Spaans voetbal

Niks over gemeld hier maar Dembele dus een aantal dagen geleden voor 105 miljoen vertrokken naar Barcelona. Ja 105 miljoen, voor een speler die Dortmund vorig seizoen nog voor 15 miljoen ophaalde. In een jaar tijd bijna vertienvoudigd, klinkt logisch.

Overigens is Dembele zo'n speler die net als een Larsson bijvoorbeeld een flinke trap onder zijn flinker verdient en van mij hard mag mislukken. Het zielige ventje ging staken omdat hij in de belangstelling stond van Barcelona en Dortmund hem na een seizoen niet wilde laten gaan. Dan ben je 20 jaar, teken je een contract voor 4 jaar bij een prachtige club als Dortmund die je alle kansen geeft in je eerste seizoen en dan ga je staken. Dan ben je niks meer dan een ondankbare hond of we noemen het een Labyratje, Bakkalitje of een Reisje. Zelfde gebeurde bij Coutinho van Liverpool, toevallig ook in de belangstelling van Barcelona. Als Barcelona zoveel druk uitoefend op zulke spelers om maar te gaan staken dan zou het wel een hele smerige actie van ze zijn, maar laten we maar geen vroege conclusie trekken. Grote clubs hebben daar sowieso graag een handje van om vervolgens te gaan huilen als het bij hen gebeurd.

Dortmund deed in ieder geval wat ze moesten doen en hebben hem geschorst, uiteindelijk lachen ze zich waarschijnlijk kapot dat ze er ook nog 90 miljoen winst op hebben gemaakt. :D
 
Laatst bewerkt:
Real Madrid - Betis Sevilla 0-1. De goal van Betis Sevilla werd gescoord in de 94e minuut. :D

Real Madrid staat op de 7e plaats en na 5 wedstrijden al een achterstand op Barcelona van 7 punten. Ze hebben nog geen enkele thuiswedstrijd gewonnen . 2 x gelijk en 1 x verloren.

Real lijdt nederlaag in 94e minuut en verliest Barcelona uit het oog

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=313568




 
Real Madrid - Betis Sevilla 0-1. De goal van Betis Sevilla werd gescoord in de 94e minuut. :D

Real Madrid staat op de 7e plaats en na 5 wedstrijden al een achterstand op Barcelona van 7 punten. Ze hebben nog geen enkele thuiswedstrijd gewonnen . 2 x gelijk en 1 x verloren.

Real lijdt nederlaag in 94e minuut en verliest Barcelona uit het oog

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=313568

Ah wat jammer nou toch.
 
'Barça wil naam van Camp Nou verkopen om krankzinnig bedrag aan Messi te betalen'

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/768361/-bar-a-wil-messi-overtuigen-met-90-miljoen-euro-en-doet-camp-nou-in-de-aanbieding-.html

FC Barcelona heeft een waanzinnig bedrag klaarliggen voor superster Lionel Messi. De Argentijns ontvangt 90 miljoen euro (!) wanneer hij eindelijk besluit om zijn handtekening te zetten onder een nieuw contract in Camp Nou. Dat meldt sportkrant L'Ara.

:p
 
Ach schei toch uit zeg. Wat moet zo'n Messi nou weer met 90 miljoen doen? Die gast verdient al 40 miljoen per jaar en dan komt daar ook nog is 90 miljoen bij om een contract te tekenen, is 10 miljoen dan niet genoeg om een contract te willen tekenen bij een club als Barcelona?
 
Ach schei toch uit zeg. Wat moet zo'n Messi nou weer met 90 miljoen doen? Die gast verdient al 40 miljoen per jaar en dan komt daar ook nog is 90 miljoen bij om een contract te tekenen, is 10 miljoen dan niet genoeg om een contract te willen tekenen bij een club als Barcelona?

Ha, mag lijen dat ze daardoor failliet gaan.
 
Ik gooi hem hier maar neer. Een mooie column van Sjoerd Mossou over Cristiano Ronaldo.

Ach mensen zullen hem toch altijd een homo en egoist vinden. Maar ik denk dat als je de nare karaktertrekjes wegdenkt het iemand is waarvan we er veel meer zouden moeten hebben in de voetbalwereld. Iemand die zich helemaal kapot werkt om de top te bereiken en op die top ook nog oog heeft voor de maatschappij en de mensen om hem heen. Nee, ik heb in de afgelopen jaren grotere egoïsten over het veld zien rond sjokken die af en toe niet beseffen hoe goed ze het hebben en alleen maar naast hun schoenen lopen.
 
Ach mensen zullen hem toch altijd een homo en egoist vinden. Maar ik denk dat als je de nare karaktertrekjes wegdenkt het iemand is waarvan we er veel meer zouden moeten hebben in de voetbalwereld. Iemand die zich helemaal kapot werkt om de top te bereiken en op die top ook nog oog heeft voor de maatschappij en de mensen om hem heen. Nee, ik heb in de afgelopen jaren grotere egoïsten over het veld zien rond sjokken die af en toe niet beseffen hoe goed ze het hebben en alleen maar naast hun schoenen lopen.

Helemaal eens!
 
Terug
Bovenaan Onderaan