Stanislav Manolev

ondanks zijn mindere punten vind ik het nog altijd een goede back, als hij altijd goede voorzetten gaf dan speelde hij echt niet meer bij ons.

Hij heeft altijd veel dreiging naar voren met zijn loopacties zonder (en ook met) bal, tegenstanders worden op onze rechterkant meer naar achteren gedrukt als op onze linkerkant, en dat is zijn verdienste. Na vd Wiel is hij de beste rechtsback in de eredivisie imo.

Dat hij niet akkoord is ivm contractverlenging is jammer maar verder is er niets over bekend dus of hij terecht of onterecht niet bijtekent weet niemand hier....
 
Toch zou ik Tamata wat langer aan het werk willen zien. Ajax laat met zijn jeugd zien dat niet alles wat van ver komt ook beter hoeft te zijn. Veel derderangs garnituur zijn niet beter dan een jeugdige Antia, Ebecilio bij ajax of een Bakkal, Labyad of Tamata bij ons. Alleen durven we dat niet aan. Wij denken dat een Bulgaar of een Braziliaan het automatisch beter doet dan de eigen jeugd en dat is niet waar. Ajax wordt er misschien geen kampioen mee, maar wij kunnen daar ook niet meer automatisch van uit gaan, zoals vroeger. Als alles slecht of minder is, dan maar de mindere eigen jeugd eerst. Ajax durfde de dure Silva er naast te zetten en van der Wiel een kans te geven. Het gevolg is dat zij hem straks voor veel geld zullen verkopen. Wij zijn vorig jaar ook geen kampioen geworden maar hebben ook niets verkocht. En ik vraag mij af of wij Manolev met heel veel geld aan een topclub zullen kunnen verkopen.
 
ondanks zijn mindere punten vind ik het nog altijd een goede back, als hij altijd goede voorzetten gaf dan speelde hij echt niet meer bij ons.

Hij heeft altijd veel dreiging naar voren met zijn loopacties zonder (en ook met) bal, tegenstanders worden op onze rechterkant meer naar achteren gedrukt als op onze linkerkant, en dat is zijn verdienste. Na vd Wiel is hij de beste rechtsback in de eredivisie imo.

Dat hij niet akkoord is ivm contractverlenging is jammer maar verder is er niets over bekend dus of hij terecht of onterecht niet bijtekent weet niemand hier....

na v d Wiel? NA v d Wiel? Ga weg grapjas :rolleyes:
 
Ik vind V.d. Wiel ook wel wat beter dan Manolev eerlijk gezegt.

Een ajacied kan nooit beter zijn dan een psv-er!

Bovendien is Vd Wiel verdedigend zeer matig. Directe tegenstanders Dzsudzsak, Verhoek, chadli, Mertens, hij kan van deze jongens geen een duel winnen!
Geen directe tegenstander, andere verhaal.
 
Manolev is bijna de enige speler waar ik als PSVer trots op ben.

Tegenwoordig is het powerplay, mijn trainer heeft het altijd over positieverplaatsingen en dat het spelletje zonder de bal soms veel belangrijker is, Manolev is zon essentiele dynamische factor.

Herrinneren julie nog dat PSV met 4-0 van Ajax won toen de amsterdammers gek werden van die heen en weer rennende Manolev ?
Kennen jullie Stoch nog die in de wedstrijd tegen ONSPSV op de sprint werd geklopt door Manolev ?

Nee we lachen liever om de dikke kop van René en we borduren liever gemakelijk verder op een paar snel bedachte simpele reacties omdat het zo lekker simpel is.

Ik hou Manolev altijd in de gaten, is het niet in het stadion dan is het wel op Eredivisie live.

We lachen liever, zijn liever dik of we komen liever aandachtstekort met een roze shirtje dan dat we ook de goede punten gezien hebben:

-Manolev een moderne back kan zijn die hard werkt
-Manolev kan met zijn snelheid wel eens een gaatje dicht metselen tegen de aanvaller zodat daarmee voorkomen word dat de middenvelder op het idee komt om de bal diep te geven
-Manolev kan ervoor zorgen dat de aanvaller teruggedreven wordt naar eigen helft.(verschuiving, zijn ijzeren longen zijn al een kwaliteit op zichzelf. Dat is ook een beetje wat ik bedoel met een moderne back)
-Manolev kan een mannetje passeren met de bal is hij soms erg wendbaar
-Manolev kan de toon zetten, hij zet niet alleen de tegenstander aan het werk maar ook het eigen elftal.
-Verdedigend kan Stanislav beter zijn mannetje staan dan bijvoorbeeld de
kabouter Anita.
-Manolev kan wat extras brengen. Dan neem ik maar van jullie aan dat het extraatje wel eens de extra portie zwakke voorzetten is die van laag niveau zouden zijn (althans, voor diegenen die te veel teletekst kijken of zichzelf of de tijd waarin de persoon heeft gevoetbald in het zadel willen helpen door PSV of Manolev af te kraken). Zelfs zonder goede voorzet is de rush van Manolev nog van meerwaarde geweest, de bal is simpelweg gewoon van punt A naar punt B gebracht.

-Iedereen die Manolev een beetje in de gaten houdt weet dat hij ook een goede voorzet in zijn mars kan hebben naast de hoeveelheid slechte voorzetten. Je kunt zeggen dat de helft van de voorzetten mislukt is, maar je kunt niet zeggen dat die andere helft ook mislukt is, die assists van vorig seizoen die neem je niet meer weg want die staan op papier en de goede voorzetten op de band.
-Rutten houd zijn poot stijf bij Manolev, het is niet voor niets dat er grot clubs achter de bulgaar aan zitten.

Ik ben nu zelf ook behoorlijk vermoeid, dus er zou her en der best een taalfoutje in mijn betoog kunnen zitten, mij gaat het echter om de positieve ondertoon.

Thanks Rizz, scheelt weer typwerk.
 
Thanks Rizz, scheelt weer typwerk.

Sorry, maar als je als PSV'er tróts bent op Manolev, dan snap ik dat ook weer niet. Hij speelde een goede pot tegen NAC maar grote kans dat hij tegen Lille weer de meest belachelijke ballen geeft, verkeerde aanname's en idiote hakballetjes doet. Ik hoop nog steeds dat PSV in de zomer een constantere en degelijke back haalt, waarbij je niet steeds billenknijpend zit te wachten in de hoop op een bal richting de zestien. Ben dat gedoe wel een beetje zat nu.
 
Sorry, maar als je als PSV'er tróts bent op Manolev, dan snap ik dat ook weer niet. Hij speelde een goede pot tegen NAC maar grote kans dat hij tegen Lille weer de meest belachelijke ballen geeft, verkeerde aanname's en idiote hakballetjes doet. Ik hoop nog steeds dat PSV in de zomer een constantere en degelijke back haalt, waarbij je niet steeds billenknijpend zit te wachten in de hoop op een bal richting de zestien. Ben dat gedoe wel een beetje zat nu.

Ach, die gozer geeft minimaal 3 goede voorzetten per wedstrijd. Een beetje spits legt er daar twee van in. Daarbij geeft hij ook altijd een stuk of 6 a 7 redelijke waar altijd gevaar uit ontstaat. Dan neem ik die ene (hooguit twee) voorzet die de tweede ring in vliegt voor lief.

Die gozer is verdedigend zeer sterk, kan koppen, is een van de snelsten in onze selectie, heeft een goede tackle, heeft loopvermogen zoals niemand anders, heeft techniek voor een dribbel, heeft 110% inzet (wat we vaak missen in dit slappe PSV), breekt wedstrijden open als alles weer statisch staat, heeft doorzettingsvermogen en deinst nergens voor terug, geeft regelmatig een sterke pass waar vervolgens kansen uit ontstaan, en geeft regelmatig voorzetten die direct gevaar opleveren. Wat wil je nog meer? Dat hij die enkele lachwekkende voorzet uitsluit? Ja graag, maar ik zie Maicon net (zoals iedere week) ook weer een paar flinke afzwaaiers zonder idee afleveren. Dit is gewoon Mierenneuken wat je nou doet Thijs.
 
Sorry, maar als je als PSV'er tróts bent op Manolev, dan snap ik dat ook weer niet. Hij speelde een goede pot tegen NAC maar grote kans dat hij tegen Lille weer de meest belachelijke ballen geeft, verkeerde aanname's en idiote hakballetjes doet. Ik hoop nog steeds dat PSV in de zomer een constantere en degelijke back haalt, waarbij je niet steeds billenknijpend zit te wachten in de hoop op een bal richting de zestien. Ben dat gedoe wel een beetje zat nu.

Dat is waar, maar het veld was dan ook heel slecht
 
Toch zou ik Tamata wat langer aan het werk willen zien. Ajax laat met zijn jeugd zien dat niet alles wat van ver komt ook beter hoeft te zijn. Veel derderangs garnituur zijn niet beter dan een jeugdige Antia, Ebecilio bij ajax of een Bakkal, Labyad of Tamata bij ons. Alleen durven we dat niet aan. Wij denken dat een Bulgaar of een Braziliaan het automatisch beter doet dan de eigen jeugd en dat is niet waar. Ajax wordt er misschien geen kampioen mee, maar wij kunnen daar ook niet meer automatisch van uit gaan, zoals vroeger. Als alles slecht of minder is, dan maar de mindere eigen jeugd eerst. Ajax durfde de dure Silva er naast te zetten en van der Wiel een kans te geven. Het gevolg is dat zij hem straks voor veel geld zullen verkopen. Wij zijn vorig jaar ook geen kampioen geworden maar hebben ook niets verkocht. En ik vraag mij af of wij Manolev met heel veel geld aan een topclub zullen kunnen verkopen.

Volledig mee eens ! Exotische aankopen hoeft per definitie niet een verbetering te zijn. Daarom zou ik ook graag Tamata, Wuytens, Bakkal en Labyad wat aan het werk willen zien. Als je Manolev kan verkopen moet je het gewoon doen.
 
Het is bewezen dat ze slechte keuzes maken. Voetbal is vol met momenten waar spelers iets snel moeten beslissen en keuzes maken.
Verder, je had in mijn post een deel geknipt, waarom? Omdat juist is?

Ken je geval van Jan Van Beveren?

Dus is een ajacied sowieso slechter? naja, de rest geknipt, omdat het jou mening is.. en niet verder op wilde reagere;)
 
Manolev was voor mij Man of the match.

Was bij alle 3 de goals + de rode kaart betrokken. (1e vrije trap veroorzaakt, tweede stond hij met een pass aan de basis, derde veroorzaakte hij die corner). Nou konden die mensen weinig anders, maar iedereen om me heen was zeer positief over Manolev. Echt een held.
 
Terug
Bovenaan Onderaan