Bas
Routinier
De lange zit er eigenlijk nooit meer bij, weet iemand hoe dit komt? Het was toch een aanstormend talent
Hij zat volgens mij tegen Utrecht gewoon op de bank.
Als het gaat om het doorselecteren zou ik kiezen voor een langzame heropbouw van het team, dus zou ik ook Schmidt laten gaan. We kunnen simpelweg niet concurreren met Ajax die doodleuk 70 miljoen binnenhalen uit de CL en Bergwijn kunnen halen voor de bank. Tenzij we een leuke sjeik vinden moeten we gewoon genoegen nemen met een tweede plaats en daar ook ons budget op aanpassen. Schuif jonge spelers door, scout eens op jonge goedkopere buitenlandse talenten en vul dit aan met een paar kwalitatief goede ervaren jongens. Dit is ook hoe Ajax zo succesvol is geworden in de laatste seizoenen. Zahavi, Romero, Bruma, Pröpper, Thomas, Rigo, Max, Mwene, Drommel en Mvogo mogen van mij sowieso weg. Deze spelers vervangen voor jonge spelers wordt je sowieso niet minder van. Helaas zijn de grootste talenten van Jong voor een lange periode geblesseerd dus hoe goed zij terugkomen is een groot vraagteken, maar als we ervan uitgaan dat ze gewoon op niveau terugkomen dan hoef je niet eens zoveel spelers te halen. Mijn wensenlijstje:
1: Een nieuwe doelman
2: Een nieuwe rechtsback, Sambo doorschuiven naar PSV 1
3: Een nieuwe linksback, Oppegard doorschuiven naar PSV 1
4: Een vervanger voor Sangaré
5: Een nieuwe partner voor Sangaré op het middenveld, Guti kan behouden worden als vervanger en eventueel ook Jimenez doorschuiven naar PSV 1
Aanvallende posities kan je verder aanvullen met Fofana, Sealy, Bakayoko en Saibari. Het belangrijkste imo is dat we talenten daadwerkelijk kansen gaan geven om zich in het eerste te spelen, dus neem eens een gok en haal geen B-artiesten als vervangers voor posities waar we ook talentvolle spelers voor hebben.