PSV - FC Utrecht | Zaterdag 11 augustus 2018 | Eindstand 4-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
WcXHEiV.png


Onderlinge ontmoetingen
Dit is de 97e onderlinge ontmoeting tussen PSV en FC Utrecht in de Eredivisie. PSV won 66 van de voorgaande 96 wedstrijden, FC Utrecht won er 10 en 20 keer eindigde een ontmoeting tussen deze twee ploegen in een gelijkspel.

Van geen ploeg won PSV meer Eredivisie-wedstrijden dan van FC Utrecht (66). Ook in eigen huis won PSV van geen ploeg vaker (42 keer).

De enige thuisnederlaag van PSV tegen FC Utrecht in de Eredivisie was op 25 oktober 1980 (2-3), toen Leo van Veen, Ton de Kruyk en Gerard van der Lem voor FC Utrecht scoorden. Willy van der Kuijlen en Piet Wildschut maakten de doelpunten voor PSV.

Sinds die nederlaag bleef PSV thuis 37 Eredivisie-wedstrijden op rij ongeslagen tegen FC Utrecht, tegen geen huidige Eredivisie-ploeg heeft PSV een langere reeks.

PSV won de laatste 22 thuisduels in de Eredivisie tegen FC Utrecht, ook dat is de langste reeks tegen een specifieke tegenstander.

De laatste editie was op 3 maart 2018, toen Ramon Leeuwin in de 16e minuut een eigen doelpunt maakte. Luuk de Jong (22') en Steven Bergwijn (51') bepaalden daarna de eindstand op 3-0.


PSV
De laatste 16 keer dat PSV een nieuw Eredivisie-seizoen begon met een thuiswedstrijd bleef de ploeg ongeslagen (W14-G2-V0). In deze reeks (1975-2017) voorkwamen alleen VVV in 2009 (3-3) en FC Groningen in 1984 (1-1) een nederlaag in Eindhoven.

De laatste keer dat PSV een Eredivisie-seizoen startte met een thuisnederlaag was in 1971. Destijds was MVV in Eindhoven met 0-1 te sterk (goal Willy Brokamp).

PSV verloor slechts 1 van zijn laatste 19 Eredivisie-wedstrijden (W13-G5-V1), de 5-0 uitnederlaag bij Willem II op 10 maart.

PSV is in eigen huis 31 Eredivisie-wedstrijden op rij ongeslagen (W27-G4-V0), sinds een 0-1 nederlaag tegen Feyenoord op 18 september 2016. Het is de langste reeks sinds een serie van 37 thuisduels zonder nederlaag van januari 2005 tot januari 2007.

PSV verloor geen van zijn laatste 35 thuiswedstrijden in de Eredivisie op een zaterdag (W29-G6-V0), sinds een 2-3 nederlaag tegen FC Groningen op 29 maart 2014.

Alleen Ajax (38) verzamelde dit kalenderjaar meer punten in de Eredivisie dan PSV (37).

PSV verloor slechts 1 Eredivisie-wedstrijd in 2018, het minste van alle ploegen.

Nick Viergever (84 Eredivisie-duels voor Ajax) kan de 32e speler worden die voor zowel Ajax als PSV uitkomt in de Eredivisie. Zakaria Labyad (Ajax) kan zich deze speelronde ook voegen bij dit gezelschap.

Met aankopen Denzel Dumfries (3 goals, 7 assists) en Angelino (3 goals, 6 assists) heeft PSV 2 van de 3 meest waardevolle verdedigers van het afgelopen Eredivisie-seizoen in huis. De vertrokken Santiago Arias (3 goals, 6 assists) was de andere.

Luuk de Jong maakte in de Eredivisie alleen tegen sc Heerenveen (7) meer thuisdoelpunten dan tegen FC Utrecht (6).

Bart Ramselaar speelde 41 Eredivisie-duels (6 goals) voor FC Utrecht tussen 2015 en 2016.

Steven Bergwijn scoorde in elk van zijn laatste 3 Eredivisie-wedstrijden tegen FC Utrecht (3 doelpunten).

Mark van Bommel maakt zijn Eredivisie-debuut als hoofdcoach. De laatste 5 coaches van PSV bleven ongeslagen in hun 1e Eredivisie-wedstrijd als trainer van de Eindhovenaren. De laatste PSV-trainer die met een nederlaag debuteerde in de Eredivisie , was Jan Wouters (2-1 nederlaag bij Heerenveen op 3 november 2007).

De laatste PSV-trainer die debuteerde met een thuisnederlaag in de Eredivisie was Milan Nicolic op 1 oktober 1967 (1-5 tegen Sparta).


FC Utrecht
Alleen de traditionele top-3 en AZ verzamelden in 2018 meer punten in de Eredivisie dan FC Utrecht. En alleen PSV (1) en Ajax (2) verloren dit kalenderjaar minder Eredivisie-wedstrijden dan FC Utrecht (3).

FC Utrecht won slechts 1 van zijn laatste 8 openingswedstrijden van een Eredivisie-seizoen (W1-G2-V5), een 0-3 uitzege op ADO Den Haag vorig seizoen (11 augustus 2017).

FC Utrecht won slechts 1 van zijn laatste 7 Eredivisie-wedstrijden (W1-G4-V2), de 1-0 thuisoverwinning op VVV-Venlo op de laatste speeldag van vorig seizoen (6 mei 2017).

FC Utrecht won op 18 februari voor het laatst een uitwedstrijd in de Eredivisie, 1-4 bij Roda JC. Sinds die wedstrijd is FC Utrecht in 5 uitduels op rij zonder zege (W0-G2-V3). De laatste langere reeks van de Domstedelingen was een reeks van 6 uitwedstrijden zonder zege van januari tot april 2015.

Van alle actieve spelers speelde alleen FC Emmen-doelman Peter van der Vlag (529) meer competitieduels in het Nederlands betaalde voetbal (Eerste en Eredivisie) dan Willem Janssen (404).

Slechts 6 spelers zijn in 2018 bij meer Eredivisie-doelpunten direct betrokken dan Sander van de Streek (11, 7 goals - 4 assists): Alireza Jahanbakhsh (20), Steven Berghuis (16), Wout Weghorst (14), Mason Mount (13), Hakim Ziyech (12) en Bjørn Johnsen (12).

Simon Gustafson was vorig Eredivisie-seizoen topscorer van Roda JC met 10 doelpunten. Daarvan maakte hij er 3 uit een strafschop.

FC Utrecht heeft met Emil Bergström en Gustafson 2 Zweden in de selectie. De laatste keer dat bij FC Utrecht 2 Zweden in het veld stonden in een Eredivisie-wedstrijd was op 7 december 2012: Alexander Gerndt en Johan Mårtensson.

De laatste Zweedse doelpuntenmaker van FC Utrecht in de Eredivisie was Kristoffer Peterson op 14 januari 2017 (1-2 zege bij Sparta Rotterdam).
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Qua uitslag misschien niet maar hoe het tot stand komt is vaak moeizaam.

Historie Thuiswedstrijden tegen FC Utrecht

Gespeeld 48
Winst 42
Gelijk 5
Verlies 1


De laatste 22 seizoenen heeft PSV gewonnen.
Het zal allemaal niet zo moeizaam zijn gegaan. ;)

De laatste jaren
07-02-2015 PSV-FC Utrecht 3-1
08-11-2015 PSV-FC Utrecht 3-1
12-02-2017 PSV-FC Utrecht 3-0
03-03-2018 PSV-FC Utrecht 3-0
 
Kijkend naar de wedstrijd tegen Valencia, voorspel ik een 3-1 zege voor PSV....hopelijk krijgt Romero nu wel minimaal 15 minuten speeltijd van Mark.
 
Kijkend naar de wedstrijd tegen Valencia, voorspel ik een 3-1 zege voor PSV....hopelijk krijgt Romero nu wel minimaal 15 minuten speeltijd van Mark.
Ik hoop het ook. Toch kan ik me ook heel goed voorstellen dat ze extra voorzichtig met 'm zijn, want vooralsnog lijkt hij erg kwetsbaar.
 
Kijkend naar de wedstrijd tegen Valencia, voorspel ik een 3-1 zege voor PSV....hopelijk krijgt Romero nu wel minimaal 15 minuten speeltijd van Mark.
Ik ga met voortschrijdend inzicht mijn eigen reactie maar corrigeren....tegen Valencia was ik enorm enthousiast over het spel van PSV, maar tegen Feyenoord waar we de hele wedstrijd gemiddeld 60% of meer balbezit hadden en nauwelijks grote kansen hebben gehad, denk ik dat Utrecht ongeveer hetzelfde spelletje gaat spelen als Feyenoord: laat PSV maar komen, want ze krijgen de bal er toch niet in. Dus, ipv een 3-1 zege voor PSV, zeg ik nu een 0-0 eindstand. Laat ik maar pessimistisch starten, dan kan de eindstand altijd nog wel meevallen en gunstig uitvallen voor PSV...
 
Ik ga met voortschrijdend inzicht mijn eigen reactie maar corrigeren....tegen Valencia was ik enorm enthousiast over het spel van PSV, maar tegen Feyenoord waar we de hele wedstrijd gemiddeld 60% of meer balbezit hadden en nauwelijks grote kansen hebben gehad, denk ik dat Utrecht ongeveer hetzelfde spelletje gaat spelen als Feyenoord: laat PSV maar komen, want ze krijgen de bal er toch niet in. Dus, ipv een 3-1 zege voor PSV, zeg ik nu een 0-0 eindstand. Laat ik maar pessimistisch starten, dan kan de eindstand altijd nog wel meevallen en gunstig uitvallen voor PSV...

Zo heb ik UTrecht nog nooit zien spelen. Waar komt het idee vandaan dat Utrecht plotseling hun speelwijze drastisch gaat aanpassen ?
 
Moet deze wedstrijd wellicht aan me voorbij laten schieten. Heb zo erg naar het begin van het seizoen (waaronder de voorbereiding) uitgekeken maar moet het missen door vakantie en nu werk... :rolleyes:
 
Ik houd mijn hart vast...een magere 2-1
Lozano uit vorm, Dumfries met al zijn ballen teruguit,Hendrix die bal verliest op het middenveld, de Jong die nauwelijks kan voetballen, een Angelino die meer een linkermiddenvelder is vanwege zijn aanvallende acties, en een Malen die tot nu toe nog geen enkele actie heeft gemaakt. Ik zou Gakpo verkiezen boven Malen. Ik hoop dat Pereiro zijn kunsten gaat vertonen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan