Religie

De christentaliban is dan wellicht slechts de kleine boodschapper, maar de boodschap vindt gehoor bij een groeiende groep...

Dat valt wel mee. De groep is (imo) juist aan het uitsterven. Daardoor voelen ze zich bedreigd en gaan ze harder roepen. Cijfers wijzen uit dat de acceptatie van de homo's nog steeds groeit.
 
Dat valt wel mee. De groep is (imo) juist aan het uitsterven. Daardoor voelen ze zich bedreigd en gaan ze harder roepen. Cijfers wijzen uit dat de acceptatie van de homo's nog steeds groeit.
Kun je die cijfers eens laten zien? Ik ben daar wel benieuwd naar. Mijn gevoel -uiteraard op basis van wat ik lees en hoor- zegt namelijk dat het de laatste jaren juist de andere kant op beweegt.
 
Helemaal mee eens.

Maar zoals je artikel al stelt: De ondertekenaars en hun Nashvilleverklaring krijgen felle kritiek. De verontwaardiging was overal te lezen en er is geen enkel draagvlak in Nederland hiervoor behalve bij die paar idioten. Uit alle hoeken vallen mensen over elkaar heen om hun verontwaardiging te uitten.

Maar wederom een voorbeeld dat Religie achter ons gelaten had moeten worden afgelopen eeuw.
Commentaar prima. Maar waarom niet eens voor de rechter brengen?

Ik vind het goed. Laat ze dagelijks van de twitterdaken roepen waar het christendom voor staat.
Verwachten wij nu ook niet van de andere Christenen dat ze hier stelling tegen nemen?
 
Ik hoor eerlijk gezegd niet anders in de media (hoofdzakelijk radio 1 in mijn geval). Velen balen ervan en schamen zich ervoor.
Precies. Ik heb aardig wat connecties in het Christelijke wereldje, maar heb zelf nog niemand er positief over gehoord.
 
Die Nashvilleverklaring...echt he, een stuiptrekking van een uitstervend ras van conservatieve, enge christenen die proberen te ontsnappen aan het sluitende net van acceptatie.
 
Gelezen op twitter:
[B]Okke Ornstein[/B]‏ @[B]oornstein[/B] 6 u6 uur geleden

Ik verwacht nu overigens wel dat al die #PVV-ers die altijd zo opkomen voor homorechten binnenkort bij het parlement staan met zo'n hesje om als @keesvdstaaij langsloopt heel hard "daar moet een piemel in" te joelen. #nashville

Want de debielen die op een inspraakavond een burgemeester zo toezingen zijn de mensen die zich zorgen maken om homorechten (al dan niet als excuus on tegen de islam te zijn)? Ik weet dat het jouw woorden niet zijn, Bouterbaas, maar dit vind ik echt een compleet kansloze tweet.
 
Want de debielen die op een inspraakavond een burgemeester zo toezingen zijn de mensen die zich zorgen maken om homorechten (al dan niet als excuus on tegen de islam te zijn)? Ik weet dat het jouw woorden niet zijn, Bouterbaas, maar dit vind ik echt een compleet kansloze tweet.

:) hoe in één minuut twee totaal verschillende meningen kunnen ontstaan.
 
Kun je die cijfers eens laten zien? Ik ben daar wel benieuwd naar. Mijn gevoel -uiteraard op basis van wat ik lees en hoor- zegt namelijk dat het de laatste jaren juist de andere kant op beweegt.

Uit het nrc een artikel wat gaat over geweld tegen deze groep:
"In 2006 was 15 procent van de Nederlanders negatief over homo- en biseksualiteit, aldus het SCP-rapport, en vorig jaar was dat verder gedaald tot 7 procent. Ook in kringen die doorgaans minder blijmoedig over homoseksuelen denken, zoals wekelijkse kerkgangers, mannen, ouderen, dorpsbewoners en stemmers op christelijke partijen, wordt minder negatief geoordeeld."

hele artikel

Het wordt gesteld dat een groot percentage in aanraking komt met geweld. Er staat echter niets in het artikel over een groei van het gerichte geweld. Wat ik denk dat er aan de hand is dat mensen het eerder melden omdat ze zich niet meer schamen en het niet hoeven te verbergen voor hun omgeving. Daarnaast laten ze het nu ook in het openbaar zien waardoor geweldplegers die een doelwit zoeken hierop reageren.
 
Uit het nrc een artikel wat gaat over geweld tegen deze groep:
"In 2006 was 15 procent van de Nederlanders negatief over homo- en biseksualiteit, aldus het SCP-rapport, en vorig jaar was dat verder gedaald tot 7 procent. Ook in kringen die doorgaans minder blijmoedig over homoseksuelen denken, zoals wekelijkse kerkgangers, mannen, ouderen, dorpsbewoners en stemmers op christelijke partijen, wordt minder negatief geoordeeld."

hele artikel

Het wordt gesteld dat een groot percentage in aanraking komt met geweld. Er staat echter niets in het artikel over een groei van het gerichte geweld. Wat ik denk dat er aan de hand is dat mensen het eerder melden omdat ze zich niet meer schamen en het niet hoeven te verbergen voor hun omgeving. Daarnaast laten ze het nu ook in het openbaar zien waardoor geweldplegers die een doelwit zoeken hierop reageren.

Geweldplegers zijn zooo 1349.
 
Aan de ene kant is dit niet heel verbazingwekkend en aan de andere kant blijft het heel pijnlijk om zo’n verklaring te lezen. Ongelofelijk, in 2019. De ophef lijkt me meer dan terecht.
 
Aan de ene kant is dit niet heel verbazingwekkend en aan de andere kant blijft het heel pijnlijk om zo’n verklaring te lezen. Ongelofelijk, in 2019. De ophef lijkt me meer dan terecht.

Aan de andere kant ook volstrekt logisch. Als je zaken uit een boek van begin van de jaartelling letterlijk gaat nemen, dan maakt het natuurlijk niet uit in welke omgeving je je verkeert of in welke tijd.
 
Aan de ene kant is dit niet heel verbazingwekkend en aan de andere kant blijft het heel pijnlijk om zo’n verklaring te lezen. Ongelofelijk, in 2019. De ophef lijkt me meer dan terecht.

Absoluut. Dergelijke bekrompen, reactionaire, achterlijke denkbeelden moeten aan de kaak worden gesteld.
 
Absoluut. Dergelijke bekrompen, reactionaire, achterlijke denkbeelden moeten aan de kaak worden gesteld.
Ook weer typisch dat ze de verklaring uit Amerika hebben gehaald. Je ziet het steeds vaker, het debat daar naar hier halen. Discriminatie-, identiteit- en geloofsdiscussies worden letterlijk gekopieerd, terwijl het klimaat daar totaal anders is dan hier. Daar krijg je nog wel enige steun voor zo’n verklaring (hoe triest dat ook is), hier is het alleen maar dom, irrelevant en triest.
 
Commentaar prima. Maar waarom niet eens voor de rechter brengen?
Zou ik helemaal niet erg vinden (sterker nog: ik ben voor!), maar dan wel gelijke monniken gelijke kappen: dan ook direct alle discriminerende uitspraken van alle geloven aanpakken.

Verwachten wij nu ook niet van de andere Christenen dat ze hier stelling tegen nemen?
Dat verwachten we ook, horen we overal en zien we overal:
https://www.at5.nl/artikelen/190366...jsen-regenboogvlag-tegen-nashville-verklaring
 
Terug
Bovenaan Onderaan