PSV - Real Sociedad | Donderdag 16 september | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Maar dat is toch ook geen wereldreis lijkt me. En deden wij dat ook altijd, bijvoorbeeld naar Novosibirsk destijds? Dan zou ik het beter begrijpen.
Ik ben sowieso die excuses een beetje beu. Ze hebben de hele zomer de tijd gehad om de selectie op orde te krijgen voor zowel de competitie als voor het midweekse Europese avontuur. Laat het maar zien. Heb je aan het einde van de rit geen prijs, dan heb je wederom gefaald.
 
Ik help het je hopen, maar ik zou me maar vast voorbereiden op een teleurstelling. Hopen dat we zondag tegen Fey wel kunnne winnen, maar als we zo verdedigen, gaat ook dat moeilijk worden. Wat mij betreft: alles vol op de competitie, Europees gaat het niks worden (helaas).

Ik vind je wel somber gestemd. Als ik naar deze wedstrijd kijk (ok, ik heb alleen de eerste helft gezien) , of naar het tweeluik tegen Benfica, dan zie ik een team dat moet kunnen overwinteren (in de EL). Dit is Europese subtop.
 
Nou, ik heb alles rustig kunnen verwerken, en de vraag blijft. Waarom beginnen we de pot alsof we tegen SC Cambuur spelen? Je speelt Europees, en wij deden net alsof er een zaterdagavondpotje tegen een promovendus gespeeld moest worden. Als we zo beginnen kunnen we meteen heel die EL schriftelijk afdoen..
 
Ik vind je wel somber gestemd. Als ik naar deze wedstrijd kijk (ok, ik heb alleen de eerste helft gezien) , of naar het tweeluik tegen Benfica, dan zie ik een team dat moet kunnen overwinteren (in de EL). Dit is Europese subtop.
De basisemotie is hier nu eenmaal dat het glas halfleeg is.
 
Ik heb toch wel een heel leuke wedstrijd gezien hoor. Psv voetbalde met vlagen echt wel goed. En zette de Nr 5 van Spanje gewoon vast. Ik zie niet in om somber te zijn.
Dan moeten we wel de volgende keer niet net doen alsof we tegen Cambuur aan het ballen zijn en meteen de inzet en passie van de tweede helft laten zien. De eerste helft was zo enorm slap...
 
Dan zullen we over 2 weken moeten winnen in Salzburg om eer op schema te komen. Ik voorspel nu al, dat we veel beter zijn (lees: lijken), maar maximaal 1 puntje
Nahhhh...dat is de zwakke broeder, houd hoop Rico!

Over de wedstrijd. Wij waren de betere, maar ook slordiger. We gingen op een gegeven moment compleet uit het ritme. Slecht vrijlopen, slecht passen. Geen teamplay meer waar we juist zo sterk begonnen en ook eindigden. Ik zie geen reden waarom we dit uit niet kunnen winnen.

Hulde voor Mario en Cody. Dat waren de sterkste spelers vandaag. Boscagli had het totaal niet, een rampzalige terugspeelbal en lette totaal niet op hoe Mario de bal voor hem rand zestien neerlegde. Drommel verdient een dikke pluim. Echt blij met die kerel, heeft jaren meer volwassenheid dan zijn leeftijd eigenlijk is. Max voegt te weinig toe. Madueke had het wat moeilijk maar werd beter naarmate de wedstrijd vorderde.
 
Bijzondere gedachte…

Ik heb gisteren op de laatste 10 min na niets gezien. Zijn we wel of niet tevreden over het PSV van gisteren?
Tot en met het doelpunt in minuut 32 was het goed. Daarna heel beroerd. Na de rust pakten we het redelijk snel weer goed op.
Laten we zeggen 20 minuten dramatisch, en de overige 70 minuten tevreden.

Room for improvement.
 
Ik vind je wel somber gestemd. Als ik naar deze wedstrijd kijk (ok, ik heb alleen de eerste helft gezien) , of naar het tweeluik tegen Benfica, dan zie ik een team dat moet kunnen overwinteren (in de EL). Dit is Europese subtop.
Ik denk echt dat je veel te veel met een PSV bril naar die wedstrijden hebt gekeken tegen de echte europese sub-top. Het ziet er allemaal leuk uit, en we mogen voetballen tot 25 meter van de goal, maar geen resultaten. benfica is zgn 'weggespeeld', maar speelt wel in de CL (incl bijbehorende miljoenen), Real Sociedad was zgn 'veruit de mindere', maar gaat wel met een uitpunt naar huis, en wij lopen 2 punten achter op kwalificatie.

En onze verdediging doet het prima in de eredivisie, maar komt echt veel tekort tegen de europese sub-top. Obispo was de enige met een voldoendetje (maar had ook een gruwelijke fout) gisteren, Sangare is ook goed genoeg, en Ramalho wil ik nog het voordeel van de twijfel geven, maar zag er gisteren niet best uit. De rest kan eigenlijk niet op dit nivo (incl Van Ginkel).

En in dit soort wedstrijden klopt de tactiek nog steeds niet. Het is beter dan vorig jaar, maar het is toch bezopen dat de aanvallende impulsen van Max en Mwene komen, terwijl Madueke en Gakpo hun verdedigende taken over moeten nemen. Je zag het gisteren weer goed (als je tenminste scherp kijkt), de spanjaarden lieten Max, Mwene, Boscagli, Ginkel, Ramalho en Obispo lekker ongestoord voetballen, en kwamen in actie als Gotze, Gakpo of Madueke de bal kreeg (Benfica idem). Dit kan allemaal tegen PEC, maar op EL nivo zullen de backs toch echt gewoon allereesrt hun verdeigende taak moeten uitvoeren en sporadisch mee naar voren, en de hele achterhoede moet de bal zo snel mogelijk bij Gotze, Gakpo of Madueke zien te krijgen. Inzakken, het veld lang en breed houden en met de snelle Gakpo en Madueke uitbreken.

Somber? Realistisch? We zullen het gaan zien.
 
Vorig seizoen hadden we thuis verloren van Granada, om uit te winnen tegen hun. Vorig seizoen zijn we door de ondergrens gezakt uit tegen PAOK, hadden we na 3 wedstrijden maar 3 punten, maar hebben we het zo omgedraaid dat we 1ste stonden aan het eind van de poulefase. Ik heb nog hoop hoor. Winnen van Feyenoord betekent gewoon 7 punten in een lastige reeks. Over 2 weken tegen Sturm Graz, en kijken wat Sociedad en Monaco doen. Dan zien we wel hoe moeilijk het wordt om door te gaan.
 
Ja feit is ook dat je beter kampioen van Nederland kan worden. Dan sta je het volgend seizoen in de groepsfase van de Champions League. ;)
Precies, we hebben dit jaar europees voetbal geprobeerd, is niet gelukt, jammer, nu alle focus op het kampioenschap.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan