Park Ji-Sung

Meen je dat nou echt? Verklaar je bij deze Sir Alex Fergusen dan ook voor gek die de voorkeur geeft aan Park boven Tevez of andere middenvelders die hij tot zijn beschikking heeft?
Ik vind dat je een behoorlijk overdreven reactie geeft op Park.
Maar maak je geen zorgen: Man United laat hem niet zomaar gaan en mocht het wel zo zijn, dan zal hij altijd in trek zijn bij andere topclubs en dan heb ik het niets eens over de subtop in Engeland, Italie of Duistalnd waar Park moeiteloos kan functioneren. Het is eerder andersom: psv mag hopen dat Park terug wil, zo simpel is het!

Snap de reactie van Roque ook niet. Speelde gisteren op het hoogste niveau wederom top. Bij PSV was hij ook super in zijn laatste jaar. Park heeft net een nieuw contract getekend en behalve salaris is hij voorlopig nog te goed voor PSV.
 
Iemand die Park zijn kwaliteiten weet te waarderen weet ook dat Park een heel bruikbare en fijne speler is. Hij is van grote waarde bij Man U. Wellicht geen basisspeler maar of dat bij een club als Man U een schande is? Alsjeblieft zeg.

Laten we maar even aannemen dat Sir Alex Ferguson meer verstand heeft van voetbal en de spelers dan de meeste van ons.
 
Park werkt bij ManU tenminste keihard, daar heeft ManU er wel meerdere van maar Park doet het gewoon goed bij ManU, toch zeker wel één van de beste clubs ter wereld op het moment. Ik zie niet waarom iemand niet zou willen dat Park terug komt? Aan van Bommel heb je denk ik idd meer als leider op het veld, maar zou Park terug komen is hij meteen één van de beste spelers. En niemand staat vast basis bij ManU, want er word echt veel gerouleerd in die ploeg.
 
Park werkt bij ManU tenminste keihard, daar heeft ManU er wel meerdere van maar Park doet het gewoon goed bij ManU, toch zeker wel één van de beste clubs ter wereld op het moment. Ik zie niet waarom iemand niet zou willen dat Park terug komt? Aan van Bommel heb je denk ik idd meer als leider op het veld, maar zou Park terug komen is hij meteen één van de beste spelers. En niemand staat vast basis bij ManU, want er word echt veel gerouleerd in die ploeg.

Park speelt toch heel regelmatig, je mag hem rustig één van de basisspelers noemen. Hij is gewoon uitgegroeid tot een topper op de Europese velden. En die komen zelden naar Nederland...
 
Dit zijn zijn statistieken voor ManU:

2005/06 Manchester United 35 2 Premiership
2006/07 Manchester United 14 5 Premiership
2007/08 Manchester United 12 1 Premier League
2008/09 Manchester United 23 2 Premier League

Niet slecht hoor! Echt een goede voetballer, liet ie in de Champions League al zien vorige week.
 
Park speelt toch heel regelmatig, je mag hem rustig één van de basisspelers noemen. Hij is gewoon uitgegroeid tot een topper op de Europese velden. En die komen zelden naar Nederland...

Ja maar vergeet niet dat bijna iedereen daar wel eens zowel in het veld staat als er langs. Ferguson zet in de CL bijvoorbeeld 11 spelers neer, en in de competitie zijn 9 van de 11 plaatsen met een andere speler gevuld.
 
Als je in de basis staat in de halve finale CL heeft de trainer toch vertrouwen in je...

Ik zeg ook helemaal niet dat Ferguson geen vertrouwen heeft in Park, als je dat op mijn post doelt. In tegendeel zelfs, Ferguson heeft wel eens aangegeven erg tevreden te zijn met Park in de selectie.
 
Er gaat in Zuid-Korea een groots sportpark gebouwd worden dat naar hem vernoemd zal worden. Hij is in ieder geval nog populair genoeg, iets wat niet verwonderlijk is. Een Zuid-Koreaan die bij Manchester United speelt is niet bepaald alledaags.

Best gepresteerde Aziaat ooit denk ik, hij speelt gewoon prima bij Man U. Andere Aziaten als Nakata, Lee en Dong kunnen het hem toch niet nadoen.
 
Nakamura misschien?

Daar dacht ik ook nog even aan ja, maar Celtic, Espanyol zijn toch wel mindere clubs dan Manchester United. Al moet ik zeggen dat ik Nakamura een hele goede speler vind, zeker zijn (Vrije)traptechniek is fantastisch. Eigenlijk heeft Honda wel een beetje weg van de speelstijl van Nakamura. Uiteindelijk denk ik op basis van prestaties, club en prijzen dat J.S. Park het beter heeft gedaan.
 
Daar dacht ik ook nog even aan ja, maar Celtic, Espanyol zijn toch wel mindere clubs dan Manchester United. Al moet ik zeggen dat ik Nakamura een hele goede speler vind, zeker zijn (Vrije)traptechniek is fantastisch. Eigenlijk heeft Honda wel een beetje weg van de speelstijl van Nakamura. Uiteindelijk denk ik op basis van prestaties, club en prijzen dat J.S. Park het beter heeft gedaan.

Ja, daar heb je gelijk in. Maar ik denk wel dat Honda hem vrolijk voorbij gaat over een paar jaar in dat opzicht. ;)
 
Honda wordt straks in die zin de opvolger van Ji als beste Aziatische speler. Eerst paar jaar PSV en daarna een mooie transfer naar een topclub waardoor wij er weer een paar miljoen aan verdienen!
 
Ik zie Honda niet meteen naar PSV komen, daarvoor vraagt VVV Venlo veel te veel op dit moment. Dat bedrag is Honda (nog) niet waard.

Het bedrag dat PSV ontving van Manchester United voor Ji Sung Park was naar mijn mening veel te weinig. 6 miljoen werd zomaar aanvaard als aankoopsom voor Ji Sung Park na het successeizoen. Wat mij betreft een veel te lieve houding van PSV destijds, hij was op dat moment zéker het dubbele waard. Ik hoop dat PSV nog wat transferrechten van Park heeft, hoewel het er momenteel niet naar uit ziet dat hij Manchester United verruilt voor een andere (top)ploeg.

Hij had toch een ontsnappingsclause? Op het moment dat hij nog niet zo goed speelde is dat erin gezet. Park is een geweldige speler, daar had PSV best 10 miljoen voor kunnen vragen, ManU heeft een prima speler voor gehaalt voor een heel zacht prijsje.
 
Hij had toch een ontsnappingsclause? Op het moment dat hij nog niet zo goed speelde is dat erin gezet. Park is een geweldige speler, daar had PSV best 10 miljoen voor kunnen vragen, ManU heeft een prima speler voor gehaalt voor een heel zacht prijsje.

Ik krijg altijd dat gevoel als er weer een dragende topper verkocht wordt. Daar hadden we meer voor kunnen krijgen. Vooral als ik ze bij Ajax steeds voor minstens 15 mln zie vertrekken.
 
Park is weer aan een geweldige reeks wedstrijden bezig. Wat een slimme en sterke voetballer is het toch(geworden). Echt heel knap als je zo speelt bij de grote United. Net ook zijn contract verlengd. Zij zien het dus echt in hem zitten.
 
van de VI-site:

Voetbal International kiest na elke speeldag op het WK een Gillette Speler van de Dag. Op de tweede speeldag was dat de Noord-Koreaanse middenvelder Ji-Sung Park.

Ik weet, ze lijken allemaal op elkaar, en ze heten ook allemaal Park, maar
lijkt me toch slim om Noord en Zuid-Korea even uit elkaar te houden...

Wel fenomenale speler... Moest gisteren weer vaak denken aan PSV-AC Milan, halve finale CL. Wat speelde Park toen een dijk van een wedstrijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan