Donderdag gaat ons Europees avontuur verder, en hoewel de ECL ergens voelt als het afvoerputje van Europees voetbal hoop ik dat onze spelers het serieus nemen. De ronde van aanstaande donderdag is een tussenronde waarin de nrs.2 uit de poulefase ECL het opnemen tegen de nrs. 3 uit de EL poulefase.
De clubs die dit tweeluik winnen loten hierna tegen de reeds geplaatste groepswinnaars. Als wij doorgaan kunnen wij volgens mij slechts 6 clubs loten (heb niet gecontroleerd, maar ga er in deze fase vanuit dat AZ en Feyenoord niet geloot kunnen worden). Dit zijn de 6 grijze clubs in de tabel hieronder.
3 van de clubs die wij kunnen loten staan boven ons qua Europese ranking. Waarbij de afstand tot ons aanzienlijk is.
Met nog 24 clubs in het toernooi is Nederland als land goed vertegenwoordigd met 4 deelnemers. In de achterste kolom de huidige positie in de competitie. AS Roma lijkt mij de ploeg die we het langst willen ontlopen. Niet alleen vanwege de ranking maar ook ons verleden tegen Italiaanse clubs. Maar goed, eerst maar eens donderdag afwachten.