Orlando Engelaar

Droge schoten vanaf rand 16, die gaan er nog wel eens in ja. Maar waar ik op doel is dat hij nu hij samen met Hutchinson speelt, vaker ín het stafschopgebied komt, voor de keeper. En dán afmaken, dat kan hij niet goed. Dat zagen we weer tegen Willem 2. Hij is geen afmaker. Het zegt mij ook wel wat dat hij als aanvoerder pas zo laat een penal nam. Dat ligt hem gewoon niet.

Ik zie overigens dat hij vanaf 2005 nooit meer vaker dan 4 keer per seizoen gescoord heeft.

Het is geen afmaker à la Bakkal, nee. Hij is ook wat te lang en zijn handelingssnelheid ligt te laag voor in de 16. Maarja, we kennen allemaal wel zijn zwakke punten, doel is natuurlijk hem zo te gebruiken dat zijn sterke punten overheersen: het spel verdelen, de pass naar voren, diepte zoeken. Hoewel hij zelf niet snel is, brengt hij daarmee op zijn goede dagen toch veel versnelling in het spel. Dat was ook zo tegen Willem II, maar omdat spits noch vleugel iets deed met zijn (en Toivonens) passing, werd het niet 'gewoon' 5-1.
 
Wat is dat toch met Engelaar.
Ik zeg niet dat hij een onuitwisbare indruk op mij maakt, maar het lijkt of hij slechts beoordeeld wordt op de dingen die hij niet goed doet.
 
Wat is dat toch met Engelaar.
Ik zeg niet dat hij een onuitwisbare indruk op mij maakt, maar het lijkt of hij slechts beoordeeld wordt op de dingen die hij niet goed doet.

Let's face it....wat doet hij WEL goed?

Je hebt het over een onuitwisbare indruk? Ik zou eerder spreken van een "onuitstaanbare" indruk ;)

Alle gekheid...het is sneu dat een speler, die ooit goed speelde, zo vreselijk dramatisch kan afdwalen. Want hij is geen schim meer van de Engelaar uit zijn Twente-tijd
 
Wat is dat toch met Engelaar.
Ik zeg niet dat hij een onuitwisbare indruk op mij maakt, maar het lijkt of hij slechts beoordeeld wordt op de dingen die hij niet goed doet.

Hij moet niet meevoetballen, maar iets extra's brengen. Als hij de bal krijgt moet er wat gebeuren, zeker nu Afellay vertrokken is. Voor een paar tikkies breed, mogen we een goede dieptepass verwachten en dat kon hij uitstekend...maar ik kan me de laatste verrassende dieptepass niet eens meer herinneren. Misschien heeft hij nog last van zijn blessures of heeft hij totaal geen vertrouwen meer, maar in zijn huidige vorm is hij geen toegevoegde waarde.
 
Hij moet niet meevoetballen, maar iets extra's brengen. Als hij de bal krijgt moet er wat gebeuren, zeker nu Afellay vertrokken is. Voor een paar tikkies breed, mogen we een goede dieptepass verwachten en dat kon hij uitstekend...maar ik kan me de laatste verrassende dieptepass niet eens meer herinneren. Misschien heeft hij nog last van zijn blessures of heeft hij totaal geen vertrouwen meer, maar in zijn huidige vorm is hij geen toegevoegde waarde.

Het is een kwestie van vertrouwen, denk ik. Engelaar is een trotse speler; het nadeel van veel trots is dat er ook veel is om te krenken. Hij zal razendsnel moeten leren omgaan met de negativiteit in het Philips stadion, anders is het einde verhaal, en kan ook Rutten - die zijn kwaliteiten kent als geen ander - hem niet meer helpen.
 
Weet toch bijna zeker dat Rutten voor Wuytens gaat. Otje staat bij hem wel heel laag in de hiërarchie

Ik denk dat het vooral om het type speler gaat. Bakkal is toch meer iemand die zonder bal sterk is. Dat is prima als je een sterk voetballend middenveld hebt, maar dat vind ik met Hutch en Toivonen niet echt het geval. Dus zou ik ook eerder Wuytens de kans geven.
 
Ik denk dat het vooral om het type speler gaat. Bakkal is toch meer iemand die zonder bal sterk is. Dat is prima als je een sterk voetballend middenveld hebt, maar dat vind ik met Hutch en Toivonen niet echt het geval. Dus zou ik ook eerder Wuytens de kans geven.

Ben ik met je eens. Bakkal kan prima de diepte zoeken, en een goal maken, maar met de afwezigheid van Engelaar heb je een ander type speler nodig. Ik vind de keuze voor Wuytens op papier logisch; de praktijk kan natuurlijk een ander verhaal zijn.
 
Thuis tegen NAC heb ik toch liever dat hij voor Bakkal kiest, laat hutch maar wat meer achteraan de gaten dichtlopen en Bakkal zo nu en dan mee naar voren.
 
Thuis tegen NAC heb ik toch liever dat hij voor Bakkal kiest, laat hutch maar wat meer achteraan de gaten dichtlopen en Bakkal zo nu en dan mee naar voren.

Ik denk dat vrijwel iedereen er zo over denkt maar ik verwacht ook dat Rutten zal kiezen voor Wuytens mocht Engelaar niet kunnen spelen.
Tijdens zijn Twenthe periode was Bakkal een vaste waarde onder Rutten maar bij PSV heeft hij blijkbaar minder krediet, het krediet van Engelaar daarentegen lijkt maar niet op te geraken bij Rutten.
 
Ja...lekker plaat voor je kop houden ;)
Dat kun je toch geen slagen noemen? het collectief kwam afgelopen donderdag goed weg....maar kijk je naar inzet, tactiek, beleving?? dan FAALT het collectief wel degelijk. Dat kun je onmogelijk slagen noemen...:)
Resultaat was benedenmaats (je moet gewoon winnen, klaar)...en dan ook nog eens met HEEL veel geluk ;)
Afijn, je begrijpt vast wat ik bedoel....;)
 
Ja...lekker plaat voor je kop houden ;)
Dat kun je toch geen slagen noemen? het collectief kwam afgelopen donderdag goed weg....maar kijk je naar inzet, tactiek, beleving?? dan FAALT het collectief wel degelijk. Dat kun je onmogelijk slagen noemen...:)
Resultaat was benedenmaats (je moet gewoon winnen, klaar)...en dan ook nog eens met HEEL veel geluk ;)
Afijn, je begrijpt vast wat ik bedoel....;)

Ga jij maar eens een plaat van je kop afhalen.
Het RESULTAAT is echter wel geslaagd. Of wil jij liever strijd inzet en met 1-2 verliezen ?

Onmogelijk slagen ??Benedenmaats resultaat ? Wat een flauwekul. 2-2 uit tegen de koploper van Frankrijk spelen, noem ik gewoon een geslaagde missie.
Heb jij overigens het spelersmateriaal van Lille en het veld daarbij wel eens bekeken ?.

Wist jij dat dat uitgescoorde doelpunten bij gelijke stand dubbel tellen?
De 2-2 zorgt voor een uitgangspositie die er op zijn beurt weer voor zorgt dat je thuis met 0-0 of 1-1 al door bent.

Wanneer je kijkt naar PSV - Ado, dan kun je die uitslag wel als een ''collectief falen'' beredeneren.
Maar als je dan ook nog eens uit 0-4 van AZ uit wint dan vind ik de term ''collectief falen ''onmogelijk, zeer ongebruikelijk, gecharcheerd en simpel bedacht.
Of had je dankzei die onheilspellende 0-1 thuis tegen Ado op voorhand al gedacht dat PSV zou winnen tegen Lille uit ? dan hou je pas een plaat voor je kop
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan