PSV - FC Utrecht | Zaterdag 12 augustus | Eindstand: 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Hoge cijfers geef je 😂

Benitez 7
Teze 5
Ramalho 4
Boscagli 6
Van Aanholt 4
Sangaré 5
Veerman 6
Babadi 5
Saibari 8
Bakayoko 5
De Jong 5
Lang 6
Van Aanholt mag hoger dan een 4, bijna assist op Babadi
De centrale verdedigers waren soms te laat, ze moeten er meteen in klappen op het moment dat de pass gegeven wordt.
Ramalho 4,5
Boscagli 4,5 (Douvikas die uit zijn rug wegloopt, in een andere actie nog een keer Douvikas met die halve omhaal en verder niet al te best)
Teze 7 geen gevaar over zijn kant
Sangare 6 (bij eerste doelpunt betrokken, zag ook andere dingen die goed genoeg voor een 6 waren)
Saibari 7,5 heel goed aan de bal
Lang 7, nam het initiatief voor psv met acties.

De centrale verdedigers waren soms te laat want ze moeten leren dat ze er meteen in klappen op het moment dat de pass gegeven wordt.

De centrale verdedigers waren soms te laat, ze moeten er meteen in klappen op het moment dat de pass gegeven wordt.
Ramalho 4,5
Boscagli 4,5 (Douvikas die uit zijn rug wegloopt, in een andere actie nog een keer Douvikas met die halve omhaal en verder niet al te best)
Sangare 6 (bij eerste doelpunt betrokken, zag ook andere dingen die goed genoeg voor een 6 waren)

De centrale verdedigers waren soms te laat want ze moeten leren dat ze er meteen in klappen op het moment dat de pass gegeven wordt.
Ik snap dus die hosanna rond Saibari niet. Hij bracht energie, maar die rush vond ik helemaal niet zo gecontroleerd (ging 2 keer bijna fout) en bij de assist was hij bijna te laat.
Dat iets nu net de goede kant op valt, wil niet zeggen dat hij in de basis hoort. Vond zijn doelpoging (met die knappe safe van Barkas) wel erg goed gezien overigens.

• Leuk
Reactions: IPF
Ik snap dus die hosanna rond Saibari niet. Hij bracht energie, maar die rush vond ik helemaal niet zo gecontroleerd (ging 2 keer bijna fout) en bij de assist was hij bijna te laat.
Dat iets nu net de goede kant op valt, wil niet zeggen dat hij in de basis hoort. Vond zijn doelpoging (met die knappe safe van Barkas) wel erg goed gezien overigens.
Je kan wel zien dat een plek op het middenveld hem het beste ligt. Zou hem best een keer vanaf de start willen zien.

Ramalho 4,5

Ik vond Luuk zwak zeker als men door het centrum wil breien is hij te beperkt . Voorzetten kwamen er niet ( of slecht) en hij won ook zo goed als geen kopduel .

Allemaal bijna fout, maar eigenlijk dus wel gewoon allemaal goed. Niemand zegt dat Saibari de nieuwe Messi is (al is er wel 1 iemand op dit forum die hem dat talent toedicht) maar hij speelde gewoon een goede wedstrijd. Hem gelijk de basis inpraten vind ik ook wat opportuun maar hij heeft nu in meerdere invalbeurten laten zien echt wel iets toe te kunnen voegen op het middenveld.

366260538_838468054308794_8128218078727795177_n.jpg

De eerste punten zijn binnen. Lang ongeslagen blijven en blijven winnen.
:PSV:

Qua loopacties en loopvermogen vond ik Saibari gisteren matig. Aan de bal is hij technisch, en zijn passes vond ik bij vlagen erg goed.

Ik vond Luuk zwak zeker als men door het centrum wil breien is hij te beperkt . Voorzetten kwamen er niet ( of slecht) en hij won ook zo goed als geen kopduel .
Luuk liet niet veel zien, ik heb hem wel kopduels zien winnen maar niet zo veel als anders. Zijn medespelers kwamen niet in de positie met de bal waar de volgende stap normaal Luuk is. Wanneer spelers wel in het laatste stuk van het veld kwamen dan was de voorzet niet goed. Een 5 of heel misschien een 5,5 vind ik het cijfer voor de Luuk van gisteren die veel op een eiland stond.

Luuk liet niet veel zien, ik heb hem wel kopduels zien winnen maar niet zo veel als anders. Zijn medespelers kwamen niet in de positie met de bal waar de volgende stap normaal Luuk is. Wanneer spelers wel in het laatste stuk van het veld kwamen dan was de voorzet niet goed. Een 5 of heel misschien een 5,5 vind ik het cijfer voor de Luuk van gisteren die veel op een eiland stond.
Daar moet een spits toch op anticiperen? Wat meer in het spel komen?

Daar moet een spits toch op anticiperen? Wat meer in het spel komen?
Vandaar dat zijn cijfer niet hoger ligt en een type als Vertessen of Noa Lang meteen opvalt in deze wedstrijd, zij forceren iets met hun drang om ruimtes in te duiken of loopacties uit te voeren.

Ramalho 4,5

Boscagli was de zwakste speler van het veld, en liet meteen ook zien waarom het systeem van Bosz zo gevaarlijk is. Balverlies met zo veel mensen vóór de bal levert meteen gevaar op - terwijl Utrecht echt niet zo veel te vertellen had.

Ik hoop maar dat Schouten voor meer balans gaat zorgen, hoewel d'r toch ook iemand af moet en Sangare is nog steeds niet weg.

Teze een 5? Verklaar je nader, gevaar kwam niet over zijn zijde, heeft aanvallend bijgedragen.
Een paar keer was er compleet geen verdediger in de buurt. Stond Teze nog ergens voorin te ballen. Ook de omhaal van Douv kwam door nul druk op de bal van de rechterkant (van PSV). Bovendien loopt Teze voorin vaak in de weg. En wil hij opbouwend nooit de bal. 5 max.

Waarom werd Babadi eigenlijk gewisseld? Helemaal gemist waarom hij eruit moest
Heeft veel 'regret-momenten' en vergeet dan mee te verdedigen. Bovendien zijn er meer trainers die de dan slechtste van het veld eruit halen.
Niet erg, wordt gecorrigeerd. Want voetballen kan-ie.
Goed trouwens van Bosz om maximaal te wisselen. Het was erg benauwd gisteren in het stadion (zweet op mijn rug, na 1 trapje omhoog). Dus denk ik dat ze hoopten met 90% inzet het over de streep te trekken. En dat is gelukt.
In elk interview na de wedstrijd van een Utrecht speler werd trouwens aangehaald 'dat op een gegeven moment het tempo te hoog werd/bleef'...

Ja, moet het blijven uitleggen. Ik doe het voor Luuk. Hij is natuurlijk steeds meer een 2-trick-pony. Dus dan moet je hem ook zo gebruiken. En als onze vleugels dan geen voorzetten geven dan is 1 trick gone...
Veel mensen vergeten trouwens dat het meest onnodige puntverlies (9) van vorig seizoen (tegen de noordelijke degradatiekandidaten) mede mogelijk werd gemaakt door het ontbreken van Luuk.
Ruud dacht waarschijnlijk dat het aan wat anders lag.

Amusant, dit een dag later- soms vluchtig - teruglezen van wat er allemaal hier gepost wordt tijdens het duel.
En de verschillende kijk die "we" met z'n allen hebben op wat er gebeurt.
Als ik kijk post ik sowieso niets onder het motto; je kunt je maar op 1 ding tegelijk concentreren.
(Dus ook geen mobieltjes in de klas, maar dat is een ander topic;))

De kaart voor Ramalho vindt iemand terecht, voorbijgaand aan het feit dat een Utrechter voor een zelfde opzettelijke overtreding die niet krijgt.
Veerman zou slecht bezig zijn, maar hoe kun je goed passen als iedereen stilstaat.
De prima Luuk zou te oud zijn, maar Pepi kopt een vrije kans toch echt naar de cornervlag.
Til wordt uitgelachen terwijl hij juist tweemaal op rij op tijd diep gaat. Jammer dat hij mist, dat wel.
Boscagli wordt de slechtste genoemd terwijl hij goed opbouwde,terwijl hij slechts 1x blunderde. Wel erg dom dat moment, dat wel.
Zo kunnen we nog even doorgaan. Zoveel hoofden, zoveel zinnen.

Toch blij dat ik tegenwoordig thuis op de bank kan kijken met een positief ingestelde echtgenote naast mij die niet van gemopper houdt.
Maar wel mee doet met billenknijpen als zoals gisteren de bevrijdende 2-0 te lang uitblijft.

Na de prima analyse van Bosz wiens boosheid over de gang van zaken voor de rust en over de instelling van sommigen geheel overeenkwam met de onze, ben ik helemaal om wat mijn mening over onze nieuwe coach betreft.
Een mens mag zo nu en dan wel eens van mening veranderen, toch?
Vanaf nu ben ik een groot fan van hem en vertrouw ik zelfs serieus weer een beetje er op dat de 25e titel dit seizoen mogelijk is.
Mits hij - met Stijn Schaars en Robbie Maas op de Herdgang -bij een aantal spelers met enkele schoppen onder hun achterwerk het laatste restje lamlendigheid en zelfoverschatting doet verdwijnen.
Forza PSV.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan