PSV - FC Utrecht | Zaterdag 12 augustus | Eindstand: 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik vond Luuk zwak zeker als men door het centrum wil breien is hij te beperkt . Voorzetten kwamen er niet ( of slecht) en hij won ook zo goed als geen kopduel .
Toch was hij een van de weinigen die regelmatig met 1-touch lepe passjes 1-2-tjes dwars door de verdediging voorbereidde.
 
Nou.
2-0 tegen Utrecht.
Wat een goede uitslag.
Had ik niet verwacht.

Ik heb zomaar het idee dat Utrecht veel punten gaat afsnoepen van de topploegen.
 
Ik weet dat Bosz hier veel krediet heeft, na drie overwinningen en ontegenzeggelijk aantrekkelijk spel. Maar ik vind juist dat hij Veerman veel te veel een vrije rol heeft gegeven, die hij tegen Utrecht gewoon niet goed invulde. 't Is geen Frenkie, die - ook na jaren, overigens - onder druk kan uitvoetballen en dan ook nog eens een versnelling heeft. Veerman moet sober spelen, natuurlijk vooruitdenkend met een goede pass. Maar hij moet niet te veel gaan lopen, als een soort Ajax-6.

Het ziet er allemaal leuk uit, hoor. Das ook wat waard. En misschien komt er met Schouten en Tillman meer rust en balans. Maar ik vond het erg kwetsbaar allemaal. Maar goed, dat vond Bosz zelf ook, en er wordt nog wat gesleuteld met nieuwe spelers.
PSV zal uitermate kwetsbaar blijven, tenzij er een echte topverdediger gehaald wordt, wie je verder ook wat op het middenveld laat doen. En dat ziet er helaas niet naar uit, de verdediging is weer de sluitpost, waar de laatste restjes geld aan besteed gaan worden, ipv een prioriteit na jaren van tegendoelpunten records. Jammer
 
Ik heb een persoonlijke fout van m gezien en dat was toen ie zich vast dribbelde bij de opbouw en de bal verloor. Idd een momentje.
Kijk de samenvatting nog eens naar de eerste twee grote kansen van Utrecht. De eerste kans wordt ingeleid doordat Boscagli op het middenveld Douvikas simpelweg laat lopen (waarna Ramalho het er zeker niet beter op maakt), de tweede kans, die halve omhaal van Douvikas, doet Boscagli eigenlijk helemaal niks.

Ik vind Boscagli overigens echt een goede voetballer - maar eigenlijk is hij gewoon geen verdediger, laten we eerlijk zijn. Dit los je ook niet op met een top mandekker naast hem, want als CV zal hij toch één op één komen te staan in de eigen 16. Hij zal toch een man moeten kiezen, want die mandekker naast hem kan geen twee man kiezen. Hooguit zou hij verdediger kunnen zijn in een 5-3-2-systeem, waarin hij een soort ausputzer of vrije verdediger is. Maar eigenlijk moet hij gewoon de strijd op het middenveld aan met de controlerende middenvelders en moet PSV twee goede mandekkers halen. Waarom is PSV niet voor Stefan de Vrij gegaan? Ik weet zeker dat er in juni een goede mogelijkheid was om hem terug naar de eredivisie te halen.
 
Kijk de samenvatting nog eens naar de eerste twee grote kansen van Utrecht. De eerste kans wordt ingeleid doordat Boscagli op het middenveld Douvikas simpelweg laat lopen (waarna Ramalho het er zeker niet beter op maakt), de tweede kans, die halve omhaal van Douvikas, doet Boscagli eigenlijk helemaal niks.
Die omhaal kon ie ook niet zoveel aan doen. Hij staat daar verder goed te dekken. Opportunistisch spel bijvoorbeeld een omhaal is moeilijk in te schatten. Neem ik 'm niet kwalijk.
Ik vind Boscagli overigens echt een goede voetballer - maar eigenlijk is hij gewoon geen verdediger, laten we eerlijk zijn. Dit los je ook niet op met een top mandekker naast hem, want als CV zal hij toch één op één komen te staan in de eigen 16. Hij zal toch een man moeten kiezen, want die mandekker naast hem kan geen twee man kiezen. Hooguit zou hij verdediger kunnen zijn in een 5-3-2-systeem, waarin hij een soort ausputzer of vrije verdediger is. Maar eigenlijk moet hij gewoon de strijd op het middenveld aan met de controlerende middenvelders en moet PSV twee goede mandekkers halen. Waarom is PSV niet voor Stefan de Vrij gegaan? Ik weet zeker dat er in juni een goede mogelijkheid was om hem terug naar de eredivisie te halen.
Opzich moet je het met 1 mandekker in het spel van Bosz kunnen redden. Psv staat onder hem sowieso hoog en sowieso is het risico dat je tegen counters aanloopt. Boscagli laat zich ook linies doorschuiven zodat Ramalho de enige cv is.
 
Kijk de samenvatting nog eens naar de eerste twee grote kansen van Utrecht. De eerste kans wordt ingeleid doordat Boscagli op het middenveld Douvikas simpelweg laat lopen (waarna Ramalho het er zeker niet beter op maakt), de tweede kans, die halve omhaal van Douvikas, doet Boscagli eigenlijk helemaal niks.

Ik vind Boscagli overigens echt een goede voetballer - maar eigenlijk is hij gewoon geen verdediger, laten we eerlijk zijn. Dit los je ook niet op met een top mandekker naast hem, want als CV zal hij toch één op één komen te staan in de eigen 16. Hij zal toch een man moeten kiezen, want die mandekker naast hem kan geen twee man kiezen. Hooguit zou hij verdediger kunnen zijn in een 5-3-2-systeem, waarin hij een soort ausputzer of vrije verdediger is. Maar eigenlijk moet hij gewoon de strijd op het middenveld aan met de controlerende middenvelders en moet PSV twee goede mandekkers halen. Waarom is PSV niet voor Stefan de Vrij gegaan? Ik weet zeker dat er in juni een goede mogelijkheid was om hem terug naar de eredivisie te halen.
De Vrij past niet in de visie van Stewart. De Vrij takelt rap af, is oud en inmiddels erg blessuregevoelig. Niet meer aan beginnen.
 
Die omhaal kon ie ook niet zoveel aan doen. Hij staat daar verder goed te dekken. Opportunistisch spel bijvoorbeeld een omhaal is moeilijk in te schatten. Neem ik 'm niet kwalijk.
Ik noem dat geen dekken. Hij loopt mee terug (kijkt niet naar de voorzet) en laat Douvikas lekker tegen zich aan hangen. Heerlijk voor een spits. Douvikas had volgens mij niet eens met die halve omhaal hoeven komen.
Opzich moet je het met 1 mandekker in het spel van Bosz kunnen redden. Psv staat onder hem sowieso hoog en sowieso is het risico dat je tegen counters aanloopt. Boscagli laat zich ook linies doorschuiven zodat Ramalho de enige cv is.

Ja, en we zagen uit de eerste kans hoe dat kan aflopen. Prima dat Boscagli doorschuift, maar da's geen excuus om op het middenveld dan maar je man te laten lopen. Je moet wel een héle goede mandekker hebben om ervan uit te gaan dat-ie achterin het ook één tegen één wel oplost.

Eerlijk gezegd ziet Boscagli er bij de derde Utrecht-kans ook niet heel goed uit...
 
Kijk de samenvatting nog eens naar de eerste twee grote kansen van Utrecht. De eerste kans wordt ingeleid doordat Boscagli op het middenveld Douvikas simpelweg laat lopen (waarna Ramalho het er zeker niet beter op maakt), de tweede kans, die halve omhaal van Douvikas, doet Boscagli eigenlijk helemaal niks.

Ik vind Boscagli overigens echt een goede voetballer - maar eigenlijk is hij gewoon geen verdediger, laten we eerlijk zijn. Dit los je ook niet op met een top mandekker naast hem, want als CV zal hij toch één op één komen te staan in de eigen 16. Hij zal toch een man moeten kiezen, want die mandekker naast hem kan geen twee man kiezen. Hooguit zou hij verdediger kunnen zijn in een 5-3-2-systeem, waarin hij een soort ausputzer of vrije verdediger is. Maar eigenlijk moet hij gewoon de strijd op het middenveld aan met de controlerende middenvelders en moet PSV twee goede mandekkers halen. Waarom is PSV niet voor Stefan de Vrij gegaan? Ik weet zeker dat er in juni een goede mogelijkheid was om hem terug naar de eredivisie te halen.

Een ouderwetse voorstopper is het, een Hans-Georg "Katsche" Schwarzenbeck. Hij moet alleen een stevige laatste man in de rug hebben om de boel dicht te timmeren.
 
Ik noem dat geen dekken. Hij loopt mee terug (kijkt niet naar de voorzet) en laat Douvikas lekker tegen zich aan hangen. Heerlijk voor een spits. Douvikas had volgens mij niet eens met die halve omhaal hoeven komen.


Ja, en we zagen uit de eerste kans hoe dat kan aflopen. Prima dat Boscagli doorschuift, maar da's geen excuus om op het middenveld dan maar je man te laten lopen. Je moet wel een héle goede mandekker hebben om ervan uit te gaan dat-ie achterin het ook één tegen één wel oplost.

Eerlijk gezegd ziet Boscagli er bij de derde Utrecht-kans ook niet heel goed uit...
Ik denk dat dit ook wel het gevaar is van de Bosz tactiek. Of je moet dit soort foutjes er uiteindelijk uitkrijgen. Maar bij balverlies door wie dan ook op het middenveld heb je een probleem
 
Ik denk dat dit ook wel het gevaar is van de Bosz tactiek. Of je moet dit soort foutjes er uiteindelijk uitkrijgen. Maar bij balverlies door wie dan ook op het middenveld heb je een probleem

Die foutjes hou je toch. En het is maar hopen dat je met een speler als Schouten - en hopelijk toch nog een CV op niveau - dan kan corrigeren.
Anders zie ik ons met attractief voetbal en alle lof in de media derde worden. En dat is gezien de CL-tickets volgend jaar wel heel zuur.

En dan nog iets. Iedereen vindt het heel goed dat Bosz meteen aangeeft wat er niet goed gaat tegen Utrecht. Helemaal prima. Kan-ie naar schatting twee a drie keer doen. Daarna denken de spelers: dikke l@l, beste trainer, geef maar een ander systeem. En als het gepaard gaat met puntenverlies, denken wij op dit forum precies hetzelfde.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan