Selectie PSV: Algemeen

Dus we worden warm van een verdediger die in de afgelopen twee seizoenen 20 wedstrijden heeft gespeeld, waarvan afgelopen seizoen 3. :unsure:
Dan zijn de namen waar Brands mee komt niet veel erger.

Luuk de Jong speelde ook weinig in het buitenland en zo ook van Ginkel of Guardado of een Arias die zelfs bij Jong Sporting niet aan de bak kwam. Helaas zegt dat tegelijk ook iets over het niveau in de Eredivisie.
 
Mensen zijn wel fan van showkeepertjes of niet :unsure: Van Hahn was men altijd fan bij PEC, en Ochoa wordt al een jaar telkens genoemd. Nee, doe mij Zoet dan maar (Y)
 
Mensen zijn wel fan van showkeepertjes of niet :unsure: Van Hahn was men altijd fan bij PEC, en Ochoa wordt al een jaar telkens genoemd. Nee, doe mij Zoet dan maar (Y)

Nou Ochoa heeft bij de nationale ploeg van Mexico altijd een goede indruk op mij gemaakt en daarbij ging het mij nooit om de shows van hem maar om zijn lef en reactie vermogen. Het is gewoon een ervaren keeper die punten voor je pakt. Zoet mag van mij wel blijven hoor, Ochoa zie meer als zijn vervanger.
 
Nou Ochoa heeft bij de nationale ploeg van Mexico altijd een goede indruk op mij gemaakt en daarbij ging het mij nooit om de shows van hem maar om zijn lef en reactie vermogen. Het is gewoon een ervaren keeper die punten voor je pakt. Zoet mag van mij wel blijven hoor, Ochoa zie meer als zijn vervanger.

Lef en reactievermogen heeft hij zeker, maar volgens mij maakt hij meer dan eens een slippertje, hij is niet de eerste waaraan ik denk bij betrouwbaar. Maar ik ben geen kenner en al helemaal niet wat betreft keepers, dus ik mag eigenlijk niets zeggen :)
 
Sam Lammers, Pablo Rosario en Dante Rigo horen nu officieel bij PSV1. :) Hopelijk krijgen ze dit seizoen dan ook echt speeltijd. :shifty:
www.psv.nl/psv/nieuws/artikel/promotie-voor-psv-talenten.htm

Opvallend: Rigo wel en Gudmundsson niet. Dat had ik andersom verwacht: dat Gudmundsson doorgeschoven zou worden en dat ze Rigo een jaar ervaring hadden willen laten opdoen in de JPL.
Dan lijkt het me overigens wel verstandig om Gudmundsson te verhuren en ervaring te laten opdoen in de eredivisie. Ik betwijfel of hij veel beter wordt van nog een jaar JPL. O.b.v. de goede ervaring met Excelsior en het feit dat daar ook een goede trainer is: Gudmundsson interessant voor hen?
 
Opvallend: Rigo wel en Gudmundsson niet. Dat had ik andersom verwacht: dat Gudmundsson doorgeschoven zou worden en dat ze Rigo een jaar ervaring hadden willen laten opdoen in de JPL.
Dan lijkt het me overigens wel verstandig om Gudmundsson te verhuren en ervaring te laten opdoen in de eredivisie. Ik betwijfel of hij veel beter wordt van nog een jaar JPL. O.b.v. de goede ervaring met Excelsior en het feit dat daar ook een goede trainer is: Gudmundsson interessant voor hen?

En waarom Joel Piroe er niet bij...? Depay heeft ook op vrij jonge leeftijd de kans gekregen en is snel doorgebroken in het 1e elftal.....Piroe zou net als Depay ook nu al de kans moeten krijgen samen met Lammers en Lozano....of zijn ze bang dat Piroe straks de anderen voorbij streeft..met name Lozano...??
 
En waarom Joel Piroe er niet bij...? Depay heeft ook op vrij jonge leeftijd de kans gekregen en is snel doorgebroken in het 1e elftal.....Piroe zou net als Depay ook nu al de kans moeten krijgen samen met Lammers en Lozano....of zijn ze bang dat Piroe straks de anderen voorbij streeft..met name Lozano...??

Haha, of dat hij gewoon nog te jong dan wel niet goed genoeg is.
 
Opvallend: Rigo wel en Gudmundsson niet. Dat had ik andersom verwacht: dat Gudmundsson doorgeschoven zou worden en dat ze Rigo een jaar ervaring hadden willen laten opdoen in de JPL.
Dan lijkt het me overigens wel verstandig om Gudmundsson te verhuren en ervaring te laten opdoen in de eredivisie. Ik betwijfel of hij veel beter wordt van nog een jaar JPL. O.b.v. de goede ervaring met Excelsior en het feit dat daar ook een goede trainer is: Gudmundsson interessant voor hen?

Daarom denk ik ook dat hij niet naar het 1e gehaald is.
 
Precies. Prima speler, maar een minder talent dan Rigo en ook nog eens jonger en dus minder ver in z'n ontwikkeling.

De relatie tussen jong zijn "en dus minder ver in ontwikkeling" is ook vaak niet bewezen. Goed genoeg is oud genoeg en dat hebben vele talenten ook altijd laten zien. De vraag blijft alleen of Piroe goed genoeg is.
 
De relatie tussen jong zijn "en dus minder ver in ontwikkeling" is ook vaak niet bewezen. Goed genoeg is oud genoeg en dat hebben vele talenten ook altijd laten zien. De vraag blijft alleen of Piroe goed genoeg is.

Ik zou hem een jaar met Jong PSV laten mee voetballen en kijken hoe hij het daar doet. Want hij speelde nu in 017 bij PSV, toch?
 
Ik zou hem een jaar met Jong PSV laten mee voetballen en kijken hoe hij het daar doet. Want hij speelde nu in 017 bij PSV, toch?

Dat kan hoor allemaal, te jong nog enz. Ik had het echter over de link tussen leeftijd en kwaliteit in het algemeen ;)
 
De relatie tussen jong zijn "en dus minder ver in ontwikkeling" is ook vaak niet bewezen. Goed genoeg is oud genoeg en dat hebben vele talenten ook altijd laten zien. De vraag blijft alleen of Piroe goed genoeg is.

Klopt, bedoelde het vooral om aan te geven dat ik hem qua talent niet wil afschrijven, maar dat hij er nog niet klaar voor is :)
 
Vorig jaar waren we het er toch wel over eens dat onze selectie, door wat voor reden dan ook, tekort kwam. Als je dan van die selectie spelers als Guardado, Moreno, Willems, de Jong en Zinchenko kwijtraakt, en er alleen een talent uit Mexico en een middelmatige speler van AZ daarvoor in de plaats haalt (en wellicht nog een andere back), dan kunnen we toch wel stellen dat we dit seizoen een nog minder elftal dan vorig jaar hebben. Het elftal waar kwaliteit en vooral creativiteit en honger ontbrak. Nee, ik wil niet de nieuwe negatieveling uit gaan hangen op dit forum, maar dit gaat echt helemaal mis dit seizoen. Hendrix zien als de opvolger van Guardado, Luckassen die Moreno moet gaan opvolgen, Ramselaar en Bergwijn met veel uitzicht op speelminuten, De Jong niet alleen wederom spits in de basis, maar zelfs aanvoerder. Zoet weer op doel, Peppie en Kokkie centraal achterin en speeltijd voor Brenet.

Nee, we komen echt zwaar zwaar zwaar tekort. Om te janken deze selectie. Ik ben oprecht voor het eerst niet eens bezig met het kampioenschap, maar vooral met bidden dat PSV gewoon niet zulke kutwedstrijden op de mat gaat leggen. Ik ben echt bang voor het met afstand minst creatieve, inspirerende en kwalitatieve PSV dat ik ooit gezien heb. De wedstrijden zullen een hel worden om uit te zitten.
 
Vorig jaar waren we het er toch wel over eens dat onze selectie, door wat voor reden dan ook, tekort kwam. Als je dan van die selectie spelers als Guardado, Moreno, Willems, de Jong en Zinchenko kwijtraakt, en er alleen een talent uit Mexico en een middelmatige speler van AZ daarvoor in de plaats haalt (en wellicht nog een andere back), dan kunnen we toch wel stellen dat we dit seizoen een nog minder elftal dan vorig jaar hebben. Het elftal waar kwaliteit en vooral creativiteit en honger ontbrak. Nee, ik wil niet de nieuwe negatieveling uit gaan hangen op dit forum, maar dit gaat echt helemaal mis dit seizoen. Hendrix zien als de opvolger van Guardado, Luckassen die Moreno moet gaan opvolgen, Ramselaar en Bergwijn met veel uitzicht op speelminuten, De Jong niet alleen wederom spits in de basis, maar zelfs aanvoerder. Zoet weer op doel, Peppie en Kokkie centraal achterin en speeltijd voor Brenet.

Nee, we komen echt zwaar zwaar zwaar tekort. Om te janken deze selectie. Ik ben oprecht voor het eerst niet eens bezig met het kampioenschap, maar vooral met bidden dat PSV gewoon niet zulke kutwedstrijden op de mat gaat leggen. Ik ben echt bang voor het met afstand minst creatieve, inspirerende en kwalitatieve PSV dat ik ooit gezien heb. De wedstrijden zullen een hel worden om uit te zitten.

Ik zou het graag oneens willen zijn, maar op de grote lijnen kan ik hier alleen maar mee instemmen. Middenveld maak ik me overigens niet veel zorgen over. Mij lijkt het middenveld Pröpper - Hendrix - Van Ginkel (mits allen in vorm en gemotiveerd) wel prima. Talenten erachter: Rigo en Rosario.

De verdediging (prioriteit) en de aanval baren mij meer zorgen.
 
Nu Pasveer en Jurjus vertrokken zijn, wie zijn dan momenteel onze 3 keepers in het eerste elftal? 1 Zoet, 2.....?? en 3.....????
 
Ik zou het graag oneens willen zijn, maar op de grote lijnen kan ik hier alleen maar mee instemmen. Middenveld maak ik me overigens niet veel zorgen over. Mij lijkt het middenveld Pröpper - Hendrix - Van Ginkel (mits allen in vorm en gemotiveerd) wel prima. Talenten erachter: Rigo en Rosario.

De verdediging (prioriteit) en de aanval baren mij meer zorgen.

Het middenveld is creatief gezien afhankelijk van de looplijnen van de aanvallers (dit is vaak echt te matig bij onze voorhoedespelers), maar ik denk dat ik me oprecht nog meest zorgen maak om het middenveld.

Van Ginkel is echt een welkome aanvulling, maar kan het niet alleen doen. Pröpper moet echt het niveau van zijn eerste seizoen gaan halen, want afgelopen seizoen was een plek op de bank het hoogst haalbare. Ik heb daar een hard hoofd in: niet alleen omdat hij in de voorbereiding dezelfde slappeling is als afgelopen seizoen, maar ook omdat spelers waar hij zich aan kon optrekken (Guardado, maar gek genoeg ook Narsingh, Jozefzoon en Lestienne met hun snelheid en looplijnen de diepte in waardoor Pröpper zijn specialiteit, de splijtende pass, goed kon benutten).

Het allergrootste probleem blijft in mijn optiek Hendrix. Die moet nu de rol van verdedigende middenvelder op zich nemen, maar dat kan hij helemaal niet. Hendrix is een linkshalf. Ik zal nooit vergeten hoe Hendrix finaal door het ijs zakte tegen Wolfsburg toen hij de kans kreeg op deze positie. Het was destijds Van Marwijk die dat bij de NOS haarfijn analyseerde: doordat Hendrix veel te dicht voor de verdediging blijft hangen, was het hele team uit balans en werd PSV compleet overlopen. Hij weet ook niet wanneer hij moet instappen, meelopen of juist naar voren moet gaan. Dit is iets voor een ervaren speler, a la Guardado. Dan heb je ook nog eens het probleem met Hendrix hoe hij aan de bal is: hoofd naar beneden, langzame balbehandeling en totaal niet het inzicht of de kwaliteit om een goede, splijtende pass te geven (cruciaal op zo een centrale positie, zeker met die twee opbouwende prutsers achter je moet het spel dus beginnen bij Hendrix aankomend seizoen). Dit seizoen mag Hendrix geen enkele pass breed geven, maar hij is juist de koning in het tikkie breed en het opbouwen overlaten aan mensen die dat wel kunnen.

Er moet echt een ervaren verdedigende middenvelder bij (Nigel de Jong?), met daarvoor Van Ginkel en Pröpper/Hendrix op de andere half-positie. PSV gaat juist op het middenveld finaal door het ijs zakken, zeker omdat je backups Ramselaar en een paar Jupiler League spelertjes zijn.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Terug
Bovenaan Onderaan