Racisme & Discriminatie

Serieus?? Wat een ongelofelijk hufterige mensen lopen er rond zeg! Van de andere kant, ik ben een keertje of 30-35 in China geweest. Het schoonheidsideaal voor veel Chinezen (Aziaten) is een lichte huid. Het blijft niettemin een rare opmerking.

Ik heb meerdere van dit soort gesprekken (vaak met handen en voeten) met Indiërs gevoerd toen ik daar een jaar of tien jaar geleden een klein half jaar gewoond heb. Ook daar is het schoonheidsideaal een lichte huid, deels nog vanuit het kastesysteem waarbij de blanke westerling automatisch bij de hoogste kaste hoort. Als zo iemand dan aangaf graag net zo blank te worden als dat ik ben vertelde ik wel eens dat mensen in het westen vaak onder de zonnebank gaan liggen om bruiner te worden. Een duidelijkere *does not compute* blik dan degene die je dan terug krijgt heb ik nooit meer gezien.
 
Vanochtend weer eens te horen gekregen (van een wildvreemde Chinese vrouw die mijn dochter schattig vond) dat ik vast blij zou zijn dat mijn dochter niet zo donker is als mijn echtgenote. o.O
"Solly? Ik heb u niet goed velstaan waalschijnlijk."
 
Vraag voor dit topic:
Weet iemand waarom mogen rappers nog het woord "nigger" nog gebruiken? Ik vind het een beetje respectloos
Als zwarte kun je makkelijk nigger/neger zeggen, maar als een blanke neger zegt is het discriminatie. Dit is wat Van Dale zegt:

ne·ger (de; m,v; meervoud: negers)

1 lid van een van de zwarte of donkerbruine rassen die oorspronkelijk uit Afrika afkomstig zijn (door sommigen als beledigend ervaren)
 
Als zwarte kun je makkelijk nigger/neger zeggen, maar als een blanke neger zegt is het discriminatie. Dit is wat Van Dale zegt:

ne·ger (de; m,v; meervoud: negers)

1 lid van een van de zwarte of donkerbruine rassen die oorspronkelijk uit Afrika afkomstig zijn (door sommigen als beledigend ervaren)

Maar Niger is gewoon en rivier en een land in Afrika.
 
Als zwarte kun je makkelijk nigger/neger zeggen, maar als een blanke neger zegt is het discriminatie. Dit is wat Van Dale zegt:

ne·ger (de; m,v; meervoud: negers)

1 lid van een van de zwarte of donkerbruine rassen die oorspronkelijk uit Afrika afkomstig zijn (door sommigen als beledigend ervaren)
Dat vind ik discriminatie. Voor beiden verbieden klinkt beter
 
Dat vind ik discriminatie. Voor beiden verbieden klinkt beter
Tegenwoordig is het beestje bij de naam noemen al discriminatie.
Dest gaat weg uit Quatar omdat hij zich niet veilig voelt tussen de vriendelijke mensen daar en er is volop begrip. Ik voel me niet thuis tussen Marokkanen en ik ben een racist.
 
Maaaa niggaaaa

Whatsup nigga

Zijn eigenlijk de eerste twee 'nigga-kreten' die in me opkomen. Raar genoeg heb ik weinig zwarte vrienden, dus ik denk dat ik mijn blanke vrienden zo aanspreek.

Is dat dan eigenlijk ook rascisme? :unsure:
 
Dit is iets heftigs. Boeren zijn een geuzennaam. Boer zijn is eerlijk werk. Een neger is beledigend

Je kan ook van beledigingen prima een geuzennaam maken. Da's het mooie van taal - alles kan. 'T Is alleen een beetje gek als dat wordt gedaan door mensen die ueberhaupt al niet waren beledigd.
 
Je kan ook van beledigingen prima een geuzennaam maken. Da's het mooie van taal - alles kan. 'T Is alleen een beetje gek als dat wordt gedaan door mensen die ueberhaupt al niet waren beledigd.
We kunnen het mooier maken dan het is maar uiteindelijk mag persoon a een ander een neger noemen en persoon b moet naar het gevang. Ik vind dat discriminatie en niet meer van deze tijd
 
EPIZPZ7X4AIKUf1


Interessant verschijnsel, ben benieuwd of onze forummers met buitenlandse roots (Limburgers ditmaal niet meegerekend) dit herkennen?

Hier het hele artikel.
 
Laatst bewerkt:
(Slecht) grapje.
Goed geïntegreerde mensen voelen zich meer gediscrimineerd... dus geef ik een over de top discriminerende reactie. Hilarisch. Blij dat ik mezelf zo goed kan vermaken.

(nothing to see here, carry on)
Ah, op die wijze. Met een :maniac: had ik m beter begrepen
 
Terug
Bovenaan Onderaan