Rusland

Als..

95a5513794d120c9abed8b61f848ee81.png
Grote als, maar als dan dan wordt niet heel vervelend.
 
Dat dreigen van Rusland, geen enkele militaire macht meer, behalve een atoombom. Verder is het nikkes, nakkes, nada. Waarom zijn we überhaupt nog zo voorzichtig? Tijd om de Oekraïne volledig te supporten en de Russen terug te wijzen naar hun volledig uitgeklede, arme, verdorven land, waar helaas heel veel hele aardige mensen de dupe zijn van een moordmachine die we Poetin noemen.
Maar stel nu eens dat er iemand daar in Moskou op die rode knop ramt omdat het moederland bedreigt wordt en er ergens toch een atoombom neerploft.... Meer dan genoeg reden om voorzichtig te zijn.
 
De Russen lijken geen echt plan te hebben, of althans: hun plannen werken niet. Grote verliezen, worden terug gedrongen. Ondertussen vertellen ze de groots mogelijke onzin, over de "bevrijding", het aantal slachtoffers enz. Nog iemand die denkt dat het een fijne partner is?
 
De Russen lijken geen echt plan te hebben, of althans: hun plannen werken niet. Grote verliezen, worden terug gedrongen. Ondertussen vertellen ze de groots mogelijke onzin, over de "bevrijding", het aantal slachtoffers enz. Nog iemand die denkt dat het een fijne partner is?
Geen idee, volgens mij zit Mr. Lavendel niet op dit forum.
 
Russen hebben tijd aan hun zijde, alle verliezen kunnen ze aanvullen terwijl Oekraïne dat niet heeft. Dus al duurt het tot de winter het is allemaal in hun voordeel. Wij of de wereld zijn ook dik genaaid, alle prijzen die gestegen zijn zullen nooit meer dalen. Als iets 1 euro duurder geworden is zal het na de oorlog 20 cent dalen en nog 80c teveel blijven, zo als na corona niemand doet zijn prijzen naar beneden. Het nieuwe leven word het dure leven, dus je 3e voor patatje in 2023 is normaal al is er goedkope olie en aardappel genoeg.
 
Russen hebben tijd aan hun zijde, alle verliezen kunnen ze aanvullen terwijl Oekraïne dat niet heeft. Dus al duurt het tot de winter het is allemaal in hun voordeel. Wij of de wereld zijn ook dik genaaid, alle prijzen die gestegen zijn zullen nooit meer dalen. Als iets 1 euro duurder geworden is zal het na de oorlog 20 cent dalen en nog 80c teveel blijven, zo als na corona niemand doet zijn prijzen naar beneden. Het nieuwe leven word het dure leven, dus je 3e voor patatje in 2023 is normaal al is er goedkope olie en aardappel genoeg.
Niet eens dat Rusland de tijd mee heeft. Rusland zijn economie word kei hard geraakt en de verliezen zijn voor het volk pijnlijk.

De onrust en ontevreden zal alleen maar stijgen. Dat word steeds lastig goed te maken met een overwinning.

In theorie is het leger versus leger dat Rusland dat uiteindelijk wint. Maar het word voor Putin wel lastiger zijn macht te behouden als hij niet snel successen boekt.
 
Rusland neemt dit echt niet al te serieus, is alsof PSV tegen Real Madrid speelt en zij komen met hun D-elftal, Psv houdt stand en men denkt puh puh psv is goed hoor. Zij proberen met oude roestbakken zo ver mogelijk te komen, lukt het is het mooi lukt het niet dan komt echt gereedschap aan te pas en is Oekraïne net zo plat als Nederland.

Dat ze zich staande houden tegen de ouwe su25 of T-72 roestbakken kan prima, welkom in de 60's, maar als Poetin boos of ongeduldig word en paar Armata's of S300 er heen stuurt is het klusje geklaard in paar uur. Daarom kijk ik vol verbazing tegen alle nieuwsberichten en mensen die trots zijn dat Oekraïne zich zo goed staande houdt :sleep: Ik vind dat juist zorgelijker want is kwestie van tijd tot de echte oorlog daar uitbreekt met echt speelgoed. Dan heb ik liever dat Oekraïne nu valt en dan blijft de schade beperkt, want winnen kunnen zij nooit alleen de boel vertragen.
En? Is Poetin al boos of ongeduldig?
 
Ik snap het wel maar het mag en hoort niet, als je in het leger zit weet je dat situaties kunnen veranderen, wil je alleen oefenen dan moet je inschrijven bij je lokale schietvereniging. Straks gaan badmeesters ook weigeren om mensen te redden in het water, ja maar ik doe dit om mensen te kijken niet om nat te worden :unsure:

03a57048f6ae8577cf14c1b17208bfcb.png
 
Ik snap het wel maar het mag en hoort niet, als je in het leger zit weet je dat situaties kunnen veranderen, wil je alleen oefenen dan moet je inschrijven bij je lokale schietvereniging. Straks gaan badmeesters ook weigeren om mensen te redden in het water, ja maar ik doe dit om mensen te kijken niet om nat te worden :unsure:

03a57048f6ae8577cf14c1b17208bfcb.png
Dus als jou werkgever tegen jou liegt en jij ineens onderdeel bent van een groot drugsnetwerk op Schiphol moet jij gewoon je werk doen want je staat onder contract?
 
Dus als jou werkgever tegen jou liegt en jij ineens onderdeel bent van een groot drugsnetwerk op Schiphol moet jij gewoon je werk doen want je staat onder contract?

Waar is gelogen? :unsure: Corebuisness van een soldaat is vechten, je traint om scherp te zijn maar je bent 24/7 paraat om te vechten indien nodig. Misschien was het ook training en intimidatie en kwam het tot oorlog, maar das totaal niet relevant. Als je teken krijgt tot vechten moet je vechten, of je nou aan het picknicken was thuis of op een training. Niks illegaals aan dus
 
Waar is gelogen? :unsure: Corebuisness van een soldaat is vechten, je traint om scherp te zijn maar je bent 24/7 paraat om te vechten indien nodig. Misschien was het ook training en intimidatie en kwam het tot oorlog, maar das totaal niet relevant. Als je teken krijgt tot vechten moet je vechten, of je nou aan het picknicken was thuis of op een training. Niks illegaals aan dus
Zoals gewoonlijk breng je het weer bijzonder, maar ik kan er wel inkomen. Je bent soldaat, dus kun je ook in een oorlog verzeild raken. Wel fijn, als je het van tevoren weet. Kun je nog afscheid nemen en je mentaal voorbereiden.
 
Waar is gelogen? :unsure: Corebuisness van een soldaat is vechten, je traint om scherp te zijn maar je bent 24/7 paraat om te vechten indien nodig. Misschien was het ook training en intimidatie en kwam het tot oorlog, maar das totaal niet relevant. Als je teken krijgt tot vechten moet je vechten, of je nou aan het picknicken was thuis of op een training. Niks illegaals aan dus
Heb me alweer een hele tijd kunnen beheersen inzake op jou reageren, maar kan het toch weer niet laten. Vraag me nog af of de simpelheid van je gedachte echt of een act is.
Je krijgt verteld dat je op oefening gaat, om in een oorlog verzeild te raken. En je denkt misschien dat het om poppetjes gaat die je aanstuurt, maar ook dat zijn gewoon mensen die niet hebben getekend om een ander land binnen te vallen en op burgers te schieten.
Ik kreeg ooit geleerd in het leger dat je ook je eigen verstand moest gebruiken. Geen “befehl ist befehl”, maar ook een bepaalde moraal in gedachten houden. En doen we gek, doen we net alsof de Russische soldaten hetzelfde zijn en denken: dit kan niet. Dat vlak je even uit want ja, je hebt getekend. Geen voorbereiding, niks. Dat hakt er mentaal natuurlijk in, daar ga je ook nog even aan voorbij. En ja, dat maakt verschil. Voor jou uiteraard niet. Maarja, jij bent ook niet lief en zo, zoals die softe Russen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan