Niks is zo opportunistisch als een voetbalsupporter, ook de immer objectieve Kruspe ontkomt niet aan menselijke trekjes.
Ik moet bekennen dat er een aantal spelers zijn die het de laatste weken erg goed doen van wie ik het niet verwacht had, en ik zou het ergens toch wel teleurstellend vinden om deze spelers na dit seizoen kwijt te raken: Doan, Bruma en Guti.
Stilstand is achteruitgang, en je moet doorselecteren om het beste uit je team te halen. Tevens hebben we op een aantal posities echt goede kwaliteitsimpulsen nodig. Maar als supporter van de club heb je toch altijd binding met een aantal spelers - soms om een objectieve reden en soms heb je geen flauw idee waarom. Spelers die je net even extra die goal of een goede wedstrijd gunt omdat je een zwak hebt voor die spelers. Dat dit bij een Sangaré, Gakpo, Götze, Madueke of Ramalho het geval is, is niet meer dan logisch - dit zijn de dragende spelers, sterren van de club etc. Maar ik moet bekennen dat ik dit gevoel ook wel een beetje begin te krijgen bij Doan, Bruma en Guti.
Drie slechte wedstrijden op rij en dit kan zomaar anders zijn, maar ik zou het erg jammer vinden als zij vertrekken.
Een keeper, rechtsback, linksback en spits zijn broodnodig voor de basis (ik zou Obispo namelijk wel het vertrouwen durven te geven naast Ramalho). Die vier aankopen, met het doorselecteren van Drommel, Mvogo, Mwene, Boscagli, Max, Van Ginkel, Pröpper, Zahavi en Vinicius, en je komt volgend seizoen een heel eind.