Heb een begin gemaakt met wetten op een rijtje te zetten voor de lol.
En ik heb er twee wetten bij verzonnen, kunnen jullie zelf beslissen of we die weghalen of aanpassen.

1e wet van het forum: hoe langer een speler geblesseerd is, hoe beter hij in de ogen van de forumers wordt.

2e wet van het forum
. Hoe langer een speler weg is bij PSV hoe meer hij als aanwinst voor het huidige team wordt gezien.

3e wet van het forum. Spelers die eigenlijk best aardig speelden krijgen hier teveel kritiek waardoor het lijkt alsof wet 2 van kracht is.

4e wet van het forum (zelf verzonnen)
:

Spelers die bij een betere, gelijkwaardige of minder goede club spelen dan PSV, presteren niet altijd even goed bij PSV.
*vergelijk a.d.h.v competities kan ook.

Met deze wet bedoel ik dat het moeilijk te voorspellen is. De ene speler slaagt wel bij club a, slaagt niet bij club b en bij club c lukt het weer wel etc.

Bijvoorbeeld Zinchenko die bij PSV niet aan de bak kwam maar in de Premier League kansen krijgt. Pasveer die plotseling bij Ajax belangrijk werd maar nooit bij een topclub heeft gepresteerd.
Of Sofyan Amrabat die bij Feyenoord matig was maar nu miljoenen waard is.
Of Bojan die in Spanje/bij Stoke City redelijke tijden kende, maar dramatisch was bij Ajax. Andere voorbeelden: Arias voordat hij naar PSV kwam, Virgil van Dijk bij Groningen
.

5e wet van het forum:
Aankopen van AZ speelden hebben bij PSV niet veel gepresteerd.
 
Heb een begin gemaakt met wetten op een rijtje te zetten voor de lol.
En ik heb er twee wetten bij verzonnen, kunnen jullie zelf beslissen of we die weghalen of aanpassen.

1e wet van het forum: hoe langer een speler geblesseerd is, hoe beter hij in de ogen van de forumers wordt.

2e wet van het forum
. Hoe langer een speler weg is bij PSV hoe meer hij als aanwinst voor het huidige team wordt gezien.

3e wet van het forum. Spelers die eigenlijk best aardig speelden krijgen hier teveel kritiek waardoor het lijkt alsof wet 2 van kracht is.

4e wet van het forum (zelf verzonnen)
:

Spelers die bij een betere, gelijkwaardige of minder goede club spelen dan PSV, presteren niet altijd even goed bij PSV.
*vergelijk a.d.h.v competities kan ook.

Met deze wet bedoel ik dat het moeilijk te voorspellen is. De ene speler slaagt wel bij club a, slaagt niet bij club b en bij club c lukt het weer wel etc.

Bijvoorbeeld Zinchenko die bij PSV niet aan de bak kwam maar in de Premier League kansen krijgt. Pasveer die plotseling bij Ajax belangrijk werd maar nooit bij een topclub heeft gepresteerd.
Of Sofyan Amrabat die bij Feyenoord matig was maar nu miljoenen waard is.
Of Bojan die in Spanje/bij Stoke City redelijke tijden kende, maar dramatisch was bij Ajax. Andere voorbeelden: Arias voordat hij naar PSV kwam, Virgil van Dijk bij Groningen
.

5e wet van het forum:
Aankopen van AZ speelden hebben bij PSV niet veel gepresteerd.
5e wet wil ik ongeldig verklaren op basis van Koevermans en Lens ;)
 
Goed punt.

Maar je mag hem ook aanpassen, bijvoorbeeld aankopen van AZ gaan niet altijd goed of iets?

Koevermans en Lens vond ik trouwens niet van PSV niveau maar waren bij vlagen aardig? Lens was er niet altijd als het er op aankwam en was soms een alles of niets speler?
Je kan twijfelen of het het beoogde niveau is. Maar als Koevermans tot 92 competitiewedstrijden kwam (34 goals) in 4 seizoenen en Lens tot 96 wedstrijden (ook 34 goals) in 3 seizoenen dan waren ze wel nuttig en inzetbaat in de periode dat ze er waren.
 
Je kan twijfelen of het het beoogde niveau is. Maar als Koevermans tot 92 competitiewedstrijden kwam (34 goals) in 4 seizoenen en Lens tot 96 wedstrijden (ook 34 goals) in 3 seizoenen dan waren ze wel nuttig en inzetbaat in de periode dat ze er waren.
Ze hebben inderdaad waarde gehad en daarom zou de wet inderdaad niet meer op gaan.

Maar het zijn slechts twee spelers uit een hele verzameling. Vandaar dat een wijziging al voldoende zou zijn?

Bij Lens denk ik trouwens vaak nog aan de misgelopen kampioenschappen of Europees falen. Maar individueel is weer anders.
 
Ze hebben inderdaad waarde gehad en daarom zou de wet inderdaad niet meer op gaan.

Maar het zijn slechts twee spelers uit een hele verzameling. Vandaar dat een wijziging al voldoende zou zijn?

Bij Lens denk ik trouwens vaak nog aan de misgelopen kampioenschappen of Europees falen. Maar individueel is weer anders.
Heb nog niet het hele overzicht, ben pas bij Philipp Max in het overzicht van alle spelers, waar vandaan waar naartoe en voor welk geld. Daarin zitten slechts 3 spelers die direct van AZ kwamen. Als we over een AZ verleden praten zet ik overigens Cocu in als troef om vraagtekens bij de stelling te plaatsen ;)
 
Die stelling wil ik dan weer ongeldig verklaren obv Koevermans en Lens (en Maher, Viergever, die speler die geen zin had etc.). Cocu was nog voor de tijd dat AZ gebakken lucht begon te verkopen.
Die speler die geen zin had heb ik gewoon gemist :oops: kak, moet ik nog in dat verleden duiken :nocheer:
 
Doe maar niet; ik ben oprecht even zijn naam kwijt, en daar ben ik heel blij mee.
Zoals aangegeven, ben bezig met een database aangaande alles wat ooit in het 1e speelde, dus ook deze speler waarvan ik dan bewust nu ff de naam net noem om jou niet verder te kwellen. Vandaar dat ik van mening ben dat nutteloze huur geen nieuw fenomeen is..
 
Zoals aangegeven, ben bezig met een database aangaande alles wat ooit in het 1e speelde, dus ook deze speler waarvan ik dan bewust nu ff de naam net noem om jou niet verder te kwellen. Vandaar dat ik van mening ben dat nutteloze huur geen nieuw fenomeen is..
Oh, ging het om huren? Ik dacht dat het ging om spelers van AZ die wel of geen toegevoegde waarde waren.:unsure: Nutteloze huur is bij PSV absoluut geen nieuw fenomeen.
 
Nee, dat was algemeen bedoeld, niet op deze situatie. Waarbij ik overigens lijnrecht tegenover jou sta aangaande Lens.
Dat kan. Ieder zo zijn visie. Ik vond "mr. Buitenspel" Lens uiteindelijk gewoon een flop. De enige ex-AZ'er die hier geslaagd is, is Moreno. Dat is dan die welbekende 'uitzondering op de regel'.
 
Dat kan. Ieder zo zijn visie. Ik vond "mr. Buitenspel" Lens uiteindelijk gewoon een flop. De enige ex-AZ'er die hier geslaagd is, is Moreno. Dat is dan die welbekende 'uitzondering op de regel'.
Een buitenspeler die qua goals 1 op 3 liep en assists ongeveer 1 op 2. Je kan het een flop noemen ja.
 
Terug
Bovenaan Onderaan