Rangers - PSV | Dinsdag 22 augustus | Eindstand: 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Laten we gewoon hopen dat Bosz leert van de afgelopen wedstrijd en deze week het team zo strak voorbereid dat we woensdag niet ruim anderhalf uur hartritmestoornissen hebben
 
Zoals ik zei. Rangers werd geholpen door een persoonlijke fout. Tot aan die goal hadden we gewoon de controle en was het wachten op de 0-1. Om Rangers krediet te geven voor onze fout gaat wel ver.
Rangers spelen naar hun eigen (best ) kunnen , stevig in blok snel zonder veel franjes recht vooruit. Twee spitsen die op hun eentje kunnen afwerken. Oogt het voetballend mooi , neen maar wel efficient blijkbaar en in voetbal telt alleen het resultaat.
 
Rangers spelen naar hun eigen (best ) kunnen , stevig in blok snel zonder veel franjes recht vooruit. Twee spitsen die op hun eentje kunnen afwerken. Oogt het voetballend mooi , neen maar wel efficient blijkbaar en in voetbal telt alleen het resultaat.
We hebben net zo goed resultaat gehaald. Het is ook niet alsof we verloren hebben. Ik zeg alleen dat dit resultaat komt door een persoonlijke fout.
 
De ene 2-2 is de andere niet. Zoals blijkt uit de statistieken en het wedstrijdbeeld, waren we vorig seizoen (plaatje boven) min of meer gelijkwaardig en domineerden we gisteren (plaatje onder) vrijwel de gehele wedstrijd.

Ja, we geven nog steeds onnodige tegentreffers weg door een gebrek aan kwaliteit en concentratie (de 1-0), en we zijn nu nog kwetsbaarder voor de counter (de 2-1). Maar dat laatste is ook inherent aan de speelwijze van Bosz, die zeker met deze verdediging de nodige risico's met zich meebrengt. Maar daar staat veel tegenover: meer lef, druk in elke linie, meer spektakel en meer uitgaan van eigen kracht. Persoonlijk vind ik dat de grootste winst na jarenlang angsthazenvoetbal dat zelfs Schmidt er nooit helemaal uit kreeg. Als we deze lijn doortrekken, gaan we een mooi seizoen tegemoet met een heleboel tegengoals, maar nog veel meer doelpunten voor. En daar gaat het uiteindelijk om.

De kritiek dat PSV de verdediging weer niet helemaal op orde heeft deel ik, want de spoeling achterin is bizar dun. Aan de andere kant is het ook niet zo dat we in de positie zitten dat we even een blik topverdedigers opentrekken. We missen ook een stofzuiger als Guti, die de druk op de verdediging kan verminderen. Sangare is daar veel te onrustig voor en onze andere middenvelders hebben de blik vooral naar voren. Wat dat betreft zou ik er niet rouwig om zijn als Sangare alsnog vertrekt en we daar bijvoorbeeld Jerdy Schouten neerzetten.

Hoe dan ook ben ik best positief: er is nog veel op het technisch beleid aan te merken, maar we hebben nu in elk geval een trainer met een plan. Een plan dat mij - ondanks alle risico's - bijzonder aanspreekt na jarenlang handremvoetbal.



Bekijk bijlage 5829


Bekijk bijlage 5830
Mooi verwoord. Helemaal mee eens
 
Great game again guys.

Surprised to see so many negative comments, I felt PSV were excellent last night! Very quick and direct on the wings, but take big risks in defence! Nice to watch.

Looking forward to the game next week but not too confident. We aren't playing that well just now, so I'm struggling to see how we can win in Eindhoven.

Joey Veerman is trending in Scotland just now after his interview he basically said Rangers are rubbish so we will use that as motivation! :grin:
He didn't say that, he said that last year. This year when asked the same question he declined (wisely) to comment.
 
Vond dit Rangers met die Sima, Cantwell, Raskin, beter dan vorig seizoen.
Sima was ik niet van onder de indruk eigenlijk.
De beste rugger van Europa :sneaky:
Wat is dat nou weer voor een Schots scheldwoord? "Aye, ye greeting faced rugger"
Rangers spelen naar hun eigen (best ) kunnen , stevig in blok snel zonder veel franjes recht vooruit. Twee spitsen die op hun eentje kunnen afwerken. Oogt het voetballend mooi , neen maar wel efficient blijkbaar en in voetbal telt alleen het resultaat.
Dan was PSV ook efficiënt. Twee kansen, twee goals.
 
Heeft iemand eigenlijk ooit nog die lijntjes gezien van de var bij de 2e goal van Rangers? Hep natuurlijk geen zin meer, maar dacht toch echt dat het buitenspel was. Of was het zo'n gevalletje dat ze het niet konden beoordelen en signaal van de grens bleef staan...
 
Nee is wel erg gek want het leek visueel erg veel op buitensspel.
Aangezien het toch blijkbaar allemaal heel nauw luistert, moeten we misschien auditieve lijnen gaan trekken, zodat iedereen weet hoe het hoort.

Los van de VAR gaf PSV de goals weer eens ouderwets goedkoop weg. Rangers loert daarop. Net als vorig jaar. Desnoods een hele wedstrijd. En ook in Eindhoven gaan ze scoren.
 
Het is natuurlijk een beetje pijnlijk dat je Boszbal wilt spelen en uiteindelijk met Til én LdJ op de proppen moet komen.

Ik heb dit topic vanaf TotalBB woensdag 10.30 gelezen (10 blz geleden!) en ik hoop echt dat het 5-0 wordt.
Ben onderhand wel beetje Kieftmoe tov medeforummers die, pak hem beet, de afgelopen 10 jaar positief benaderen en afzetten tegen een uit-gelijkspel tegen, zoals mijn ma zegt, Range-rovers.
 
Aangezien het toch blijkbaar allemaal heel nauw luistert, moeten we misschien auditieve lijnen gaan trekken, zodat iedereen weet hoe het hoort.

Los van de VAR gaf PSV de goals weer eens ouderwets goedkoop weg. Rangers loert daarop. Net als vorig jaar. Desnoods een hele wedstrijd. En ook in Eindhoven gaan ze scoren.
Wij gaan ook wel 2x scoren sowieso. Hopelijk geven we er dan maar eentje weg. Dan zijn we er ook
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan