Selectie PSV: Algemeen

Eens. Maar ik postte in het CL topic al de vraag wat nu het niveau van Ajax is? Wat Ajax in de CL laat zien of wat het in de ED laat zien?
Ik denk de Cl. De ED ligt maar net aan de motivatie plus dat je tegen mindere tegenstanders onbewust in dat niveau meegaat. Wat je laat zien dat kan je, dus de CL is het niveau nu.
 
Diverse sites maken melding van een vertrek van Hendrix en Guti in de zomer....Hendrix prima om te vertrekken, masr Guti zou ik nog minimaal 1 seizoen de kans geven om zich te bewijzen...als we Pereiro bijna 4 jaar gepruimd hebben, waarom Guti al na 1 seizoen van de hand doen...?? Dat zou erg kortzichtig zijn....
 
Diverse sites maken melding van een vertrek van Hendrix en Guti in de zomer....Hendrix prima om te vertrekken, masr Guti zou ik nog minimaal 1 seizoen de kans geven om zich te bewijzen...als we Pereiro bijna 4 jaar gepruimd hebben, waarom Guti al na 1 seizoen van de hand doen...?? Dat zou erg kortzichtig zijn....
Welke sites, want ik vind ze niet. (Guti dan)
 
Na de winterstop hebben sommige basisspelers ons enorm in de steek gelaten qua spel, strijd, passie en creativiteit. Ik noem vooral Bergwijn en Lozano. Ons scorend vermogen is stukken minder geweest in de afgelopen maanden. We scoren moeizaam en op Luuk en sommige verdedigers na, wordt er nauwelijks door andere basisspelers gescoord. Ook vandaag heeft Bergwijn vrijwel niets laten zien....geen enthousiasme bij hem, geen inspiratie, ja zelfs nauwelijks motivatie. In voorgaande wedstrijden gold dat ook voor Lozano. En toch stonden beide heren steeds maar weer in de basis en werden niet of sporadisch gewisseld. En tot slot heeft het middenveld ons herhaaldelijk in de steek gelaten. We missen ervaring, creativiteit en precisie bij de passing....maar, het grootste probleem op het veld vind ik de vorm van Bergwijn en Lozano na de winterstop. Uiteraard is het grootste probleem buiten het veld de starheid, koppigheid, visie, opstelling en wisselbeleid van Mark van Bommel. Dat heeft ons buiten het veld de titel gekost.
 
Na de winterstop hebben sommige basisspelers ons enorm in de steek gelaten qua spel, strijd, passie en creativiteit. Ik noem vooral Bergwijn en Lozano. Ons scorend vermogen is stukken minder geweest in de afgelopen maanden. We scoren moeizaam en op Luuk en sommige verdedigers na, wordt er nauwelijks door andere basisspelers gescoord. Ook vandaag heeft Bergwijn vrijwel niets laten zien....geen enthousiasme bij hem, geen inspiratie, ja zelfs nauwelijks motivatie. In voorgaande wedstrijden gold dat ook voor Lozano. En toch stonden beide heren steeds maar weer in de basis en werden niet of sporadisch gewisseld. En tot slot heeft het middenveld ons herhaaldelijk in de steek gelaten. We missen ervaring, creativiteit en precisie bij de passing....maar, het grootste probleem op het veld vind ik de vorm van Bergwijn en Lozano na de winterstop. Uiteraard is het grootste probleem buiten het veld de starheid, koppigheid, visie, opstelling en wisselbeleid van Mark van Bommel. Dat heeft ons buiten het veld de titel gekost.

PSV heeft in de 2e competitiehelft heel anders gespeeld. Te behoudend (tikkie terug, tikkie breed) in een veel te laag tempo en dan te bedenken dat ze zich toen juist alleen en volledig op de competitiewedstrijden konden richten.
Als PSV al die wedstrijden vol op de aanval gespeeld had dan waren ze waarschijnlijk kampioen geworden.
 
Ik vind dat we in de zomer afscheid moeten nemen van de hele voorhoede en een groot deel van het middenveld: dus afscheid van Bergwijn, Lozano, Luuk, Pereiro en Hendrix. Daarvoor in de plaats komen Malen, Gakpo, Romero en Lammers. Op het middenveld krijgen we dan Guti, Rosario, Sadilek, Thomas, Ihattaren en ik pleit voor het aantrekken van nog een middenvelder van buiten de club en ik stel voor om Guus Til van AZ te halen. Achterin zal Zoet moeten vertrekken en daarvoor krijgen we Unnerstall in de plaats. Verder vertrekt Schwaab en voor hem halen we die Mexicaan Alvarez. Ik pleit voor het halen van nog een CV als backup en ook voor Angelino en Dumfries moet er een backup gehaald worden. Uiteraard kunnen er altijd nog wel een paar interessante koopjes verricht worden op het middenveld of in de spits, maar dan moeten we wel weer klaar zijn voor het nieuwe seizoen.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Na de winterstop hebben sommige basisspelers ons enorm in de steek gelaten qua spel, strijd, passie en creativiteit. Ik noem vooral Bergwijn en Lozano. Ons scorend vermogen is stukken minder geweest in de afgelopen maanden. We scoren moeizaam en op Luuk en sommige verdedigers na, wordt er nauwelijks door andere basisspelers gescoord. Ook vandaag heeft Bergwijn vrijwel niets laten zien....geen enthousiasme bij hem, geen inspiratie, ja zelfs nauwelijks motivatie. In voorgaande wedstrijden gold dat ook voor Lozano. En toch stonden beide heren steeds maar weer in de basis en werden niet of sporadisch gewisseld. En tot slot heeft het middenveld ons herhaaldelijk in de steek gelaten. We missen ervaring, creativiteit en precisie bij de passing....maar, het grootste probleem op het veld vind ik de vorm van Bergwijn en Lozano na de winterstop. Uiteraard is het grootste probleem buiten het veld de starheid, koppigheid, visie, opstelling en wisselbeleid van Mark van Bommel. Dat heeft ons buiten het veld de titel gekost.
Lozano geen enthousiasme en inspiratie??? Dan heb je toch echt aar een ander team zitten kijken dan ik. Lozano was vaak niet goed, maar aan z'n werklust heeft het absoluut niet gelegen.
 
Ik vind dat we in de zomer afscheid moeten nemen van de hele voorhoede en een groot deel van het middenveld: dus afscheid van Bergwijn, Lozano, Luuk, Pereiro en Hendrix. Daarvoor in de plaats komen Malen, Gakpo, Romero en Lammers. Op het middenveld krijgen we dan Guti, Rosario, Sadilek, Thomas, Ihattaren en ik pleit voor het aantrekken van nog een middenvelder van buiten de club en ik stel voor om Guus Til van AZ te halen. Achterin zal Zoet moeten vertrekken en daarvoor krijgen we Unnerstall in de plaats. Verder vertrekt Schwaab en voor hem halen we die Mexicaan Alvarez. Ik pleit voor het halen van nog een CV als backup en ook voor Angelino en Dumfries moet er een backup gehaald worden. Uiteraard kunnen er altijd nog wel een paar interessante koopjes verricht worden op het middenveld of in de spits, maar dan moeten we wel weer klaar zijn voor het nieuwe seizoen.
Til is best een aardige speler, maar zou je daar serieus 10M voor willen betalen? Want dat zal hij kosten. Ik hoop dat er nu eindelijk eens echt in de verdediging geinvesteerd gaat worden, daar ligt de sleutel, tot success
 
Als Ajacied zie ik bij PSV vooral een selectie die niet in balans is.

Doelman: Unnerstall voor Zoet kun je moeiteloos doen in mijn ogen, zo pak je wat geld en word je niet (veel) minder.

Achterhoede: Centralen zijn behoorlijk zwak, daar zul je 1 of eigenlijk 2 kwaliteitsinjecties moeten toepassen. Plus het feit dat als Dumfries of Angelino wegvalt je een behoorlijk probleem hebt.

Middenveld: Ontbreekt het aan kwaliteit. Eigenlijk zou je hier een spelverdeler bij moeten halen, en ook een nummer 10 die goals kan maken en toch technisch vaardig genoeg is als middenvelder. Ik zou trachten om Pereiro te verkopen en met dat bedrag te investeren.

Aanval: Niet veel nodig mocht je Lozano, de Jong en Bergwijn kunnen houden. Absolute klasse. Met Gakpo, Lammers en Malen daar alweer achter als meer dan prima wissels.
 
Als Ajacied zie ik bij PSV vooral een selectie die niet in balans is.

Doelman: Unnerstall voor Zoet kun je moeiteloos doen in mijn ogen, zo pak je wat geld en word je niet (veel) minder.

Achterhoede: Centralen zijn behoorlijk zwak, daar zul je 1 of eigenlijk 2 kwaliteitsinjecties moeten toepassen. Plus het feit dat als Dumfries of Angelino wegvalt je een behoorlijk probleem hebt.

Middenveld: Ontbreekt het aan kwaliteit. Eigenlijk zou je hier een spelverdeler bij moeten halen, en ook een nummer 10 die goals kan maken en toch technisch vaardig genoeg is als middenvelder. Ik zou trachten om Pereiro te verkopen en met dat bedrag te investeren.

Aanval: Niet veel nodig mocht je Lozano, de Jong en Bergwijn kunnen houden. Absolute klasse. Met Gakpo, Lammers en Malen daar alweer achter als meer dan prima wissels.


Ik probeer er een speld tussen te krijgen maar 't lukt me niet. :D
 
Als Ajacied zie ik bij PSV vooral een selectie die niet in balans is.

Doelman: Unnerstall voor Zoet kun je moeiteloos doen in mijn ogen, zo pak je wat geld en word je niet (veel) minder.

Achterhoede: Centralen zijn behoorlijk zwak, daar zul je 1 of eigenlijk 2 kwaliteitsinjecties moeten toepassen. Plus het feit dat als Dumfries of Angelino wegvalt je een behoorlijk probleem hebt.

Middenveld: Ontbreekt het aan kwaliteit. Eigenlijk zou je hier een spelverdeler bij moeten halen, en ook een nummer 10 die goals kan maken en toch technisch vaardig genoeg is als middenvelder. Ik zou trachten om Pereiro te verkopen en met dat bedrag te investeren.

Aanval: Niet veel nodig mocht je Lozano, de Jong en Bergwijn kunnen houden. Absolute klasse. Met Gakpo, Lammers en Malen daar alweer achter als meer dan prima wissels.
Inderdaad goeie bijdrage....ik zou als spelverdeler met leidinggevende kwaliteiten en energieke uitstraling willen gaan voor Guus Til....als we tegen de 10 miljoen euro kunnen vangen voor Pereiro, dan kan met dat bedrag Til gehaald worden...sowieso moet PSV flink gaan investeren op het middenveld. Pereiro en Hendrix gaan zeer waarschijnlijk weg, Rosario, Sadilek en Ihattaren zijn nog te jong en te onervaren en Guti heeft na een jaar nog nauwelijks kunnen overtuigen om verschillende redenen. Tot slot hebben we van Ryan Thomas nog niets gezien in het shirt van PSV, dus het is uiterst onverstandig om alleen met dit materiaal het nieuwe seizoen in te gaan. Er moet minimaal 1, maar in mijn ogen zelfs 2 middenvelders gehaald worden, waarvan ik dus Til als eerste voorstel...
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad goeie bijdrage....ik zou als spelverdeler met leidinggevende kwaliteiten en energieke uitstraling willen gaan voor Guus Til....als we tegen de 10 miljoen euro kunnen vangen voor Pereiro, dan kan met dat bedrag Til gehaald worden...sowieso moet PSV flink gaan investeren op het middenveld. Pereiro en Hendrix gaan zeer waarschijnlijk weg, Rosario, Sadilek en Ihattaren zijn nog te jong en te onervaren en Guti heeft na een jaar nog nauwelijks kunnen overtuigen om verschillende redenen. Tot slot hebben we van Ryan Thomas nog niets gezien in het shirt van PSV, dus het is uiterst onverstandig om alleen met dit materiaal het nieuwe seizoen in te gaan. Er moet minimaal 1, maar in mijn ogen zelfs 2 middenvelders gehaald worden, waarvan ik dus Til als eerste voorstel...
Met andere woorden, het is één grote puinhoop bij PSV en een trutbeleid op alle fronten daarbij. Ze snappen bij PSV gewoon niet hoe ze meer eigen vermogen kunnen opbouwen.
 
Minste goals tegen. Dus dat zat wel goed.
Spits 29 goals gemaakt Bergwijn en Lozano ook prima statistieken. Zat ook wel goed.
Middenveld was mis er miste een goede box to box speler als Van Ginkel, daarvoor was Thomas gehaald maar die raakte helaas geblesseerd en toen werd Guti gehaald. Prima speler maar geen box to box speler.
Middenveld is gebroken door Peirero te slachtofferen voor Ihattaren, Guti en Ramselaar niet of nauwelijks op te merken en Hendrix te slachtofferen op het moment dat Rosario opgebrand was (niet gek in je eerste seizoen op dit niveau en gelijk international) als Van Bommel redelijk was geweest had hij dit uitgelegd aan Rosario en die jongen had zonder te mopperen even opgeladen langs de lijn.
 
Minste goals tegen. Dus dat zat wel goed.
Spits 29 goals gemaakt Bergwijn en Lozano ook prima statistieken. Zat ook wel goed.
Middenveld was mis er miste een goede box to box speler als Van Ginkel, daarvoor was Thomas gehaald maar die raakte helaas geblesseerd en toen werd Guti gehaald. Prima speler maar geen box to box speler.
Middenveld is gebroken door Peirero te slachtofferen voor Ihattaren, Guti en Ramselaar niet of nauwelijks op te merken en Hendrix te slachtofferen op het moment dat Rosario opgebrand was (niet gek in je eerste seizoen op dit niveau en gelijk international) als Van Bommel redelijk was geweest had hij dit uitgelegd aan Rosario en die jongen had zonder te mopperen even opgeladen langs de lijn.
Goede post. Hendrix slachtofferen voor Sadilek, die nog niets bewezen heeft, raakt kant nog wal. Pereiro en Guti slachtofferen slaat ook nergens op. Ihattaren moet je rustig brengen en niet laten invallen voor een klasbak als Pereiro. Die jongen is net enkele maanden 18 jaar. Rosario had idd op de bank moeten plaatsnemen en dan had je gewoon 4-4-2 kunnen spelen met opkomende backs. Bewezen is dat een systeem met controleurs nauwelijks of zelfs helemaal niet werkt.
 
Middenveld is gebroken door Peirero te slachtofferen voor Ihattaren, Guti en Ramselaar niet of nauwelijks op te merken en Hendrix te slachtofferen op het moment dat Rosario opgebrand was (niet gek in je eerste seizoen op dit niveau en gelijk international) als Van Bommel redelijk was geweest had hij dit uitgelegd aan Rosario en die jongen had zonder te mopperen even opgeladen langs de lijn.
Goede post. Hendrix slachtofferen voor Sadilek, die nog niets bewezen heeft, raakt kant nog wal. Pereiro en Guti slachtofferen slaat ook nergens op. Ihattaren moet je rustig brengen en niet laten invallen voor een klasbak als Pereiro. Die jongen is net enkele maanden 18 jaar. Rosario had idd op de bank moeten plaatsnemen en dan had je gewoon 4-4-2 kunnen spelen met opkomende backs. Bewezen is dat een systeem met controleurs nauwelijks of zelfs helemaal niet werkt.

Precies. En dat is voor mij toch zoiets raadselachtigs: wij, de doorsnee kijker en supporter, constateren vrij simpel dit soort waarheden, maar de coach (niet alleen MvB) lijkt er volledig blind voor te zijn, terwijl het zo voor de hand ligt. Hoe zou dat toch komen?
 
Precies. En dat is voor mij toch zoiets raadselachtigs: wij, de doorsnee kijker en supporter, constateren vrij simpel dit soort waarheden, maar de coach (niet alleen MvB) lijkt er volledig blind voor te zijn, terwijl het zo voor de hand ligt. Hoe zou dat toch komen?

Eigenwijsheid.
 
Precies. En dat is voor mij toch zoiets raadselachtigs: wij, de doorsnee kijker en supporter, constateren vrij simpel dit soort waarheden, maar de coach (niet alleen MvB) lijkt er volledig blind voor te zijn, terwijl het zo voor de hand ligt. Hoe zou dat toch komen?

Ik denk dat Van Bommel hoopte dat ze het wel zouden halen en hij zichzelf als trainer kon neerzetten die jeugd inpaste en kampioen werd tegelijkertijd. Soort van wishfull thinking dus.
 
Precies. En dat is voor mij toch zoiets raadselachtigs: wij, de doorsnee kijker en supporter, constateren vrij simpel dit soort waarheden, maar de coach (niet alleen MvB) lijkt er volledig blind voor te zijn, terwijl het zo voor de hand ligt. Hoe zou dat toch komen?
Exact, en dat wekt bij een grote schare PSV fans frustraties op. Ik heb het voorlopig helemaal gehad met MVB, en hoef hem even niet meer te zien. Inderdaad, die onmacht als je in het Philips Stadion zit, of thuis voor de buis. Om gek van te worden. Fans gaan fluiten om hun ongenoegen kenbaar te maken, wat moet een PSV supporter anders doen om zich te laten horen?
 
Ik vind dat we in de zomer afscheid moeten nemen van de hele voorhoede en een groot deel van het middenveld: dus afscheid van Bergwijn, Lozano, Luuk, Pereiro en Hendrix. Daarvoor in de plaats komen Malen, Gakpo, Romero en Lammers. Op het middenveld krijgen we dan Guti, Rosario, Sadilek, Thomas, Ihattaren en ik pleit voor het aantrekken van nog een middenvelder van buiten de club en ik stel voor om Guus Til van AZ te halen. Achterin zal Zoet moeten vertrekken en daarvoor krijgen we Unnerstall in de plaats. Verder vertrekt Schwaab en voor hem halen we die Mexicaan Alvarez. Ik pleit voor het halen van nog een CV als backup en ook voor Angelino en Dumfries moet er een backup gehaald worden. Uiteraard kunnen er altijd nog wel een paar interessante koopjes verricht worden op het middenveld of in de spits, maar dan moeten we wel weer klaar zijn voor het nieuwe seizoen.

Da's een beetje waar het mis is gegaan bij Feyenoord. Vol inzetten op subtoppers en jeugdspelers die (nog) tekort komen. Je laat 'n berg ervaring en klasse vertrekken en vult het op met spelers die dit seizoen niet beter waren dan die spelers.

Gakpo, Romero, Lammers, Rosario, Sadilek, Thomas, Ihattaren... da's met alle respect allemaal maximaal niveau AZ, Vitesse e.d. op dit moment. Natuurlijk zit er volop groeimarge in 'n aantal van die spelers, maar dat lukt het beste in 'n draaiend team en aan de hand van spelers met meer ervaring en al net wat meer kwaliteit.

Eigenlijk heb je de 2e helft van het seizoen kunnen zien wat er gebeurt als je ervaren krachten inwisselt voor jeugdspelers die er nog niet zijn. Dan pak je 'n punt of 30-32. Doe dat keer twee en dan zit je zo'n beetje waar Feyenoord nu staat. En dan nog met Lozano, de Jong en bergwijn (goed, die viel tegen) erbij.

En dan zijn dit soort jonge spelers ook stuk voor stuk spelers die niet al 'n heel seizoen incl Europa en de beker op niveau kunnen spelen. Zie bv. ook Rosario. Idealiter had je die na de winterstop er even langs gezet om 'm daarna weer te brengen.
 
Hoewel ik graag anders zou zien, denk ik niet dat PSV dit in één transferzomer repareert. Dat we niet kampioen zijn geworden, dat doet me niet het meeste pijn. Dat we na de winterstop eigenlijk geen enkele fatsoenlijke wedstrijd op de mat hebben gelegd wel. PSV moet m.i. een bouwjaar overwegen, juist om kapitaalvernietiging te voorkomen. En zoals ik inmiddels al een jaar of 10 roep: stop met het kopen van middelmaat. Er zijn maar héél weinig last minute 'buitenkansjes' ook daadwerkelijk goed gebleken: Derijck is zo'n hoogtepunt dat me te binnen schiet. Ik dacht ook altijd dat Schwaab en Viergever breedte-aankopen waren.

Ander systeem zou ook prima zijn. Niet eens heel anders, gewoon accent verschuiving. Ik blijf erbij dat de kerstboom van Hiddink PSV het beste past. Kijkend naar het materiaal, zou PSV overigens serieus een systeem met 2 spitsen moeten overwegen. Backs komen toch wel op en alleen Gakpo is een echte vleugelspeler.

Zoet, Schwaab, Hendrix, Pereiro, Lozano, Bergwijn, De Jong mogen allemaal weg. Niet omdat ze allemaal slecht zijn, maar ze brengen je op dit moment niet meer verder. Ze leveren nu nog geld op. Soms moet je een stap terug doen, om er daarna 2 of meer vooruit te kunnen doen.

Keep: Unnerstal
Verdediging: Dumfries, Teze, Angelino, Obispo, Sainsbury
Middenveld: Rosario, Sadilek, Gutierrez, Mauro, Ihattaren
Aanval: Malen, Gakpo, Romero, Lammers, Piroe, Aboekhlal

De breedte is er wel in de verdediging, de diepte, oftewel de kwaliteit, niet.
Het middenveld mist, zoals WimJonk ook al zei, een vaardige box-to-box speler en spelverdeler. In het algemeen mist diepte in het spel.
In de aanval zou ik het gewoon gaan doen met de jeugd.

Natuurlijk levert PSV heel veel doelpunten in met het vertrek van de voorhoede en Pereiro, en die gaat het niet kunnen terugkopen. Ik hou dus rekening met een opbouwjaar. Dat liever dan doorgaan op de ingeslagen weg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan