PSV - Sporting CP | Donderdag 19 september | Eindstand: 3-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Proficiat met de mooie overwinning, freunden. Wat heb ik wederom zitten genieten van die Mo Ihattaren. Jezus.

Jezus heeft er niets mee te maken, maar Mohammed Jezus Ihattaren wat is die allejezus goed. :drool:

Laat die jongen aub voor NL kiezen..
Jij denkt ik neem meteen twee religies mee. Mag van mij wat minder maar dat is aan jou.
 
Ach, je kunt het ook zo zien: Sporting CP is een ploeg die de laatste jaren vaker in de CL heeft gestaan dan PSV, met spelers als Bruno Fernandes waar wij alleen van kunnen dromen. Dat het niet altijd loopt tegen zo'n ploeg is deels onze eigen schuld, maar ook zeker het feit dat die ploeg gewoon veel kwaliteit heeft, ja ook zonder Dost. Winst hiertegen is gewoon een meer dan prima prestatie en in deze groep uiterst belangrijk.
Je hebt gelijk, maar het ging er nu over dat de analisten zulke zuurpruimen waren, terwijl hetgeen ze zeiden imo wel terecht was.
 
Sadilek voortaan aub voor Hendrix...en Rosario

Dan heb je toch een heel andere match gezien denk ik vooral Hendrix speelde meer dan voortreffelijk . Oorzaak van de terugval was dat we na de wissel plots te veel met lange hoge ballen gingen spelen die telkens voor Lissabon waren . Baumgartl liet zich toch enkele malen te gemakkelijk vangen o.m. bij de penalty en ook bij het tweede doelpunt was zijn tussenkomst zwak.
Niet vergeten dat Sporting een snedige snelle ploeg is met een sterk technisch middenveld .
 
Wat is onze aanval ook echt heerlijk... Eerste 15 minuten niks afdwingen en 10 minuten later sta je voor met 2-0 alsof je tegen een amateurploeg voetbalt. Er zit nog zo veel potentie in dit team... Oh en Zoet, ik heb voor het eerst in een lange tijd weer van je reddingen genoten. Vandaag heeft Zoet voor het eerst punten voor ons gepakt. Althans, zo zag het er wel uit vanaf Oost.
 
Dan heb je toch een heel andere match gezien denk ik vooral Hendrix speelde meer dan voortreffelijk . Oorzaak van de terugval was dat we na de wissel plots te veel met lange hoge ballen gingen spelen die telkens voor Lissabon waren . Baumgartl liet zich toch enkele malen te gemakkelijk vangen o.m. bij de penalty en ook bij het tweede doelpunt was zijn tussenkomst zwak.
Niet vergeten dat Sporting een snedige snelle ploeg is met een sterk technisch middenveld .

Het was met een kwinkslag naar Van Bommel die vaker drie verdedigende middenvelders opstelde en de ellende over PSV afriep.

Overigens zou ik Sadilek ipv Hendrix een verademing vinden. Liet zich vandaag makkelijk aftroeven waardoor er bijna een tegengoal viel en in een andere situatie leed hij gevaarlijk balverlies waar ook bijna een goal door ontstond. Die weggegeven penalty ging natuurlijk ook nergens over.

Sadilek is feller in de verdediging en beheerster aan de bal. Wat mij betreft krijgt hij naast Guti een basisplek. Al ben ik geen fan van 3 linkspoten op een middenveld.
 
Laatst bewerkt:
Proficiat met de mooie overwinning, freunden. Wat heb ik wederom zitten genieten van die Mo Ihattaren. Jezus.

Jezus heeft er niets mee te maken, maar Mohammed Jezus Ihattaren wat is die allejezus goed. :drool:

Laat die jongen aub voor NL kiezen..
:ROFL:
 
Zo bijzonder waren ze niet. Alleen Bruno Fernandes is een geweldenaar. Als die wegvalt is het niveau RKC.

Op transfermarkt doet de selectie gewoon 185 miljoen, tegen bijvoorbeeld 180 miljoen van Lille. RKC doet dan weer aardig mee met z’n 10 miljoen.
Dus prima dat er met een overwinning gestart is, maar een prima overwinning was het niet.
 
Op transfermarkt doet de selectie gewoon 185 miljoen, tegen bijvoorbeeld 180 miljoen van Lille. RKC doet dan weer aardig mee met z’n 10 miljoen.
Dus prima dat er met een overwinning gestart is, maar een prima overwinning was het niet.
Dat t geen prima overwinning is komt dat men na de 3-1 met het hoofd al aan zondag begon te denken, de spelers maar vooral de trainer.
 
Op transfermarkt doet de selectie gewoon 185 miljoen, tegen bijvoorbeeld 180 miljoen van Lille. RKC doet dan weer aardig mee met z’n 10 miljoen.
Dus prima dat er met een overwinning gestart is, maar een prima overwinning was het niet.

Waarde zegt niet altijd wat over de directe verhouding wat betreft niveau. Die waarde wordt bij NL clubs altijd sterk opgevoerd door talenten in de selectie met potentie en van jonge leeftijd, die daarom meer waard zijn dan de vaak oudere, al meer uitontwikkelde spelers. Die spelers kunnen echter vaak al wel verder zijn vanwege ervaring, terwijl een talent puur veel waard is door de potentie die ze hebben en de jonge leeftijd (lees: gaat nog langer mee bij leven en welzijn)
 
Wat is onze linksback positie matig vertegenwoordigd .....
En het middenveld. Daar zijn we volledig overlopen. M.u.v. Ihattaren, die jongen heeft inzicht en kan een steekpass geven. Met Rosario win je geen prijzen. Hendrikx voor de rust heel matig, na rust veel beter. Geef Doan maar een kans.
 
En het middenveld. Daar zijn we volledig overlopen. M.u.v. Ihattaren, die jongen heeft inzicht en kan een steekpass geven. Met Rosario win je geen prijzen. Hendrikx voor de rust heel matig, na rust veel beter. Geef Doan maar een kans.

Waarom werden we overlopen , dit had ook met tactische keuzes te maken , Sporting speelde met 1 spits en 5 zeer beweeglijke middenvelders en nog eens snelle hoog opkomende backs . Als je dan 4 3 3 blijft aanhouden kom je in het middenveld uiteraard te kort en is het moeilijk te belopen . Hendrikx speelde een zeer verdienstelijke wedstrijd ik vrees dat Doan op zijn plaats zetten zeker geen verbetering zal zijn integendeel. Hendrikx beloopt heel veel , is sterk in duels en een aanjager. Allemaal pocketspelers geeft geen evenwicht zeker ploegen zoals een sterk Sporting.
 
Normaliter zou je je je afvragen waarom Mark hem eruithaalt. Als het niet vanwege de belangrijke wedstrijd a.s. zondag is, dan mag hij zich flink voor zijn kop slaan. Sporting had zijn handen vol aan Mo, Bergwijn en Malen aan die linkerkant.
De 4-1 kon niet uitblijven imo.
 
Nou, the day after.

Cijfertjes laat ik aan Der Muzikant over, maar in het stadion was dit mijn indruk:

Zoet: Prima gekeept, echt prima reddingen. Het 2e schot was zo hard en enigszins onverwachts dat hij die echt niet kon hebben.
Boscagli: Techniek is prima, maar hij komt een beetje over als een jochie uit een jeugdelftal dat mee mag doen omdat er even niemand anders beschikbaar is. Met name zijn fysiek zou moeten verbeteren. Werd af en toe simpel weggezet door de spelers van Sporting.
Viergever: redelijk anoniem. Wel sterk in de lucht.
Baumgartl: Aantal prima ingrepen en een goeie goal.
Dumfries: De vorm is er nog niet helemaal, maar er waren wat lichtpuntjes.
Hendrix: speelde een prima wedstrijd en had een aantal ingrepen waar Boscagli jaloers op zou moeten zijn, maar die penaly (dat was Hendrix, toch?) was onnodig.
Rosario: Heel af en toe had ie een momentje dat je denkt dat het weer goedkomt, maar er waren te veel slechte momenten om dat te compenseren. Nagenoeg elke keer als er een aanval onnodig stokte kwam dat door Rosario. Wat gebeurt er in het hoofd van die jongen? Hij kan het wel...
Ihattaren: De koning in Rosario is dood, lang leve Koning Mo! Geweldig om te zien hoe een 17-jarige dit niveau op de mat legt tegen een internationale tegenstander. Dat hij ook maar constant moge zijn.
Bergwijn: Nog steeds niet geweldig in vorm, maar een aantal aardige acties.
Malen: Goeie goal, verder niet zo aanwezig als de 2 vorige wedstrijden.
Bruma: Werkte hard, weinig fouten.
___
Gakpo: Weinig fout gedaan, weinig opvallends gedaan.
Doan: Eigenlijk hetzelfde als Gakpo, met de opmerking dat hij wel nuttig is in balonderscheppingen. Maar kon zich nog niet echt onderscheiden.
Sadilek: Leek extra gedreven. Verbetenheid en ook goede acties naar voren. Mooi om achter de hand te hebben.

Eerste helft sowieso prima, en laatste half uur zakte het aardig in. Je leek te kunnen wachten op het 3e doelpunt van Sporting, maar dat bleef gelukkig uit.

Het eerbetoon aan Fernando Ricksen was zeer indrukwekkend, overigens.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan