PEC Zwolle - PSV | Zondag 15 mei | Eindstand: 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Waarom vinden mensen Schmidt toch een sympathieke kerel? Ik vind hem vooral vreemd en onnodig opgefokt.
Voor de camera vind ik hem altijd keurig antwoorden en beschaafd over komen. Maar wel gewoon eerlijk durven zeggen waar het op staat.

Langs de kant vind ik hem idd wat minder sympathiek overkomen. Maar ik dat zoiets hoort bij controlfreaks met een winnaars mentaliteit. (Zie een aantal andere coaches)

Voor de camera vind ik hem altijd keurig antwoorden en beschaafd over komen. Maar wel gewoon eerlijk durven zeggen waar het op staat.

Langs de kant vind ik hem idd wat minder sympathiek overkomen. Maar ik dat zoiets hoort bij controlfreaks met een winnaars mentaliteit. (Zie een aantal andere coaches)
Heb je wel gelijk in. Behalve als er iets onterecht is gebeurd. Dan staat hij als een klein kind te tieren en moet iedereen er aan geloven. Ik heb liever een trainer die dan zegt waar het op staat maar wel rustig blijft. Dit kwam niet erg professioneel over en het is niet dat 't maar 1x is voorgekomen dat hij zich zo gedraagt

Tweede plaats met 81 punten.
Johan Cruijff Schaal tegen Ajax.
KNVB Beker tegen Ajax.
Derde geeindigd in de Europa League achter Sociedad en Monaco.
Kwartfinalist Conference League.

Als ik het zo lijstje zo zie. Dan geef ik Schmidt een 6.5 voor dit seizoen. Ja, helaas geen titel en daar zijn met ze alle ziek van. Maar nationaal heeft die verder prima gedaan met 2 prijzen, eigenlijk een triple want thuis van Ajax hadden we nooit verloren en was die penalty ook nooit gegeven voor Feyenooit als de KNVB normaal deed. Verder heeft Schmidt duidelijk spelers beter gemaakt, zoals een Gakpo en Sangare die ons heel veel miljoenen gaan opleveren. Heeft Guti aan de praat gekregen. Heeft Mauro 1 van de beste backs in de Eredivisie gemaakt etc. Helaas was het Europees wel erg slecht. Vorig jaar kwam je nog door de groepsfase van de Europa League. Dit jaar niet en in de Conference League vlieg je eruit tegen een middenmotor uit Engeland.

Sympathieke kerel die Schmidt. Heeft enorm zijn best gedaan. 1 van de weinige trainers trouwens die de Beker heel serieus nam. Want een Cocu en Van Bommel lieten het altijd lopen. Ben Schmidt dan hoe dan ook dankbaar dat we na 10 jaar weer eens een keer de beker wonnen. Laat de club met een veel betere basis achter voor Ruud dan Van Bommel in het verleden voor Schmidt.

Als trainer ga ik Schmidt niet missen. Te vaak bizarre opstellingen en zijn wisselbeleid was ik al tijden spuugzat. Toppers werden maar niet gewonnen. In grotere wedstrijden gaven we amper thuis. Speelde bijvoorbeeld vandaag weer met Gakpo in de spits. Hoevaak wil je dat niet zien dat dat totaal niet werkt? Tactisch had Schmidt ook heel vaak geen antwoordt als de tegenstander het iets anders ging zetten.

Het gaat je goed Schmidt. Thnx voor alles. Succes bij Benfica.

Op naar volgend seizoen met Ruud.
Helemaal mee eens

Tweede plaats met 81 punten.
Johan Cruijff Schaal tegen Ajax.
KNVB Beker tegen Ajax.
Derde geeindigd in de Europa League achter Sociedad en Monaco.
Kwartfinalist Conference League.

Als ik het zo lijstje zo zie. Dan geef ik Schmidt een 6.5 voor dit seizoen. Ja, helaas geen titel en daar zijn met ze alle ziek van. Maar nationaal heeft die verder prima gedaan met 2 prijzen, eigenlijk een triple want thuis van Ajax hadden we nooit verloren en was die penalty ook nooit gegeven voor Feyenooit als de KNVB normaal deed. Verder heeft Schmidt duidelijk spelers beter gemaakt, zoals een Gakpo en Sangare die ons heel veel miljoenen gaan opleveren. Heeft Guti aan de praat gekregen. Heeft Mauro 1 van de beste backs in de Eredivisie gemaakt etc. Helaas was het Europees wel erg slecht. Vorig jaar kwam je nog door de groepsfase van de Europa League. Dit jaar niet en in de Conference League vlieg je eruit tegen een middenmotor uit Engeland.

Sympathieke kerel die Schmidt. Heeft enorm zijn best gedaan. 1 van de weinige trainers trouwens die de Beker heel serieus nam. Want een Cocu en Van Bommel lieten het altijd lopen. Ben Schmidt dan hoe dan ook dankbaar dat we na 10 jaar weer eens een keer de beker wonnen. Laat de club met een veel betere basis achter voor Ruud dan Van Bommel in het verleden voor Schmidt.

Als trainer ga ik Schmidt niet missen. Te vaak bizarre opstellingen en zijn wisselbeleid was ik al tijden spuugzat. Toppers werden maar niet gewonnen. In grotere wedstrijden gaven we amper thuis. Speelde bijvoorbeeld vandaag weer met Gakpo in de spits. Hoevaak wil je dat niet zien dat dat totaal niet werkt? Tactisch had Schmidt ook heel vaak geen antwoordt als de tegenstander het iets anders ging zetten.

Het gaat je goed Schmidt. Thnx voor alles. Succes bij Benfica.

Op naar volgend seizoen met Ruud.

Wederom de conclusie die ik al heel het seizoen aanhang: Schmidt is uitstekend als assistent/data analist. Niet als hoofdcoach.
Afijn, op naar een seizoen met Ruud. Ik heb er eigenlijk nu al weer zin in. Laat de geruchten maar komen.

• Leuk
Reactions: IPF
Wederom de conclusie die ik al heel het seizoen aanhang: Schmidt is uitstekend als assistent/data analist. Niet als hoofdcoach.
Afijn, op naar een seizoen met Ruud. Ik heb er eigenlijk nu al weer zin in. Laat de geruchten maar komen.
Dus over een jaar of 10 Schmidt laten terugkomen in een rol net zoals we nu met Fred doen :D

Welp another season in the books friends. Obviously, didn't win the title as we set out to do, but season full of some very good moments, winning the cup at the forefront of those. Going to be an interesting summer as far as we who sell, bring in, etc. But looking forward to it as always. I love love this team and that love grows more every day.

As for the game today, good job ending the season on a high.

Ik vond Romero in deze wedstrijd (om des keizers baard) niet echt indruk maken helaas. De minste der invallers.

En is het gek dat ik mij erger aan die minuut stilte voor Lukoki, die aan begin van het seizoen ontslagen is omdat hij zijn vrouw sloeg?

Welp another season in the books friends. Obviously, didn't win the title as we set out to do, but season full of some very good moments, winning the cup at the forefront of those. Going to be an interesting summer as far as we who sell, bring in, etc. But looking forward to it as always. I love love this team and that love grows more every day.

As for the game today, good job ending the season on a high.
And our American scored 🙂👍

Ik vond Romero in deze wedstrijd (om des keizers baard) niet echt indruk maken helaas. De minste der invallers.

En is het gek dat ik mij erger aan die minuut stilte voor Lukoki, die aan begin van het seizoen ontslagen is omdat hij zijn vrouw sloeg?
iRomero komt gewoonweg flink tekort wat ie aangetoond heeft bij JPSV. En ergeren mag zeker, een minuut stilte hoe verzinnen ze het in Zwolle.

Ergernis is menselijk, dus nee het is niet gek?

Ik deel deze ergernis niet helemaal. Dat hij zijn vrouw daadwerkelijk had mishandeld wist ik eerst niet en ik heb de minuut stilte ook niet gezien, maar ik neem aan dat zijn straf er op zat en ik lees dat hij door Twente ontslagen was.
Ik praat zijn actie niet goed maar hij is nu overleden en ik geloof dat iedereen een tweede kans verdiend. We zeggen tegen mensen die uit de gevangenis komen of mensen met een ghetto verleden toch ook niet dat alles wat ze doen geen zin meer kan hebben omdat ze fout waren?

Nu gaat het niet over zijn actie maar over zijn dood en de Eredivisie houdt een minuut stilte voor een overleden voetballer dus ik denk dat dit gepast is.
Ik hoor ook iets over zijn zoontje die zat te huilen? Ik ken Lukoki verder niet maar die man had een gezin, had vast vrienden en anderen die om hem geven.

Ergernis is menselijk, dus nee het is niet gek?

Ik deel deze ergernis niet helemaal. Dat hij zijn vrouw daadwerkelijk had mishandeld wist ik eerst niet en ik heb de minuut stilte ook niet gezien, maar ik neem aan dat zijn straf er op zat en ik lees dat hij door Twente ontslagen was.
Ik praat zijn actie niet goed maar hij is nu overleden en ik geloof dat iedereen een tweede kans verdiend. We zeggen tegen mensen die uit de gevangenis komen of mensen met een ghetto verleden toch ook niet dat alles wat ze doen geen zin meer kan hebben omdat ze fout waren?

Nu gaat het niet over zijn actie maar over zijn dood en de Eredivisie houdt een minuut stilte voor een overleden voetballer dus ik denk dat dit gepast is.
Ik hoor ook iets over zijn zoontje die zat te huilen? Ik ken Lukoki verder niet maar die man had een gezin, had vast vrienden en anderen die om hem geven.

Als je midweeks de herdenking al zag bij Twente met zijn zoontje. Dat was aangrijpend.

Waarom vinden mensen Schmidt toch een sympathieke kerel? Ik vind hem vooral vreemd en onnodig opgefokt.
Sorry hoor, maar opgefokt is wel het laatste woord dat bij me opkomt als ik aan Roger Schmidt denk.

Opgefokt hoort voor mij bij de krijsende Ajacieden die drie jaar geleden vlak voor Bjorn Kuipers stonden
waarna hij de belachelijke penalty aan Neres toekende alsof hij een 100 procent fout had gemaakt.
En opgefokt hoort voor mij ook bij de briesende Feijenoord spelers die op 8 mei een penalty eisten van
Gozobuyuk die enkele seconden eerder terecht geen strafschop tegen Mauro wilde fluiten.

Er mag best wat aan te merken zijn op Schmidt omdat hij net als elke trainer plus- en minpunten heeft.
Maar de man is wel degelijk sympathiek, bekwaam en eerlijk.
Het moet een cultuurschok voor hem geweest zijn te merken dat je, al vrijwel vanaf het begin, weggehoond
wordt in hollandse media omdat je kritiek durft te hebben op hollandse arbitrage. En niet meegaat met
Ajax verering waardoor je, als correcte en beschaafde Duitser steeds vaker geconfronteerd wordt met
bevooroordeelde en horkerige, soms zelfs zeer lompe en oneerlijk optredende interviewers, "analisten" en
andere persmuskieten.

Ik betreur het vertrek van de tweede opeenvolgende PSV coach over wie anders geoordeeld zou zijn als hij niet
minstens eén titel op het nippertje gemist had, net als zijn voorganger, met meer dan 80 punten, door dubieuze
beslissingen waar ook hij geen invloed op had.

Ik wens Roger alle goeds in Portugal en spreek de hoop uit dat we elkaar niet tegenkomen in de voorronde van de CL
deze zomer maar wel veel later in dat toernooi.
En met naar ik aanneem alle anderen hier hoop ik dat Ruud volgend jaar wel met schaal nummer 25 op het Stadhuisplein staat. :)

Laatst bewerkt:
Op zich een mooie instelling. Maar om met duizenden mensen eer te betonen, gaat voor mij wat te ver. Er zijn betere mensen die zoiets verdienen, maar bij wie nauwelijks stilgestaan wordt.

Op zich een mooie instelling. Maar om met duizenden mensen eer te betonen, gaat voor mij wat te ver. Er zijn betere mensen die zoiets verdienen, maar bij wie nauwelijks stilgestaan wordt.
Volgens mij zijn er niet veel andere prof voetballers die reeds overleden zijn anders kregen die ook wel een minuut stilte?

Actieve profvoetballers die er ineens niet meer zijn, niet x jaar na actieve carrière overlijden.
En wat heeft dat met Lukoki te maken? Dat was ook geen actieve profvoetballer.

Maar voor een openbaar eerbetoon mag de persoon ook wel een beetje eerbaar zijn. Vind ik.

En wat heeft dat met Lukoki te maken? Dat was ook geen actieve profvoetballer.
Die had komend jaar zo kunnen uitkomen voor Fc Antwerp joh ;) hij was immers niet gestopt met profvoetballer zijn
Maar voor een openbaar eerbetoon mag de persoon ook wel een beetje eerbaar zijn. Vind ik.
Eens, daarom ook nooit een nieuwe weg vernoemen naar een nog in leven zijnde wethouder oid, voor t zelfde geld wordt die een week later opgepakt met een slok teveel op.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan