PSV - sc Heerenveen | Zondag 24 november | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het getik, hakballetjes en speelsheid was leuk om te zien in de eerste helft, maar dit wankele zooitje kan zo omslaan en dat zag je snel er na. Zo lang ze niet 3-0 voor staan zal het altijd billenknijpen blijven



Na weken van koppigheid en gepruts, vriendjespolitiek, 0% plan, 0% motivatie, :FP:

Ik denk oprecht dat er weinig trainers zijn die sneller schakelen.
 
zeker goede pot gekeept, maar bij de eerste goal zag hij er niet goed uit vond ik. Buiten dat de punten gered vandaag door onze keeper.

Mwa, hard schot binnen de 16. Ik denk dat we redelijk blij mogen zijn dat hij überhaupt zijn hand tegen die bal kreeg. Nét niet genoeg om de bal of over of naast het doel te krijgen. Misschien had hij beter zijn voet kunnen gebruiken, maar ehm, het is altijd makkelijk om te oordelen over dit soort situaties als toeschouwer. Voor mij komt die goal volledig op het conto van de veldspelers die een man van Heerenveen alle tijd en ruimte geven om te schieten.
 
Het is vast allemaal al gezegd. Wat een verschil die eerste en tweede helft. Eerste helft leek op begin vorig seizoen, tweede helft was net zo slecht als afgelopen weken. Wat een verschil.
 
Wat ik gezien heb van onze keeper was inderdaad weer wat feller dan wat we van Zoet gewend zijn. Katachtige reflex en prima sprongkracht.

1.98m lang zijn helpt ook altijd wel, denk ik zo. Kijk maar naar Courtois, dat is eigenlijk best een matige keeper (voor het niveau waar hij op acteert), maar die wordt vaak gered door zijn lengte.
 
Laatst bewerkt:
En welke meesterlijke greep had meneer PSVynadaMas ingebracht om de wedstrijd om te draaien? De smaken zijn vrij snel op bij dit PSV. Vooral na die goede eerste helft, waardoor je intrinsiek geen reden had om te wisselen. Dat Bommel koppig is wil ik wel inkomen, maar minder koppig dan een Marwijk of een Koeman of een Cocu. Hij slachtoffert zijn keeper (die 6 jaar ofzo op doel gestaan heeft, ga er maar aanstaan) én zijn aanvoerder.
Zijn weinig trainers die dat kunnen óf er mee weg kunnen komen.

Die negativiteit is wat mij betreft niet terecht. Dit is een coach die ons vorig jaar naar een recordaantal punten bracht en 13x op rij won. Iets meer krediet heeft hij wel verdiend. Het heeft dit seizoen niet mee gezeten, met alle blessures die we al gehad hebben.
Dus van Bommel verdiend meer krediet wegens recordaantal punten? En Cocu niet?
Die heeft ons 3 kampioenschap bezorgd, we hebben niets aan punten records.
En ik begin niet eens over recente records dat Bommel heeft ons bezorgt
 
En welke meesterlijke greep had meneer PSVynadaMas ingebracht om de wedstrijd om te draaien? De smaken zijn vrij snel op bij dit PSV. Vooral na die goede eerste helft, waardoor je intrinsiek geen reden had om te wisselen. Dat Bommel koppig is wil ik wel inkomen, maar minder koppig dan een Marwijk of een Koeman of een Cocu. Hij slachtoffert zijn keeper (die 6 jaar ofzo op doel gestaan heeft, ga er maar aanstaan) én zijn aanvoerder.
Zijn weinig trainers die dat kunnen óf er mee weg kunnen komen.

Die negativiteit is wat mij betreft niet terecht. Dit is een coach die ons vorig jaar naar een recordaantal punten bracht en 13x op rij won. Iets meer krediet heeft hij wel verdiend. Het heeft dit seizoen niet mee gezeten, met alle blessures die we al gehad hebben.

Welke ingrepen ik had gedaan? Wat vraag je mij dat. Bommel is toch de trainer van PSV? Maar het lijkt erop dat die meer bezig is met de grensrechter / vierde man dan met PSV zelf. Heerenveen zet 1 omzetting in de rust, en je speelt direct een kansloze tweede helft. Meneer kijkt ernaar en doet niks en laat het maar gebeuren. Tweede helft helemaal zoekgespeeld en het was simpelweg wachten op de 2-2. Ergens misschien jammer dat die niet viel want dat anti-voetbal wederom van Bommel, wordt dit keer wel beloond. Kortom, er hoeft maar iets te gebeuren in de wedstrijd en iedereen zakt door de ondergrens. Een tegendoelpunt en iedereen is in paniek en blijkbaar kan Bommel dat niet hendelen. Hoe kan het dat je de eerste helft wel prima speelt, maar de tweede helft op amateur niveau? Helemaal toen Heerenveen de 2-1 maakte.

Op het eind ook. Je krijgt 4 minuten voor tijd een mooie vrijetrap. Maar men gaat naar de cornervlag rennen met de bal om tijd te rekken. En dan ben je PSV die thuis speelt tegen Heerenveen. Terecht dat het publiek ging fluiten. Zulke dingen doen de RKC's, VVV's van deze wereld. Niet wij.

Kan men wel roepen dat dit vertrouwen geeft. Maar het is simpelweg wachten op de volgende tegenslag. En dat Bommel vorig jaar een recordaantal punten had en 13x op rij won. Leuk en aardig. Pochettino haalde vorig jaar CL finale, en Kovac won de dubbel met Bayern. Allebei ontslagen. En dat Rosario nu eindelijk zijn aanvoerdersband kwijt is, vind ik niet eens een compliment waard voor Bommel. Iedereen wist vanaf het begin dat die jongen ongeschikt was om aanvoerder te zijn van PSV.
 
Mwa, hard schot binnen de 16. Ik denk dat we redelijk blij mogen zijn dat hij überhaupt zijn hand tegen die bal kreeg. Nét niet genoeg om de bal of over of naast het doel te krijgen. Misschien had hij beter zijn voet kunnen gebruiken, maar ehm, het is altijd makkelijk om te oordelen over dit soort situaties als toeschouwer. Voor mij komt die goal volledig op het conto van de veldspelers die een man van Heerenveen alle tijd en ruimte geven om te schieten.
Dat staat buiten kijf. De bal leek mij echter niet onhoudbaar. Wel voor mij overigens ;)
 
1.98m lang zijn helpt ook altijd wel, denk ik zo. Kijk maar naar Courtois, dat is eigenlijk best een matige keeper (voor het niveau waar hij op acteert), maar die wordt vaak gered door zijn lengte.
Het wordt al snel slungelig als iemand zo lang is, maar ook dat is bij hem niet het geval.
 
Als dit forum al vele decennia zou hebben bestaan, zou hier om het hoofd van iedere trainer zijn gevraagd. Misschien dat Hiddink in het seizoen 87-88 hier en daar een voorzichtig complimentje had gekregen.
 
Als dit forum al vele decennia zou hebben bestaan, zou hier om het hoofd van iedere trainer zijn gevraagd. Misschien dat Hiddink in het seizoen 87-88 hier en daar een voorzichtig complimentje had gekregen.
 
Dus daar is mijn #BommelOutClub gebleven :love:. Ik vond zijn topic al zo rustig :unsure:.

Eerste helft helemaal lyrisch. Ik dacht even dat Mark eindelijk het licht had gezien. Van dat opportunisme erin gooien, spelers met plezier zien voetballen, fel in de duels. Maar niks bleek minder waar. Tweede helft louter op resultaat gespeeld. Geen seconde een speler gezien die ook maar aan voetballen dacht. 45 minuten lang louter ballen het stadion uittrappen. Van Bommel is qua instelling gewoon een opvolger van Cocu met zijn verdedigd denken. Moge dat na vandaag overduidelijk zijn geworden. Keer op keer maar weer de selectie de schuld geven :)ROFL:) of alles op blessures dan wel rode kaarten afgeven begint ook steeds zieliger te worden.

Er is maar één ding wat niet klopt bij PSV en dat is de instelling. En op basis van wat ik de eerste helft heb gezien hebben onze spelers nog altijd een rete goeie instelling. Tweede helft moeten ze met een andere instelling spelen van hun coach, waardoor ze mentaal in een neerwaarste spiraal terecht komen.

Oh... Ehm... Ik hoor net via mijn oortje dat dit "winnaarsmentaliteit" heet. "Het resultaat is het enige wat telt."

Sorry Mark :rolleyes::FP:.
Dit is wel weer heel kort door de bocht, vind ik. Er is juist helemaal niets mis met de instelling. Ik heb nog geen seconde gadacht onder MvB dat ze er maar een beetje met de pet naar gooiden. Het enige problem is, en dat heb ik nu al vele malen gezegd en dat zal dit seizoen ook niet meer veranderen, is het schrijnende gebrek aan kwaliteit in onze selectie, muv de voorhoede. Maar die voorhoede wordt veel te weining bereikt, met onze middelmaat verdediging en middenveld. En dat is niet MvB's fout, maar daar is JdJ voor verantwoordelijk.

En dit zou grote gevolgen kunnen hebben. Er is 35m door de plee getrokken, er is, neem ik aan, geen geld meer over. We worden dit jaar geen kampioen, en wellicht ook geen 2e, dus geen CL of onzeker. Het enige geld dat we kunnen genereren is door onze kroonjuwelen voorin te verpatsen (Bergwijn en Malen), waardoor de kwaliteit van het elftal nog verder uitgehold wordt.
 
Dit is wel weer heel kort door de bocht, vind ik. Er is juist helemaal niets mis met de instelling. Ik heb nog geen seconde gadacht onder MvB dat ze er maar een beetje met de pet naar gooiden. Het enige problem is, en dat heb ik nu al vele malen gezegd en dat zal dit seizoen ook niet meer veranderen, is het schrijnende gebrek aan kwaliteit in onze selectie, muv de voorhoede. Maar die voorhoede wordt veel te weining bereikt, met onze middelmaat verdediging en middenveld. En dat is niet MvB's fout, maar daar is JdJ voor verantwoordelijk.

En dit zou grote gevolgen kunnen hebben. Er is 35m door de plee getrokken, er is, neem ik aan, geen geld meer over. We worden dit jaar geen kampioen, en wellicht ook geen 2e, dus geen CL of onzeker. Het enige geld dat we kunnen genereren is door onze kroonjuwelen voorin te verpatsen (Bergwijn en Malen), waardoor de kwaliteit van het elftal nog verder uitgehold wordt.

DE mislukte transfers zijn mogelijk wel de "fout van MVB" hij zal wel inspraak gehad hebben , zie Doan waar hij toch nadrukkelijk om vroeg , terwijl het meer dan duidelijk was dat een CM meer dan noodzakelijk was. De transfers zijn gewone meelopers i.p.v. echte versterkingen
 
Mwa, hard schot binnen de 16. Ik denk dat we redelijk blij mogen zijn dat hij überhaupt zijn hand tegen die bal kreeg. Nét niet genoeg om de bal of over of naast het doel te krijgen. Misschien had hij beter zijn voet kunnen gebruiken, maar ehm, het is altijd makkelijk om te oordelen over dit soort situaties als toeschouwer. Voor mij komt die goal volledig op het conto van de veldspelers die een man van Heerenveen alle tijd en ruimte geven om te schieten.

Tegengoal was te wijten aan Baumgartl. Hij stapt in terwijl hij moet blijven staan om Odgaard in de ruimte op te vangen. Dumfries pakte dit van hem over waardoor hij iets meer centraal ging staan, hierdoor kwamen Dumfries + Viergever in de problemen. Daarnaast wordt er gewoon echt slap verdedigd door de rest verdediging. Heb echt het idee dat Baumgartl gewoon maar wat doet in plaats van doordacht keuzes maken. Tot nog toe die 10 miljoen totaal niet waard.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan