Poll Goal van het Seizoen 2022/2023

Wat wordt de Goal van het Seizoen 2022/2023??

  • Goal 1: PSV - Fortuna 2-1 Xavi Simons

    Stemmen: 1 3,3%
  • Goal 2: PSV - Cambuur 5-2 Anwar El Ghazi

    Stemmen: 2 6,7%
  • Goal 3: PSV - FC Groningen 2-0 Xavi Simons

    Stemmen: 13 43,3%
  • Goal 4: PSV - ADO den Haag Ibrahim Sangaré

    Stemmen: 11 36,7%
  • Goal 5: Ajax - PSV 3-5 Xavi Simons

    Stemmen: 3 10,0%

  • Totaal aantal stemmen
    30
Jullie hebben beiden een punt denk ik

Ik zat echt te twijfelen want dat schot was echt bijzonder goed.
Van Aanholt komt op en geeft naar Luuk die met zijn rug naar de goal toe staat, goed aanneemt en passt naar Sangare die die bal van afstand zo ontzettend hard en zuiver achter het net schiet dat de materiaalman even moet slikken omdat het net zo'n kanonskogel kan overleven.

Maar de aanname van Xavi en dat snelle schot vind ik nog mooier.
Gaat over veel schijven. De Jong pakt de bal af en geeft de bal af aan Bakayoko die met de borst aanneemt, bal komt weer bij De Jong die goed opent op Van Aanholt die met links de bal ontvangt en hem met rechts aan Xavi geeft die hem na wat schijnbewegingen weer terug bezorgd bij PvA die dit keer met rechts aanneemt, kort draait en hem met links aan Veerman geeft die zijn man uitspeelt en in de kleine ruimte Xavi weet te vinden. Hoe hij die bal vervolgens door zijn voet haalt en meteen die bal om de keeper krult is weergaloos.
Ik blijf vinden dat een bepaalde geluksgevoel afbreuk doet aan de schoonheid van de goal. Sangaré lukt dit nooit meer een Simons gaat dit vaker doen. Kunde is misschien het woord dat ik zoek.
 
Ik blijf vinden dat een bepaalde geluksgevoel afbreuk doet aan de schoonheid van de goal. Sangaré lukt dit nooit meer een Simons gaat dit vaker doen. Kunde is misschien het woord dat ik zoek.
Je hebt gelijk dat Xavi vaker wonderlijke dingen doet maar ik vind het geen afbreuk doen aan de schoonheid Ibi's knal. Want zonder kunde kun je niet zo gericht en hard schieten? Houding moet goed voorover zijn, je moet voor ogen hebben waar je wil schieten en hoe je je voet plaatst om die bal daar krijgen, het been moet de juiste spanning hebben om krachtig te kunnen schieten en het vraagt wat zelfvertrouwen en concentratie om het te doen.
Dit is waar Sangare normaal de concentratie niet voor heeft maar met deze goal valt precies alles goed en heeft hij dat wel. Benzema doet het vaker, Hendrix (Vitesse uit) en Sangare (tot nu toe) lukte het misschien 1 keer bij PSV. Het is zelfs zo dat ik hem liever niet zie schieten omdat het vaak mis gaat
 
Je hebt gelijk dat Xavi vaker wonderlijke dingen doet maar ik vind het geen afbreuk doen aan de schoonheid Ibi's knal. Want zonder kunde kun je niet zo gericht en hard schieten? Houding moet goed voorover zijn, je moet voor ogen hebben waar je wil schieten en hoe je je voet plaatst om die bal daar krijgen, het been moet de juiste spanning hebben om krachtig te kunnen schieten en het vraagt wat zelfvertrouwen en concentratie om het te doen.
Dit is waar Sangare normaal de concentratie niet voor heeft maar met deze goal valt precies alles goed en heeft hij dat wel. Benzema doet het vaker, Hendrix (Vitesse uit) en Sangare (tot nu toe) lukte het misschien 1 keer bij PSV. Het is zelfs zo dat ik hem liever niet zie schieten omdat het vaak mis gaat
Aangezien Sangaré deze kunde nooit getoond heeft, ga ik toch echt uit van een geluktreffer. Ik denk dat hij als hij nog 100 van deze ballen krijgt, er geen een in de kruising krijgt.
Dat vind ik juist de schoonheid. Iemand die iets doet wat ie normaal niet doet.
Dat kan ook natuurlijk.
 
Nog 4 dagen stemmen! Sangare is weer wat dichter bij Xavi gekomen. Blijft spannend tussen die 2 goals.
 
Terug
Bovenaan Onderaan