Sorry hoor, maar opgefokt is wel het laatste woord dat mij me opkomt als ik aan Roger Schmidt denk.
Opgefokt hoort voor mij bij de krijsende Ajacieden die drie jaar geleden vlak voor Bjorn Kuipers stonden
waarna hij de belachelijke penalty aan Neres toekende alsof hij een 100 procent fout had gemaakt.
En opgefokt hoort voor mij ook bij de briesende Feijenoord spelers die op 8 mei een penalty eisten van
Gozobuyuk die enkele seconden eerder terecht geen strafschop tegen Mauro wilde fluiten.
Er mag best wat aan te merken zijn op Schmidt omdat hij net als elke trainer plus- en minpunten heeft.
Maar de man is wel degelijk sympathiek, bekwaam en eerlijk.
Het moet een cultuurschok voor hem geweest zijn te merken dat je, al vrijwel vanaf het begin, weggehoond
wordt in hollandse media omdat je kritiek durft te hebben op hollandse arbitrage. En niet meegaat met
Ajax verering waardoor je, als correcte en beschaafde Duitser steeds vaker geconfronteerd wordt met
bevooroordeelde en horkerige, soms zelfs zeer lompe en oneerlijk optredende interviewers, "analisten" en
andere persmuskieten.
Ik betreur het vertrek van de tweede opeenvolgende PSV coach over wie anders geoordeeld zou zijn als hij niet
minstens eén titel op het nippertje gemist had, net als zijn voorganger, met meer dan 80 punten, door dubieuze
beslissingen waar ook hij geen invloed op had.
Ik wens Roger alle goeds in Portugal en spreek de hoop uit dat we elkaar niet tegenkomen in de voorronde van de CL
deze zomer maar wel veel later in dat toernooi.
En met naar ik aanneem alle anderen hier hoop ik dat Ruud volgend jaar wel met schaal nummer 25 op het Stadhuisplein staat.