Kwalitatief echt belabberd, als we kijken naar de verdediging en het afronden van kansen. Maar eindelijk was een wedstrijd van PSV weer leuk om te kijken. Erg vermakelijk en mooie dingen gezien, vooral door de 6-0-4 opstelling waarin we speelden. Die wisselwerking tussen Lozano en Pereiro. Geweldig... Eerste wedstrijd van het seizoen, dus daar komen ze weer. De cijfers van Der Muzikant.
Zoet: 8. De eerste tegengoal had wellicht beter verwerkt moeten worden, maar Zoet pakte wel gewoon even drie prachtige ballen die je in de race houden. Complimenten.
Arias: 8. Wederom uitstekend. Soms is het net die laatste pass die ontbreekt, maar vandaag was dat ook vooral goed. Aanvallend en verdedigend sterk. Hopelijk blijft hij, want het is je beste verdediger.
Isimat: 6. Een typische Isimat-wedstrijd. Dat wil zeggen, opbouwend matig, verdedigend erg sterk en tegelijkertijd niet 90 minuten lang geconcentreerd waardoor hij de fout in gaat bij de 0-1. Zonde. Alsof je een geweldig gerecht kookt, om er bij het opdienen een heel pak zout overheen te strooien.
Schwaab: 6. Sober, maar prima.
Brenet: -. Ik had oprecht medelijden met die jongen. Dit was (wederom) zo slecht, dat dit niet eens tot woede leidde bij mij. Gewoon niet goed genoeg.
Hendrix: 6. Had enkele goede intercepties, maar kwam vandaag vaak net iets te kort. En daarmee doel ik niet op zijn duelkracht en gebrekkige dekking waardoor hij kansen weggaf aan AZ of zijn matige voetballende kwaliteiten waardoor de opbouw vanuit hem marginaal was. Ik denk dat Hendrix vandaag gewoon overlopen werd omdat Isimat en Brenet niet thuisgaven, terwijl Van Ginkel en de rest van de voorhoede niet meeverdedigde. Dat is erg lastig. Wisselde erg goede momenten af met bedroevende momenten.
Van Ginkel: 4. Het is dat Brenet er stond, maar dit was echt schandalig. Ik weet niet of de rest het ook zo heeft beleefd, maar Van Ginkel was echt erg slecht. Net als in de andere wedstrijden dit seizoen. Heeft natuurlijk wat krediet opgebouwd door vorige seizoenen, maar dit moet snel beter. Wellicht de vloek van de PSV-aanvoerdersband waar eerder ook De Jong en Engelaar aan moesten geloven? Trage en verkeerde passes, overal een stap te laat zijn, duels verliezen... Het was erg slecht.
Pereiro: 8. Eindelijk op zijn positie. Verdedigde natuurlijk totaal niet mee, maar wat een creativiteit kwam er bij hem vandaan. Mooie passes, goede acties en wederom een belangrijke en mooie goal. Maar wat doet Cocu? Speelt Pereiro eindelijk echt goed en actief, gooit hij hem de laatste 25 minuten weer op rechtsbuiten. Zo stom, want was daarna volledig onzichtbaar, net als de rest van PSV.
Bergwijn; 7. Ere wie ere toekomt, ik vond Bergwijn een goede pot spelen. Ongelukkig natuurlijk in de laatste fase, maar in deze vorm lekker laten staan. Goede acties.
Locadia: 6. Soms de verkeerde keuze, maar wel de ideale spits voor dit systeem. Kiest goed positie en weet wanneer hij naar de zijkant moet. Bovendien erg sterk in de duels.
Lozano: 8. Had er echt vier meer moeten maken, maar wat heb ik genoten van die jongen. Eindelijk een jongen die alles zelf kan: snelheid, techniek, dreiging... Wauw. Volgende keer even een balletje breed leggen, en hij krijgt een 10.
Paal speelde een wedstrijd met twee gezichten. Zijn eerste dertig minuten waren van Brenet-niveau, de laatste dertig minuten echt prima. Leuk dat hij weer minuten mocht maken. Sympathieke jongen en zo op het eerste gezicht geen slechte voetballer.
De wisselwerking tussen Pereiro en Lozano was echt genieten. Zeker wanneer Arias en Bergwijn aansloten was het genieten geblazen. Cocu, doe geen domme dingen nu en versterk je middenveld, zet een goede linksback neer en een goede centrale verdediger, en wie weet is er dit seizoen nog wat te behalen.