Selectie PSV: Algemeen

Draai m om, als nu er al brede interesse voor 10 tallen miljoenen is met wat ie tot nu toe heeft laten zien, wat is ie dan waard als ie zijn doelpunten en assist ook met grotere regelmaat en in Europa laat zien? Ik heb er wel vertrouwen in.

Zo vond ik Lozano in zijn laatste seizoen PSV wat tegenvallen. En ook in Napels geen grote weerstand bij t verkopen. Ik verwacht dan ook stiekem dat Baka ons Chucky dit jaar uit de basis gaat houden..
Ik verwacht een duo, of liever gezegd een trio-baan.

done-good.gif

• Forza PSV
Reactions: DrJ

In Januari gaat er dus nog een nummer 6 bijkomen :)
Wij hadden het al geconstateerd, maar fijn dat dat daar ook zo is.

Verder prima natuurlijk, maar moeten we misschien ook doorselecteren op de plekken waar we ruim zitten. Sambo komt niet of nauwelijks aan de bak, Obispo en Mauro steken hun kop weer boven water en op de 10 positie zitten we natuurlijk ook heel ruim.

Is er maar 1 weeffout in onze selectie? Ik denk namelijk dat er juist meer aandacht moet komen voor de verdediging. PSV heeft wel Bella Kotchap gehaald, maar die zit de laatste weken vaker op de bank dan dat hij in de basis start en daarnaast hebben we nog onze clown Ramalho achterin. Ik hoop dan ook dat Ramalho in de winterstop verkocht wordt samen met Obisbo en dat er 2 versterkingen komen voor de achterhoede. Daarnaast mag er natuurlijk een nieuwe nummer 6 komen en indien mogelijk een directe concurrent voor Noa Lang, aangezien hij regelmatig pijntjes heeft aan de hamstring. Kortom, er is niet 1 weeffout, maar er zijn er meerdere en die moeten aangepakt worden in de winterstop.

Is er maar 1 weeffout in onze selectie? Ik denk namelijk dat er juist meer aandacht moet komen voor de verdediging. PSV heeft wel Bella Kotchap gehaald, maar die zit de laatste weken vaker op de bank dan dat hij in de basis start en daarnaast hebben we nog onze clown Ramalho achterin. Ik hoop dan ook dat Ramalho in de winterstop verkocht wordt samen met Obisbo en dat er 2 versterkingen komen voor de achterhoede. Daarnaast mag er natuurlijk een nieuwe nummer 6 komen en indien mogelijk een directe concurrent voor Noa Lang, aangezien hij regelmatig pijntjes heeft aan de hamstring. Kortom, er is niet 1 weeffout, maar er zijn er meerdere en die moeten aangepakt worden in de winterstop.
Lang, Bakayoko, Lozano en Vertessen is prima voor de buitenposities. Voor Lang hoeft geen vervanger gehaald. Vertessen doet het super, en Lozano toonde tegen Sparta tekenen van herstel.
De verdediging: zeker als Obispo en Mauro sr. weer terug zijn, heb je voldoende bezetting. De vraag is: zijn de poppetjes kwalitatief goed genoeg?
Middenveld: daar kom je, verdedigend gezien, echt iemand te kort. Als Schouten wegvalt, moet Veerman die positie vooralsnog overnemen. Daar wordt hij niet blij van, en PSV niet beter.

Ik denk dus dat er inderdaad maar één weeffout in de selectie zit; het verdedigende middenveld. De verdediging: daar kan misschien blijken dat er een kwalitatieve inschattingsfout is gemaakt. Maar Bella Kotchap gaat zijn ritme nog wel pakken, en Ramalho heeft al zijn foutjes gewoon opgespaard in de eerste weken van de competitie. Obispo is weer fris in zijn hoofd en gaat geen rare dingen meer doen. Komt goed ;)!

Lang, Bakayoko, Lozano en Vertessen is prima voor de buitenposities. Voor Lang hoeft geen vervanger gehaald. Vertessen doet het super, en Lozano toonde tegen Sparta tekenen van herstel.
De verdediging: zeker als Obispo en Mauro sr. weer terug zijn, heb je voldoende bezetting. De vraag is: zijn de poppetjes kwalitatief goed genoeg?
Middenveld: daar kom je, verdedigend gezien, echt iemand te kort. Als Schouten wegvalt, moet Veerman die positie vooralsnog overnemen. Daar wordt hij niet blij van, en PSV niet beter.

Ik denk dus dat er inderdaad maar één weeffout in de selectie zit; het verdedigende middenveld. De verdediging: daar kan misschien blijken dat er een kwalitatieve inschattingsfout is gemaakt. Maar Bella Kotchap gaat zijn ritme nog wel pakken, en Ramalho heeft al zijn foutjes gewoon opgespaard in de eerste weken van de competitie. Obispo is weer fris in zijn hoofd en gaat geen rare dingen meer doen. Komt goed ;)!
Jij vindt Ramalho en Obispo dus goed genoeg voor de verdediging van PSV...? Ik zou op z'n minst toch wel 1 verdediger erbij willen hebben in de winterstop...

Is er maar 1 weeffout in onze selectie? Ik denk namelijk dat er juist meer aandacht moet komen voor de verdediging. PSV heeft wel Bella Kotchap gehaald, maar die zit de laatste weken vaker op de bank dan dat hij in de basis start en daarnaast hebben we nog onze clown Ramalho achterin. Ik hoop dan ook dat Ramalho in de winterstop verkocht wordt samen met Obisbo en dat er 2 versterkingen komen voor de achterhoede.
In kwantiteit zitten we prima achterin. Eens dat de kwaliteit omhoog moet, maar dan moeten we dus wel doorselecteren. Eerst wat eruit.
Daarnaast mag er natuurlijk een nieuwe nummer 6 komen en indien mogelijk een directe concurrent voor Noa Lang, aangezien hij regelmatig pijntjes heeft aan de hamstring. Kortom, er is niet 1 weeffout, maar er zijn er meerdere en die moeten aangepakt worden in de winterstop.
Noa viel uit en we brachten Chucky. Die luxe heb ik nog niet vaak meegemaakt. Ook Vertessen doet het tot nu toe gewoon helemaal prima. Die 6 is echt een stuk belangrijker, als Schouten uitvalt hebben we gewoon heel weinig.

Met weeffout , al is dat in deze context een vreemde uitdrukking, wordt geen kwaliteitsprobleem bedoeld.

Jij vindt Ramalho en Obispo dus goed genoeg voor de verdediging van PSV...? Ik zou op z'n minst toch wel 1 verdediger erbij willen hebben in de winterstop...
Wat huez zegt. Ik ben er inderdaad bang voor dat er achterin een inschattingsfout is gemaakt.
Obispo en Ramalho waren erg wisselvallig tot op heden. Wisselen sterke momenten af met zwakke. Dat kun je je bij Boszball tegen betere ploegen (vooralsnog alleen Arsenal en Sevilla) niet permitteren. Ik gun het ze van harte, en hoop ook dat ze stabieler worden. Maar ik durf er nog niet op te rekenen. Wat wel zou kunnen gebeuren: dat Obispo zich in het Boszball-voetbal beter voelt dan voorheen, waardoor hij zich gaat ontwikkelen.
Bella Kotchap is ook nog geen schot in de roos gebleken. Maar: zelfs Alex' eerste minuten in het Philips Stadion waren niet overtuigend. Bella-Kotchap heeft het wel in zich om zo'n verdediger waarnaast de andere CV ook beter wordt.

Al met al is het centraal achterin dus nog geen rozengeur en maneschijn. Maar is het niet zo dat je, zoals bij de verdedigende centrale middenvelder, echt gewoon een man te kort komt.

Terug
Bovenaan Onderaan