PSV - FC Midtylland | Dinsdag 3 augustus Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Als ik me goed herinner kwam Ajax tegen deze ploeg vorig jaar goed weg, niet onderschatten dus.
Vorig jaar waren we kansloos tegen uit tegen paok. Dat zegt toch niks. Ons niveau en dat van die Denen kan met het jaar flink verslechteren of verbeteren
 
Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik kan en mag verwachten.

Ik heb genoten van met name de eerste wedstrijd tegen de Turken en vind dat PSV een stuk beter oogt dan vorig seizoen, maar ik ben dat seizoen nog niet vergeten. Er was zelden iets te genieten en ik heb er blijkbaar nogal moeite mee aan te nemen dat het nu ineens goed gaat en blijft gaan.

Daarom hoop ik natuurlijk op weer een mooie pot, maar heb ik in mijn achterhoofd steeds dat stemmetje dat zegt dat ik me er niet te veel op moet verheugen, omdat dan de teleurstelling mogelijk (weer) te groot zal zijn.

Lang verhaal kort: Zin in? Ja, eigenlijk wel. Gerust op een leuke avond? Niet bepaald.
Toch, de eerste 2 wedstijden van dit jaar vielen niet tegen, en dat is er al 1 meer dan het hele vorige seizoen. De nieuwe aankopen bevallen mij wel. Het nieuwe spelsysteem is een enorme vooruitgang. Kortom, gematigd positief. Maar, en dat vinden we niet leuk, we spelen gewoon tegen een gelijkwaardige tegenstander, dus het zal om details, vorm en geluk gaan.
 
Als we deze wedstrijd goed doorkomen en we vernemen in het nieuws dat Benfica/Spartak met mysterieuze blessures en coronagevallen te maken krijgt, dan ga ik toch eens met hernieuwde interesse kijken wie er in de staf zitten van Herr Schmidt.
 
Maar, en dat vinden we niet leuk, we spelen gewoon tegen een gelijkwaardige tegenstander, dus het zal om details, vorm en geluk gaan.
Eens met je bericht behalve dit stuk. FC Midtjylland is absoluut een pittige en sterke tegenstander. PSV zal zeker zijn best moeten doen.

Maar gelijkwaardig is wel vrij overdreven. Als je bekijkt dat FC Midtjylland een totale mw heeft van slechts 49 miljoen. Hun beste speler heeft een marktwaarde van slechts 6 miljoen ( https://www.transfermarkt.nl/fc-midtjylland/startseite/verein/865 ) staat dat in schril contrast tegenover dat van PSV ( https://www.transfermarkt.nl/psv-eindhoven/startseite/verein/383 ). Volgensmij heeft PSV op papier wel flink sterkere linies, shopt PSV bij grotere clubs en staat de NL-competitie ook wat hoger aangeschreven.

Zonder enig disrespect naar onze tegenstander. PSV moet dit eigenlijk, op basis van selectie en budget, kunnen winnen. Maar makkelijk zal het niet worden.
 
Eens met je bericht behalve dit stuk. FC Midtjylland is absoluut een pittige en sterke tegenstander. PSV zal zeker zijn best moeten doen.

Maar gelijkwaardig is wel vrij overdreven. Als je bekijkt dat FC Midtjylland een totale mw heeft van slechts 49 miljoen. Hun beste speler heeft een marktwaarde van slechts 6 miljoen ( https://www.transfermarkt.nl/fc-midtjylland/startseite/verein/865 ) staat dat in schril contrast tegenover dat van PSV ( https://www.transfermarkt.nl/psv-eindhoven/startseite/verein/383 ). Volgensmij heeft PSV op papier wel flink sterkere linies, shopt PSV bij grotere clubs en staat de NL-competitie ook wat hoger aangeschreven.

Zonder enig disrespect naar onze tegenstander. PSV moet dit eigenlijk, op basis van selectie en budget, kunnen winnen. Maar makkelijk zal het niet worden.
Laten we het hopen, maar het recente verleden zegt toch wat anders. :PSV:
 
Eens met je bericht behalve dit stuk. FC Midtjylland is absoluut een pittige en sterke tegenstander. PSV zal zeker zijn best moeten doen.

Maar gelijkwaardig is wel vrij overdreven. Als je bekijkt dat FC Midtjylland een totale mw heeft van slechts 49 miljoen. Hun beste speler heeft een marktwaarde van slechts 6 miljoen ( https://www.transfermarkt.nl/fc-midtjylland/startseite/verein/865 ) staat dat in schril contrast tegenover dat van PSV ( https://www.transfermarkt.nl/psv-eindhoven/startseite/verein/383 ). Volgensmij heeft PSV op papier wel flink sterkere linies, shopt PSV bij grotere clubs en staat de NL-competitie ook wat hoger aangeschreven.

Zonder enig disrespect naar onze tegenstander. PSV moet dit eigenlijk, op basis van selectie en budget, kunnen winnen. Maar makkelijk zal het niet worden.
De waarde van Midtyland zit hem ook niet in individuele spelers, maar in het team, de tactiek en vooral de spelhervattingen. Voetballend zijn we echt beter, maar het gaat om resultaat. En ik vind ons nog niet goed ogen verdedigend, en zeker niet als de bal van de zijkant komt bij bijvoorbeeld corners.
 
De waarde van Midtyland zit hem ook niet in individuele spelers, maar in het team, de tactiek en vooral de spelhervattingen. Voetballend zijn we echt beter, maar het gaat om resultaat. En ik vind ons nog niet goed ogen verdedigend, en zeker niet als de bal van de zijkant komt bij bijvoorbeeld corners.
2e in Denemarken. Zo goed zijn ze niet (meer).
 
Laten we het hopen, maar het recente verleden zegt toch wat anders. :PSV:
Het recente verleden zegt dat wij wonnen van Gala welke een lagere marktwaarde heeft, maar een hogere dan de Denen. Dus, hoe recent is jouw recente verleden.
 
Toch, de eerste 2 wedstijden van dit jaar vielen niet tegen, en dat is er al 1 meer dan het hele vorige seizoen. De nieuwe aankopen bevallen mij wel. Het nieuwe spelsysteem is een enorme vooruitgang. Kortom, gematigd positief. Maar, en dat vinden we niet leuk, we spelen gewoon tegen een gelijkwaardige tegenstander, dus het zal om details, vorm en geluk gaan.
Dat het nieuwe spelsysteem beter is, is ook wel enigszins een aanklacht tegen Schmidt. De linies speelden veel te ver uit elkaar en het is juist het middenveld dat ervoor moet zorgen dat de linies op elkaar zijn aangesloten, maar met slechts 2 middenvelders die niet uitblinken van voetbalintelligentie qua druk zetten en uitzakken kreeg je het resultaat van vorig seizoen. Schmidt had dat iets eerder moeten zien en corrigeren. Maar het spreekt voor hem dat hij ondanks dat hij met Van Ginkel een speler heeft die dit beter kan uitvoeren toch het systeem heeft aangepast door een spits op te offeren voor Götze waardoor je ruimte creëert voor je parels Madueke en Gakpo. Als ik het voor het kiezen had dan had ik ook Zahavi opgeofferd om het middenveld nog verder te versterken met Pröpper. Gakpo en Madueke kunnen prima met zijn tweeën de aanval bespelen.
 
Eens met je bericht behalve dit stuk. FC Midtjylland is absoluut een pittige en sterke tegenstander. PSV zal zeker zijn best moeten doen.

Maar gelijkwaardig is wel vrij overdreven. Als je bekijkt dat FC Midtjylland een totale mw heeft van slechts 49 miljoen. Hun beste speler heeft een marktwaarde van slechts 6 miljoen ( https://www.transfermarkt.nl/fc-midtjylland/startseite/verein/865 ) staat dat in schril contrast tegenover dat van PSV ( https://www.transfermarkt.nl/psv-eindhoven/startseite/verein/383 ). Volgensmij heeft PSV op papier wel flink sterkere linies, shopt PSV bij grotere clubs en staat de NL-competitie ook wat hoger aangeschreven.

Zonder enig disrespect naar onze tegenstander. PSV moet dit eigenlijk, op basis van selectie en budget, kunnen winnen. Maar makkelijk zal het niet worden.
Dat ziet er inderdaad voordelig uit. Wat me wel opviel is dat volgens transfermarkt Van Ginkel slechts 1,75 miljoen waard is, terwijl Mauro het dubbele en zelfs Bruma 5 miljoen waard zou zijn.
 
Laten we het hopen, maar het recente verleden zegt toch wat anders. :PSV:
Zeker. Papier zegt ook niks, anders wonnen we wel minimaal 32 van de 34 wedstrijden. Dat maakt voetbal ook leuk.

Maar tegelijk mogen we wel kritisch zijn op de selectie als ze hier niet winnen. Itt wanneer ze bijv tegen Arsenal zouden spelen. Dan is doorgaan leuk meegenomen maar geen eis.
De waarde van Midtyland zit hem ook niet in individuele spelers, maar in het team, de tactiek en vooral de spelhervattingen. Voetballend zijn we echt beter, maar het gaat om resultaat. En ik vind ons nog niet goed ogen verdedigend, en zeker niet als de bal van de zijkant komt bij bijvoorbeeld corners.
Zeker. Maar tacktiek en spelhervattingen zouden wij nog beter moeten kunnen met ons budget en spelersmateriaal. Praktijk is dat dit niet altijd lukt en dat de underdog kan verassen.

Vandaar dat ik absoluut niet uit ga van een (makkelijke) overwinning. Maar de claim dat we gelijkwaardig zijn vind ik niet terecht. Dat is meer het geval bij bijv. een Benifca oid in mijn optiek (hoewel die zijn wellicht iets beter). Onze spelers moeten gewoon verdomd goed voetballen en Europees gaan presteren :PSV:
 
Dat ziet er inderdaad voordelig uit. Wat me wel opviel is dat volgens transfermarkt Van Ginkel slechts 1,75 miljoen waard is, terwijl Mauro het dubbele en zelfs Bruma 5 miljoen waard zou zijn.
Uiteindelijk is t gewoon allemaal w.d.g.e.v.g.w.
 
Dat het nieuwe spelsysteem beter is, is ook wel enigszins een aanklacht tegen Schmidt.
Vorig jaar was de selectie heel anders dan nu. Dus dat vind ik een vrij gemakkelijke conclusie.
De linies speelden veel te ver uit elkaar en het is juist het middenveld dat ervoor moet zorgen dat de linies op elkaar zijn aangesloten, maar met slechts 2 middenvelders die niet uitblinken van voetbalintelligentie qua druk zetten en uitzakken kreeg je het resultaat van vorig seizoen.
Vorig seizoen hadden we ook nauwelijks betere middevelders dan nu. Van Ginkel was pas op het einde fit (en speelde toen ook).
Schmidt had dat iets eerder moeten zien en corrigeren. Maar het spreekt voor hem dat hij ondanks dat hij met Van Ginkel een speler heeft die dit beter kan uitvoeren toch het systeem heeft aangepast door een spits op te offeren voor Götze waardoor je ruimte creëert voor je parels Madueke en Gakpo.
Het opofferen van een spits kan hij makkelijker doen door het vertrek van Malen. Malen/Zahavi zet je niet zomaar op de bank. Ook zie ik Malen niet meer bij PSV als linksvoor spelen. Dus dan is de kans op een 2 spitsen systeem groter. Ook miste hij voetballende/lopende middevelders zoals van Ginkel en Propper.
Als ik het voor het kiezen had dan had ik ook Zahavi opgeofferd om het middenveld nog verder te versterken met Pröpper. Gakpo en Madueke kunnen prima met zijn tweeën de aanval bespelen.
Nee, denk ik onverstandig. Zahavi is een heel andere spits dan Gakpo en Madueke. Zo een aanspeelpunt heb je nodig. Als je Zahavi inwisselt voor Propper dan lever je teveel goals in. Hoewel, ik Propper best in de basis zie komen.

Dat ziet er inderdaad voordelig uit. Wat me wel opviel is dat volgens transfermarkt Van Ginkel slechts 1,75 miljoen waard is, terwijl Mauro het dubbele en zelfs Bruma 5 miljoen waard zou zijn.
Vind ik niet heel raar. Bruma staat bij Turkse/Griekse clubs niet heel verkeerd op. Volgensmij verlangt PSV ook zo iets rond de 5 miljoen. Mauro (22) is nog een jong talent. Zeer goed seizoen bij Heracles en heeft bij PSV aardig wat gespeeld.

Van Ginkel is wat ouder (28/29?). Maar vooral belangrijk zijn natuurlijk zijn blessures. Dat is gewoon voor een kopende club een groot risico. Als Van Ginkel een heel seizoen speelt en aanvoerder is dan zul je zijn waarde omhoogschieten.

Uiteraard, op dit moment, op basis van voetballende kwaliteiten ziet het er raar uit haha.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan