PSV - VVV-Venlo | Zaterdag 17 maart 2018 | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
9nuWOaF.png

Onderlinge ontmoetingen

PSV is ongeslagen in de laatste 28 Eredivisie-ontmoetingen met VVV-Venlo sinds een 2-0 nederlaag op 12 september 1976 in Venlo (W23-G5-V0). De Joegoslaven Mikan Jovanovic en Stefan Kurcinac maakten de doelpunten.

Voor VVV is dit de langste reeks zonder overwinning tegen een specifieke tegenstander in de Eredivisie. PSV noteerde alleen ooit een langere ongeslagen reeks tegen FC Utrecht (30, 1993-2007).

Geen club maakte meer doelpunten tegen VVV in de Eredivisie dan PSV (105).

PSV hield in de laatste 3 Eredivisieduels met VVV in Eindhoven de nul. Uit en thuis hield PSV 20 keer de nul tegen VVV in de competitie, geen club deed dit vaker (Ajax ook 20).

VVV boekte 2 zeges in de voorgaande 20 Eredivisie-ontmoetingen tussen deze clubs in Eindhoven, 0-1 op 25 november 1956 en 0-1 op 19 oktober 1958. Sindsdien is PSV al 17 thuisduels op rij ongeslagen tegen de Limburgers (W14-D3-V0).

De laatste keer dat VVV een punt pakte bij PSV was op 2 augustus 2009 (3-3), de eerste speeldag van dat seizoen.

De eerdere ontmoeting dit seizoen eindigde in 2-5. VVV kwam na 48 minuten op een 2-1 voorsprong dankzij een benutte strafschop door Clint Leemans en een doelpunt van Torino Hunte. Bij een 2-2 stand kreeg Jerold Promes (61') een directe rode kaart.

De laatste ontmoeting tussen deze teams kwam in de KNVB Beker op 20 december 2017. PSV won met 4-1 nadat Moreno Rutten het openingsdoelpunt had gemaakt. Luuk de Jong, Marco van Ginkel, Hirving Lozano en Nicolas Isimat-Mirin scoorden voor PSV.


PSV

PSV leed afgelopen zaterdag met 5-0 tegen Willem II zijn grootste Eredivisie-nederlaag sinds 22 november 1964, toen het met dezelfde cijfers onderuit ging bij Ajax.

PSV verloor dit seizoen alleen om de drie maanden op de 10de: op 10 september bij sc Heerenveen (2-0), op 10 december bij Ajax (3-0) en op 10 maart bij Willem II (5-0).

Onder Phillip Cocu verloor PSV drie keer eerder opeenvolgende wedstrijden in de Eredivisie. Dat gebeurde iedere keer in 2013/2014, zijn eerste seizoen als hoofdtrainer in Eindhoven.

PSV (W12-G1-V0) verloor als enige ploeg dit seizoen nog geen thuiswedstrijd in de Eredivisie en kreeg als enige ploeg minder dan 10 doelpunten tegen in thuisduels (8).

Dat ene gelijkspel kwam in PSV's thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen (2-2) op 17 februari. PSV gaf in die wedstrijd een 2-0 voorsprong weg en zag topscorer Hirving Lozano uit het veld gestuurd worden.

PSV zag zijn voorsprong op Ajax teruglopen naar zeven punten. Dat is een marge die door latere kampioenen al eens is overbrugd, maar nooit in een dusdanig gevorderd stadium van het seizoen als die waarin deze jaargang zich bevindt.

De enige drie wedstrijden die PSV dit seizoen verloor waren de enige drie wedstrijden waarin de ploeg niet één keer tot scoren kwam.

PSV scoorde dit seizoen al 19 keer uit een standaardsituatie en alleen Ajax deed dat vaker (20 keer). Hierbij had PSV topscorer Hirving Lozano niet nodig. De Mexicaan maakte al zijn 13 doelpunten uit lopend spel.

Met de nederlaag bij Willem II kwam voor PSV een einde aan een ongeslagen reeks van 47 Eredivisie-duels op een zaterdag. De laatste keer dat PSV in eigen huis verloor op zaterdag was op 29 maart 2014: 2-3 tegen FC Groningen.

Bij winst overtreft PSV het aantal zeges van heel vorig seizoen (22).

PSV heeft qua doelpunten (68) al zijn Eredivisie-totaal van vorig seizoen geëvenaard.

PSV maakte al 12 kopdoelpunten dit Eredivisie-seizoen, minstens 3 meer dan iedere andere ploeg. VVV-spelers waren dit seizoen pas 2 keer met het hoofd trefzeker.

PSV benutte dit seizoen alle zeven penalty's die het in de Eredivisie kreeg. Marco van Ginkel benutte dit seizoen alle 6 strafschoppen waarvoor hij mocht aanleggen.

Hirving Lozano en Jorrit Hendrix keren terug van een schorsing.

Derrick Luckassen is geschorst. Marco van Ginkel (4), Steven Bergwijn (4), Nicolas Isimat-Mirin (4) en Santiago Arias (4) staan op scherp.


VVV-Venlo

VVV-Venlo behaalde dit seizoen meer punten in uitwedstrijden (19) dan in thuiswedstrijden (14). Het overschot buitenshuis van +5 wordt in de Eredivisie alleen overtroffen door Excelsior (+15).

VVV is zonder winst in zijn laatste 6 Eredivisie-wedstrijden (W0-G4-V2) sinds de 1-0 thuiszege op Feyenoord op 4 februari. Eerder dit seizoen bleef VVV als eens 9 duels op rij zonder winst.

VVV staat na 27 wedstrijden op 33 punten. Het laatste Eredivisie-seizoen waarin de ploeg meer punten verzamelde na 28 speelrondes was in 1987/1988 (42, alle seizoenen omgerekend naar driepuntensysteem).

Clint Leemans is VVV's clubtopscorer met 8 doelpunten. De laatste VVV-speler die in een Eredivisie-seizoen de grens van 10 goals bereikte, was Ruud Boymans (11) in 2010/11.

De afwezige Lennart Thy maakte in zijn eerste 17 Eredivisie-duels dit seizoen 1 doelpunt. Hij scoorde 6 keer in zijn laatste 10 optredens. Alleen Luuk de Jong maakte naast Thy in de tweede seizoenshelft (sinds 22 december) zo veel competitiegoals.

Clint Leemans en Torino Hunte scoorden allebei in hun enige voorgaande competitieduel met PSV, de heenwedstrijd op 15 oktober 2017.

VVV heeft dit seizoen gemiddeld 42% balbezit, het minste van alle teams in de Eredivisie. In 22 van zijn 27 duels dit seizoen hadden de Limburgers minder balbezit dan de tegenstander.

Vito van Crooy (4) en Roel Janssen (4) staan op scherp.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Een belangrijke wedstrijd voor het vertrouwen, van de spelers zelf, en ook van de supporters.
VVV is een taaie ploeg, die vaak gelijk speelt en op het eind nog kan scoren.
Het zal lastig worden maar hopelijk heeft PSV geleerd en speelt het gewoon een goeie wedstrijd voor PSV begrippen.
Daarbij zijn Hendrix en Lozano er weer bij, maar dat is geen garantie op succes.
 
Een belangrijke wedstrijd voor het vertrouwen, van de spelers zelf, en ook van de supporters.
VVV is een taaie ploeg, die vaak gelijk speelt en op het eind nog kan scoren.
Het zal lastig worden maar hopelijk heeft PSV geleerd en speelt het gewoon een goeie wedstrijd voor PSV begrippen.
Daarbij zijn Hendrix en Lozano er weer bij, maar dat is geen garantie op succes.
VVV thuis. 'Het zal lastig worden'. Dit waren vroeger de potjes om aan het doelsaldo te werken. Nu zijn we bang dat het lastig zal worden.

PSV wat hebben ze met je gedaan....:cry:
 
VVV is dit seizoen kampioen gelijkspelen.....uiteraard hoop ik het niet, maar ik ben bang dat het wederom een gelijkspel gaat worden....1-1...onze jongens zijn die keiharde psychologische klap tegen W2 nog lang niet te boven en met onze grote angsthaas Cocu als coach zal het angst en bibberen worden...maar joh, geen zorgen, als we gelijkspelen staan we nog 5 punten voor op Ajax, :HB:(uiteraard sarc bedoeld)
 
Leuke ploeg, houdt wel van voetballen. Zal een beladen wedstrijd worden. Lozano en Hendrix erbij én geen Luckassen is toch wel een hele verademing. Thuis een ijzersterke reeks achter de rug.

Ik ga voor een overwinning met veel pech in afronding. Twee doelpunten verschil en dan verwacht ik nog een tegendoelpuntje, 3-1.
 
VV thuis. 'Het zal lastig worden'. Dit waren vroeger de potjes om aan het doelsaldo te werken. Nu zijn we bang dat het lastig zal worden.

PSV wat hebben ze met je gedaan....:cry:

1 partij verloren en de angsthazen komen weer uit het hol. Zeven punten staan ze voor; 4 thuiswedstrijden en 3 uit, waarvan ze er dus 2 mogen verliezen mits Ajax alles wint. Dit geven ze nooit meer weg, mark my words.
 
VVV thuis. 'Het zal lastig worden'. Dit waren vroeger de potjes om aan het doelsaldo te werken. Nu zijn we bang dat het lastig zal worden.

PSV wat hebben ze met je gedaan....:cry:
1 partij verloren en de angsthazen komen weer uit het hol. Zeven punten staan ze voor; 4 thuiswedstrijden en 3 uit, waarvan ze er dus 2 mogen verliezen mits Ajax alles wint. Dit geven ze nooit meer weg, mark my words.

Zo is het. Voor de duvel niet bang. :devilish: Gewoon vaker scoren dan de tegenstander. :BALL: Punten binnen halen en kampioen worden. :PSV:
 
Zo is het. Voor de duvel niet bang. :devilish: Gewoon vaker scoren dan de tegenstander. :BALL: Punten binnen halen en kampioen worden. :PSV:
Als het scoren zo gewoon was, dan hadden we tegen W2 toch op z'n minst 1 doelpunt moeten maken in 90 minuten...en juist dat baart mij zorgen
 
Als het scoren zo gewoon was, dan hadden we tegen W2 toch op z'n minst 1 doelpunt moeten maken in 90 minuten...en juist dat baart mij zorgen

Vol op de aanval spelen en je scoort vanzelf vaker. PSV begon te slap aan de wedstrijd en ging zoals vaker achteruit lopen. Dat is vragen om problemen.
 
Sorry hoor, maar deze pot moet je gewoon overtuigend winnen.
Thuis VVV...Pffff...
Leuk ploegje en die Leemans doet het aardig daar maar met Lozano en Hendrix terug wil ik een dikke zege zien..
De spelers hebben heul wat goed te maken bij het publiek. :sneeze:
 
Het zal lastig worden. Ja joh, lastig worden tegen VVV-Venlo in eigen huis, flikker toch op joh. Waar zijn de tijden gebleven dat dit soort teams met poep in hun broek naar Eindhoven komen? Dat ze al drie dagen van te voren weten dat er niks te halen valt hier? Lastig worden, vooral met die instelling het veld op gaan tegen focking VVV-Venlo.

Als je de komende twee thuiswedstrijden tegen VVV en/of NAC punten laat liggen, dan moet je de schaal gewoon lekker persoonlijk aan Ajax geven, heel simpel.

Laat het maar snel zaterdag worden. Die 5-0 verlies tegen Willem II, spookt nog altijd door me hoofd, en dat zal de komende dagen nog niet gaan veranderen.
 
Vol op de aanval spelen en je scoort vanzelf vaker. PSV begon te slap aan de wedstrijd en ging zoals vaker achteruit lopen. Dat is vragen om problemen.
En is dat niet de taak van de coach om dat tijdens de wedstrijd en gelijk in de eerste helft of in de rust reeds te corrigeren...? Als je ziet dat je jongens het strijdplan niet goed in beeld brengen, dan moet je toch binnen een halfuur als coach orde op zaken stellen?
 
Ik weet alleen maar met wat voor instelling ik op het veld zou staan als ik bij PSV speelde. Ik zou niet eerder rusten voordat VVV helemaal gesloopt was.
 
Ik verwacht toch wel dat de mannen enigszins zijn wakker geschud....

Ja, dat zouden wij op het forum (overwegend 30'ers en 40'ers) wel zijn. Maar mijn vrees is dat die snotneuzen in onze selectie een heel andere beleving hebben en nauwelijks reageren op de afgang van afgelopen zaterdag.
 
VVV thuis. 'Het zal lastig worden'. Dit waren vroeger de potjes om aan het doelsaldo te werken. Nu zijn we bang dat het lastig zal worden.

PSV wat hebben ze met je gedaan....:cry:

Nou inderdaad...inmiddels is het:

* PSV heeft het lastig tegen Brabantse ploegen
* PSV heeft het lastig in de Kuip
* PSV heeft het lastig tegen Heerenveen
* PSV heeft het lastig tegen VVV

Tsja.
 
Als je weet dat het kampioenschap zo dicht bij is, dan zou ik er invliegen en de tegenstander geen ruimte bieden. Proberen de pot zo snel mogelijk binnen te halen. Doe je dat niet, dan laat je alle ruimte voor de tegenstander en speel je een moeilijke wedstrijd. Het is toch een mentale kwestie. Als je kampioen van Nederland kunt worden met zo'n belabberd spel, dan is er veel mis met ons nationaal voetbal. Je bent er bijna, dan ga je toch flink in de aanval. Nogmaals aanval is de beste verdediging. A.u.b. voetbal vooruit, daar hebben we toch spelers voor. Snelheid genoeg bij Lozano en Bergwijn. Gebruik die buitenspelers in hun kwaliteit. Vooruit in de aanval, 3-1.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan