Sam Lammers (A)

Prima deal. Geen idee of hij het daar gaat redden. We laten ons graag verrassen.

Atalanta speelt heel aanvallend en met veel balbezit, dat ligt Lammers misschien wel. Maar de concurrentie is moordend dus het zal vooral om een leuk salaris gaan. Dan moet hij opboksen tegen Ilicic, Zapata, Muriel spitsen die allemaal goed waren voor 15+ goals in de topscorerslijst van de Serie A afgelopen seizoen!

Als aanvallende middenvelders heb je Miranchuk, pas gekocht voor 14.5 miljoen, regisseur Papu Gomez en Malinovskyi. Speelden allen veel wedstrijden afgelopen seizoen en dan heb je ook nog de andere spelers.

Nee ik denk dat Lammers zichzelf schromelijk overschat door voor de herhaaldelijk nummer drie van Italië te kiezen. Misschien dat hij zichzelf als invaller ziet om vanuit de luwte zichzelf op te werken, maar dat is toch loodzwaar.
Als het niks is kunnen ze hem altijd nog naar Spezia sturen om Zoet en misschien Hendrix gezelschap te houden.
 

Atalanta speelt heel aanvallend en met veel balbezit, dat ligt Lammers misschien wel. Maar de concurrentie is moordend dus het zal vooral om een leuk salaris gaan. Dan moet hij opboksen tegen Ilicic, Zapata, Muriel spitsen die allemaal goed waren voor 15+ goals in de topscorerslijst van de Serie A afgelopen seizoen!

Als aanvallende middenvelders heb je Miranchuk, pas gekocht voor 14.5 miljoen, regisseur Papu Gomez en Malinovskyi. Speelden allen veel wedstrijden afgelopen seizoen en dan heb je ook nog de andere spelers.

Nee ik denk dat Lammers zichzelf schromelijk overschat door voor de herhaaldelijk nummer drie van Italië te kiezen. Misschien dat hij zichzelf als invaller ziet om vanuit de luwte zichzelf op te werken, maar dat is toch loodzwaar.
Als het niks is kunnen ze hem altijd nog naar Spezia sturen om Zoet en misschien Hendrix gezelschap te houden.

Leuk te lezen! Opboksen tegen drie spitsen met 15+ goals in de serie A? Die gaat terug het talententraject in. Wat dat betreft had hij beter hier kunnen blijven om zichzelf door te ontwikkelen. Ik denk wel dat hij voor de beleving en uitdaging gaat, niet voor het geld.
 
We vergeten voor het gemak wel even wat voor techniek Lammers heeft in de kleine ruimtes. Heb hem regelmatig de bal door techniek bij zich weten te houden. Ik denk dat er veel meer in die jongen zit dan we hebben gezien tot nu toe, door meerdere situaties (Luuk, zijn blessure, verhuurperiode)
 
We vergeten voor het gemak wel even wat voor techniek Lammers heeft in de kleine ruimtes. Heb hem regelmatig de bal door techniek bij zich weten te houden. Ik denk dat er veel meer in die jongen zit dan we hebben gezien tot nu toe, door meerdere situaties (Luuk, zijn blessure, verhuurperiode)

Wat dat betreft hoop ik inderdaad eigenijk ook nog op een mooi doorverkoop percentage just in case
 
10 miljoen voor een speler die nog niets bewezen heeft bij een topclub, nog maar een contract van 9 maanden heeft én al 23 jaar is? Lekker hoor, John heeft zich goed staande gehouden. We weten natuurlijk niet of hij daar wel succes gaat behalen, maar Atalanta heeft wel goed oog voor spelers die onder de radar zijn gebleven voor andere clubs.

Dit soort aankopen doet Atalanta wel erg vaak en ze shoppen ook graag in de Eredivisie. De Roon, Gosens en Hateboer, allemaal basisspelers daar waarvan we dachten van, nou die gaan het denk ik echt niet redden. Vorig jaar hadden ze ook iemand van Heracles gehaald waarvan ik de naam ff niet weet.

10 miljoen voor Lammers is een lekkere deal met nog eenjarige contract. Totaal niet verwacht. Meestal is het typisch PSV dat zulke spelers verkocht worden voor rond de 2,5 - 3 miljoen. Afwachten hoe Lammers het daar gaat doen. Hij heeft wel flinke concurrenties daar met een Zapata en Muriel.
 
Atalanta is geen club die barst van het geld, spelers koopt voor 30-40 miljoen en een paar goedkope gokjes neemt. Zij doen vaak heel gerichte aankopen wat uiteindelijk heeft geleidt tot een topteam in de serie A, vooral doordat het systeem zo goed loopt.

Lammers is een heel ander type dan Zapata en Muriel en lijkt wel wat op Ilicic. Ilicic is 32 en ik denk dus dat het de bedoeling is dat Lammers langzaam zijn taken over gaat nemen. Dan moet Sam wel heel hard werken en zichzelf in dat systeem passen. Ben benieuwd of Atalanta dit goed gezien heeft.
 
10 miljoen voor Lammers is een lekkere deal met nog eenjarige contract. Totaal niet verwacht. Meestal is het typisch PSV dat zulke spelers verkocht worden voor rond de 2,5 - 3 miljoen. Afwachten hoe Lammers het daar gaat doen. Hij heeft wel flinke concurrenties daar met een Zapata en Muriel.
Denk ook dat het meespeelt dat PSV nog wel toekomst in Lammers zag. In ieder geval voor dit seizoen. Bijvoorbeeld een Zoet als derde keeper voegt eigenlijk niets toe aan je seizoen. Dan kun je wel 10 miljoen vragen maar dan vind je of geen clubs plus ongelukkige speler.
 
Is Lammers nu echt historie om in deze topic te verdwijnen? Ik bedoel, is het echt officieel bevestigd door de clubleiding?
 
Terug
Bovenaan Onderaan