Rangers - PSV | Dinsdag 22 augustus | Eindstand: 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Je onderschat Rangers wel heel erg, en overschat PSV heel erg.
Ik vind idd dat psv voetballend beter is. Alleen weten we waar de zwakke punten zitten achterin. En door een persoonlijke fout haal je niet het gewenste resultaat. Maargoed, iedereen mag Rangers goed vinden spelen, ik vind het een schande dat we slechts gelijkspelen daar
 
Ik vind idd dat psv voetballend beter is. Alleen weten we waar de zwakke punten zitten achterin. En door een persoonlijke fout haal je niet het gewenste resultaat. Maargoed, iedereen mag Rangers goed vinden spelen, ik vind het een schande dat we slechts gelijkspelen daar
Je draaft wat door. Ik vond PSV ook beter, maar dan ietsje beter, dan Rangers. Niet dat Rangers er niks van kan/kon, wat velen hier roepen. Dat is gewoon niet waar. Het zijn best wel gelijkwaardige teams (en dat blijkt ook wel uit de uitlsagen).
 
Je draaft wat door. Ik vond PSV ook beter, maar dan ietsje beter, dan Rangers. Niet dat Rangers er niks van kan/kon, wat velen hier roepen. Dat is gewoon niet waar. Het zijn best wel gelijkwaardige teams (en dat blijkt ook wel uit de uitlsagen).
Zoals ik zei. Rangers werd geholpen door een persoonlijke fout. Tot aan die goal hadden we gewoon de controle en was het wachten op de 0-1. Om Rangers krediet te geven voor onze fout gaat wel ver.
 
Zoals ik zei. Rangers werd geholpen door een persoonlijke fout. Tot aan die goal hadden we gewoon de controle en was het wachten op de 0-1. Om Rangers krediet te geven voor onze fout gaat wel ver.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat PSV ietsje beter was, maar in het grote geheel gezien, tamelijk gelijkwaardig. Maar dat we de wedstrijd onder controle hadden, heb ik niet gezien. En een min of meer gelijkwaardige wedstrijd wordt inderdaad vooral beslist op persoonlijke fouten en individuele klasse.
 
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat PSV ietsje beter was, maar in het grote geheel gezien, tamelijk gelijkwaardig. Maar dat we de wedstrijd onder controle hadden, heb ik niet gezien. En een min of meer gelijkwaardige wedstrijd wordt inderdaad vooral beslist op persoonlijke fouten en individuele klasse.
Na de eerste 10 minuten had Psv het voor het zeggen tot de persoonlijke fout.
 
Zoals ik zei. Rangers werd geholpen door een persoonlijke fout. Tot aan die goal hadden we gewoon de controle en was het wachten op de 0-1. Om Rangers krediet te geven voor onze fout gaat wel ver.
Nou ja, deels mag Rangers wel het krediet krijgen voor die fout. Wat zij namelijk heel goed deden: onze balvaste, creatievere spelers in toom houden. Hierdoor moest PSV oplossingen gaan zoeken via de minder creatieve en balvaste spelers. Daarvan weet Rangers dat die sneller een foutje maken. En daar zaten zij dan meteen bovenop.

Na de eerste 10 minuten had Psv het voor het zeggen tot de persoonlijke fout.
Als dat in de eerste helft geleid had tot 3 of 4 enorme grote kansen, had ik me ook nog niet zo veel zorgen gemaakt. Maar ze kwamen er, behoudens een paar schoten vanaf rand 16, niet doorheen. Dus Rangers vond het wel best dat PSV het voor het zeggen had; gevaarlijk werden ze er niet mee.
 
Gechargeerd gezegd ben je dus een succes-supporter ;)? Want als PSV wint, is het goed. Zo niet, dan wordt je liefde voor de roodwitten op de proef gesteld stel je in je betoog...

Toch heb ik het idee dat je opmerking niet terecht is dat succes niet op de eerste plaats zou staan nu. Ook Bosz wil eerst succes. Van Bommel, Schmidt en Van Nistelrooij wilden ook boven alles succes. Bosz gelooft dat de kans op succes met een aanvallende speelstijl groter is. Van Nistelrooij wilde dat vorig jaar met een wat behoudender stijl bereiken. Maar ze streven allemaal datzelfde succes na.

Het probleem zit mijns inziens ergens anders. Kwaliteit van de spelers. Waar PSV vroeger nog wel in staat was om een absolute topper te halen uit Brazilië, of een basiskracht tot zijn 26e voor de club wist te behouden (Van Bommel heeft 6 seizoenen bij PSV gespeeld, tot zijn 28e), is dat nu gewoonweg onmogelijk geworden. En dan zul je het toch met de Ramalhos en Sangarés van deze wereld moeten doen; op zich goed, maar niet onfeilbaar. Als ze dat wel waren, speelden ze bij City of Real.

Vergis je niet; ik baal er na gisteren ook enorm van dat domme eigen fouten het gelijkspel tegen Rangers inleidde. En ik vind de voltallige PSV-selectie dan ook een stelletje koekwauzen. Die fouten liggen alleen niet aan de speelstijl van Bosz; die fouten werden vorig jaar (en het jaar ervoor, en het jaar dáárvoor) net zo hard gemaakt. Die liggen aan de kwaliteit van de spelers. Spelers die ik het vervolgens ook meteen weer vergeef als ze hun fout goed maken, zoals Sangaré deed in de tweede helft. En dat komt dan weer door dat mooie shirt dat ze om hun schouders dragen :PSV:.
Die had ik niet zien aankomen. Ik ben een succes supporter?:ROFL:
Dus die definitie hoort bij iemand die zijn club trouw bleef in periodes van 8, 12 en nogmaals 8 jaar zonder titel. Decennialang in het hele land zijn favorieten nareisde, zelfs toen er slechts 1 bus naar uitwedstrijden ging. Maar die na 60 jaar seizoenkaarthouder te zijn geweest zijn liefde voor het totaal verziekte voetbal - en zijn ook "ietwat" commercieler geworden clubje - een beetje probeert te relativeren. Weer wat geleerd.;)

Ben het eens dat het spelerspotentieel niet meer top is en dat daar de hoofdoorzaak ligt.
Vandaar dat ik steeds positief Mark, Roger en Ruud heb gesteund. Zelfs Phillip in 2018 beschikte niet meer over een echte topselectie en verdient ook alle lof.
Als Bosz ons kampioen maakt is dat geweldig, maar ik herhaal; succes is waar het om draait. Niet de subjectieve term "mooi" voetbal.
Ook afgelopen wedstrijd werd dat af en toe gedaan, en als Luuk er uberhaupt al zijn hoofd tegenaan kreeg, dan stond er niemand van PSV om die doorkopbal op te pikken; althans, niemand van PSV. Het is gewoon veel te veel 'op hoop van zegen'. Slagingspercentage van een door de keeper naar voren gejaagde bal schat ik niet bijster hoog in.

Ik die voorbij ga aan wanstaltige wedstrijden? Over selectief geheugen gesproken;)


Ja, ik ook, en die wil ik dan ook nooit meer hier terugzien als coach, hoe prima en fijne gast het ook mag zijn.

Voor de duidelijkheid; ik wil mooi aanvallend voetbal zien, met lef en bluf en fraaie acties, one-touch. En ik heb al vaak genoeg het gebrek aan kwaliteit en voetbalintelligentie onder de selectie gelaakt, wat dat soort spel vaak onmogelijk maakt. Ik sluit me er louter bij aan dat spelen op balbezit bij mij niet per se synoniem is aan mooi voetbal. Ik was destijds ook helemaal voor de visie van JdJ om met PSV een andere weg in te slaan en voor attractief aanvallend voetbal te gaan, waar Schmidt voor werd gehaald. Helaas kwam dat er om verschillende redenen niet uit. Ik vrees vooralsnog dat Bosz hetzelfde staat te wachten hier bij PSV.
Deels eens, maar de kans op blunders in je eigen 16 is kleiner bij een lange uittrap naar Luuk.
Geheel eens dat spelen op balbezit zeker niet synoniem is aan mooi voetbal.
Dat laatste is zo arbitrair.
Het mooiste voetbal ooit vond ik het steeds aanvallende Brazilie op de WK in 1970 in Mexico. PSV benaderde dat soort spel onder de onderschatte Kees Rijvers in het najaar van 1973. De tijd van de 10-0 tegen GAE. En werd er vanaf 1975 kampioen mee na wat defensieve aanpassingen.
Toch werd ons wijsgemaakt dat het hollandse school balbezit spelletje van de overschatte Rinus Michels die zijn beste doelman en de topscorer van Nederland niet meenam naar de WK mooier zou zijn.
Tsja, iets over mythe vorming .....?
Dit ja, men leert slecht van de geschiedenis.
Inderdaad, op allerlei gebied trouwens.
En wat meer kritiek op de wijze van geschiedsschrijving kan ook geen kwaad.
Met onze Hollandse ogen was PSV dominant ja, maar als je naar de Rangers trainer luistert, hoor je een ander verhaal. Rangers heeft gewoon precies de wedstrijd gekregen die het wilde, met veel ruimte in de omschakeling en twee cv's die dat niet kunnen belopen. Resultaat: 2 doelpunten en een gelijkspel waardoor PSV in Eindhoven moet komen.

Ik denk soms wel eens dat we in Nederland de wetten van Europees topvoetbal niet begrijpen. Rangers heeft een kwalitatief iets minder elftal (niet eens zo veel minder, eerlijk gezegd, met snelle aanvallers, goede voetballer op het middenveld (die blonde gast - naam kwijt)), maar begrijpt de wetten beter. Er is geen prijs voor het meeste balbezit, en in grote kansen was het gewoon gelijk. Aan het einde hadden Rangers het beste van het spel.

Ik hoop écht vurig dat ik ongelijk heb, maar ik acht een 1-2 gewoon heel goed mogelijk.
Ja, die Hollandse ogen in de voetbalmedia. Opvallend hoe bekrompen die soms zijn terwijl de randstad de provincie als provinciaal = bekrompen beschouwt.
One of life's ironies , I suppose.;)

Geheel eens met wat je beweert in deze post en minstens zo vurig als jij hoop ik dat je ongelijk hebt.
Wat zou het verrukkelijk zijn als 2-1 in ons voordeel de eindstand wordt.
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, deels mag Rangers wel het krediet krijgen voor die fout. Wat zij namelijk heel goed deden: onze balvaste, creatievere spelers in toom houden. Hierdoor moest PSV oplossingen gaan zoeken via de minder creatieve en balvaste spelers. Daarvan weet Rangers dat die sneller een foutje maken. En daar zaten zij dan meteen bovenop.
Joh, Sangare moet die bal daar desnoods wegrossen. Maar dan is het nog steeds een persoonlijke fout. Dat Rangers daarvan profiteert is leuk voor ze, maar dat doet niets af van het punt je niet het gewenste resultaat haalt vanwege die onnodige fout.
Als dat in de eerste helft geleid had tot 3 of 4 enorme grote kansen, had ik me ook nog niet zo veel zorgen gemaakt. Maar ze kwamen er, behoudens een paar schoten vanaf rand 16, niet doorheen. Dus Rangers vond het wel best dat PSV het voor het zeggen had; gevaarlijk werden ze er niet mee.
Nogmaals, we scoren daar 2x en het was sowieso wachten op de voorsprong daar.
 
Ik vind idd dat psv voetballend beter is. Alleen weten we waar de vaste punten achterin zitten. En door een persoonlijke fout haal je niet het voorwaardelijke resultaat. Maargoed, iedereen mag Rangers goed vinden spelen, ik vind het een schande dat we alleen gelijkspelen daar
Klopt ook, eens...rangers speelde ruk, hadden gewoon kansen af moeten maken en door persoonlijke fouten geef je het af idd...
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan