PSV - sc Heerenveen | Zondag 24 november | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
En terecht; nog steeds heel blij dat ie weg is.

Prima,

Ben wel benieuwd of je dat na pakweg nóg een seizoen zonder prijzen nog steeds zegt. Je kunt van Cocu zeggen wat je wil, maar hij is kampioen geworden met een team dat kwalitatief minder is dan wat er nu staat.
 
Prima,

Ben wel benieuwd of je dat na pakweg nóg een seizoen zonder prijzen nog steeds zegt. Je kunt van Cocu zeggen wat je wil, maar hij is kampioen geworden met een team dat kwalitatief minder is dan wat er nu staat.
Dankzij Cocu heb ik PSV kampioen zien worden via teletekst en het wedstrijdtopic. Het was het aangluren niet waard.
 
Dankzij Cocu heb ik PSV kampioen zien worden via teletekst en het wedstrijdtopic. Het was het aangluren niet waard.

Neem aan dat je de wedstrijden nog altijd via teletekst en wedstrijdtopic dan volgt. Onder Bommel is het nog slechter.

Prima,

Ben wel benieuwd of je dat na pakweg nóg een seizoen zonder prijzen nog steeds zegt. Je kunt van Cocu zeggen wat je wil, maar hij is kampioen geworden met een team dat kwalitatief minder is dan wat er nu staat.

Ach, 5 prijzen gewonnen. 6 eigenlijk omdat die ook de KNVB Beker won toen Rutten ontslagen werd. CL overwintering. Een CV waar Bommel lang zal ze leven niet aan gaat tippen.
 
Prima,

Ben wel benieuwd of je dat na pakweg nóg een seizoen zonder prijzen nog steeds zegt. Je kunt van Cocu zeggen wat je wil, maar hij is kampioen geworden met een team dat kwalitatief minder is dan wat er nu staat.

Ik kan je nu al zeggen dat ik dat dan ook nog steeds zeg; het maakt me zelfs niet uit hoeveel seizoenen zonder prijzen; ik ben en blijf blij dat hij weg is. Ik haat zijn voetbal. Ik wil een PSV zien dat niet alleen wint, maar ook wint met mooi voetbal, en daarvoor moet je niet bij Cocu zijn. Wel als je van angsthazenvoetbal houdt, of een team dat voetbalt om een voorsprong vast te houden in plaats van uit te breiden.

Hij moest het overigens ook opnemen tegen een Ajax dat kwalitatief 10x minder was. En kwalitatief mindere selectie? In die periode mocht Cocu ook nog eens beschikken over onder andere , Gini, Depay, Guardado, Moreno, Arias, daar waar MvB het op die plekken met bijvoorbeeld Nicky de jinxer Viergever en Hendrix of Guti moet stellen. Dus kwalitatief mindere selectie, nou nee.
 
Prima,

Ben wel benieuwd of je dat na pakweg nóg een seizoen zonder prijzen nog steeds zegt. Je kunt van Cocu zeggen wat je wil, maar hij is kampioen geworden met een team dat kwalitatief minder is dan wat er nu staat.
Prijzen zijn niet interessant. Het moet in ieder geval een béétje op voetbal lijken. De eerste helft was iedereen positief. De tweede helft leek het nergens op en daar vindt men dan iets van. Ik vind dat te billijken.
 
Ik kan je nu al zeggen dat ik dat dan ook nog steeds zeg; het maakt me zelfs niet uit hoeveel seizoenen zonder prijzen; ik ben en blijf blij dat hij weg is. Ik haat zijn voetbal. Ik wil een PSV zien dat niet alleen wint, maar ook wint met mooi voetbal, en daarvoor moet je niet bij Cocu zijn. Wel als je van angsthazenvoetbal houdt, of een team dat voetbalt om een voorsprong vast te houden in plaats van uit te breiden.

Hij moest het overigens ook opnemen tegen een Ajax dat kwalitatief 10x minder was. En kwalitatief mindere selectie? In die periode mocht Cocu ook nog eens beschikken over onder andere , Gini, Depay, Guardado, Moreno, Arias, daar waar MvB het op die plekken met bijvoorbeeld Nicky de jinxer Viergever en Hendrix of Guti moet stellen. Dus kwalitatief mindere selectie, nou nee.

Ik heb het over het laatste seizoen... En toegegeven: Ajax was deze periode kwalitatief minder dan nu, maar haalde wel finale EL. Zo slecht was het nou ook weer niet.
 
Laatst bewerkt:
Prijzen zijn niet interessant. Het moet in ieder geval een béétje op voetbal lijken. De eerste helft was iedereen positief. De tweede helft leek het nergens op en daar vindt men dan iets van. Ik vind dat te billijken.

Dat men daar iets van vindt is te billijken. Dat het hoofd van de trainer er af moet, vind ik minder te billijken. Als je zo'n goede eerste helft speelt, dan heb je het als trainer toch prima neer gezet? Er was geen vuiltje aan de lucht, 2 - 0 voor en speelde dominant. Dan gebeurd er iets in de rust en raakt PSV het helemaal kwijt. Na een serie van 6 wedstrijden zonder winst en mutaties in het team die van grote impact zijn... Tja ik snap zo'n tweede helft wel in deze fase van het seizoen.

Je mag wel om actie schreeuwen bij van Bommel, maar het is toch niet dat hij niks doet? Maar welke wissels had hij kunnen doen om PSV uit de slop te trekken? Afellay? Mitroglu? Boscagli? Meh, had op het veld weinig effect gehad. En als hij verdedigend zou wisselen zou de wereld hier in brand staan omdat hij verdedigend wisselt, want 'het is maar Heerenveen thuis'. Zijn manier is praten met scheidsrechters en op die manier invloed uit oefenen. Trainers hebben wel eens gezegd dat je met coaching tijdens een helft toch niet zoveel kan aanpassen. De 4e man hoort hem wel. Wie weet haal je er een voordeelmoment uit bij twijfel. Daar mag je het niet mee eens zijn of een slechte tactiek vinden; het ís wel een tactiek. Hij zit in ieder geval niet apatisch op de bank voor zich uit te staren wachtend op het laatste fluitje.
 
Dat men daar iets van vindt is te billijken. Dat het hoofd van de trainer er af moet, vind ik minder te billijken. [...]
Het hoofd hoeft er niet af, maar als hij even plaats zou willen maken voor iemand anders, graag. In de eerste helft stond het goed, zeg je. Maar dat is dan de eerste helft in 7 wedstrijden!? En de tweede helft wordt meneer door een omzetting bij de tegenstander in de war gebracht en krijgt het niet meer op de rails. Kan ook niet als je lood om oud ijzer moet wisselen, omdat je weigert het systeem aan te passen aan het materiaal.
PSV voetbalt al een jaar volkomen kudt (vanaf deze zomer 'geholpen' door JdJ en ons 'scoutings'apparaat) en dan zijn mensen die daar wat van zeggen te rap met hun oordeel? Dat ben ik dan weer niet met jou eens. Het is al een jaar lang niet om aan te gluren. De transferperiode van afgelopen zomer heeft het verergert (dus als JdJ ook even plaats zou willen maken voor iemand die daadwerkelijk een idee heeft van waar hij mee bezig is, gaarne), maar niet geïnitieerd.

Als je ziet hoe enthousiast ik was toen Bommel begon en met hoe de eerste wedstrijden verliepen, dan kun je niet zeggen dat hij op voorhand al geen kans kreeg. In tegendeel! Ik heb hem lang gesteund. Langer dan ik elk ander met dergelijke prestaties gesteund zou hebben. Maar op een gegeven moment houdt het op.
Ik ben fan van PSV en als iemand mijn club een jaar lang weigert te laten voetballen, dan spreek ik uit dat het, in mijn ogen, in het belang van mijn club is dat die meneer ergens anders emplooi gaat zoeken.
 
Het hoofd hoeft er niet af, maar als hij even plaats zou willen maken voor iemand anders, graag. In de eerste helft stond het goed, zeg je. Maar dat is dan de eerste helft in 7 wedstrijden!? En de tweede helft wordt meneer door een omzetting bij de tegenstander in de war gebracht en krijgt het niet meer op de rails. Kan ook niet als je lood om oud ijzer moet wisselen, omdat je weigert het systeem aan te passen aan het materiaal.
PSV voetbalt al een jaar volkomen kudt (vanaf deze zomer 'geholpen' door JdJ en ons 'scoutings'apparaat) en dan zijn mensen die daar wat van zeggen te rap met hun oordeel? Dat ben ik dan weer niet met jou eens. Het is al een jaar lang niet om aan te gluren. De transferperiode van afgelopen zomer heeft het verergert (dus als JdJ ook even plaats zou willen maken voor iemand die daadwerkelijk een idee heeft van waar hij mee bezig is, gaarne), maar niet geïnitieerd.

Als je ziet hoe enthousiast ik was toen Bommel begon en met hoe de eerste wedstrijden verliepen, dan kun je niet zeggen dat hij op voorhand al geen kans kreeg. In tegendeel! Ik heb hem lang gesteund. Langer dan ik elk ander met dergelijke prestaties gesteund zou hebben. Maar op een gegeven moment houdt het op.
Ik ben fan van PSV en als iemand mijn club een jaar lang weigert te laten voetballen, dan spreek ik uit dat het, in mijn ogen, in het belang van mijn club is dat die meneer ergens anders emplooi gaat zoeken.
En toch heeft hij wel een punt. De eerste helft was prima, maar door het gebrek aan vertrouwen zorgde de tegentreffer voor paniek. Wat natuurlijk niet meer dan logisch is. Als coach heb je daar langs de lijn weinig invloed op. Tottenham stond met 0-3 voor en liet het ook nog tot 2-3 komen door paniekvoetbal op het eind. Die hebben een topcoach als Mourinho langs de kant staan.

Maakt van Bommel fouten? Zeker. Maar zijn selectie, een klunzende keeper (zoet) en blessures hebben veel punten laten gekost. Kan je nog zo'n goede coach zijn, maar daar ga je tijdens de wedstrijd geen invloed meer op uitoefenen. Ik weet 100% zeker dat van Bommel superieur had gespeeld met de selectie van bijvoorbeeld Ajax. PSV zijn aanval incl. Ihattaren is heel goed. Middenveld en verdediging subtop. En als we het over de bank hebben... Dat zit nog onder de subtop.

Ik wil niemand de schuld geven en ook JdJ krijgt waarschijnlijk nog een zomerwindow de kans, maar daar ligt het probleem. Niet alleen maar bij onze coach.
 
Raadt je over de 2.5 goal voor PSV haalt hij ineens Bergwijn eraf.
Weg aanvallen, alles op de verdediging, en weg prijs...:cry:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan