Park Ji-Sung

Nou, als er dan toch een ervaren iemand bij moet komen die op rechts en vooral tussen de linies kan spelen, is Park iemand waar ik absoluut mee kan leven. Veel ervaring, heel goed gedaan bij Man Utd. Kan je je geen buil aan vallen. Ik vind het wel prima, eigenlijk.

Edit: had ook aan hem gedacht de laatste maanden als mogelijke versterking, maar achtte hem echt onhaalbaar, vooral gezien zijn salaris bij QPR. Maar dat blijkt dus geen probleem, en dat pleit echt voor hem. Dan wil hij blijkbaar érg graag terug naar PSV. Als hij zijn Man Utd-niveau weer haalt, hebben we voor de Nederlandse competitie een geweldige speler erbij. Niet voor niets sloeg Sir Alex hem zo hoog aan. En qua fitheid moet het ook wel goed zitten, denk ik, die jongen is op en top professional en kan 90 minuten lang blijven rennen.
 
Laatst bewerkt:

Hij heeft natuurlijk een spelerstopic bij oud-PSV'ers. Ik stel voor dat we voor nu even zijn transfergerucht hier behandelen, en als het rondkomt dit alles kopiëren naar zijn oud-spelers-topic en die dan verplaatsen naar het selectie-onderdeel.
 
Lijkt mij een slimme constructie voor Park en PSV. Mits hij nog op niveau is. Verwacht ik wel.

QPR was gewoon een verkeerde keuze van zijn kant. Daar was ik eigenlijk ook al een beetje bang voor toen dat bekend werd, een jaar geleden. Volgens mij wilde Ferguson graag nog een jaar met hem door, maar hij koos ervoor om een stapje terug te zetten, om zodoende meer te kunnen spelen. Begrijpelijk, maar QPR was een seizoen lang een rommeltje, daar was ook voor hem geen eer te behalen.

Als je ziet hoeveel belangrijke doelpunten hij bij Man Utd heeft gemaakt, dan vraag ik me af hoeveel hij er bij ons zou gaan maken. Flink wat scorend vermogen erbij, in ieder geval, ervaring in de top, oud-PSV'er, en kan zoals Cocu graag zag perfect op rechts en dan tussen de linies spelen. En ook huur in plaats van koop, waardoor we over een jaar wellicht voor Bakkali kunnen gaan. Ik ben hier echt heel erg tevreden mee.
 
Slegers corrigeert zijn eerdere verhaal van een huur:

thijsslegers ‏@thijsslegers
#park komt transfervrij over van QPR. Meer details later

Ook prima. Gewoon een eenjarig contract geven, dan zien we daarna wel weer verder.
 
:|

Ehm. Ja. Nou. Ok.

Nog steeds verrast. :|

Dat zegt dus dat het best knap van Cocu en Brands is dat ze hem hebben weten te halen, zonder dat iemand er ook maar iets van had gehoord, of die transfer verwachtte.

Laten we nu snel Ola nog verkopen, zodat Ji Sung zijn oude nummer 7 weer kan overnemen, en ik ben helemaal gelukkig.
 
Dat zegt dus dat het best knap van Cocu en Brands is dat ze hem hebben weten te halen, zonder dat iemand er ook maar iets van had gehoord, of die transfer verwachtte.

Laten we nu snel Ola nog verkopen, zodat Ji Sung zijn oude nummer 7 weer kan overnemen, en ik ben helemaal gelukkig.

Ja, inderdaad. Ik ben geen hele grote fan van de manier waarop de Koreanen destijds bij PSV zijn weggegaan, vond ik snel en geforceerd, maar Park heeft het altijd prima gedaan bij Man U. Dat, en zijn (dacht ik) hoge salariseisen, deden me denken dat Park nooit haalbaar zou zijn voor PSV. En nu dit, als donderslag bij heldere hemel.
 
Als hij zijn niveau van 2 seizoenen geleden kan halen dan is hij zeer zeker een fantastische aankoop. Altijd fan geweest van hem. Alleen was hij bij QPR niet meer de echte Park.
 
Maar waar komt Park dan te spelen? Gaat hij dan toch Wijnaldum naar de bank verwijzen?
 
Als hij zijn niveau van 2 seizoenen geleden kan halen dan is hij zeer zeker een fantastische aankoop. Altijd fan geweest van hem. Alleen was hij bij QPR niet meer de echte Park.

Misschien ook lastig. QPR is gedegradeerd, dus ik neem aan dat er ook geen geweldig elftal om hem heen stond.
 
Als hij zijn niveau van 2 seizoenen geleden kan halen dan is hij zeer zeker een fantastische aankoop. Altijd fan geweest van hem. Alleen was hij bij QPR niet meer de echte Park.

In principe lijkt het een deal waar we ons geen buil aan kunnen vallen (huur of transfervrij, dus in beide gevallen alleen een salarispost?). Hij kan ons de broodnodige ervaring en rust brengen op het middenveld (wie valt er buiten de boot voor hem?) maar het kan ook zijn dat het beste er al af is en dan weet ik het niet. Laat dan maar een jongere spelen.
Maar in eerste instantie: prima!
 
Als hij zijn niveau van 2 seizoenen geleden kan halen dan is hij zeer zeker een fantastische aankoop. Altijd fan geweest van hem. Alleen was hij bij QPR niet meer de echte Park.

Bij QPR was het echt een rotzooitje. Vind het niet gek dat hij daar zijn Man Utd-niveau niet haalde.

Maar waar komt Park dan te spelen? Gaat hij dan toch Wijnaldum naar de bank verwijzen?

Op rechts, verwacht ik. Beetje een vrije rol, tussen de linies, waar hij altijd zo goed in was. Ik herinner me dat een van zijn sterke punten zijn looplijnen zonder bal waren.
 
Misschien ook lastig. QPR is gedegradeerd, dus ik neem aan dat er ook geen geweldig elftal om hem heen stond.

Dat is niet waar, QPR had juist een prima selectie: remy, barton, wright-phillips, traoré, jenas, granero, bosingwa, mbia en julio cesar. Ik heb alleen geen enkel idee hoe het seizoen van park verlopen is. Ik vraag me inderdaad wel af wie er opgeofferd gaat worden om park te laten spelen. Of zou park vooral voor de ervaring gehaald zijn?
 
Misschien ook lastig. QPR is gedegradeerd, dus ik neem aan dat er ook geen geweldig elftal om hem heen stond.
En bij PSV zit hij met alleen maar geweldenaren om hem heen wou je zeggen?:D
 
Heerlijk nieuws dit! Ik d8 dat zijn contract tot 2014 liep en omroep brabant meld vanmorgen op tv dat het huur is. Het zou wel fantastisch zijn als hij transfervrij kan komen. Een slimme speler is het ook. Top aanwinst die nog 2 jaar van waarde kan zijn.
 
Gouden kerel, kunnen we een hoop plezier aan beleven. Ook als hij niet meer top is kan hij zeker de jonge generatie nog een hoop leren. Altijd een eerlijke hardwerkende voetballer geweest. Prachtkerel!
 
Dat is niet waar, QPR had juist een prima selectie: remy, barton, wright-phillips, traoré, jenas, granero, bosingwa, mbia en julio cesar. Ik heb alleen geen enkel idee hoe het seizoen van park verlopen is. Ik vraag me inderdaad wel af wie er opgeofferd gaat worden om park te laten spelen. Of zou park vooral voor de ervaring gehaald zijn?

Misschien een goeie selectie, maar dus geen goed elftal. Kennelijk ging er iets mis?
 
Terug
Bovenaan Onderaan