Speler van de week 2022/2023

En toch, de enige PSV goal is volledig op conto van zijn individuele klasse te schrijven. En heel veel andere kansen hebben we niet gecreerd.
En kreeg wel weer heel veel overtredingen tegen. Uiteindelijk ook gewoon uit de wedstrijd geschopt.

Maar toch redt hij ook mijn top 3 dit keer niet. Misschien zijn we ook alweer zo verwend met hem dat 1 beslissende actie niet genoeg is, terwijl dat voor anderen van wie je het minder verwacht dat wel is.
 
En kreeg wel weer heel veel overtredingen tegen. Uiteindelijk ook gewoon uit de wedstrijd geschopt.

Maar toch redt hij ook mijn top 3 dit keer niet. Misschien zijn we ook alweer zo verwend met hem dat 1 beslissende actie niet genoeg is, terwijl dat voor anderen van wie je het minder verwacht dat wel is.
Uiteindelijk vind ik dat Gerrit en Ramalho het goed hebben gedaan. Als ze Guti vanaf het begin voor hun hadden gehad, hadden ze veel minder te doen gehad. Nu veel te vaak 1-op-1.
 
En kreeg wel weer heel veel overtredingen tegen. Uiteindelijk ook gewoon uit de wedstrijd geschopt.

Maar toch redt hij ook mijn top 3 dit keer niet. Misschien zijn we ook alweer zo verwend met hem dat 1 beslissende actie niet genoeg is, terwijl dat voor anderen van wie je het minder verwacht dat wel is.
Bij mij stond hij wel in de top 3, omdat we maar 1 goal hebben gescoord, en die was 98% op zijn naam te schrijven. Zonder die actie zouden we waarschijnlijk verloren hebben.

Maar ik kan ook jouw redenering prima begrijpen.
 
Bij mij stond hij wel in de top 3, omdat we maar 1 goal hebben gescoord, en die was 98% op zijn naam te schrijven. Zonder die actie zouden we waarschijnlijk verloren hebben.

Maar ik kan ook jouw redenering prima begrijpen.
Het is altijd moeilijk afwegen inderdaad. Beslissende acties zijn vaak van aanvallers, terwijl een verdediger of middenvelder die een aanval er vroeg uit haalt misschien net zoveel impact heeft. Drommel keepte prima, hoewel hij eigenlijk heel weinig te doen had. De bal die hij goed pakte was buitenspel van Brobbey, en 2 vd penals van hun waren over en lat. Die laatste was wel goed gepakt, dus dat is ook 1 beslissende actie.

Het is zelfs in 1 wedstrijd ook recency bias, trouwens. Een goeie actie aan het einde van de wedstrijd voelt als meer beslissend. De laatste penal tegenhouden is dus punten waard - zo vinden wij.
 
Het is altijd moeilijk afwegen inderdaad. Beslissende acties zijn vaak van aanvallers, terwijl een verdediger of middenvelder die een aanval er vroeg uit haalt misschien net zoveel impact heeft. Drommel keepte prima, hoewel hij eigenlijk heel weinig te doen had. De bal die hij goed pakte was buitenspel van Brobbey, en 2 vd penals van hun waren over en lat. Die laatste was wel goed gepakt, dus dat is ook 1 beslissende actie.

Het is zelfs in 1 wedstrijd ook recency bias, trouwens. Een goeie actie aan het einde van de wedstrijd voelt als meer beslissend. De laatste penal tegenhouden is dus punten waard - zo vinden wij.
Als Til bijvoorbeeld een slechte wedstrijd speelt, maar wel de beslissende assist geeft, komt ie ook niet in de Top-3, dus Simons ook niet. (voor mij dan).
 
Jullie hadden nog een nieuwe tussenstand na de thuiswedstrijd tegen Ajax van mij tegoed. Bij deze! Laat het je niet weerhouden om nog te stemmen voor de bekerfinale.

PSV won vorige week betrekkelijk eenvoudig van Ajax en zette zo een stap naar plek 2 in de competitie. Xavi Simons blonk weer eens uit. Hij is speler van de week en breidt daarmee uiteraard ook zijn (al gigantische) voorsprong weer uit. In zijn kielzog (al is de afstand zo groot dat er niet veel zog meer te zien zal zijn) vullen Luuk de Jong en Joey Veerman het podium. In de stand slechts 2 kleine verschuivingen.

645006adb308e-xavi.jpg


645006d449e09-svdw_16.JPG


64500797ca4bf-stand_16.JPG
 
Uiteindelijk een heerlijke apotheose in een net zo heerlijke ambiance: PSV versloeg Ajax na strafschoppen en prolongeerde de bekerwinst. :PSV:

Volgens de 21 stemmers was er een absolute uitblinker in deze wedstrijd. Het was een keer niet Xavi Simons, maar speler van de week is Joey "liever echt bier" Veerman. Veerman moet zich toch wel haast verzekerd hebben van plek 2 op deze manier. Joël Drommel stopte de beslissende strafschop. Daarmee pakt hij deze week de tweede plaats, verdrievoudigt daarmee bijna zijn puntentotaal en stijgt 4 plekken in de ranking. De verdedigers presteerden ook goed. Het beste vonden we Jarrad Branthwaite. Hij pakt deze week de derde plek en stijgt naar plek 9.

6453da8bde027-veerman.jpg


6453daa4140bd-svdw_17.JPG


6453db65a604e-stand_17.JPG
 
1. Fabio Silva (scorebord journalistiek, maar viel uitstekend in)
2. Gerrit
3. Bakayoko
 
Terug
Bovenaan Onderaan