PSV - Roda JC | Zondag 27 augustus 2017 | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/i.imgur.com\/k30jlGN.png"}[/IMG2]PSV - Roda JC Kerkrade (27 aug 2017)

Onderlinge ontmoetingen
  • PSV heeft thuis 31 van zijn 43 Eredivisie-wedstrijden tegen Roda JC gewonnen: W31-G6-V6.
  • De Eindhovenaren wonnen 6 van hun laatste 7 thuisduels met Roda in de Eredivisie (1 gelijk). Op 25 oktober 2008 won Roda voor het laatst in Eindhoven: 2-3. Anouar Hadouir, Andres Oper en Boldizsár Bodor scoorden voor Roda JC, Balázs Dzsudzsák en Danko Lazovic maakten de PSV-treffers.
  • Vorig seizoen won PSV thuis met 4-0 van Roda (4 maart 2017). Héctor Moreno (2) en Siem de Jong (2) maakten allebei 2 goals.
  • In de uitwedstrijd in Kerkrade bleef het afgelopen jaargang 0-0. In totaal heeft PSV in zijn laatste 3 uit/thuis-duels met Roda geen doelpunt geïncasseerd.
  • Roda kende slechts eenmaal een langere reeks waarin de club niet kon scoren tegen PSV: 5 duels in 1974-1975.
PSV
  • PSV kan net als vorig seizoen zijn eerste 3 Eredivisie-wedstrijden van het seizoen winnen. In de voorgaande 4 Eredivisie-seizoenen had PSV alleen in 2015/2016 niet 9 punten na de eerste 3 wedstrijden (toen 5).
  • PSV won zijn laatste 12 thuisduels in de Eredivisie. De laatste langere winstreeks van de Eindhovenaren in eigen huis liep van mei 2014 tot februari 2015 (13 wedstrijden).
  • In zijn laatste 3 Eredivisie-wedstrijden maakte PSV minimaal 3 doelpunten, de langste reeks voor de club sinds april 2015, toen PSV in 4 wedstrijden op rij minimaal 3 keer scoorde.
  • PSV maakte 50 Eredivisie-doelpunten in 2017, ten minste 2 meer dan elke andere Eredivisie-ploeg.
  • PSV kreeg dit seizoen 2 penalty's tegen, 1 minder dan in heel vorig Eredivisie-seizoen.
  • PSV (3) is de enige ploeg die meerdere doelpunten maakte uit corners dit Eredivisie-seizoen.
  • Marco van Ginkel maakte 4 Eredivisie-doelpunten in thuiswedstrijden tegen Roda JC (allemaal namens Vitesse). Tegen geen club maakte hij meer thuisdoelpunten (ook 4 tegen Willem II).
  • Sinds zijn 1e Eredivisie-wedstrijd voor PSV (7 februari 2016) maakte alleen Luuk de Jong (18) meer Eredivisie-doelpunten voor de Eindhovenaren dan van Ginkel (17).
  • Luuk de Jong viert zijn 27e verjaardag op de dag van de wedstrijd. De laatste PSV'er die op zijn verjaardag scoorde was Héctor Moreno op 17 januari 2016 tegen Feyenoord.
  • Op 27 augustus 2011 scoorde Luuk de Jong namens FC Twente 2 keer tegen VVV Venlo. Alleen Piet Keur maakte meer Eredivisie-doelpunten op zijn verjaardag (6).
  • Hirving Lozano scoorde in zowel zijn 1e als 2e Eredivisie-wedstrijd. Geen speler scoorde ooit namens PSV in zowel zijn 1e, 2e als 3e Eredivisie-wedstrijd.
  • Dries Mertens is de enige speler die in elk van zijn eerste 3 Eredivisie-duels voor PSV scoorde, maar hij had al Eredivisie-ervaring opgedaan bij FC Utrecht. Mertens scoorde toen in zijn eerste 5 wedstrijden op rij voor de Eindhovenaren (totaal 7 goals).
Roda JC Kerkrade
  • Roda JC kan voor het eerst in zijn historie met 3 nederlagen aan een Eredivisie-seizoen beginnen.
  • De laatste keer dat Roda minder dan 2 punten had na 3 Eredivisie-duels was in 2012/2013 (1 punt), toen de club 16e werd en zich uiteindelijk via de nacompetitie veilig speelde.
  • Roda kan voor het eerst sinds september-oktober 2016 4 Eredivisie-duels op rij verliezen.
  • Roda JC won geen van zijn laatste 13 uitwedstrijden in de Eredivisie (W0-G5-V8). Dat is de langste uitreeks zonder overwinning voor de club sinds oktober 1987 - september 1988, toen Roda 16 uitwedstrijden op rij niet won.
  • Op 16 oktober 2016 won Roda JC voor het laatst een uitwedstrijd in de Eredivisie, 0-1 op bezoek bij Excelsior.
  • Roda kan het negatieve clubrecord evenaren van tenminste 3 tegengoals in 4 opeenvolgende Eredivisie-duels, neergezet in april-mei 2003 en geëvenaard in september 2013.
  • Roda JC verloor alle 7 Eredivisie-duels met Ard van Peppen als aanvoerder.
  • Chris Kum kan zijn 250e Eredivisie-wedstrijd spelen. Hij maakte zijn Eredivisie-debuut voor ADO Den Haag in de 0-2 thuisnederlaag tegen PSV op 29 januari 2006.
  • Mitchel Paulissen is de enige huidige Roda-speler die in de Eredivisie scoorde tegen PSV (1 keer).
  • Als speler debuteerde Robert Molenaar namens FC Volendam op 16 augustus 1992 tegen Phillip Cocu's Vitesse in de Eredivisie (1-1). Diezelfde Cocu was Molenaars tegenstander in diens laatste thuiswedstrijd op 1 april 2006, met RBC tegen PSV (1-2) - beide spelers waren toen aanvoerder van hun team.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Aiaiaiai arbiter Makkelie........................................ Wat een waardeloze aanstelling door de KNVB :FP::mad:
Als dit maar goed komt.

Ach, lood om oud ijzer. Welke clown ze sturen maakt haast niet meer uit.

Maar ok, wedstrijd tegen AZ was leuk om te zien (zoals meestal), tegen NAC was het qua aantrekkelijkheid weer n stuk minder. Mij benieuwen wat dit wordt,
 
Dat wij zo moeilijk doen over de verdediging. Met Arias,(gewoon goed) Isimat ( veel ervaring), Lukassen ( houw wel m'n hart vast voor penalties ), Schwaab ( ervaring en nog geen wedstrijd in de eredivisie verloren), Jordy de Wijs ( wordt tijd dat hij wordt opgesteld, ouderwetse stoere verdediger ),. We spelen tegen een allegaartje van Roda. We spelen ook niet Europees. Dit moet toch kunnen in de eredivisie. Hou wel m'n hart vast als het tegen de top-vijf moet. Doorselecteren PSV totdat we een juiste sterke verdediging hebben.
 
Roda is sinds het laatste halfjaar, sinds alle gedoe rond hun Russische miljairdair, een en al grote chaos.....ik verwacht niet dat PSV al te veel problemen zal hebben met Roda en by the way, we hebben Jurjus in het doel staan, dus die zal af en toe zijn PSV- hart wel doen spreken......ik voorspel een simpele en overtuigende overwinning met als eindstand 4-0 !
 
Het wordt zeer zeer moeilijk, dit is net Dortmund (ze spreken daar dezelfde taal, ze hebben dezelfde kleuren). Dortmund is weer van het niveau Bayern München, dus alle energie erin steken tegen zo'n grote tegenstander!!!
 
Eens, maar meteen op 6 punten achterstand is behoorlijk wat leergeld.

Jawel, maar afgezet tegen een mislukt seizoen zonder Europees voetbal valt het toch wel weer mee.

In voetbal is alles emotie, en de logica per definitie ver te zoeken. Kijk naar Ajax: vorig seizoen zwak begonnen, op het laatste moment in paniek Ziyech aangekocht, vervolgens finale Europa League behaald, en als ook nog Dolberg wordt verkocht ruim 100 miljoen(!) aan transfergelden toucheren. Met beleid of enige vorm van logica heeft dat alles niet zo heel veel te maken, maar het succes is duidelijk. Daarom zouden mij een aantal nederlagen in augustus eigenlijk niet eens zo heel slecht zijn uitgekomen. Media en fans gaan morren, en Gerbrands en Brands moeten iets doen. Kampioen worden we met deze selectie toch niet. Echt niet.
 
Jawel, maar afgezet tegen een mislukt seizoen zonder Europees voetbal valt het toch wel weer mee.

In voetbal is alles emotie, en de logica per definitie ver te zoeken. Kijk naar Ajax: vorig seizoen zwak begonnen, op het laatste moment in paniek Ziyech aangekocht, vervolgens finale Europa League behaald, en als ook nog Dolberg wordt verkocht ruim 100 miljoen(!) aan transfergelden toucheren. Met beleid of enige vorm van logica heeft dat alles niet zo heel veel te maken, maar het succes is duidelijk. Daarom zouden mij een aantal nederlagen in augustus eigenlijk niet eens zo heel slecht zijn uitgekomen. Media en fans gaan morren, en Gerbrands en Brands moeten iets doen. Kampioen worden we met deze selectie toch niet. Echt niet.

Ja dat klopt maar dat gaat tegen het moreel in. Ik ben PSV supporter dus ik wil dat PSV alles wint. En dat geldt voor alle supporters van welke voetbalclub, hockeyclub of basketbalclub. Ik heb zelf nooit gehoopt op verlies van PSV. Sterker zelfs ook nog nooit bij het Nederlands elftal met Blind. Ik zie het zo, als het slecht gaat dan moet er wat veranderen ja, maar als het goed gaat wat bij winnen in augustus het geval is hoef je niks te veranderen. En vorig jaar was slecht - coach bleef, sommige vinden dat en slechte zaak. Maar als het slecht blijft gaat hij er echt wel uit. En als het goed gaat gaat het goed.
 
Jawel, maar afgezet tegen een mislukt seizoen zonder Europees voetbal valt het toch wel weer mee.

In voetbal is alles emotie, en de logica per definitie ver te zoeken. Kijk naar Ajax: vorig seizoen zwak begonnen, op het laatste moment in paniek Ziyech aangekocht, vervolgens finale Europa League behaald, en als ook nog Dolberg wordt verkocht ruim 100 miljoen(!) aan transfergelden toucheren. Met beleid of enige vorm van logica heeft dat alles niet zo heel veel te maken, maar het succes is duidelijk. Daarom zouden mij een aantal nederlagen in augustus eigenlijk niet eens zo heel slecht zijn uitgekomen. Media en fans gaan morren, en Gerbrands en Brands moeten iets doen. Kampioen worden we met deze selectie toch niet. Echt niet.

Ter nuancering: datzelfde dacht men ongetwijfeld ook van Feyenoord aan het begin van het vorige seizoen. In de Eredivisie kan een hoop.
 
Ja dat klopt maar dat gaat tegen het moreel in. Ik ben PSV supporter dus ik wil dat PSV alles wint. En dat geldt voor alle supporters van welke voetbalclub, hockeyclub of basketbalclub. Ik heb zelf nooit gehoopt op verlies van PSV. Sterker zelfs ook nog nooit bij het Nederlands elftal met Blind. Ik zie het zo, als het slecht gaat dan moet er wat veranderen ja, maar als het goed gaat wat bij winnen in augustus het geval is hoef je niks te veranderen. En vorig jaar was slecht - coach bleef, sommige vinden dat en slechte zaak. Maar als het slecht blijft gaat hij er echt wel uit. En als het goed gaat gaat het goed.

Ik ben heel gevoelig voor je argumenten, en in principe geeft ik je gelijk. Ik zal je als filosoof wat vertellen: een mens is nooit helemaal dit of dat, maar een raar mengsel van tegenstrijdige emoties, verlangens, belangen, gedachten et cetera. Verlies doet ook mij veel pijn, verbonden met de club als ik me voel. Ik heb me ook altijd tegen de azijnpissers gekeerd die voortdurend hel en verdoemenis rond de club prediken. Maar ik zie nu wel al heel lang een negatieve trend van vertrekkende steunpilaren (Gini, Depay, Buma, Guardado, Moreno, Pröpper, Willems...) waar relatief weinig voor terugkomt. Ik wéét dat de eredivisie aan aantrekkingskracht flink is verschraald, maar dit is wel heel stevig. Dan kan soms een breekijzer wel helpen.
 
Brands, Cocu, De Jong, Isimat, Brenet, Schwaab, Locadia. Zomaar wat namen waar je veel banger voor moet zijn wanneer het om de punten gaat.

Auch auch auchhhh, en aankomende week word nog pijnlijker aangezien het enige goede wat we nog over hebben ook lijkt te vertrekken. Schwaab en Locadia gaan gegarandeerd minimaal 32 wedstrijden nog de kans krijgen om te prutsen en falen. Door 2 overwinningen is de rust weer terug rondom amateur Cocu en amateurs op het veld, maar een beetje ploeg met een plan kan makkelijk winnen van dit instabiel zooitje.
 
Auch auch auchhhh, en aankomende week word nog pijnlijker aangezien het enige goede wat we nog over hebben ook lijkt te vertrekken. Schwaab en Locadia gaan gegarandeerd minimaal 32 wedstrijden nog de kans krijgen om te prutsen en falen. Door 2 overwinningen is de rust weer terug rondom amateur Cocu en amateurs op het veld, maar een beetje ploeg met een plan kan makkelijk winnen van dit instabiel zooitje.

Bedoel je Luuk ?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan