Schaatsen

Ik zit EK schaatsen te kijken. Het niveauverschil is bedroevend. De verschillen zijn zo groot. Bizar dat er geen (scherpe) limieten staan op deelname. Ik zie net een Poolse bijna 20 sec achter een Noorse finishen op de 3km. Bizar. En dan zal deze Hauge niet eens echt in de top eindigen.
 
Het all-round toernooi heeft veel belang verloren. De meeste schaatsers richten zich op de losse afstanden (waar ook olympische medailles mee te verdienen zijn). Deze tak van sport is gewoon niet breed genoeg wereldwijd.
 
Zometeen de beslissende 10km tussen Patrick Roest en Sander Eitrem. Patrick Roest moet 1,78 seconden goed maken op de Noor om eerste te worden. Dit belooft een zeer spannend slot van het EK te worden.
 
Zometeen de beslissende 10km tussen Patrick Roest en Sander Eitrem. Patrick Roest moet 1,78 seconden goed maken op de Noor om eerste te worden. Dit belooft een zeer spannend slot van het EK te worden.
Spannend was het tot 3 ronden voor het einde. Roest heeft gewonnen met 6.15 voorsprong op Eitrem.
Ik had het die Noor wel gegund.
 
Wow, wat een einde van het toernooi!!!

Roest mooie race.

Ben fan geworden van Eitrem, mooie schaatser, gaan we nog veel van horen
 
Nederlandse vrouwenachtervolgingsploeg (Joy Beune, Irene Schouten en Marijke Groenewoud) rijdt 1.93 seconden sneller dan Canada en zou wereldkampioen zijn.
Maar er is huid te zien bij de enkel van Joy Beune en dan volgt er een diskwalificatie. :shrug:
Wat een belachelijke regel. Dit heeft niets meer met sport te maken. :braak:
 
Nederlandse vrouwenachtervolgingsploeg (Joy Beune, Irene Schouten en Marijke Groenewoud) rijdt 1.93 seconden sneller dan Canada en zou wereldkampioen zijn.
Maar er is huid te zien bij de enkel van Joy Beune en dan volgt er een diskwalificatie. :shrug:
Wat een belachelijke regel. Dit heeft niets meer met sport te maken. :braak:
Dit is puur uit veiligheidsoverwegingen. Je zal je achillespezen maar eens afsnijden met een schaats. Brrr.
 
Nederlandse vrouwenachtervolgingsploeg (Joy Beune, Irene Schouten en Marijke Groenewoud) rijdt 1.93 seconden sneller dan Canada en zou wereldkampioen zijn.
Maar er is huid te zien bij de enkel van Joy Beune en dan volgt er een diskwalificatie. :shrug:
Wat een belachelijke regel. Dit heeft niets meer met sport te maken. :braak:
Het is vooral amateuristisch van de Nederlandse ploeg. Je weet dat de regel er is, er werd nog voor gewaarschuwd, en dan krijg je het niet voor elkaar dat de dames de juiste kleding dragen.

In het voetbal mag je ook niet zonder scheenbeschermers het veld op.
 
Dit is puur uit veiligheidsoverwegingen. Je zal je achillespezen maar eens afsnijden met een schaats. Brrr.
Dan zou je ook geen huid van het gezicht mogen zien. Je zou maar een schaats in je wang of mond krijgen als je valt. :eek:
 
Dan zou je ook geen huid van het gezicht mogen zien. Je zou maar een schaats in je wang of mond krijgen als je valt. :eek:
In het geval van de ploegentijdrit rijden ze erg dicht bij elkaar en kan me fan voorstellen dat daar bescherming voorschrijft. Het is erg jammer, want de dames reden een puike rit, maar ik vind het wel terecht.
 
Het is vooral amateuristisch van de Nederlandse ploeg. Je weet dat de regel er is, er werd nog voor gewaarschuwd, en dan krijg je het niet voor elkaar dat de dames de juiste kleding dragen.

In het voetbal mag je ook niet zonder scheenbeschermers het veld op.
Daar moet de begeleiding van de ploeg dan ook op letten. Het is altijd kommer en kwel bij de teamwedstrijden bij het schaatsen. Nu hebben ze een keer getraind en gaat dit fout.

Heb je de scheenbeschermers van tegenwoordig wel eens bekeken trouwens. Die beschermen niet veel.
En als je een goal maakt als de scheenbeschermers er niet meer zijn wordt die niet afgekeurd.
 
De Nederlandse mannenachtervolgingsploeg wordt wel wereldkampioen met 0.16 seconde voorsprong op Canada. Even het oordeel van de enkel-VAR afwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan