PSV - FC Twente | Zondag 5 november 2017 | Eindstand 4-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het rare is dat hij het wel ziet als de tegenstander de bal uit het eigen strafschotgebied weg wil werken. Bij zogenaamde hoge druk van PSV loopt hij de looplijnen en vooral de (afvallende) ballijnen vaak keurig dicht.
Maar op eigen helft en als de tegenstander al twee, drie keer naar elkaar hebben gepasst is hij het kwijt en ziet het er maar lomp uit.

Helemaal mee eens.
Toch wel apart dat hij eigenlijk als centrale verdediger bij de selectie kwam, gezien het bovenstaande, en ook gezien het feit dat hij toch vaak en goed oog heeft voor de optie naar voren. Hij doet het aan de bal gewoon heel goed, en is geen man van de saaie tikkies breed.
Maar hij staat nu als meest verdedigende middenvelder, met eigenlijk alleen Van Ginkel naast hem. En die is de helft van de tijd weg, dus het is ook niet makkelijk voor Hendrix.

Ter vergelijking; Guardado had vaak Hendrix (of Propper) en Van Ginkel om zich heen, dat speelt toch wel makkelijker.

Ach, zolang de resultaten er zijn is dit wel veel leuker om naar te kijken. De PSV wedstrijden zijn dit jaar de leukste van de Eredivisie, dat is ook lang niet altijd zo. Ben blij dat Cocu het aandurft met Pereiro.

Plus Hendrix is pas 22... die kan nog genoeg leren.
 
De kritiek die Isimat krijgt staat wat mij betreft los van Hendrix' vorm. Schwaab is zich op momenten aan het verbeteren, maar zit gewoon tegen zijn plafond. Ook dat staat los van Hendrix...
Het gebrek aan kwaliteit in de laatste linie is een feit en de oorzaak heet Brands. Niet Hendrix, niet Pereiro, gewoon Brands. En dat probleem hebben we al jaren...
 
Interessante pot. Spannend, maar niet goed. Twente voetbalde leuk mee. PSV schoot vooral tekort in de tegenstoot en dat is voornamelijk toch Hendrix aan te rekenen. Ook Isi en Zoet waren niet best. Ik vond ook de aanval niet erg frivool, waardoor het niet sprankelde. De winst was overigens wel verdiend, al kwam deze wel erg gelukkig tot stand met een onterechte penalty en een eigen doelpunt. Ik vond Thesker erg vervelend gisteren (*) en vond het wel geinig dat hij nou juist in eigen doel scoorde.

(*) Thesker is door Higler 3x vermaand voor opstootjes. Wanneer krijg je dan een keer geel? Higler floot echt dramatisch. Wanneer wordt er weer eens goed gefloten op de Nederlandse velden?
 
Interessante pot. Spannend, maar niet goed. Twente voetbalde leuk mee. PSV schoot vooral tekort in de tegenstoot en dat is voornamelijk toch Hendrix aan te rekenen. Ook Isi en Zoet waren niet best. Ik vond ook de aanval niet erg frivool, waardoor het niet sprankelde. De winst was overigens wel verdiend, al kwam deze wel erg gelukkig tot stand met een onterechte penalty en een eigen doelpunt. Ik vond Thesker erg vervelend gisteren (*) en vond het wel geinig dat hij nou juist in eigen doel scoorde.

(*) Thesker is door Higler 3x vermaand voor opstootjes. Wanneer krijg je dan een keer geel? Higler floot echt dramatisch. Wanneer wordt er weer eens goed gefloten op de Nederlandse velden?

Thesker had in de 15e minuut al een gele kaart gekregen. Maar goed dat hij in de extra tijd nog in het veld stond. :D ;)
Wat de arbitrage betreft. Het is niet best en het zal niet beter worden. Er wordt in Nederland zeer abominabel gefloten. Overigens niet alleen in Nederland, maar daar hebben de Nederlandse clubs geen last van, want ze spelen niet of nauwelijks buiten Nederland.
:shifty:
 
Dit was een wedstrijd waarin het gemis van Guardado op meerdere vlakken duidelijk werd.
Verder viel het niveau van Schwaab me mee.
 
Ook zo zinloos, hè. Die punten hoef je niet meer in te leveren. Of de KNVB moet weer wat nieuws bedenken.
 
Inderdaad, net zoals Willem, https://www.ad.nl/dossier-eredivisie...ngen~aacb1aad/

T is simpel, in het land der blinden is 1oog koning, wij zijn niet goed, maar de anderen nog minder

Precies.
Er is zat aan te merken op PSV, op de coach (en zijn wisselbeleid) en op een aantal spelers in het bijzonder. Maar! De concurrentie laat zélf de punten liggen en voetbalt zélf nóg slechter dan PSV. Dan moet je niet zeiken, dan moet je beter voetballen. En om beter te zijn dan PSV hoef je niet groots te spelen, maar zelfs dat is te hoog gegrepen voor de concurrenten.

Ik vind overigens wel dat Willem gelijk heeft. PSV heeft de afgelopen weken vaak mazzel gehad met het wedstrijdverloop en ook slechte wedstrijden vallen onze kant op, maar met dat gegeven is niet gezegd dat we onbedreigd naar de titel gaan. Het kan zomaar ophouden met de mazzel en dan ga je gewoon onderuit.

Benieuwd naar de topper tegen PEC. Ik denk dat we daar zomaar punten kunnen laten liggen...
 
Ik zie het vooral als slechte verliezers, die bij het slechte presteren van hun club maar naar PSV gaan wijzen. Huilie huilie.
Waarmee ik niet wil zeggen dat PSV het geweldig doet (hoewel, cijfermatig wel).
 
De ontlading gisteren was wel gigantisch groot, was mooi om te zien. 4-3 in de blessuretijd, terwijl je concurrenten niet winnen en Ajax zelfs verliest. Dat zijn de lekkerste.

Maar er mag nog wel een hoop verbetering in komen. Isimat, tjonge jonge jonge. Wat was die kerel slecht zeg. Geen wonder dat veel teams hem laten opbouwen, omdat die nooit weet waar die de bal kwijt moet zodra die over het middenlijn heen komt. Dan gaat die maar naar de zijkanten dribbelen en is ie hem eenvoudig kwijt. Op deze manier, kan het niet anders dat Luckassen binnenkort een kans krijgt op de plek van Isimat.

Gisteren werd er ook gigantisch zwak verdedigd. Bij de tweede en derde goal, laten we ze allebei gewoon lekker schieten, ipv er boven op te klappen. Daar zag ik geen enkele overtuiging om de bal te blokken of wat dan ook. Nee, we laten ze gewoon lekker schieten. Terwijl je weet dat vooral die Jensen een aardige pegel in huis heeft. Hopelijk houdt Zoet ook zijn mondje dicht over Oranje, bar slecht gisteren.

Hele lekkere 3 punten gisteren, maar we zijn er absoluut nog lang niet. Over 2 weken PEC uit, ook dat wordt een interessante wedstrijd omdat PEC heel moeilijk te verslaan is. Maar het zal me ook niks verbazen als we daar winnen en veel goals maken. PEC zou ongetwijfeld iets willen laten zien tegen ons, gaan lekker aanvallen voor eigen publiek. Prima, dan maken wij de goals uit counter's.
 
Nou kom op zeg. Het lijkt net of PSV altijd met mazzel wint.
Maar zo slecht als Twente het eerste kwartier na rust was (dat kwam vooral door PSV), zo slecht is PSV dit gehele seizoen in de competitie nog niet geweest.
(Hoewel Feyenoord tweede helft was bar.)

Maar als PSV kort na rust net als tegen Vitesse 3x scoort, kan niemand wat zeggen.
 
Nou kom op zeg. Het lijkt net of PSV altijd met mazzel wint.
Maar zo slecht als Twente het eerste kwartier na rust was (dat kwam vooral door PSV), zo slecht is PSV dit gehele seizoen in de competitie nog niet geweest.
(Hoewel Feyenoord tweede helft was bar.)

Maar als PSV kort na rust net als tegen Vitesse 3x scoort, kan niemand wat zeggen.

Maar dat doen ze niet (aanvallende kwaliteit), terwijl de tegenstander steeds weer in het zadel werd geholpen door onmiddelijk van het gas te gaan wanneer PSV op voorsprong kwam (mentale én verdedigende kwaliteiten). Als ze hadden gescoord, hadden we niks mogen zeggen. Toch zijn er dit seizoen meerdere potjes geweest waar we óók niks hadden mogen zeggen als we op achterstand waren gekomen of punten hadden laten liggen.
De ranglijst zegt helemaal niks over het wedstrijdbeeld en dat was niet bepaald positief in het gros der wedstrijden.
 
Haha wat is dat toch altijd met die columns van die oude zeikstralen. De zuurheid spat er vanaf :D

Heerlijk toch?! Ze hebben een jaar lang kunnen kraaien van plezier. Feyenoord hosanna, ajax wereldtop en PSV was rijp voor de sloop. Niet meer in te halen, zover lagen die 2 voorop. Nu zijn we 3 maanden verder en is Feyenoord nog maar 3 punten verwijderd van de koppositie...van het rechterrijtje welteverstaan. Ajax is Europees alweer terecht gewezen, de nieuwe wondercoach schijnt toch niet over water te kunnen lopen en al die spelers met een waarde van tientallen, honderden miljoenen krijgen klop van Utrecht, Vitesse en Heracles.

Bij PSV is er 1 goede speler bij gekomen, en zit 1 spits in de vorm van zijn leven. Zo dun is het lijntje tussen succes en drama. Het kan dus ook zo weer omdraaien, als de voorhoede niet meer draait, en bij ajax zou het onverhoopt wél draaien, dan verdwijnen die 8 punten als sneeuw voor de zon.
Dat PSV nu meer krijgt dan het verdient, ach, vorig jaar kreeg feyenoord dat. Toen waren dat de vruchten van gevoerd beleid. Laten we nu dan maar doen alsof de huidige positie ook het resultaat is van lange termijnvisie en goede coaching.
 
Maar dat doen ze niet (aanvallende kwaliteit), terwijl de tegenstander steeds weer in het zadel werd geholpen door onmiddelijk van het gas te gaan wanneer PSV op voorsprong kwam (mentale én verdedigende kwaliteiten). Als ze hadden gescoord, hadden we niks mogen zeggen. Toch zijn er dit seizoen meerdere potjes geweest waar we óók niks hadden mogen zeggen als we op achterstand waren gekomen of punten hadden laten liggen.
De ranglijst zegt helemaal niks over het wedstrijdbeeld en dat was niet bepaald positief in het gros der wedstrijden.

Maar uiteindelijk gaat het om de score. En vooruit het vermaak. Dat valt in beide gevallen goed uit.
 
Maar dat doen ze niet (aanvallende kwaliteit), terwijl de tegenstander steeds weer in het zadel werd geholpen door onmiddelijk van het gas te gaan wanneer PSV op voorsprong kwam (mentale én verdedigende kwaliteiten). Als ze hadden gescoord, hadden we niks mogen zeggen. Toch zijn er dit seizoen meerdere potjes geweest waar we óók niks hadden mogen zeggen als we op achterstand waren gekomen of punten hadden laten liggen.
De ranglijst zegt helemaal niks over het wedstrijdbeeld en dat was niet bepaald positief in het gros der wedstrijden.

Het is wel leuk kijken tegenwoordig. Eigen doelpunten, penalty's, spectaculaire goals...allesbehalve saai!
 
Maar uiteindelijk gaat het om de score. En vooruit het vermaak. Dat valt in beide gevallen goed uit.

Dat ben ik met je eens. Maar Hoetierick heeft wat mij betreft ook volkomen gelijk wanneer hij zegt: "Dat PSV nu meer krijgt dan het verdient, ach, vorig jaar kreeg feyenoord dat. Toen waren dat de vruchten van gevoerd beleid. Laten we nu dan maar doen alsof de huidige positie ook het resultaat is van lange termijnvisie en goede coaching."
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan