Ricardo Rodríguez (V)

pff turkse media melden dat Rodriguez al in Istanbul is en morgen tekent bij Fenerbahce.....
 
Ach Fenerbahce, die staan 4e. Rodriguez strijdt sowieso veel liever in de Eredivisie om het kampioe....

Oke dat niet, maar in tegenstelling tot Fenerbahce spelen wij tenminste wel Europ...

Oke oke, wacht maar tot hij hoort met wie hij samen gaat spelen. Wie wordt er nou niet enthousiast van namen als Bruma, Schwaab, Vierge...

Ach, boeien. We hebben lekker bier, ik bedoel Bavaria is toch het lekker...

Uhmm, misschien wil hij wel een KNVB-beker aan zijn prijzenkast toevoegen?
 
En is die al naar Fener?
En is het zoeken naar een linksback bij deze gestopt dan??
 
Ik zou wel eens willen dat de scouts met zo'n speler aan zouden komen. Natuurlijk niet uit een derde divisie voor een paar ton.
Maar zulke verassingen gebeuren niet.. Of ze scouten een jeugdspeler uit Nederland, in zeldzame momenten een jeugdspeler uit het buitenland, of ze halen een dure speler uit Zuid Amerika/Mexico/Duitsland. Waar blijven de Zimbabwanen? De Zuid-koreanen? De Bosniërs, de sengalezen, de Peruvianen? Clubs als Salzburg, Benfica en weet ik veel welke clubs nog meer. Die komen ineens met een speler die ze voor minder dan 100k gehaald hebben van een club uit Afrika. En een paar jaar later vertrekt hij naar de top voor een vervijftigvoudigd bedrag. Zij hebben echt scout systemen waar je U tegen zegt.
Het is voor die clubs alleen jammer dat ze meestal niet voor 100% eigenaar van die spelers zijn, maar dat de zaakwaarnemers (meestal meerdere) hier hun zakken mee vullen. De clubs worden er wel beter van, maar ik neem aan dat jij zelf toch niet echt gelooft dat de clubs hun investering in de speler met 50 vermenigvuldigen. Als je alleen al kijkt naar de begrotingen van Salzburg en Benfica dan kan dit niet kloppen. De echte grote en beste spelers zitten al van jongsaf aan bij Raiola of andere zaakwaarnemers en die strijken dan 15 mln. op bij een transfer zoals van Haaland van Salzburg naar BvB.
Alle beetje voetballende Afrikanen zitten bij zaakwaarnemers en die gaan echt niet een speler voor 100K naar club A brengen en dan toezien dat die 3 jaar later voor 50 mln. verkocht worden. Bij Benfica voetballen veel Zuid-Amerikanen, maar het is ook bekend dat de transferrechten voor een groot deel bij de zaakwaarnemers blijven liggen. Dat zijn de echte winnaars en niet de clubs.
 
Het schijnt dat Fenerbache al rond is met Milan over Rodriguez...als ik de voetbalsites mag geloven.
 
Kan niet zo goed bepalen of het van moed getuigt of een plaat voor je kop als je weer voor een speler gaat die op het tweede plan is gekomen, nadat je pas nog Lato naar PSV haalt (eigenlijk gekocht) en Bruma die allebei zijn geflopt bij PSV. Ik hoop dat Rodriguez in hetzelfde mandje valt als Arias en Luuk de Jong en zijn carriere hier wel succesvol nieuw leven weet in te blazen. Op het eerste oog zit ik hier meer op te wachten dan een Ouwejan. Dan zou je verdediging voor 50% bestaan uit leftovers van je directe concurrenten.
 
Kan niet zo goed bepalen of het van moed getuigt of een plaat voor je kop als je weer voor een speler gaat die op het tweede plan is gekomen, nadat je pas nog Lato naar PSV haalt (eigenlijk gekocht) en Bruma die allebei zijn geflopt bij PSV. Ik hoop dat Rodriguez in hetzelfde mandje valt als Arias en Luuk de Jong en zijn carriere hier wel succesvol nieuw leven weet in te blazen. Op het eerste oog zit ik hier meer op te wachten dan een Ouwejan. Dan zou je verdediging voor 50% bestaan uit leftovers van je directe concurrenten.

Lato is een talentje en was dus al een gok, terwijl Bruma nooit meer gepresteerd heeft dan in zijn thuisland en eventjes bij Galatasaray. Deze kerel heeft 71 apps voor het nationale elftal van Zwitserland, is basisspeler geweest bij Wolfsburg en vorig jaar ook bij Milan. Alleen dit seizoen komt hij er niet tussen omdat hij Theo Hernandez voor zich heeft, wat gewoon een erg goede linksback is. Nee, hier heb ik wel meer vertrouwen in en met zo'n staat van dienst moet je wel wat kunnen. Hij is 27, dus het is niet alsof het een afgeschreven opa van 34 is die je binnen haalt en voor zover ik weet ook geen grote recente blessures die zijn niveau hebben doen kelderen.

Een of ander duur talent kopen is ook een keiharde gok. We wilden Lato vorige zomer KOPEN. Dat was hem dus ook niet geworden.
 
Kan niet zo goed bepalen of het van moed getuigt of een plaat voor je kop als je weer voor een speler gaat die op het tweede plan is gekomen, nadat je pas nog Lato naar PSV haalt (eigenlijk gekocht) en Bruma die allebei zijn geflopt bij PSV. Ik hoop dat Rodriguez in hetzelfde mandje valt als Arias en Luuk de Jong en zijn carriere hier wel succesvol nieuw leven weet in te blazen. Op het eerste oog zit ik hier meer op te wachten dan een Ouwejan. Dan zou je verdediging voor 50% bestaan uit leftovers van je directe concurrenten.

Dit is toch een ander kaliber dan Luuk of Arias. Rodriguez was jarenlang een van de beste linksbacks in de Bundesliga en stond breed in de belangstelling van de top. Toen AC Milan hem kocht hadden ze (zoals wel vaker) de ambitie om de top weer te bestormen, hadden breed geïnvesteerd die zomer. Ik zou het echt een stunt vinden als ze hem zelfs weten te kopen. Huur zou ik in een Zoet-scenario vanuit hemzelf nog prima te begrijpen vinden gezien het EK.
 
Lato is een talentje en was dus al een gok, terwijl Bruma nooit meer gepresteerd heeft dan in zijn thuisland en eventjes bij Galatasaray. Deze kerel heeft 71 apps voor het nationale elftal van Zwitserland, is basisspeler geweest bij Wolfsburg en vorig jaar ook bij Milan. Alleen dit seizoen komt hij er niet tussen omdat hij Theo Hernandez voor zich heeft, wat gewoon een erg goede linksback is. Nee, hier heb ik wel meer vertrouwen in en met zo'n staat van dienst moet je wel wat kunnen. Hij is 27, dus het is niet alsof het een afgeschreven opa van 34 is die je binnen haalt en voor zover ik weet ook geen grote recente blessures die zijn niveau hebben doen kelderen.

Een of ander duur talent kopen is ook een keiharde gok. We wilden Lato vorige zomer KOPEN. Dat was hem dus ook niet geworden.
Dit is toch een ander kaliber dan Luuk of Arias. Rodriguez was jarenlang een van de beste linksbacks in de Bundesliga en stond breed in de belangstelling van de top. Toen AC Milan hem kocht hadden ze (zoals wel vaker) de ambitie om de top weer te bestormen, hadden breed geïnvesteerd die zomer. Ik zou het echt een stunt vinden als ze hem zelfs weten te kopen. Huur zou ik in een Zoet-scenario vanuit hemzelf nog prima te begrijpen vinden gezien het EK.


Oké, moet zeggen dat ik het voetbal de laatste tijd minder op de voet volg, op PSV en Nederland na. Hopen dat ie binnen gehengeld wordt. John de Jong kan wel een succes gebruiken. PSV ook.
 
Maar als ik zie hoe positief iedereen hier is over deze speler, dan denk ik toch weer dat het zo kan tegenvallen.
En wat als hij inderdaad tegenvalt? Weer een domme move van JDJ? Of is het een domme move als hij uiteindelijk toch niet komt?
 
Maar als ik zie hoe positief iedereen hier is over deze speler, dan denk ik toch weer dat het zo kan tegenvallen.
En wat als hij inderdaad tegenvalt? Weer een domme move van JDJ? Of is het een domme move als hij uiteindelijk toch niet komt?

Je weet het nooit. Risico's nemen moet je soms ook doen en ik vind dit al een hele stap voorwaarts in vergelijking met spelers als Lato en Bruma. Brands had ook op zijn flikker gehad als Arias en Moreno en Guardado tegen waren gevallen, maar dat bleken stuk voor stuk geweldenaars. Rodriguez heeft een staat van dienst die normaal gesproken veel te hoog gegrepen is voor PSV. Dat risico moet je durven nemen als je de kans krijgt in mijn ogen. Je zou toch denken dat zo'n speler toch wel moet kunnen excelleren tegen Eredivisie clubs. Laten we het zo zeggen: als wij afgelopen zomer Lato wilden kopen voor 5m of meer dan vind ik een huur met optie tot koop van rond de 6m (volgens VI) voor deze speler een stuk beter te rechtvaardigen dan Lato, die nog niks bewezen had.
 
Zelfde als dat voordat je naar de hoeren gaat je je eerst 26 keer aftrekt..het heeft geen zin meer. Mosterd na de maaltijd kan je ook zeggen 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan