Schaatsen

Kijkt er hier niemand schaatsen? Nils van der Poel: wereldrecord op de 10 km 11.32.95. In Thialf, met hoge luchtdruk. Wat een prestatie
Vast een knappe prestatie, maar schaatsen kijk slechts bij OS, heb daar echt heel weinig mee.
 
Kijkt er hier niemand schaatsen? Nils van der Poel: wereldrecord op de 10 km 11.32.95. In Thialf, met hoge luchtdruk. Wat een prestatie
Ja dat is een geweldige prestatie. :clap:
Hij is ook een ultraloper. Deed mee aan wedstrijden van meer dan 160 km. Heeft eens 171 km non stop gelopen.
Bizar wat een beest. :maniac:
 
Onbegrijpelijk, samen met wielrennen de mooiste kijksport (voor mij)
Pfoe, kijk ik dat ook weinig. Gemiddelde tour-etappe voor mij als leek:
- ze starten
- er breken een paar weg
- x aantal km voor finish zeggen ploegleiders dat men moet aanzetten
- eindigt in een massasprint

en ja, dit is overdreven, dat weet ik :D
 
Kan wat worden als ie op hoogte gaat schaatsten trouwens. Mooi, zo'n uitdaging voor de NL'se delegatie!
 
Kijkt er hier niemand schaatsen? Nils van der Poel: wereldrecord op de 10 km 12.32.95. In Thialf, met hoge luchtdruk. Wat een prestatie
Ondertussen zijn er geluiden dat t allemaal ietwat gemanipuleerd zou zijn door het toevoegen van meewind op de baan.

 
Het woord kunstmatig wordt hier niet goed gebruikt, sterker nog het zou daar niet moeten staan.

Want?

Als je het echt eerlijk wil doen moet je de tijden om gaan rekenenen naar een standaard luchtdruk, en de weerstandsvermindering van de wind ook meenemen...
 
Want?

Als je het echt eerlijk wil doen moet je de tijden om gaan rekenenen naar een standaard luchtdruk, en de weerstandsvermindering van de wind ook meenemen...
De ijle lucht op een hooglandbaan wordt toch niet kunstmatig gecreëerd? En voor wedstrijden maakt t weinig uit, men rijdt op dezelfde baan.

Nu voegt Thyalf iets toe wat er niet van nature is, meewind op een binnenbaan, maakt an sich ook weinig uit omdat het voor alle rijders hetzelfde is, tenzij je een bepaalde tijdgrens op een laaglandbaan zou moeten halen om je voor een toernooi te kwalificeren.
 
De ijle lucht op een hooglandbaan wordt toch niet kunstmatig gecreëerd? En voor wedstrijden maakt t weinig uit, men rijdt op dezelfde baan.

Nu voegt Thyalf iets toe wat er niet van nature is, meewind op een binnenbaan, maakt an sich ook weinig uit omdat het voor alle rijders hetzelfde is, tenzij je een bepaalde tijdgrens op een laaglandbaan zou moeten halen om je voor een toernooi te kwalificeren.
Het schijnt niet voor iedereen gelijk te zijn. Ik begreep uit het artikel op ad dat de windsnelheid niet constant is.
 
Docu over team Zaanlander. Best interessant. En mag je dat nog zeggen? Kijken naar Irene Schouten is ook prettig :)

Irene-Schouten-foto-1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan