwikkelen tov. bijvoorbeeld voor een club als Milan of Sevilla gaan spelen; ja, dat dan weer wel.

Maar goed, hij is voor de veiligste optie gegaan waar de minste ambitie uit spreekt. Lekker cashen als topverdiener bij Ajax en weer de kleintjes van de Eredivisie overhoop schieten, in plaats van vechten voor je plek bij een Europese subtopper in een topcompetitie waar je echt moet afrekenen met concurrentie op jouw plek die er toe doet.
 
Ach, ik heb nog steeds het beeld voor mij van zijn goal tegen Ajax in het Philipsstadion, waardoor het zeker werd dat we kampioen werden. Meteen naar de supporters rennend en het PSV-logo op zijn borst kussend.

Hij heeft echt niks tegen PSV. Maar hij wil naar het WK, wekelijks spelen en in de CL terechtkomen. Dan is er eigenlijk maar 1 club die overblijft. Prima, het is niet dat hij ons heeft afgewezen.
 
Ah joh deze man heeft PSV miljoenen opgeleverd. Als die daarna voor Ajax wil spelen moet die dat lekker doen, heb daar echt 0 haat gevoelens bij. Lekker laten.

Vind ik ook. Al vind ik ook dat spelers zich moeten leren beheersen om al op jonge leeftijd iets te zeggen als “Ik denk niet meer dat ik terug ga naar ….”, of uitspraken van soortgelijke strekking.
 
Ach, ik heb nog steeds het beeld voor mij van zijn goal tegen Ajax in het Philipsstadion, waardoor het zeker werd dat we kampioen werden. Meteen naar de supporters rennend en het PSV-logo op zijn borst kussend.

Hij heeft echt niks tegen PSV. Maar hij wil naar het WK, wekelijks spelen en in de CL terechtkomen. Dan is er eigenlijk maar 1 club die overblijft. Prima, het is niet dat hij ons heeft afgewezen.
Wij gaan geen 32,5 miljoen eventjes aftikken. Ajax is helaas de enige die dat wel eventjes kan doen.
 
Wij gaan geen 32,5 miljoen eventjes aftikken. Ajax is helaas de enige die dat wel eventjes kan doen.

Ik hoop toch dat wij wat beter met dat geld omgaan ja als we het hebben. Van 32,5 miljoen kan die pracht scouting van Ajax toch wel minstens 2 spelers vinden die net zo veel of misschien nog wel meer toevoegen?
 
Ik hoop toch dat wij wat beter met dat geld omgaan ja als we het hebben. Van 32,5 miljoen kan die pracht scouting van Ajax toch wel minstens 2 spelers vinden die net zo veel of misschien nog wel meer toevoegen?
4/5 van de scouts van Ajax zit tegenwoordig alleen nog maar bij het Nederlands Elftal. De rest zit bij Jong Oranje.

Als Martinez vertrekt is er ook maar 1 kandidaat over: Ake.
 
Terug
Bovenaan Onderaan