PSV - Feyenoord | Zondag 3 maart | Eindstand 2-2

Winst of verlies is bijzaak, belangrijkste is om de key spelers heel te houden voor CL.
Laatste deel van de zin mee eens, hoewel ik kampioen worden ietsje belangrijker vindt dan de CL op dit moment. Die ga je toch niet winnen en bij verlies zondag is het gat nog maar 7 punten in de competitie. En met de bananenschilletjes zoals hierboven aangegeven door Buitenspelgoal lijkt me 3 punten op dit moment prio 1.
Hoe eerder we kampioen worden, hoe beter. Dus dit weekend de genadeklap en die Rotterdammers op 13 punten zetten.
 
Zat ik ook aan te denken.

Maar als ik nu de feiten check, won PSV toen de 6 laatste wedstrijden van het seizoen. :grin:




Ja, heb ook de indruk dat onder Bosz de wil om te winnen en records te pakken als team dieper zit dan onder Cocu.
(Ook al viel dat dus gezien de uitslagen in de laatste wedstrijden toen mss wel mee)

Sowieso zal t mislopen van 18 overwinningen op rij vanaf de start ook wel n beetje dwars zitten, en is de honger naar records daarme verder aangewakkerd.

Maaarrr... eerst kampioen worden. Uiteraard.
Als het in gunste is van PSV dan vind ik het nooit verkeerd om er naast te zitten😝
Misschien verwar ik het met het laatste kampioenschap.
 
Ondanks dat Zeist er alles aan gaat doen om ons tegen te werken: 2-1
In dit verband nog een anecdote uit het verleden.

De aankondiging van de topper op ESPN begint met een aanplakbiljet PSV-Feijenoord waar de uitslag 0-2 op staat.
Dit betreft ons duel in januari 1960.
Omdat topscorer Coen Dillen in december 1959 een officiele waarschuwing had gekregen uit bij Elinkwijk werd hij voor dit duel geschorst.

Let wel, niet voor de drie wedstrijden daarvoor, maar pas zaterdag voor dit duel werd de voorbereiding van PSV ineens verstoord door post uit Zeist dat Coen Dillen de volgende dag niet mee mocht doen.
Een spandoek aan de Frederiklaan "Mag PSV geen kampioen worden, KNVB? " bleek uiteraard vruchteloos.
We haakten die dag - zonder het Kanon - af in de kampioensrace.

Nu maar zien over wat voor "magie" de ploeg uit de Kuip zondag weer kan beschikken? :unsure:
 
In dit verband nog een anecdote uit het verleden.

De aankondiging van de topper op ESPN begint met een aanplakbiljet PSV-Feijenoord waar de uitslag 0-2 op staat.
Dit betreft ons duel in januari 1960.
Omdat topscorer Coen Dillen in december 1959 een officiele waarschuwing had gekregen uit bij Elinkwijk werd hij voor dit duel geschorst.

Let wel, niet voor de drie wedstrijden daarvoor, maar pas zaterdag voor dit duel werd de voorbereiding van PSV ineens verstoord door post uit Zeist dat Coen Dillen de volgende dag niet mee mocht doen.
Een spandoek aan de Frederiklaan "Mag PSV geen kampioen worden, KNVB? " bleek uiteraard vruchteloos.
We haakten die dag - zonder het Kanon - af in de kampioensrace.

Nu maar zien over wat voor "magie" de ploeg uit de Kuip zondag weer kan beschikken? :unsure:
Had je veel tijd gestoken in dat spandoek? ;)
 
Nou.
Ik hoop dat PSV wint. Zou toch schitterend zijn wanneer we weer een stapje dichterbij het kampioenschap kunnen komen.

Dan zijn er nog 10 wedstrijden te gaan, met 13 punten voorsprong en minimaal doelsaldovoordeel van plus 27.

Ben er dan nog steeds niet gerust op want Go Ahead, Fortuna, Heerenveen en NEC zijn natuurlijk pure uit-angstgegners.
En dan nog Twente en AZ-thuis.

Stel PSV speelt ze allemaal gelijk, wat zomaar heel goed zou kunnen gezien het spelbeeld van het afgelopen half jaar, is de voorsprong weg.

Ja, wensen voor mij:
-kampioen worden
-85 goals maken over het seizoen
-Minder dan 34 tegen krijgen
-LdJ topscorer van de eredivisie met 25 goals
-Laat alsjeblieft de CL lopen, wedstrijd tegen Twente-thuis daarna is zoveel belangrijker.
-ook heel belangrijk. Als Ajax niet wint tegen Utrecht, kunnen ze mathematisch niet meer kampioen worden.

En als bijproduct, omdat ik nog steeds doodziek ben van het niet winnen van de 18e wedstrijd en verlies in de belangrijke knvbbeker, veel punten halen. Top 10 van meeste punten ooit, alsjeblieft.
 
Nou.
Ik hoop dat PSV wint. Zou toch schitterend zijn wanneer we weer een stapje dichterbij het kampioenschap kunnen komen.

Dan zijn er nog 10 wedstrijden te gaan, met 13 punten voorsprong en minimaal doelsaldovoordeel van plus 27.

Ben er dan nog steeds niet gerust op want Go Ahead, Fortuna, Heerenveen en NEC zijn natuurlijk pure uit-angstgegners.
En dan nog Twente en AZ-thuis.

Stel PSV speelt ze allemaal gelijk, wat zomaar heel goed zou kunnen gezien het spelbeeld van het afgelopen half jaar, is de voorsprong weg.

Ja, wensen voor mij:
-kampioen worden
-85 goals maken over het seizoen
-Minder dan 34 tegen krijgen
-LdJ topscorer van de eredivisie met 25 goals
-Laat alsjeblieft de CL lopen, wedstrijd tegen Twente-thuis daarna is zoveel belangrijker.
-ook heel belangrijk. Als Ajax niet wint tegen Utrecht, kunnen ze mathematisch niet meer kampioen worden.

En als bijproduct, omdat ik nog steeds doodziek ben van het niet winnen van de 18e wedstrijd en verlies in de belangrijke knvbbeker, veel punten halen. Top 10 van meeste punten ooit, alsjeblieft.
Sarcasme?
 
Feyenoord speelt al weken achtereen behoorlijk matig, wint met geluk en met minimale cijfers. Ik denk dat dit het juiste moment voor PSV is om Feyenoord echt pijn te doen. En we hebben Til en Saibari weer terug, op Noa Lang na, een volledig fitte selectie, Dus, ik verwacht spektakel in het eigen Philips stadion met de beproefde speelwijze van Bosz: kortom BoszBall met een eindstand van 4-1. Ik hoop dat Bosz weer kiest voor Schouten als CV, net als tegen Dortmund en Ramalho op de bank laat starten. Met Veerman, Til, Tillman, Saibari, Mauro en Babadi hebben we voldoende opties op het middenveld. Forza PSV....!!! 👍⚽😎🏆💕
 
Kijk is aan. Guzuturk de scheidsrechter. Deze man heeft nog heel veel goed te maken. Niemand, maar dan ook niemand gaat de onbegrijpelijke 'handsbal' van Mauro JR in blessuretijd nog steeds begrijpen, vorig jaar in de Kuip. En dan als een zielige mietje na de wedstrijd, niet voor de camera komen om uitleg te geven.

Hier moeten we de genadeklap uitdelen. Na 3 keer in de Kuip, spelen wij nu thuis. Vollebak achter de ploeg staan. Schreeuwen naar de overwinning. Het liefst een lekkere 3-0 of meer tegen dit Feyenoord.

Ik verwacht dat Schouten ook achterin gaat spelen. Ging prima in de uitwedstrijd.

Benitez

Teze Schouten Boscagli Dest
Veerman Tillman Saibari
Bakayoko Luuk Lozano
 
Terug
Bovenaan Onderaan