Spaans voetbal

Saai voetbal hoor dat Barca. Madrid helemaal wegspelen met al dat getikt en driehoekjes. Die Iniesta, ook zo saai met zijn wegdraaien bij de tegenstanders en korte passjes.....

Het punt is dat ze gisteren anders speelden. Veel feller en niet dat eindeloze getik rond de zestien van de tegenstander, van de ene naar de andere kant en dat zestig keer tot er een intikkertje volgt. Nee, gisteren met enkele passes een bal achter de verdediging plaatsen, Suarez of Neymar die nog een meter of 20 moet sprinten en dan netjes kan afmaken. Het waren stuk voor stuk prachtige goals, van een teruggezakt Barcelona. Dat is allesbehalve saai. :)
 
Het punt is dat ze gisteren anders speelden. Veel feller en niet dat eindeloze getik rond de zestien van de tegenstander, van de ene naar de andere kant en dat zestig keer tot er een intikkertje volgt. Nee, gisteren met enkele passes een bal achter de verdediging plaatsen, Suarez of Neymar die nog een meter of 20 moet sprinten en dan netjes kan afmaken. Het waren stuk voor stuk prachtige goals, van een teruggezakt Barcelona. Dat is allesbehalve saai. :)
Enrique is geen perfectionist en dat is in dit geval een voordeel. Hij past beide systemen toe wanneer dat nodig is.
 
Enrique is geen perfectionist en dat is in dit geval een voordeel. Hij past beide systemen toe wanneer dat nodig is.

Als hij dat andere systeem nou definitief over boord gooit, dan zou ik nog voorzichtig van Barca kunnen genieten ook. ;)

Dat eindeloze en saaie getik vind ik echt het allernaarste voetbal dat er is. Ik snap dat dat echt mijn persoonlijke mening is die door niet veel mensen gedeeld wordt, maar dan gaan m'n nekharen echt recht overeind staan. Vorm van zelfkastijding.
 
Als hij dat andere systeem nou definitief over boord gooit, dan zou ik nog voorzichtig van Barca kunnen genieten ook. ;)

Dat eindeloze en saaie getik vind ik echt het allernaarste voetbal dat er is. Ik snap dat dat echt mijn persoonlijke mening is die door niet veel mensen gedeeld wordt, maar dan gaan m'n nekharen echt recht overeind staan. Vorm van zelfkastijding.
Ik hou van mooi voetbal, van technisch perfect voetbal, van spelers die altijd lijken vrij te staan en de bal durven op te eisen. Dat brengt enorm veel risico's met zich mee en dat heeft Barca vaak genoeg mogen ervaren. Maar zij staan voor hun voetbal dat al jaren Europa domineert. Ik hoop echt niet dat spelers als Iniesta en Messi of Alba aangewezen worden op alleen maar het kille countervoetbal. Ik wil Iniesta zien draaien tussen 3 man en dat Messi 3 keer in een wedstrijd op een functionele wijze de tegenstander door de benen speelt en daardoor zichzelf vrij speelt. Dat doet hij bijna altijd met een bepaalde bedoeling en niet omdat hij de tegenstander zou willen vernederen. Nee, dat doen spelers als Neymar of Ronaldo met vaak geen goed gevolg itt Messi.
 
Inderdaad ....als Real-fan begrijp ik de keuze van Perez voor Benitez echt niet .....nu spelers steeds openlijker hun ongenoegen kenbaar maken over Benitez, hoop ik dat hij na deze oorwassing voor eigen publiek, echt een duidelijke vernedering met veelzeggende cijfers, binnen een week ontslagen wordt wanneer ook de komende week in de CL matig tot slecht gespeeld wordt door Real.....op dit moment is er slechts 1 coach die Real aan het swingen kan krijgen en net zo kan laten spelen als Barcelona en dat is Pep Guardiola, maar ik verwacht niet dat hij ooit Real zou willen coachen.....

Ja maar daar ga je dus de fout in met je denkwijze. Madrid wil helemaal niet spelen als Barcelona. Het hoeft niet te swingen.

Real is een counterploeg pur sang.
Dat getik zie ik liever niet in het Bernabeu als je het niet erg vind. En zo'n figuur als Guardiola hoef ik al helemaal niet. Die kan niet met spelers met grote persoonlijkheid omgaan.
Geen goed plan om die tussen de sterretjes te zetten van Real. Gelukkig wil hij toch niet komen.
Niemand snapte de keuze van Benitez in Madrid. Echt niemand.
Matige coach die al jaren niks gepresteerd heeft.

Real had voor iemand als Klopp moeten gaan. Die snapt zijn spelers tenminste.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar daar ga je dus de fout in met je denkwijze. Madrid wil helemaal niet spelen als Barcelona. Het hoeft niet te swingen.

Real is een counterploeg pur sang.
Dat getik zie ik liever niet in het Bernabeu als je het niet erg vind. En zo'n figuur als Guardiola hoef ik al helemaal niet. Die kan niet met spelers met grote persoonlijkheid omgaan.
Geen goed plan om die tussen de sterretjes te zetten van Real. Gelukkig wil hij toch niet komen.
Niemand snapte de keuze van Benitez in Madrid. Echt niemand.
Matige coach die al jaren niks gepresteerd heeft.

Real had voor iemand als Klopp moeten gaan. Die snapt zijn spelers tenminste.
En net zo belangrijk: zijn spelers begrijpen (en respecteren) hem.
 
Iniesta ,wat een legende!.


[video]https://www.youtube.com/watch?v=Np00nrqnanQ[/video]https://www.youtube.com/watch?v=Np00nrqnanQ
 
Laatst bewerkt:
Ik hou van mooi voetbal, van technisch perfect voetbal, van spelers die altijd lijken vrij te staan en de bal durven op te eisen. Dat brengt enorm veel risico's met zich mee en dat heeft Barca vaak genoeg mogen ervaren. Maar zij staan voor hun voetbal dat al jaren Europa domineert. Ik hoop echt niet dat spelers als Iniesta en Messi of Alba aangewezen worden op alleen maar het kille countervoetbal. Ik wil Iniesta zien draaien tussen 3 man en dat Messi 3 keer in een wedstrijd op een functionele wijze de tegenstander door de benen speelt en daardoor zichzelf vrij speelt. Dat doet hij bijna altijd met een bepaalde bedoeling en niet omdat hij de tegenstander zou willen vernederen. Nee, dat doen spelers als Neymar of Ronaldo met vaak geen goed gevolg itt Messi.

Dat die dat minder doen klopt, maar dat is omdat ze heel andere spelers zijn. Zij doen weer dingen die Messi minder doet. In plaats van de bal met een touwtje aan de voet te hebben zijn zij meer spelers di sprinten, springen, hardhandig kappen, een-op-een trucjes doen. Heel andere spelers.

Ik persoonlijk hou meer van spelers als Neymar en Ronaldo, om dezelfde redenen als Der Muzikant, ik kan ook niet kijken naar dat tikki-takkie voetbal. Ik vind het de ergste soort voetbal dat er is. Neemt niet weg dat ik respect heb voor spelers als Iniesta en Messi, en ook voor het team Barcelona dat dit uit kan voeren. Ik kijk er alleen niet graag naar.
 
Een motie van vertrouwen uitgesproken door Perez naar Benitez.

Om te janken. Wat een droefenis. Arme spelers. Arme fans. Arm Real.
 
Ja ik ben er ook niet blij mee, maar over het algemeen betekent zoiets dat je er over 2 maanden uit ligt.

Laten we het hopen. Maar ik vrees van niet.

Ik begrijp echt niks van die man, heb ik ook nooit gedaan. Al je spelers zijn gek op je coach, maar hij wint een jaartje niks na een succesjaar met CL winst en dus moet hij weg.
Je haalt iemand in huis die met geen enkele speler overweg kan, die zo'n stroeve band met Ronaldo heeft dat het zijn spel beïnvloed en die helemaal niks van het spelletje begrijpt ( kijk maar eens naar zijn wissel beleid ).

Al je fans willen dat hij gaat, je spelers idem dito. Maar laat hem maar blijven hoor, motie van vertrouwen ook nog.
Goed plan. :FP:

Mocht hij er wel uitgaan ben ik als de dood dat Mourinho weer terug komt, dat word namelijk al weken gefluisterd in de wandelgangen.
 
Laten we het hopen. Maar ik vrees van niet.

Ik begrijp echt niks van die man, heb ik ook nooit gedaan. Al je spelers zijn gek op je coach, maar hij wint een jaartje niks na een succesjaar met CL winst en dus moet hij weg.
Je haalt iemand in huis die met geen enkele speler overweg kan, die zo'n stroeve band met Ronaldo heeft dat het zijn spel beïnvloed en die helemaal niks van het spelletje begrijpt ( kijk maar eens naar zijn wissel beleid ).

Al je fans willen dat hij gaat, je spelers idem dito. Maar laat hem maar blijven hoor, motie van vertrouwen ook nog.
Goed plan. :FP:

Mocht hij er wel uitgaan ben ik als de dood dat Mourinho weer terug komt, dat word namelijk al weken gefluisterd in de wandelgangen.

Mourinho naar Real Madrid en Ronaldo naar Manchester United zal jou dan wel in diepe rouw dompelen.
 
Och gelukkig ben ik het punt voorbij dat het me nog iets boeit.

Onbegrip? Ja zeker, maar het doet met allemaal niks meer. Focus me liever op drama vrije teams zoals Arsenal.
 
Laten we het hopen. Maar ik vrees van niet.

Ik begrijp echt niks van die man, heb ik ook nooit gedaan. Al je spelers zijn gek op je coach, maar hij wint een jaartje niks na een succesjaar met CL winst en dus moet hij weg.
Je haalt iemand in huis die met geen enkele speler overweg kan, die zo'n stroeve band met Ronaldo heeft dat het zijn spel beïnvloed en die helemaal niks van het spelletje begrijpt ( kijk maar eens naar zijn wissel beleid ).

Al je fans willen dat hij gaat, je spelers idem dito. Maar laat hem maar blijven hoor, motie van vertrouwen ook nog.
Goed plan. :FP:

Mocht hij er wel uitgaan ben ik als de dood dat Mourinho weer terug komt, dat word namelijk al weken gefluisterd in de wandelgangen.

Ja weet je, dat van hij heeft niks gewonnen dat jaar kan ik sowieso niet zo veel mee. Als je al zo wilt denken moet je de UEFA Super Cup ook meetellen. Zeker geen aansprekende prijs, maar je kunt niet zegge geen prijs als hij dit gewonnen heeft.

Maar los daarvan, ik kijk graag anders. In de competitie hebben ze gewoon goed gespeeld. Aantrekkelijk (ook al is dit een relatieve term) voetbal, nieuwe spelers ingepast, vertrek Alonso/Di Maria etc. opgevangen. En dan nog, 2 punten achterstand op de nummer 1, Barcelona. Als je dat een slecht resultaat vind, nou ja, dat kan dan misschien nog. Maar dit is zeker geen reden voor een ontslag.

Ik weet nog dat Pellegrini hetzelfde behandeld werd. Recordaantal punten voor een nummer 2 in La Liga, zou met dit aantal de meeste jaren kampioen zijn geweest, en wordt er toch uitgemikt.
 
Och gelukkig ben ik het punt voorbij dat het me nog iets boeit.

Onbegrip? Ja zeker, maar het doet met allemaal niks meer. Focus me liever op drama vrije teams zoals Arsenal.

Tis maar wat je drama-vrij noemt.. Nooit winnen voor zo'n mega club! Wenger constant in de clinch met de pers over zijn manier van werken. Ruzie met Mourinho. Spelers vertrekken een voor een naar Manchester City.... :shifty: :puh:
 
Terug
Bovenaan Onderaan