PSV - FC Midtylland | Dinsdag 3 augustus Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dat ziet er inderdaad voordelig uit. Wat me wel opviel is dat volgens transfermarkt Van Ginkel slechts 1,75 miljoen waard is, terwijl Mauro het dubbele en zelfs Bruma 5 miljoen waard zou zijn.
Komt omdat ze de waardes niet heel vaak updaten. Als Van Ginkel fit blijft en speelt zal zijn waarde sterk stijgen.
 
Vorig jaar was de selectie heel anders dan nu. Dus dat vind ik een vrij gemakkelijke conclusie.

Vorig seizoen hadden we ook nauwelijks betere middevelders dan nu. Van Ginkel was pas op het einde fit (en speelde toen ook).

Het opofferen van een spits kan hij makkelijker doen door het vertrek van Malen. Malen/Zahavi zet je niet zomaar op de bank. Ook zie ik Malen niet meer bij PSV als linksvoor spelen. Dus dan is de kans op een 2 spitsen systeem groter. Ook miste hij voetballende/lopende middevelders zoals van Ginkel en Propper.

Nee, denk ik onverstandig. Zahavi is een heel andere spits dan Gakpo en Madueke. Zo een aanspeelpunt heb je nodig. Als je Zahavi inwisselt voor Propper dan lever je teveel goals in. Hoewel, ik Propper best in de basis zie komen.


Vind ik niet heel raar. Bruma staat bij Turkse/Griekse clubs niet heel verkeerd op. Volgensmij verlangt PSV ook zo iets rond de 5 miljoen. Mauro (22) is nog een jong talent. Zeer goed seizoen bij Heracles en heeft bij PSV aardig wat gespeeld.

Van Ginkel is wat ouder (28/29?). Maar vooral belangrijk zijn natuurlijk zijn blessures. Dat is gewoon voor een kopende club een groot risico. Als Van Ginkel een heel seizoen speelt en aanvoerder is dan zul je zijn waarde omhoogschieten.

Uiteraard, op dit moment, op basis van voetballende kwaliteiten ziet het er raar uit haha.

Denk dat hij het spelersmateriaal vooral verkeerd heeft ingeschat. Schmidt hield heel lang vol dat Rosario zo'n geweldige speler is. Had hij het net iets eerder in de gaten gehad in de voorbereiding dan had hij er met zijn systeem en/of aankopen iets eerder kunnen ingrijpen. Dan was Zahavi overbodig geweest en had hij in plaats daarvan een sterke middenvelder kunnen halen (of misschien wel twee). Ik ben niet zo'n fan van een aanspeelpunt, dan word je te voorspelbaar voor de tegenstander. Dat zag je ook toen Luuk de Jong bij PSV speelde. Alle ballen naar voren op Luuk op hoop van zegen. Er werd niet gevoetbald. Ik ben veel meer fan van een BVB met Haaland en Malen (vorig seizoen Sancho). Lekker dynamisch en onvoorspelbaar. Het middenveld moet wel een fort zijn waar de tegenstander zich niet makkelijk doorheen speelt. Bij ons was het 4-2-4 en kwam je in de omschakeling telkens in de problemen. Zo'n Zahavi is wel lekker om in te brengen als je achter staat. Maar goed, als Romero hersteld is dan speel ik wel weer graag met een spits in de punt omdat hij dat weer helemaal op zijn manier invult (zowel dynamisch als aanspeelpunt).
 
Denk dat hij het spelersmateriaal vooral verkeerd heeft ingeschat. Schmidt hield heel lang vol dat Rosario zo'n geweldige speler is. Had hij het net iets eerder in de gaten gehad in de voorbereiding dan had hij er met zijn systeem en/of aankopen iets eerder kunnen ingrijpen. Dan was Zahavi overbodig geweest en had hij in plaats daarvan een sterke middenvelder kunnen halen (of misschien wel twee). Ik ben niet zo'n fan van een aanspeelpunt, dan word je te voorspelbaar voor de tegenstander. Dat zag je ook toen Luuk de Jong bij PSV speelde. Alle ballen naar voren op Luuk op hoop van zegen. Er werd niet gevoetbald. Ik ben veel meer fan van een BVB met Haaland en Malen (vorig seizoen Sancho). Lekker dynamisch en onvoorspelbaar. Het middenveld moet wel een fort zijn waar de tegenstander zich niet makkelijk doorheen speelt. Bij ons was het 4-2-4 en kwam je in de omschakeling telkens in de problemen. Zo'n Zahavi is wel lekker om in te brengen als je achter staat. Maar goed, als Romero hersteld is dan speel ik wel weer graag met een spits in de punt omdat hij dat weer helemaal op zijn manier invult (zowel dynamisch als aanspeelpunt).
Ik denk niet dat PSV het budget had om nog een middevelder te halen naast Sangaré. Gezien Schmidt direct Rosario laat vallen nu het kan denk ik dat hij hem nooit echt geweldig vond. Maar bruikbaarder dan de rest ;)

Zahavi was natuurlijk sws een noodaankoop. Want eigenlijk wilde Schmidt het met Lammers doen. Die voetballend meer/beter aanwezig zou moeten zijn.

Maar goed, ik ben eigenlijk wel fan van Zahavi. Ik hoop en denk dat hij nog een hoger niveau kan dan we tot nu toe van hem zagen. Mede door de nieuwe vleugelspelers ipv Malen naast hem.
 
Ik denk niet dat PSV het budget had om nog een middevelder te halen naast Sangaré. Gezien Schmidt direct Rosario laat vallen nu het kan denk ik dat hij hem nooit echt geweldig vond. Maar bruikbaarder dan de rest ;)

Zahavi was natuurlijk sws een noodaankoop. Want eigenlijk wilde Schmidt het met Lammers doen. Die voetballend meer/beter aanwezig zou moeten zijn.

Maar goed, ik ben eigenlijk wel fan van Zahavi. Ik hoop en denk dat hij nog een hoger niveau kan dan we tot nu toe van hem zagen. Mede door de nieuwe vleugelspelers ipv Malen naast hem.
Heb weleens analyses gelezen van een in de perfectie uitgevoerde 4-2-4 een ideaal systeem is om pressievoetbal te spelen, alleen je zag dat onze selectie daar nog helemaal niet klaar voor was waardoor je in de voorhoede een overbezetting had en spelers elkaar in de weg liepen en op het middenveld kwam je elke keer weer een mannetje te kort. Nu heeft Schmidt een concessie gedaan aan de formatie en zijn de spelers na een jaar onder hem wat wijzer geworden en snappen ze beter wat van hen verwacht wordt. Ik hoop dat ze het goede spel tegen Gala voort kunnen zetten. Hoop ook dat Schmidt in de eredivisie Sambo en Oppergard meer kansen gaat geven, want lijken in potentie veel beter dan Mwene en Max. Ik snap wel dat hij dat nog niet aandurft in de CL-kwalificatie. Hoop eigenlijk dat ze zaterdag tegen Ajax Schmidt een goede reden geven om zijn opties te heroverwegen op de backposities.
 
Zo, op naar Eindhoven, voor hen die thuis kijken, veel plezier. Voor mensen in het stadion, je kunt mij herkennen aan mijn PSV shirt :maniac: en ook voor hen, geniet van de wedstrijd! :PSV::PSV:

Ik zal mijn ogen openhouden. Heb je toevallig ook schoenen aan? Dat zoekt net wat makkelijker.
 
Dat ziet er inderdaad voordelig uit. Wat me wel opviel is dat volgens transfermarkt Van Ginkel slechts 1,75 miljoen waard is, terwijl Mauro het dubbele en zelfs Bruma 5 miljoen waard zou zijn.
En daar vink je mijn mening onbewust aan, marktwaarde zegt niet heel veel.
 
Zo, op naar Eindhoven, voor hen die thuis kijken, veel plezier. Voor mensen in het stadion, je kunt mij herkennen aan mijn PSV shirt :maniac: en ook voor hen, geniet van de wedstrijd! :PSV::PSV:
Veel plezier! Ik kijk nog een thuiswedstrijd voor de tv! Na de vakantie vind je mij ook in het stadion!
 
Opstelling PSV:
Drommel; Teze, Ramalho, Obispo, Max; Sangaré, Van Ginkel; Madueke, Götze, Gakpo; Zahavi

Bank: Müller, Mvogo, Teze, Pröpper, Viergever, Mauro, Bruma, Sadílek, Fofana, Oppegard, Vertessen
 
Ik houd mijn hart vast voor het linker blok maar ik laat mijn graag verrassen door Obispo & co
 
Nu maar hopen dat Obispo zijn kop erbij houdt. Best goed qua basiskwaliteiten maar soms zo slordig..
 
Of misschien niet.. Rik Elfrink noemt Teze bij zowel de bank als de basis. Foutje natuurlijk, maar welke van de twee lijstjes is fout..? :unsure:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan