PSV - RKC Waalwijk | Dinsdag 30 oktober | Eindstand: 2-3 n.v. (Uitgeschakeld)

Status
Je kunt niet meer reageren.
PSV in beker sinds verloren finale 2013:

2013/14: zestiende finale
2014/15: achtste finale
2015/16: kwartfinale
2016/17: zestiende finale
2017/18: kwartfinale
2018/19: zestiende finale

Clown Isimat hoofdschuldig aan alle drie de goals. En sommige maar klagen over Viergever.
 
Ik ben bang dat het B-elftal op dit moment niet eens Jupiler waardig is....onze jeugdspelers stellen al jaren achtereen enorm teleur, op een paar uitzonderingen na.....er is erg slecht gescout en ingekocht, als Behich en Abel straks Angelino en Dumfries moeten vervangen bij blessures of schorsingen, dan redt PSV het zelfs tegen Excelsior of VVV niet....hrt bestuur moet flink gaan investeren in de jeugd en betere scouts in dienst nemen, want wat nu bij Feyenoord en AZ gebeurt, overkomt ons straks na dit seizoen als Lozano, Bergwijn, Zoet, Luuk, Pereiro, Hendrix en/of Rosario vertrekken. Wie hebben wij dan achter de hand? Dezelfde situatie dus als bij Feyenoord en AZ.....

Vorig jaar hadden ze alleen Brenet en Arias. Nu hebben ze meer keuzes. Plus een half jaar de tijd om door te selecteren.

Unnerstal, Thomas, Teze, Malen, hopelijk ontwikkelt oud wijf Lammers zich als een kerel. Obispo mag je nog niet afschrijven.
Daarnaast: Angeliño en Dumfries zullen ze toch niet allebei verkopen?
 
Gelukkig niet tegen de minste tegenstanders

2013/14: zestiende finale Roda JC THUIS
2014/15: achtste finale Roda JC UIT
2015/16: kwartfinale FC Utrecht THUIS
2016/17: zestiende finale Sparta UIT
2017/18: kwartfinale Feyenoord UIT
2018/19: zestiende finale RKC THUIS
 
De reactie van van Bommel:
'Ik dacht dat deze jongens verder waren'. Die hoop had ik ook.
Hij stelt dat hij geen verklaring voor heeft voor dit verliespartij. 'Thuis moet je gewoon van RKC winnen.'
 
We kunnen met zijn allen op Van Bommel bashen, terecht. Maar uiteindelijk zijn het ook die 11 op het veld die totaal niets met het vertrouwen van de trainer doen. Daarmee laat je iemand ook keihard vallen.
 
De reactie van Bommel:
'Ik dat dat deze jongens verder waren'. Die hoop had ik ook.
Hij stelt dat hij geen verklaring voor heeft voor dit verliespartij. 'Thuis moet je gewoon van RKC winnen.'
Dus hij geeft toe dat deze opstelling een fout was? Ok prima dan. En door.
 
We kunnen met zijn allen op Van Bommel bashen, terecht. Maar uiteindelijk zijn het ook die 11 op het veld die totaal niets met het vertrouwen van de trainer doen. Daarmee laat je iemand ook keihard vallen.

Gewoon een fout van MVB 6 a 7 basisspelers opstellen en bij 2 goals verschil rustig gaan wisselen. Nu gok je volledig op de 2e elftal en met gokken loopt het wel eens verkeerd af.
 
Niet mee eens. Spelers die winnen zijn vaker fit en daardoor ook minder blessuregevoelig. Dat hij met een compleet ander elftal speet is gewoon schandalig en respectloos. En zijn wissels getuigen zoals zo vaak niet van slimheid

Anderzijds, kan ik ook me wel iets voorstellen bij een evt. denkwijze van MvB dat hij mag verwachten van zijn reservespelers dat ze een armoedig team als RKC oprollen? Als dat al teveel gevraagd is...

Afgezien het feit dat je jezelf als PSV zijnde gigantisch voor schut zet en je in eigen huis nooit mag verliezen, om maar te zwijgen van een frotclub als RKC, is en blijft de Beker wat mij betreft een competitie in de categorie "totaal niet boeiend/leuk meegenomen als je hem wint", net als de wedstrijd om de Johan Fruitschaal.

Toch hoop ik net als Rico niet dat dit zijn weerslag gaat hebben op de competitie, ondanks dat er nauwelijks basisspeler deelnamen aan dit debacle en er voor hen dus eigenlijk geen reden voor is. De negatieve atmosfeer is natuurlijk zo weer terug, aangezien PSV daar zo'n enorm lange tijd in heeft gehangen, en die sfeer begint ook hier, met name na de wedstrijd tegen Tottenham, stiekem toch weer steeds meer door te sijpelen.
 
Nee, hij stelt juist dat deze opstelling geen fout was, want deze jongens moeten gewoon thuis van RKC winnen.
Ik vind het helemaal niet gek dat dit team van RKC verloor. Onze spelers zijn niet beter dan die van hen. Speel je hiermee 10x tegen RKC dan verlies je er 5 en win je er 5.
 
Vorig jaar hadden ze alleen Brenet en Arias. Nu hebben ze meer keuzes. Plus een half jaar de tijd om door te selecteren.

Unnerstal, Thomas, Teze, Malen, hopelijk ontwikkelt oud wijf Lammers zich als een kerel. Obispo mag je nog niet afschrijven.
Daarnaast: Angeliño en Dumfries zullen ze toch niet allebei verkopen?
Ho, ho, ik vind Lammers meer een jong meisje :D
Zowel Angelino als Dumfries niet verkopen, zijn nog maar aan hun eesrte seizoen bezig (tenzij heel gekke bedragen )
 
PSV in beker sinds verloren finale 2013:

2013/14: zestiende finale
2014/15: achtste finale
2015/16: kwartfinale
2016/17: zestiende finale
2017/18: kwartfinale
2018/19: zestiende finale

Clown Isimat hoofdschuldig aan alle drie de goals. En sommige maar klagen over Viergever.

Real Madrid bijvoorbeeld nam de beker ook de laatste jaren niet serieus. Heeft ze wel 3 CL's op rij opgeleverd.

Van Bommel heeft gegokt en verloren. Met B-elftal en aantal jeugdspelers tegen amateurs, kan nog. Maar tegen een RKC thuis, wat gewoon een eerstedivisionist is en totaal anders de wedstrijd in gaan in een bekerwedstrijd, dan in de competitie. Ja, dan moet je ook niet raar van opkijken, dat PSV er wel is kan uitvliegen, en voila.
 
Anderzijds, kan ik ook me wel iets voorstellen bij een evt. denkwijze van MvB dat hij mag verwachten van zijn reservespelers dat ze een armoedig team als RKC oprollen? Als dat al teveel gevraagd is...

Afgezien het feit dat je jezelf als PSV zijnde gigantisch voor schut zet en je in eigen huis nooit mag verliezen, om maar te zwijgen van een frotclub als RKC, is en blijft de Beker wat mij betreft een competitie in de categorie "totaal niet boeiend/leuk meegenomen als je hem wint", net als de wedstrijd om de Johan Fruitschaal.

Toch hoop ik net als Rico niet dat dit zijn weerslag gaat hebben op de competitie, ondanks dat er nauwelijks basisspeler deelnamen aan dit debacle en er voor hen dus eigenlijk geen reden voor is. De negatieve atmosfeer is natuurlijk zo weer terug, aangezien PSV daar zo'n enorm lange tijd in heeft gehangen, en die sfeer begint ook hier, met name na de wedstrijd tegen Tottenham, stiekem toch weer steeds meer door te sijpelen.
Tottenham, Groningen, RKC, een zorgelijke trend
 
We kunnen met zijn allen op Van Bommel bashen, terecht. Maar uiteindelijk zijn het ook die 11 op het veld die totaal niets met het vertrouwen van de trainer doen. Daarmee laat je iemand ook keihard vallen.

Die 11 waren net zo slecht. Het is dan echter wel aan van Bommel om in te grijpen en jongens als Lozano, Angelino, Pereiro oid te brengen. Voor mijn part de Jong maar die zat niet eens op de bank. En niet spelers als Lundquist of, als je moet winnen, Obispo (daar moet je mee starten dan Mark!). Mark is hier dus wel degelijk de hoofdschuldige en als je voor de wedstrijd roept dat je de beker serieus neemt en dan 11 nieuwe en niet op elkaar ingespeelde Pipo’s opstelt dan ben je niet goed snik of ken je je spelers niet..,
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan