PSV - Girona FC | Dinsdag 5 november | Eindstand 4-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
MxlZ6IU.png

Het is voor het eerst in de historie dat PSV het opneemt tegen Girona FC.PSV staat met twee punten uit drie wedstrijden op een 28e plaats in de league phase. De Spanjaarden hebben een puntje meer en staan 24e, de laatste plek die recht geeft op een plek in de tussenronde.

Girona FC komt dit jaar voor het eerst uit in de UEFA Champions League. In de eerste twee wedstrijden verloren de Spanjaarden van Paris Saint-Germain en Feyenoord. In de wedstrijd tegen SK Bratislava pakten ze de volle buit.

Spaanse tegenstanders
We hebben het nog weleens lastig tegen Spaanse tegenstanders in de UEFA Champions League. Van de zestien wedstrijden wonnen we er maar twee, waarvan een vrij recent; Op 29 november 2023 voltooide Ricardo Pepi in de 92e minuut een sensationele comeback door de winnende goal te maken tegen Sevilla FC. De andere overwinning dateert van 10 december 2003. Toen was Deportivo La Coruña de tegenstander. Dat duel eindigde in 3-2 en ook toen liet de beslissing op zich wachten tot in de blessuretijd. John de Jong maakte in de 94e minuut de verlossende treffer.

Competitie
Girona FC staat op dit moment elfde in de Spaanse competitie. Met vijftien punten uit twaalf wedstrijden is de competitiestart van de Catalanen niet zo goed als vorig seizoen. In 2021 speelde het nog op het tweede niveau van Spanje. Met Daley Blind in de defensie eindigde Girona FC vorig seizoen op de derde plek, achter grootmachten Real Madrid en FC Barcelona.

Bekende gezichten
Deze zomer zijn de Nederlandse impulsen bij de Spaanse club flink gegroeid. Met de komst van Donny van de Beek en Arnaud Danjuma is Blind niet meer de enige Nederlands international. Ook Gabriel Misehouy doorloopt de Nederlandse jeugdelftallen, maar kan nog voor Ghana uitkomen. Oud PSV’er Savinho speelde vorig jaar voor Girona FC en is daarmee de enige speler die voor beide clubs is uitgekomen.

Laatst bewerkt door een ninja:
Zin an!

Tegen de huidige nr. 13 van de La Liga zou je haast mogen kunnen stellen dat we hoogstwaarschijnlijk thuis toch wel kans moeten maken op de volle 3 punten. Maar bind me er niet op vast.

Zitten er genoeg in de lappenmand in ieder geval: https://www.transfermarkt.nl/girona-fc/kader/verein/12321
En eigenlijk moet je ook wel. Bij een nederlaag moet je de drie wedstrijden erop eigenlijk winnen. Bij winst heb je daarna aan nog 1x winst en 2x gelijkspel wel voldoende voor playoffs. Natuurlijk is winst ook gewoon fijn omdat je dan ook eindelijk eens die 2.1m winstpremie per overwinning kan gaan claimen.

Tussen de verkiezingen in Amerika door dit ook maar even kijken. Zeker na de absolute afgang van zaterdag (want een nederlaag beschouw ik wel als dusdanig) zou het fijn zijn als we hier dan in ieder geval een overwinning pakken. Broodnodig ook. Geen excuses meer voor Bosz en co. Laat maar zien wat je waard bent.

Tussen de verkiezingen in Amerika door dit ook maar even kijken. Zeker na de absolute afgang van zaterdag (want een nederlaag beschouw ik wel als dusdanig) zou het fijn zijn als we hier dan in ieder geval een overwinning pakken. Broodnodig ook. Geen excuses meer voor Bosz en co. Laat maar zien wat je waard bent.
Wat een rare tijd. Trump kan opnieuw president worden en een nederlaag uit bij Ajax is een afgang.

Land vanavond aanwezig bij JPSV, zit niet bij de selectie voor de wedstrijd tegen Girona.

Nou, na zaterdag en de voorgaande CL resultaten ben ik weinig optimistisch. Ik kan er wederom niks van zien. Waarom speelt PSV bijna niet op woensdag?

Ze hebben morgenavond echt nog geen uitslag. Je kan makkelijk 2 uurtjes wegblijven bij de verkiezingen en niks missen

hopelijk zijn ze wakker en vol gemotiveerd want dit jaar lijkt gemakzucht de overhand te hebben. Winnen is een must maar gezien de getoonde inzet tegen Ajax vrees ik een deceptie. We krijgen nu de rekening van de belabberde transfer periode. Geen LB geen CV geen vervanger Lozano.
1-1 na een lange achterstand voorzie ik.

hopelijk zijn ze wakker en vol gemotiveerd want dit jaar lijkt gemakzucht de overhand te hebben. Winnen is een must maar gezien de getoonde inzet tegen Ajax vrees ik een deceptie. We krijgen nu de rekening van de belabberde transfer periode. Geen LB geen CV geen vervanger Lozano.
1-1 na een lange achterstand voorzie ik.
Fleming en Boscagli gaan in principe toch prima?

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan