Racisme & Discriminatie

Ach wat een geneuzel zeg. Ongeveer 120 boerkadragers op een bevolkingsgroep van meer dan 1,2 miljoen. Hun aantallen stijgen niet, sterker nog het neemt af. Daar tegenover staat het zeer grote aandeel van de moslimmeisjes (voornamelijk Marokkaanse Nederlanders) op de universiteiten. Zij scoren zelfs beter dan de autochtone meisjes...
Die kamerleden die zich druk maken om de boerkadragers moeten zich schamen voor al die jaren en dure uren die ze hebben gestopt in deze belachelijke symbool politiek en volksverlakkerij. Laat ze iets doen aan de massale discriminatie op de arbeidsmarkt i.p.v. deze 100 vrouwen te gaan “redden”. Weggegooid geld ten faveure van politiek gewin.
 
Ach wat een geneuzel zeg. Ongeveer 120 boerkadragers op een bevolkingsgroep van meer dan 1,2 miljoen. Hun aantallen stijgen niet, sterker nog het neemt af. Daar tegenover staat het zeer grote aandeel van de moslimmeisjes (voornamelijk Marokkaanse Nederlanders) op de universiteiten. Zij scoren zelfs beter dan de autochtone meisjes...
Die kamerleden die zich druk maken om de boerkadragers moeten zich schamen voor al die jaren en dure uren die ze hebben gestopt in deze belachelijke symbool politiek en volksverlakkerij. Laat ze iets doen aan de massale discriminatie op de arbeidsmarkt i.p.v. deze 100 vrouwen te gaan “redden”. Weggegooid geld ten faveure van politiek gewin.
De religieuze overtuiging van studenten wordt niet geregistreerd las ik, dus dan kan je niet zeggen dat ze het beter doen. Ik hoop wel dat ze later van hun man het huis uit mogen om gebruik te maken van hun talenten. Dat zal dan wel ten koste gaan van de hoogte van de uitkering van de moslim man, maar ja, je kan niet alles krijgen, ik bedoel hebben.
 
De religieuze overtuiging van studenten wordt niet geregistreerd las ik, dus dan kan je niet zeggen dat ze het beter doen. Ik hoop wel dat ze later van hun man het huis uit mogen om gebruik te maken van hun talenten. Dat zal dan wel ten koste gaan van de hoogte van de uitkering van de moslim man, maar ja, je kan niet alles krijgen, ik bedoel hebben.
Dus als ze religieus blijven, dan doet het er niet toe hoe goed ze het maatschappelijk gezien doen?
En wat denk jij zelf? Dat zon hoogopgeleid meisje met wellicht goede baan zich thuis laat opsluiten later door haar toekomstige echtgenoot? Denk toch even logisch na voordat je al je vooroordelen op een rijtje zet.
 
Vooroordelen en aannames zijn niemand vreemd, toch? Jij kunt ook niet met zekerheid zeggen wat welke moslima denkt of doet tegen de tijd dat ze getrouwd is.
 
Ach wat een geneuzel zeg. Ongeveer 120 boerkadragers op een bevolkingsgroep van meer dan 1,2 miljoen. Hun aantallen stijgen niet, sterker nog het neemt af. Daar tegenover staat het zeer grote aandeel van de moslimmeisjes (voornamelijk Marokkaanse Nederlanders) op de universiteiten. Zij scoren zelfs beter dan de autochtone meisjes...
Die kamerleden die zich druk maken om de boerkadragers moeten zich schamen voor al die jaren en dure uren die ze hebben gestopt in deze belachelijke symbool politiek en volksverlakkerij. Laat ze iets doen aan de massale discriminatie op de arbeidsmarkt i.p.v. deze 100 vrouwen te gaan “redden”. Weggegooid geld ten faveure van politiek gewin.
Kijk, dat wist ik dan weer niet als ontheemde Nederlander, dat het er maar een stuk of 100 zijn (en dat moet ik dan van een goed geintegreerde immigrant te weten komen :D, het moet niet gekker worden. Dat is inderdaad niet waard je al te druk om te maken.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Kijk, dat wist ik dan weer niet als ontheemde Nederlander, dat het er maar een stuk of 100 zijn (en dat moet ik dan van een goed geintegreerde immigrant te weten komen :D, het moet niet gekker worden. Dat is inderdaad niet waard je al te druk om te maken.
Totdat 1 van die honderd een verklede terrorist blijkt te zijn. We moeten gewoon allemaal zichtbaar over straat. Dat heeft niks met religie te maken, maar moet religie wel voor wijken

@ IPF op jouw laatste reactie op mij kom ik nog op terug.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zie artikel:
https://www.nrc.nl/nieuws/2008/07/22/hoe-staan-vrouwen-met-boerka-in-hun-paspoort-11576355-a415593

Er is dus al wat geregeld voor paspoort. Verder belangrijk in het artikel de opmerking "Nederland telt naar schatting slechts honderd boerkadraagsters". Dat is tegelijkertijd mijn probleem met veel zaken in Nederland: we sturen op de uitzonderingen waardoor we zaken onnodig ingewikkeld maken en extra duur in de controle en de handhaving.

Da's met veel zaken. We hebben ook maar een paar doden bij een spoorwegovergang, en toch steekt men veel geld in het voorkomen daarvan.
 
Totdat 1 van die honderd een verklede terrorist blijkt te zijn. We moeten gewoon allemaal zichtbaar over straat. Dat heeft niks met religie te maken, maar moet religie wel voor wijken

@ IPF op jouw laatste reactie op mij kom ik nog op terug.

Het aantal motorrijders wat te beroerd is om de helm in het tankstation af te zetten is veel groter.
 
We passen helemaal niets aan voor de boerka. We zijn blijkbaar van plan om aanpassingen te maken tegen de boerka. Dat is nogal een nuance verschil.

Nou, weet ik niet. Als ik met een masker op het gemeentehuis binnenwandel zullen ze dat niet leuk vinden (en terecht). Van een Boerka accepteren we dat wel.
 
Totdat 1 van die honderd een verklede terrorist blijkt te zijn. We moeten gewoon allemaal zichtbaar over straat. Dat heeft niks met religie te maken, maar moet religie wel voor wijken

@ IPF op jouw laatste reactie op mij kom ik nog op terug.

Denk je echt dat je met zichtbaarheid het terrorismegevaar vermindert? Ik heb nog nooit gehoord van een terrorist met een boerka.
 
Nogmaals, ik ben niet voor een boerkaverbod. Ik ben ook niet principieel tegen een boerkaverbod, trouwens. Ik ben wel tegen de boerka. Ik vind dat de boerka vrouwen remt en achterstelt, en ik vind een wereld zonder boerka een mooiere wereld (tenzij, wellicht, men Ajax-supporters verplicht een boerka te dragen, want ik zie ook het praktische nut van zo´n ding wel in). Ik wil leven in een land waar niemand op grond van (welke) religie (dan ook) zo beknot wordt in de vrijheid.

Ik word wel een beetje verdrietig van de waarneming dat links en feministisch Nederland zo op de bres staat om de boerka te verdedigen, met godbetere het nota bene het argument van emancipatie van de moslima. Een Griekse tragedie is er niets bij, en dat alleen om Wilders een hak te zetten (see what I did there? ;) ).

Ik heb nog nooit iemand van links of feministisch Nederland de boerka zien verdedigen. Natuurlijk niet. Kritiek op het boerkaverbod (bijvoorbeeld omdat het vrouwen en meisjes alleen maar isoleert) is geen verdediging van de boerka.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik heb nog nooit iemand van links of feministisch Nederland de boerka zien verdedigen. Natuurlijk niet. Kritiek op het boerkaverbod (bijvoorbeeld omdat het vrouwen en meisjes alleen maar isoleert) is geen verdediging van de boerka.

De boerka niet, maar wel het fundamentele recht er voor te mogen kiezen een boerka te dragen. Ik zie daar de ironie van in, jij (neem ik voor het gemak maar even aan) niet. Verder dan dat gaan wij niet komen, ben ik bang. Dat geeft ook niet: We zijn al zo ver gekomen, laten we dat vooral vieren ;).
 
De boerka niet, maar wel het fundamentele recht er voor te mogen kiezen een boerka te dragen. Ik zie daar de ironie van in, jij (neem ik voor het gemak maar even aan) niet. Verder dan dat gaan wij niet komen, ben ik bang. Dat geeft ook niet: We zijn al zo ver gekomen, laten we dat vooral vieren ;).

Da's niet links of feministisch, maar liberaal.
 
Ik zeg niet dat het argument links/feministisch is, maar dat het gebezigd wordt door lieden uit die hoek.

Dat zou best kunnen, maar ook uit andere hoeken. Het artikel wat ik eerder postte, stond bijvoorbeeld in het (christelijk- rechtse) Nederlands Dagblad. Het is simpelweg het liberale argument dat burgers hun eigen keuzes bepalen, dat de staatsmacht zeer terughoudend moet zijn met die vrijheid in te perken, tenzij er zeer dringende (veiligheids) redenen zijn.

Een.boerkaverbod is gewoon niet liberaal. Daar kunnen redenen voor zijn, zoals The Joker eerder aangaf, maar dat maakt het niet anders.

Écht links of feministisch - in zoverre dat nog bestaat - zou veel meer uitgaan van solidariteit met een toch al onderdrukte groep. Het zou ook veel meer ruimte geven aan de stem van boerkadragers zelf, of anders veel nadruk leggen op hoe dit verbod alleen maar een afleiding is van daadwerkelijke machtsverhoudingen, zoals IPF stelt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan