PSV - PEC Zwolle | Zaterdag 3 februari | Eindstand 4-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Samenvatting, bedroevende eerste helft. Prima tweede waarin eindelijk ook eens werd doorgegaan tot het einde voor meer goals.
 
Dus wéér maar 1 helft goed. Maar 'goed' is dan tegen 10 man. Het grote gelijk van Cocu een Brands is bewezen. Supporters zijn dom, want 4-0 tegen 10 man van PEC -die al 5 basisspelers misten-, is gewoon een heel degelijke prestatie.
 
Tegen 10 man is het makkelijk spelen, vooral als PEC hun speelwijze niet veranderen. Die bleven gewoon erg hoog staan waardoor een Arias, Brenet en Lozano telkens eroverheen kunnen denderen. Dat kan natuurlijk niet als je PEC heet, maar ach. Ik klaag niet.

Tja, rode kaart en de 1-0 vlak voor rust maakt het verschil. Leuk dat Luuk nog 2 intikkers maakt. Gek genoeg scoort Brenet ook nog is. Maar de eerste helft, dat kan wederom niet.
 
Hoe is het mogelijk. Moet niet gekker worden. Waarschijnlijk voor het eerst dit seizoen.
Cocu had dezelfde gedachte als ik had mbt de opbouw over links/rechts.
 
Wat een somberheid alom. Eigen jeugd staat op doorbreken. Nog 11 wedstrijden winnen en de schaal is binnen. Wie had dat gedacht na vorig jaar. Erg makkelijk programma nu we kunnen Ajax afschudden.
 
Laatst bewerkt:
We mogen niet klagen over geluk hoor. PEC mist belangrijkste speler en 1e keeper. Vervolgens slaan we desondanks geen deukje in pakje boter. Uiteindelijk biedt hun keeper de helpende hand

Als je het moeilijk krijgt tegen 10 man, dan zegt men dat het altijd zo lastig is, tegen 10 man. Win je tegen 10 man, dan gaf de rode kaart de doorslag. Het lijntje tussen negatief of positief uitleggen van een situatie blijkt altijd weer dunner dan gedacht.
 
Gek genoeg gaat dit armoedige ploegje serieus kampioen worden ook nog. Aankomende 2 wedstrijden is ook geen probleem, dan zal er weer dik verloren worden in de kuip, daarna weer geen issues en een na laatste match tegen ajaks die er hopelijk niet eens meer aan toe doet. Armoede en gepruts blijft, maar geluk zit nog steeds aan ons zijde en lijkt te blijven ook.

Dat figuren als een Scwaab, Isimat, Brenet, Cocu, dat die kampioenschap(pen) mogen mee maken, zegt alweer genoeg over het niveau en geluksfactoren

 
Nee, veel geluk

Je lijkt wel een PSV'er :D

Hoe is het mogelijk. Moet niet gekker worden. Waarschijnlijk voor het eerst dit seizoen.
Cocu had dezelfde gedachte als ik had mbt de opbouw over links/rechts.

Ik zag het interview net ook. Blijkbaar zijn het dus de spelers die telkens die idiote keuzes maken en is het geen opdracht van Cocu. Ben nu wel benieuwd of het idee 'Lozano aan de rechterkant' wellicht ook van Lozano zelf afkomt eigenlijk...
 
Hoe is het mogelijk. Moet niet gekker worden. Waarschijnlijk voor het eerst dit seizoen.
Cocu had dezelfde gedachte als ik had mbt de opbouw over links/rechts.

Maar het is schrikbarend en helaas overduidelijk dat dit PSV geen spelers heeft met voldoende inzicht om zelf in te zien wat te doen tegen het PEC van de eerste helft. Dat Cocu dat moet uitleggen.
 
Een hattrick van De Jong (die ik het van harte gun, hij doet precies wat hij moet doen en nog is er weer een hoop gezeik) en een doelpunt van Brenet. Dan zou je bijna zeggen dat een kampioenschap binnen is. Slechte eerste helft maar vermakelijke tweede. Ik genoot vooral van onze jeugd, heerlijk gedreven!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vond dat de spelers hun best deden de eerste helft, en dat ze ook weinig fouten maakten. Volgens mij geen enkele kans weggegeven.
Dat was positief. Niemand was echt slecht.
Alleen hebben ze zelf ook bijna niks gecreeerd.
Op momenten kon je echt zien dat De Jong daarin een stoorzender is. Waar hij de eerste jaren als kapstok zo ongelofelijk belangrijk was, hebben jongens als Bergwijn, Ginkel, Ramselaar en Lozano denk ik meer behoefte aan een snelle handige spits.
Ik wil verder niks af doen aan de prestatie van Luuk. Hij speelde best goed maar past qua type gewoon minder in dit team (of in de speelstijl) dan de eerste twee jaar.

Ook respect voor Zwolle, ze speelden met lef en best goed.

Ik denk dat het niet creeren van kansen niet zozeer de spelers aan te rekenen is, maar juist Cocu.




 
Maar het is schrikbarend en helaas overduidelijk dat dit PSV geen spelers heeft met voldoende inzicht om zelf in te zien wat te doen tegen het PEC van de eerste helft. Dat Cocu dat moet uitleggen.

Je kunt het de spelers wel zeggen, maar hoe lossen ze het op dan? Daar gaat het om.

(ik kan me van een interview van Willems herinneren dat hij zei dat hij bij PSV moest omschakelen, maar dat hij bij Frankfurt uitgelegd heeft gekregen wat hij dan moest doen.)

Het zal toch niet de eerste keer zijn dat PSV dat overkomt? Ik herinner me bv Rostov thuis. Als er iets is wat 30x voorkomt in een wedstrijd is het wel de opbouw van achteruit.
Een week trainen inclusief een stuk of wat videootjes, moet meer dan voldoende zijn, lijkt me, hoe ‘niet intelligent’ de spelers ook moge zijn.

Daarnaast kan je ook Lozano naar de andere kant brengen, ik weet redelijk zeker dat dat ook al scheelt. Dat had Cocu met 3 vingerbewegingen kunnen oplossen na 20 minuten.............

Maar gelukkig scoorde Brenet, dus tegenstanders zullen wellicht iets waakzamer zijn om compleet richting Arias te kantelen. Lost het zich met mazzel misschien vanzelf op en blijft Cocu een prima luchtballoncoach.
 
Laatst bewerkt:
Op momenten kon je echt zien dat De Jong daarin een stoorzender is. Waar hij de eerste jaren als kapstok zo ongelofelijk belangrijk was, hebben jongens als Bergwijn, Ginkel, Ramselaar en Lozano denk ik meer behoefte aan een snelle handige spits.
Ik wil verder niks af doen aan de prestatie van Luuk. Hij speelde best goed maar past qua type gewoon minder in dit team (of in de speelstijl) dan de eerste twee jaar.

Netjes verwoord.

(kan ik nog een puntje aan zuigen)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan