Ricardo Rodríguez (V)

Voorkeur van PSV is van Aanholt, meldt Rik Elfrink. Rodriguez blijft in beeld.

Wachten is op Crystal Palace. Mogelijk later vandaag meer nieuws!
 
Tja, gezien de verhalen zou ik liever Van Aanholt zien. Maar goed, dit blijft volgens mij een toplinksback voor PSV.
Nu Rodriquez in de wacht zetten en snel doorpakken met v. Aanholt. Heb al een slecht gevoel bij een speler die liever ergens anders speelt.
 
Liever PVA. Een speler die onder contract staat en waar je een paar goede seizoenen uit kan halen, in plaats van een huurling die een te hoog salaris eist. PVA is daarnaast Nederlands met een binding met de club, wat altijd helpt. Dat is ook nog iemand waar de jonge jongens direct tegenop kijken, wat in de huidige situatie ook handig is om te hebben.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat in het voordeel van deze rodriguez weer is, is dat de optie tot koop 6 miljoen bedraagt en dat hij 2 jaar jonger is.
 
Liever PVA. Een speler die onder contract staat en waar je een paar goede seizoenen uit kan halen, in plaats van een huurling die een te hoog salaris eist. PVA is daarnaast Nederlands met een binding met de club, wat altijd helpt. Dat is ook nog iemand waar de jonge jongens direct tegenop kijken, wat in de huidige situatie ook handig is om te hebben.

Binding met de club? Hij heeft zich al als jeugdspeler ontbonden van de club. Lijkt mij geen argument. Gewoon kijken wie voetballend beste optie is.
 
Binding met de club? Hij heeft zich al als jeugdspeler ontbonden van de club. Lijkt mij geen argument. Gewoon kijken wie voetballend beste optie is.

Ook als je ze van vergelijkbaar niveau en profiel acht, ook qua ervaring en persoonlijkheid etc, waar ze nogal behoefte aan hebben, is PvA natuurlijk wel een Nederlander. Heeft 'ie alsnog een plusje voor op Rodriguez. Plus dat hij liever wil komen vanuit de intrinsieke motivatie dan Rodriguez.
 
Ook als je ze van vergelijkbaar niveau en profiel acht, ook qua ervaring en persoonlijkheid etc, waar ze nogal behoefte aan hebben, is PvA natuurlijk wel een Nederlander. Heeft 'ie alsnog een plusje voor op Rodriguez. Plus dat hij liever wil komen vanuit de intrinsieke motivatie dan Rodriguez.

Zijn intrinsieke motivatie om voor PSV te spelen is niet om voor PSV te spelen maar omdat hij zijn kinderen graag ziet opgroeien in Nederland. Niks mis mee, maar dat schaar ik niet echt onder graag willen spelen voor PSV. Hij heeft immers PSV al drie keer afgezegd, Rodriguez nog geen één keer. Ik kan niet zoveel met dit soort quasi psychologische analyses. Een voetballer is een opportunist en gaat voor de beste optie voor hem en kijkt er niet bij of hij een club er een plezier mee doet en de supporters. Andersom met PSV als club ook lekker opportunistisch gaan voor de beste speler en niet denken we halen een verloren zoon terug. Die zoon is zelf gevlucht en kende prima de weg en komt pas terug nu er voor hem een belang aan zit.
 
1 miljoen huur, 5 miljoen koopoptie. Ik blijf erbij dat we hier weinig mee te verliezen hebben. Het is een speler die het komende half jaar sowieso alles gaat geven om dat EK te halen, die zelfs op pantoffels nog beter is dan Boscagli.

Daartegenover kan hij na de zomer weer weg zijn en kun je weer op zoek. Met Van Aanholt heb je sowieso een vaste linksback, maar daartegenover staat dat hij meteen 10 miljoen kost en eigenlijk weinig restwaarde zal hebben (zeker met die slappe onderhandelingen van ons), wat bij Rodriguez weer niet het geval is. Lastig, lastig.
 
1 miljoen huur, 5 miljoen koopoptie. Ik blijf erbij dat we hier weinig mee te verliezen hebben. Het is een speler die het komende half jaar sowieso alles gaat geven om dat EK te halen, die zelfs op pantoffels nog beter is dan Boscagli.

Daartegenover kan hij na de zomer weer weg zijn en kun je weer op zoek. Met Van Aanholt heb je sowieso een vaste linksback, maar daartegenover staat dat hij meteen 10 miljoen kost en eigenlijk weinig restwaarde zal hebben (zeker met die slappe onderhandelingen van ons), wat bij Rodriguez weer niet het geval is. Lastig, lastig.
1) Rodriguez was toch op dit moment geblesseerd? Hoe lang nog? Heeft het nog zin om hem dit seizoen nog op te stellen (genezing, in elftal inpassen)?
2) We hebben een verplichte koopoptie. Na het huidige seizoen is hij dus van ons. Zouden we hem dan gelijk weer verkopen?
 
Kijk is aan.

Fabrizio Romano: Ricardo Rodriguez from AC Milan to PSV. Total angreement has been reached.

Dus hij kan af en toe het ook fout hebben. Week eerder zei die nog dat dezelfde Rodriguez naar Fenerbahce zou gaan. Nou welkom dan maar. Linksback positie ook meteen opgelost. Boscagli ook maar snel verkopen want daar heb je niks meer aan. Vierde keus achter Rodriguez, Viergever en Sadilek.
 
Half jaar huur en een optie tot koop. Half jaar proeftijd dus na het aankopen van diverse miskopen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Als het inderdaad 1M huur en 5M koopoptie, dan is het wel een koopje. We hebben meer moeten betalen voor een paar anderen die ik niet bij naam noem.
 
Als het inderdaad 1M huur en 5M koopoptie, dan is het wel een koopje. We hebben meer moeten betalen voor een paar anderen die ik niet bij naam noem.

En dat terwijl deze gast zich de afgelopen jaren veeeeel meer heeft bewezen van voetbaltalent dan die paar anderen.

Krom aankoopsbeleid en krom verkoopbeleid, welkom bij de PSV Foundation.
 
Huren tot het eind van dit toch al mislukte seizoen. Rare dure kijk op de toekomst vind ik het.
Seizoen is niet helemaal verloren, er moet nog wel Europees voetbal gehaald worden.

Daarnaast, je hebt nu een kans voor slechts een miljoen om een linksback uit te proberen. Als hij het naar behoren doet, hoef je nog maar 5 miljoen te betalen. Je weet dan precies wat voor vlees je in de kuip hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan