PSV - Feyenoord | Zondag 24 februari | Eindstand: 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Er word veel geklaagd dat MvB te voorspelbaar is en teveel vast houd aan zijn basiself. Wat ook terecht is. Maar ergens vrees ik ook dat hij weinig keus heeft. De vleugels presteren minder maar een Behich is geen verbetering en Teze lijkt me nog te onervaren. In de verdediging centraal is het verschil kleiner maar ook daar is Sainsbury niet beter dan een Viergever en een Schwaab. Middeveld lijken we alternatieven te hebben. Echter hebben we ook gezien dat Guti in sommige wedstrijden nauwelijks een verbetering is. Als hij tijdens de training geen progressie boekt. Is het dan wel een verbetering? Sadilek niet leuke dingen zien. Maar ik zie hem niet dagelijks op de training. Als hij het hier niet beter doet dan een Rosario. Is het dan wel verstandig. In de aanval hadden we een aantal keer gestart met Malen in de basis. Ook dat was vaak geen succes of zekerheid tot verfrissing. Misschien dat Gakpo dat wel is. Aan de andere kant. Als je met Gakpo begint ipv Lozano/bergwijn en je verliest dan. Dan word je helemaal voor gek verklaard omdat je niet speelde met je beste speler. Verder presteerd Zoet (hoewel ik hem gisteren wel belangrijk vond) ook wankelig. Maar ik zie in Room niet echt een vervanger die het beter zou doen.
Dat je met je vaste basiself begint kan ik nog wel begrijpen. Maar als je met nog een half uur te gaan met een man meer komt te staan, haal je er toch een verdedigende middenvelder af die toch al niets toevoegt? Ik begijp echt niet dat MvB toen niet met de punt naar achteren is gaan spelen voor meer aanvallende impulsen. Het is echt geen toeval dat we de laatste tien minuten - toen Hendrix eindelijk het veld had geruimd - veel meer druk zetten en ook meer kansen kregen.
 
Dat je met je vaste basiself begint kan ik nog wel begrijpen. Maar als je met nog een half uur te gaan met een man meer komt te staan, haal je er toch een verdedigende middenvelder af die toch al niets toevoegt? Ik begijp echt niet dat MvB toen niet met de punt naar achteren is gaan spelen voor meer aanvallende impulsen. Het is echt geen toeval dat we de laatste tien minuten - toen Hendrix eindelijk het veld had geruimd - veel meer druk zetten en ook meer kansen kregen.
Ik vond het vreemd dat Hendrix gewisseld werd in plaats van Rosario. De wissel was inderdaad wel rijkelijk laat.
 
Ik begin dit behoorlijk irritant te vinden. Hopelijk is dit alleen maar een toneelstukje naar de buitenwereld toe, maar ik vrees van niet. Waarom krijgen we anders week in, week uit hetzelfde armetierige middenveld voorgeschoteld ?

Ik denk het wel. Mark van Bommel is teveel een winnaar om niet uit z'n vel te springen. Helaas levert het vooralsnog geen positieve reactie van het elftal op.
 
Na afloop zei van Bommel dat we nu weer 2 punten voor staan net als in de winterstop. Oftewel, waar maken we ons druk om ?

Ik begin dit behoorlijk irritant te vinden. Hopelijk is dit alleen maar een toneelstukje naar de buitenwereld toe, maar ik vrees van niet. Waarom krijgen we anders week in, week uit hetzelfde armetierige middenveld voorgeschoteld ?
Ik vond die reactie wel grappig. Speelt gewoon een spelletje met de media die Mark.

Het scheelt ook dat Ajax de club is die kampioen MOET worden. PSV mag kampioen worden. Zo staat hij er ook in denk ik. Schuift PSV en zichzelf al heel het seizoen in de underdog rol. En terecht maar ook slim gedaan. Daarmee leg je de druk compleet bij de concurrent. De media doet daar nog een schepje bovenop. Ik snap `m wel die Mark.
 
Dat kun je niet serieus menen?! Had zeker meerdere gele kaarten moeten trekken (of donkergeel zoals Ron Jans het al noemde) en imo rood voor Vilhena. Buiten dat werd ongeveer elke vallende Feyenoorder beloond met een vrije trap, miste hij er behoorlijk wat na overtredingen op PSV spelers, gaf verkeerde inworpen en hoekschoppen af en toe. Leek dus gewoon nergens op wat Hitler presteerde. Als je je op zijn niveau instelt zal het best meegevallen zijn maar zo zag het er in het stadion niet uit kan ik je vertellen. Dat warrige en inconsequente fluiten is ronduit ergerlijk. Hij kan niet beter maar stel zo iemand dan niet aan bij een ‘topper’.

100% eens. Hitler was dramatisch.

Namens de forumleiding:
Ik snap dat er vanuit de emotie gereageerd wordt, maar het gebruik van "Hitler" i.p.v. "Higler" is ongewensd, bij deze het verzoek dit niet meer te gebruiken. Dank!
 
Ik vond die reactie wel grappig. Speelt gewoon een spelletje met de media die Mark.

Het scheelt ook dat Ajax de club is die kampioen MOET worden. PSV mag kampioen worden. Zo staat hij er ook in denk ik. Schuift PSV en zichzelf al heel het seizoen in de underdog rol. En terecht maar ook slim gedaan. Daarmee leg je de druk compleet bij de concurrent. De media doet daar nog een schepje bovenop. Ik snap `m wel die Mark.

Mark voert het alleen niet op de juiste manier uit. Je wekt irritaties en serieus genomen worden, wordt het ook niet. Hij stond te lachen na puntenverlies. Op het moment dat Labyad dat doet uit bij Feyenoord namens Ajax is het een rat, Mark doet het na een wedstrijd waarbij je bij een brilstand tegen 10 man speelt en het is een juiste manier. Nee, als je zoveel punten los stond van de nummer twee, ben je vrijwel verplicht om kampioen te worden in mijn ogen.
 
Mark voert het alleen niet op de juiste manier uit. Je wekt irritaties en serieus genomen worden, wordt het ook niet. Hij stond te lachen na puntenverlies. Op het moment dat Labyad dat doet uit bij Feyenoord namens Ajax is het een rat, Mark doet het na een wedstrijd waarbij je bij een brilstand tegen 10 man speelt en het is een juiste manier. Nee, als je zoveel punten los stond van de nummer twee, ben je vrijwel verplicht om kampioen te worden in mijn ogen.

Hier zit je toch even mis. Labyad is namelijk altijd een rat. Dat is niet afhankelijk van recente of toekomstige acties.
 
Ik vond het vreemd dat Hendrix gewisseld werd in plaats van Rosario. De wissel was inderdaad wel rijkelijk laat.
Eens. Rosario speelde echt slecht. Liep verloren. Tussen die linies spelen is leuk aan de bal in de aanval, maar slecht positiespel i.g.v. zonder bal in de verdediging. Wat mij betreft had na een uurtje Rosario voor Sadilek gewisseld moeten worden. Het energieniveau en gogme op het middenveld had een impuls nodig.
 
Mark voert het alleen niet op de juiste manier uit. Je wekt irritaties en serieus genomen worden, wordt het ook niet. Hij stond te lachen na puntenverlies. Op het moment dat Labyad dat doet uit bij Feyenoord namens Ajax is het een rat, Mark doet het na een wedstrijd waarbij je bij een brilstand tegen 10 man speelt en het is een juiste manier. Nee, als je zoveel punten los stond van de nummer twee, ben je vrijwel verplicht om kampioen te worden in mijn ogen.
Los van het laatste, past de reactie van Mark wel in zijn verhaal als underdog elftal. Aan de ene kant vind ik de reacties van spelers en coach `nee er is geen paniek` wel prettig om te zien. Want er is nog geen paniek. Ik denk dat de toon anders wordt op het moment dat we niet eerste meer zouden staan. Maar vooralsnog zijn de cijfers van psv gewoon goed.
 
PSV moet zich toch wel zorgen maken. De vorige wedstrijden speelde PSV niet eens heel slecht, maar wel ongelukkig. Gisteren was het veldspel ook van een bedenkelijk niveau. Positioneel, vooral verdedigend ben ik gisteren erg geschrokken.

Dat doelpunt van die afstand had Zoet misschien moeten hebben, maar het is een pupillen fout dat Viergever geen druk op de bal zet, maar zelfs op dezelfde afstand tot de tegenstander meeloopt. Dat leer ik mijn E'tjes: om dat niet te doen, maar de bal aan te vallen, en niet met de tegenstander mee te lopen tot in de goal.

Pereiro had ik compliment gegeven voor de afgelopen wedstrijden, en daarvoor ben ik direct gestraft. Zelden iemand zo weinig zien toevoegen.
Dumfries heeft geen vertrouwen, beweegt nauwelijks voorwaarts (nou ja, tot de middenlijn wel, maar dan kapt hij en speelt breed of terug).
Met Rosario had ik soms te doen. Goede mentaliteit, maar maximaal ongelukkig in zijn acties. Had uit zijn lijden verlost moeten worden door Van Bommel.
 
PSV moet zich toch wel zorgen maken. De vorige wedstrijden speelde PSV niet eens heel slecht, maar wel ongelukkig. Gisteren was het veldspel ook van een bedenkelijk niveau. Positioneel, vooral verdedigend ben ik gisteren erg geschrokken.

Dat doelpunt van die afstand had Zoet misschien moeten hebben, maar het is een pupillen fout dat Viergever geen druk op de bal zet, maar zelfs op dezelfde afstand tot de tegenstander meeloopt. Dat leer ik mijn E'tjes: om dat niet te doen, maar de bal aan te vallen, en niet met de tegenstander mee te lopen tot in de goal.
Toch zie je dit vaker in de eredivisie. Spelers die gewoon van achter de middellijn gaan dribbelen en tot aan de 16 van de tegenstander kunnen komen zonder dat deze worden aangepakt.
 
Los van het laatste, past de reactie van Mark wel in zijn verhaal als underdog elftal. Aan de ene kant vind ik de reacties van spelers en coach `nee er is geen paniek` wel prettig om te zien. Want er is nog geen paniek. Ik denk dat de toon anders wordt op het moment dat we niet eerste meer zouden staan. Maar vooralsnog zijn de cijfers van psv gewoon goed.

Maar driemaal gelijk spelen, uit bij Emmen nadat je 2-0 voorstond, uit bij Utrecht nadat je 2-0 achter stond en nu tegen een Feyenoord wat uit vorm is en de laatste half uur met 10 speelt, dat is toch zorgelijk? Het zou je zorgen moeten baren dat dit niet zorgelijk wordt geacht door de trainer.
 
Maar driemaal gelijk spelen, uit bij Emmen nadat je 2-0 voorstond, uit bij Utrecht nadat je 2-0 achter stond en nu tegen een Feyenoord wat uit vorm is en de laatste half uur met 10 speelt, dat is toch zorgelijk? Het zou je zorgen moeten baren dat dit niet zorgelijk wordt geacht door de trainer.
Ja, maar dat ga je niet in de media roepen. Maak ze niet wijzer dan ze al zijn.
 
Ja, maar dat ga je niet in de media roepen. Maak ze niet wijzer dan ze al zijn.
Dat kan ik me nog wel indenken, maar ik heb het gevoel dat Van Bommel er echt zo over denkt.
Voor de faalhazen Viergever, Rosario, Hendrix en Pereiro hebben de afgelopen weken immers geen gevolgen gehad.
 
Na afloop zei van Bommel dat we nu weer 2 punten voor staan net als in de winterstop. Oftewel, waar maken we ons druk om ?

Ik begin dit behoorlijk irritant te vinden. Hopelijk is dit alleen maar een toneelstukje naar de buitenwereld toe, maar ik vrees van niet. Waarom krijgen we anders week in, week uit hetzelfde armetierige middenveld voorgeschoteld ?
Nee dit is snel omschakelen, een cursus omdenken van Mark.
Ik weet zeker dat hij zich ook gewoon zorgen maakt. Hij was speler met een grote verantwoordelijkheid, dat serieuze is hij heus niet kwijt geraakt omdat hij zijn zorgen niet zou uiten naar de pers.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan