PSV - FC Twente | Zaterdag 30 oktober | Eindstand: 5-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik zeg ook dat ik zeker geloof in het verhaal over rust. Ik zeg alleen dat het verhaal niet consequent is. Twee dagen rust is weinig. Dus twee dagen rust tussen Heerenveen en Dortmund is voor Ajax dan ook weinig. Dat zou inhouden dat één van deze wedstrijden daar onder leidt. Bij Ajax lijkt dat de zaterdag geweest te zijn. Die werd wel gewonnen maar zeker niet makkelijk. Ergo, de resultaten in de competitie kunnen ook leiden onder te weinig rust na een eredivisie wedstrijd.

Het lijkt er nu op alsof alleen de donderdagploegen te maken hebben met het probleem van te weinig rust. Ik bestrijd dat.
Selectie Ajax is breder. Hag kan makkelijker rouleren.
 
Selectie Ajax is breder. Hag kan makkelijker rouleren.
Allemaal waar maar dat is niet waar mijn punt over gaat. Sterker nog, het is een bevestiging van mijn punt. Beide zaken zijn nodig om voldoende rust te creëren omdat er anders gewoon te weinig rust is voor spelers.

Ik denk zeker dat het gebrek aan rust bij PSV heeft bijgedragen aan het resultaat. Ik denk daarbij ook dat dit effect van te weinig rust breder geldt. Om daar mee om te gaan moet je daarop anticiperen. En helaas is dat niet altijd mogelijk, zoals bij PSV deze week met twee belangrijke wedstrijden vlak na elkaar.
 
Allemaal waar maar dat is niet waar mijn punt over gaat. Sterker nog, het is een bevestiging van mijn punt. Beide zaken zijn nodig om voldoende rust te creëren omdat er anders gewoon te weinig rust is voor spelers.

Ik denk zeker dat het gebrek aan rust bij PSV heeft bijgedragen aan het resultaat. Ik denk daarbij ook dat dit effect van te weinig rust breder geldt. Om daar mee om te gaan moet je daarop anticiperen. En helaas is dat niet altijd mogelijk, zoals bij PSV deze week met twee belangrijke wedstrijden vlak na elkaar.
Donderdag was m.i. belangrijker dan zondag. Maargoed, beiden hebben we verpest. Dus nu maakt het ook niets meer uit.
 
Ik denk ook dat minder rust zeker een rol speelt. Wat mij echter verbaast is die discussie is dat er altijd slechts één kant op wordt geredeneerd. Een week heeft 7 dagen. Als je midweeks speelt heb je daardoor of vooraf of achteraf weinig rust. Vorige week zaten er twee volledige rustdagen tussen de wedstrijd op donderdag en de wedstrijd op zondag van PSV.

Bij Ajax zaten er twee volledige rustdagen tussen de wedstrijd op zaterdag en de wedstrijd op dinsdag.

Nu gaat het niet specifiek om deze week aangezien een wedstrijd tegen Ajax voor PSV van een heel ander kaliber is dan een wedstrijd tegen Heerenveen voor Ajax.

Maar het is wel vreemd dat in de hele discussie over de 40% meer kans op puntverlies (onderzoek van Raymond Verheijen) alleen wordt gekeken naar het effect op de competitie van wedstrijden in Europa op donderdag. Het is logisch dat een dinsdagwedstrijd na een zaterdagwedstrijd hetzelfde effect heeft.

Een belangrijk verschil is dat in de champion’s league afwisselend op dinsdag en woensdag wordt gespeeld. Alleen speelt Ajax voorafgaand aan een woensdag wedstrijd ook soms op zondag. Weer slechts 2 volle dagen rust.

Kortom, ik geloof zeker in het effect van te weinig rust. Dit zou dan echter wel breder moeten worden beken en niet slechts in 1 richting.
Klopt feitelijk niet helemaal. Kijk maar naar het aantal uren dat er tussen zit. Tevens heeft de wedstrijd van zaterdag op dinsdag geen invloed op de overige 17 clubs en heeft in de CL iedereen daarmee te maken.

Het hoeft verder niet als excuus gebruikt te worden, daar ben ik het dan wel mee eens. Maar invloed heeft het natuurlijk zeker. Hoef je vervolgens niet 5-0 op je dak te krijgen😆
 
Ik denk ook dat minder rust zeker een rol speelt. Wat mij echter verbaast is die discussie is dat er altijd slechts één kant op wordt geredeneerd. Een week heeft 7 dagen. Als je midweeks speelt heb je daardoor of vooraf of achteraf weinig rust. Vorige week zaten er twee volledige rustdagen tussen de wedstrijd op donderdag en de wedstrijd op zondag van PSV.

Bij Ajax zaten er twee volledige rustdagen tussen de wedstrijd op zaterdag en de wedstrijd op dinsdag.

Nu gaat het niet specifiek om deze week aangezien een wedstrijd tegen Ajax voor PSV van een heel ander kaliber is dan een wedstrijd tegen Heerenveen voor Ajax.

Maar het is wel vreemd dat in de hele discussie over de 40% meer kans op puntverlies (onderzoek van Raymond Verheijen) alleen wordt gekeken naar het effect op de competitie van wedstrijden in Europa op donderdag. Het is logisch dat een dinsdagwedstrijd na een zaterdagwedstrijd hetzelfde effect heeft.

Een belangrijk verschil is dat in de champion’s league afwisselend op dinsdag en woensdag wordt gespeeld. Alleen speelt Ajax voorafgaand aan een woensdag wedstrijd ook soms op zondag. Weer slechts 2 volle dagen rust.

Kortom, ik geloof zeker in het effect van te weinig rust. Dit zou dan echter wel breder moeten worden beken en niet slechts in 1 richting.
Je hebt zeker een valide punt, echter, je gaat er dan wel aan voorbij dat de intensiteit van wedstrijden op Europees niveau anders is dan in de competitie, dat zou dan ook meegenomen kunnen worden in het breder bekijken.
 
Klopt feitelijk niet helemaal. Kijk maar naar het aantal uren dat er tussen zit. Tevens heeft de wedstrijd van zaterdag op dinsdag geen invloed op de overige 17 clubs en heeft in de CL iedereen daarmee te maken.

Het hoeft verder niet als excuus gebruikt te worden, daar ben ik het dan wel mee eens. Maar invloed heeft het natuurlijk zeker. Hoef je vervolgens niet 5-0 op je dak te krijgen😆
Qua aantal uren heb je zeker een punt. Het scheelt volgens mij 6,5 uur. Daarbij maakt het dan wel weer uit of er uitwedstrijden bij zitten.

Mijn punt is nu juist dat de andere 17 er zeker mee te maken kunnen krijgen. Als Ajax ervoor kiest om alles op de champion’s league te zetten houdt dat in dat ze mogelijk de wedstrijd ervoor met een minder sterk team zullen spelen. En dat is dan weer in het voordeel van die tegenstander.

Het is zeker niet zo dat dit altijd geldt, het gaat er mij meer om dat het verhaal mbt rust niet eenzijdig is.

Je hebt zeker een valide punt, echter, je gaat er dan wel aan voorbij dat de intensiteit van wedstrijden op Europees niveau anders is dan in de competitie, dat zou dan ook meegenomen kunnen worden in het breder bekijken.

Het is zeker een complex verhaal met verschillende elementen die een rol spelen. Ik ageer daarom vooral tegen de simplificatie dat spelen op donderdag nadelig is vanwege de rust maar dat er voor de dinsdag of woensdag niet zo’n effect zou zijn.

Het is eigenlijk meer een algemeen punt dat er vaak zo makkelijk wordt gesproken over causale verbanden en dat de meeste mensen die dat doen eigenlijk geen idee hebben wat het precies betekent wat ze zeggen.
 
Maar waar ligt de klemtoon. Op de Ro of op de ger..
Dat ligt eraan.
In Limburg en Franstalige landen gebruik ik de bijbehorende uitspraak (klemtoon om ger). Ergens anders gebruik ik de Engelstalige uitspraak (klemtoon op Ro), want anders begrijpen ze het niet.
"oh, het is Rogier?"
Nee, dat zei ik niet. Ik zei "Rosjee". Daar zit geen i in.
"hmm. Hoe spel ik dat?"

Daarom dus op zijn Engels in genoemde regio's.
 
Dat ligt eraan.
In Limburg en Franstalige landen gebruik ik de bijbehorende uitspraak (klemtoon om ger). Ergens anders gebruik ik de Engelstalige uitspraak (klemtoon op Ro), want anders begrijpen ze het niet.
"oh, het is Rogier?"
Nee, dat zei ik niet. Ik zei "Rosjee". Daar zit geen i in.
"hmm. Hoe spel ik dat?"

Daarom dus op zijn Engels in genoemde regio's.
Op zn Frans wordt het wel chique.
 
50% kut, 50% ach
Oneens. 50% zeer kut en 50% kut.

Gakpo en Madueke behoren tot de beste spelers. Maar als hun er niet zijn is het toch fijn om te beschikken over een Doan.
Die vind ik wat betrouwbaarder dan Bruma en is een ander type dan Vertessen. Daarnaast ook iemand die buiten de 16 een goal kan maken.

Thomas vind ik zeker handig om erbij te hebben. Kan op meerdere posities terecht en wist ook al, in de geringe speeltijd, een knappe goal te maken. Ik schat hem hoger in dan een Mauro. Daarnaast vind ik hem soms ook wat betrouwbaarder dan van Ginkel en Propper. Die ik beide vind tegenvallen. Geef mij maar die nieuw zeelander als optie op de bank.

De pech van blessures is helaas weer lekker aanwezig.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Oneens. 50% zeer kut en 50% kut.

Gakpo en Madueke behoren tot de beste spelers. Maar als hun er niet zijn is het toch fijn om te beschikken over een Doan.
Die vind ik wat betrouwbaarder dan Bruma en is een ander type dan Vertessen. Daarnaast ook iemand die buiten de 16 een goal kan maken.

Thomas vind ik zeker handig om erbij te hebben. Kan op meerdere posities terecht en wist ook al, in de geringe speeltijd, een knappe goal te maken. Ik schat hem hoger in dan een Mauro. Daarnaast vind ik hem soms ook wat betrouwbaarder dan van Ginkel en Propper. Die ik beide vind tegenvallen. Geef mij maar die nieuw zeelander als optie op de bank.

De pech van blessures is helaas weer lekker aanwezig.
Van Thomas was dat volgens mij van tevoren bekend. Stomme aankoop.
 
Van Thomas was dat volgens mij van tevoren bekend. Stomme aankoop.
Qua blessure gevoeligheid? Zou kunnen.

Maar hij heeft max 3 miljoen gekost en zal geen al te gek salaris hebben. Vind hem voor de breedte prima en snap ook wel dat ze dat gokje hebben genomen.
 
Oneens. 50% zeer kut en 50% kut.

Gakpo en Madueke behoren tot de beste spelers. Maar als hun er niet zijn is het toch fijn om te beschikken over een Doan.
Die vind ik wat betrouwbaarder dan Bruma en is een ander type dan Vertessen. Daarnaast ook iemand die buiten de 16 een goal kan maken.

Thomas vind ik zeker handig om erbij te hebben. Kan op meerdere posities terecht en wist ook al, in de geringe speeltijd, een knappe goal te maken. Ik schat hem hoger in dan een Mauro. Daarnaast vind ik hem soms ook wat betrouwbaarder dan van Ginkel en Propper. Die ik beide vind tegenvallen. Geef mij maar die nieuw zeelander als optie op de bank.

De pech van blessures is helaas weer lekker aanwezig.
Noni en Thomas vorig jaar geen basis Doan is niet te verkopen en daarom nog bij ons. Missen we alleen Gakpo. Excuses van RS gewoon kut ingekocht.
 
Het gaat weer hangen en wurgen worden. Wie moet 'm maken? Zahavi mist momenteel elke kans, Vinicius moet uberhaupt maar aantonen te kunnen scoren en je mist nu ook het schot van Gakpo. Dan maar weer corners voorslingeren en hopen op Ramalho. Of een vrije trap van Boscagli.
 
En niet alleen de aankomende wedstrijd, maar de komende 4 weken blijkbaar. Gakpo is wel heel erg blessuregevoelig. Als je nog maar een greintje hoop had dat PSV zich nog zou gaan oprichten dit seizoen is dat nu wel vervlogen neem ik aan.
Hoezo hoop vervlogen?
Nu we voortaan 7 van de 8 seizoenen de tweede plaats als hoogst haalbare hebben, is er toch nog alle hoop om die tweede plek te behouden?
Zeker als het morgen na billen knijpen toch 3 punten oplevert.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan