Na alle consternatie en ergernis ben ik ook eens gaan nadenken of ik denk dat er ook goede scheidsrechters zijn, of dat ik gewoon een probleem met gezag in het algemeen heb ;)

Goed
Nijhuis
Kuipers
Higler

Voldoende
v.Boekel

Manschot

Matig
Gözübüyük

Slecht
Makkelie
Blom

???
Wiedemeijer
Mulder

Lindhout

Nijhuis en Gözübüyük wekken een zekere antipathie op bij mij, omdat ze nogal ijdeltuiten zijn, maar dat heb ik proberen los te zien van hun scheidsrechterschap.


 
Ik vind Higler (hier thuis HItler genoemd) echt de slechtste. Altijd goed voor onterechte of overdreven penalty's en rode kaarten.
 
Je weet daar mag je niet over klagen. Als je als team benadeeld wordt door een arbiter, dan moet je maar gewoon beter zijn. En alles middeld zich aan het eind van het seizoen weer uit. en als je dan nog klaagt ben je een Calimero. Dus eigenlijk kunnen we hele slechte, partijdige scheidsrechters probleemloos wedstrijden laten fluiten. ;)

Eens en voor altijd. Beslissingen middelen zich NIET uit. Kan oplopen tot een punt of 5 tot 10!

Er zijn beslissingen die in punten uit te drukken zijn. Bv een onterechte pingel in de laatste minuut waardoor er direct 2 punten verschil ontstaat. Dat middelt zich in een seizoen écht niet uit. Niet alle ploegen krijgen deze kado’s in een seizoen.

Ik denk wel dat het handig is om vol te houden, anders wordt er andermaal gezaagd aan de poten van het gezag.
 
Laatst bewerkt:
Het verbaast mij dat scheidsrechters te vaak ingaan op uitgelokte penalty's. wat Huntelaar ook weer deed tegen AZ. Er worden de laatste tijd heel veel onterechte penalty's toegekend, waarbij het eerlijke kijkspel behoorlijk wordt ondermijnd. Ook de willekeur van het scheidsrechterscorps valt op. De heren scheidsrechter moeten 's-maandags na de wedstrijd eens bij elkaar gaan zitten en terugkijken naar hun beslissingen. Daar valt veel van te leren.
 
Laatst bewerkt:
Het verbaasd mij dat scheidsrechters te vaak ingaan op uitgelokte penalty's. wat Huntelaar ook weer deed tegen AZ. Er worden de laatste tijd heel veel onterechte penalty's toegekend, waarbij het eerlijke kijkspel behoorlijk wordt ondermijnd. Ook de willekeur van het scheidsrechterscorps valt op. De heren scheidsrechter moeten 's-maandags na de wedstrijd eens bij elkaar gaan zitten en terugkijken naar hun beslissingen. Daar valt veel van te leren.

Het verbaasd mij niet; het verbaast me wel.
 
Makkelie krijgt straf

KNVB grijpt in na dubieuze lening

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1449...e-krijgt-straf

De KNVB heeft Danny Makkelie gestraft voor het afsluiten van een lening van tienduizenden euro’s bij zijn coach en UEFA-scheidsrechterscommissielid Jaap Uilenberg.

Makkelie: 'Wat is het probleem?'

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1449...s-het-probleem

Arbiter vindt sancties onterecht

:ai: :eek:mg:

Dus Makkelie heeft geld nodig, wat hij op een "normale" wijze niet kan krijgen, en geeft ajaks in de laatste minuten een twijfelachtige penalty, waardoor ze opeens nog wel het kampioenschap kunnen behalen.

En hij heeft het geld gebruikt voor de inrichting. Nu heb ik best een dure smaak, maar om nu duizenden euro's te lenen bij mensen waarmee je werkt omdat je je dure meubels perse gekocht wilt hebben bij je verhuizing...

Maar de KNVB had ook kunnen zeggen: het is al beoordeeld.
 
Het geld is al afbetaald.
Even lekker kort door de bocht: hij heeft een anonieme donatie ontvangen, daags na de wedstrijd tegen ajax.
 
Het geld is al afbetaald.
Even lekker kort door de bocht: hij heeft een anonieme donatie ontvangen, daags na de wedstrijd tegen ajax.

Zo kon Uileneberg ook zonder angst uitlenen. Na een bezoekje aan de plaatselijke Chinees is Makellie weer snel boven Jan.
 
Het verbaast mij dat scheidsrechters te vaak ingaan op uitgelokte penalty's. wat Huntelaar ook weer deed tegen AZ. Er worden de laatste tijd heel veel onterechte penalty's toegekend, waarbij het eerlijke kijkspel behoorlijk wordt ondermijnd. Ook de willekeur van het scheidsrechterscorps valt op. De heren scheidsrechter moeten 's-maandags na de wedstrijd eens bij elkaar gaan zitten en terugkijken naar hun beslissingen. Daar valt veel van te leren.

Ik blijf het geven van onterechte penaltys storend vinden. Een ploeg werkt zich in de blubber om een goal te maken en de scheids zorgt er dan wel voor dat ze een onterechte penalty tegen krijgen. Het betekent dan, dat ze er twee moeten maken. Afgrijselijk een duel beslechten met een penalty. Afgrijselijk een van dichtbij aangeschoten bal tegen een arm bestraffen met een penalty. etc.etc. De macht van de scheids is in zulke gevallen te groot. Nogmaals die scheidsrechters moeten gezamenlijk al die beelden maar eens terugkijken. .
 
Ik blijf het geven van onterechte penaltys storend vinden. Een ploeg werkt zich in de blubber om een goal te maken en de scheids zorgt er dan wel voor dat ze een onterechte penalty tegen krijgen. Het betekent dan, dat ze er twee moeten maken. Afgrijselijk een duel beslechten met een penalty. Afgrijselijk een van dichtbij aangeschoten bal tegen een arm bestraffen met een penalty. etc.etc. De macht van de scheids is in zulke gevallen te groot. Nogmaals die scheidsrechters moeten gezamenlijk al die beelden maar eens terugkijken. .

Klopt, wij kunnen nog in de spiegel kijken en roepen, ja maar ook met n onterechte pingel hoor je te winnen. Maar er zijn zat duels te bedenken waar de ploegen aan elkaar gewaagd zijn en zo'n pingel echt de doorslag geeft (ipv een niet scorende spits ;))
 
Terug
Bovenaan Onderaan